handdator

Visa fullständig version : sockerfri senap?


mrflyes
2007-04-18, 14:25
Har letat efter sockerfri senap men utan resultat...finns det överhuvudtaget?

machine gun
2007-04-18, 14:29
Senap smakar nog inte senap utan socker, det är ju en av huvudingredienserna. Sen undrar jag om man verkligen konsumerar så mycket senap att det verkligen spelar någon som helst roll i praktiken?

Eddie Vedder
2007-04-18, 14:32
Dijonsenap innehåller inget socker, men så smakar den ju väldigt annorlunda i jämförelse med svensk senap oxå.

Själv älskar jag dijonsenap men är det smaken av vanlig svensk senap du vill åt, typ Slotts, så får du räkna med ett högt sockerinnehåll.

Men som machine gun spelar det ju knappast nån roll om du nu bara använder senap på typ korv, på skinkmackan lr vad det nu är.

Fartman
2007-04-18, 14:34
På torsdags-ärtsoppan använder då jag såpass mycket senap att en sockerfri variant skulle göra skillnad.

setto
2007-04-18, 14:34
prova dijonsenap

Ola Wallengren
2007-04-18, 15:25
På torsdags-ärtsoppan använder då jag såpass mycket senap att en sockerfri variant skulle göra skillnad.

Jag tror inte 10g "socker" bland alla andra kolhydrater i ärtsoppan och andra tillbehör skulle göra någon skillnad.
I annat fall så kan du ju minska ner 1/2dl ärtsoppa per 2msk senap så blir energiinnehållet det samma.

Fartman
2007-04-18, 19:04
Jag tror inte 10g "socker" bland alla andra kolhydrater i ärtsoppan och andra tillbehör skulle göra någon skillnad.
I annat fall så kan du ju minska ner 1/2dl ärtsoppa per 2msk senap så blir energiinnehållet det samma.

Det är sant, jag ville nog mest skryta om att jag:
1) Äter ärtsoppa varje torsdag.
2) Äter mycket senap till ärtsoppan.