handdator

Visa fullständig version : Bamse bjuder på månadens garv!


Bamse
2003-03-16, 23:56
Jag har ju för vana att bjuda er på humor av olika slag, så här får ni er ännu ett gott skratt!

Jag har inte fotat mig själv tidigare (förutom till avataren), men fick för 15 minuter sedan (av någon anledning) en fix idé om att jag skulle göra det - med självutlösaren i min kameramobil.

Jag vet inte hur man posar, så jag gjorde bara nånting.

Det ser ju förjävligt ut. Men jag har bara tränat seriöst sedan oktober 2002 (tog mig i och för sig till gymmet redan i oktober 2001, men tränade nästan inget första året - satt bara på nätet o lärde mig + läste en jävla massa böcker).

Aja, summa summarum: Man kan alltså säga att jag har tränat seriöst i ungefär 5 månader.

Därför ser det skit-illa ut, jag vet :laugh: :thefinger Men det tar sig! Jag har ökat i styrka i princip varje pass sedan jag kom igång i oktober. Vikten har dock hållit sig kring 83 sedan årsskiftet. (Ökade 9 kg på mindre än tre månader från och med att jag började i oktober)

Lite förändringar från oktober till mars:

Vikt: 74 ---> 83 (mycket fett, mycket vätska, möjligtvis några gram muskelmassa)
Knäböj: 62,5x8 ----> 100x2.
Marklyft: 52,5x4 ----> 125x4 (kör numera med sumo-style)
Liggande hantelpressar: 18,8x5 ----> 26,4 x 7
Sittande hantelpressar: 13,6x5 ----> 21,1x8
Stångcurls: 27x5x4 ----> 40x5

Armmått: 30,5 ----> 35
Lår: 52 ----> 57
Midjan: 75 ----> 85

EDIT: Har ändrat den ursprungliga bilden till en likadan, fast där jag (på muskelbyggarns begäran) klippt håret.

The Dwag
2003-03-17, 00:07
Det ser väl bra ut gullet :love: och du är ju inte så fet som man kan tro ;)

Spud
2003-03-17, 00:10
det här trodde jag aldrig jag skulle få se! :kickass:

som dwaggen säger så ser du inte så fet ut som man först kan tro :)

Darkman
2003-03-17, 00:23
Mindre en jag trodde!

Lellan
2003-03-17, 00:32
En bamsing till björn! Har hela tiden anat att du gömt dig i garderoben för att hoppa ut som gubben i lådan såhär.. :MrT:

Trevlig lådgubbe! :thumbup:

Bamse79
2003-03-17, 08:23
Ser bra ut Bamse, jävlat bara att bygga vidare! Träningen ser ut att ha gett resultat iaf! Lite mer dunderhonung och du blir farlig!

Måste säga att bilden blev bra för att vara från en kameramobil!

Officer
2003-03-17, 09:23
Faen, ser bra ut :hbang:


Fast poseringen är lite rolig :booty: Det ser ut som du håller i en stång o kör latsdrag! :bpump:

TheSQUAT
2003-03-17, 09:51
Det var väl inget att skratta åt? Med tanke på hur kort tid du tränat ser det bra ut! Bara att kämpa vidare :thumbup:

muskelbyggarn
2003-03-17, 10:36
Håller med de andra, ser jävligt bra ut "fet"Bamse :thumbup:

Fast som sagt, ta och klipp dig :D

Vänl,,,
Tobbe

Bamse
2003-03-17, 10:49
Tackar :love:

Nu orkar jag ju fortsätta träna :kickass:

Här är mitt simpla träningsprogram:

DAG 1: Knäböj, marklyft, bencurl, vadpressar
(Vila till jag är återhämtad - tar ungefär fyra dagar)

DAG 2: Chins, hantelrodd, L. hantelpressar, curls, S. hantelpressar, dips.
(Vila till jag är återhämtad - tar ungefär tre dagar)

I snitt två styrkepass per vecka alltså!

Vad jag ska ändra nu är att jag ska äta ungefär lika mycket som tidigare, men försöka göra nånting åt magen. Ska därför lägga in en del cardio. Typ en morgonpromenad, ett HIIT-pass och ett pass simning/hinderbana/badminton eller liknande per vecka.

Typ 2 styrkepass och 3 cardiopass / vecka med andra ord.

Mätte midjan nyss: 84 cm, jämfört med 89 cm igår. Ja, se det varierar...

Köpte en Accu-Measure-caliper häromveckan. It sucks! Den påstår att jag har 13,6 % i BF nu, men det stämmer verkligen inte. Skulle snarare tippa på kring 18-20 %.

Jag återkommer med samma bild som ovan om typ 3 månader :naughty: Så får vi se om jag utvecklats något :cool:

King Grub
2003-03-17, 11:15
Vafalls! Ryktena om din fetma var ju betydligt överdrivna! :D Så som du har gått på om hur tjock du är trodde man ju att det var ett fläskberg som skulle dyka upp på skärmen. Men! Det ser ju minst sagt bra ut! :thumbup:

Bamse
2003-03-17, 11:17
Originally posted by King Grub
Vafalls! Ryktena om din fetma var ju betydligt överdrivna! :D

:naughty:

Nja, men kolla avataren. Den är inte fejkad :MrT: Fast jag hade väl kanske ätit just innan jag tog den bilden :eating:

ToXY
2003-03-17, 11:36
Säger bara KÖR HÅRT!!!!!!!:whipped:

/Martin

Pretender
2003-03-17, 13:17
Tycker du underskattar dig själv, bamse. Det ser bra ut :thumbup: , dessutom har du ju inte tränat superlänge. Kul förresten att vi började köra seriöst ungefär samtidigt - jag började också köra på gym i oktober förra året.

Skulle vara intressant att få veta hur lång du är...

Kör hårt,
Pretender

Bamse
2003-03-17, 13:19
Jag är 180 cm! "Svensk standard" med andra ord :cool:

EDIT: 21 år är jag förresten.

Mitch
2003-03-17, 21:53
Ja vad ska man säga.......tror visst jag känner en mytoman!!!


Ehh du fet....nja tror int det, snarare i offseason form!!!


Träna på.....men inte för myche du får ju inte gå om mig ju!!!


Tjingeling.....Mats//Mitch :bpump: :bpump:

Örjan
2003-03-19, 01:25
Bamse bjuder på månadens överraskning! :thumbup: :kickass:

Kan du inte lägga upp avatarbilden också? Jag skulle kunna tänka mig att använda den som skrivbordsunderlägg.

Tomten
2003-03-19, 17:51
Originally posted by Örjan
Bamse bjuder på månadens överraskning! :thumbup: :kickass:

Kan du inte lägga upp avatarbilden också? Jag skulle kunna tänka mig att använda den som skrivbordsunderlägg.

Nu blir jag nästan rädd :D

Lellan
2003-03-21, 07:25
Och ni killar klagar på att många tjejer har en skev kroppsuppfattning... :rolleyes: Vad säger vi då om Bamse? :nono:

Lovar att du tränar i bävernylonsoverall/tält också, för att i sommar krypa ur den och visa din hemliga cancergrillsbränna och vara beachboy! :D

Bamse
2003-04-03, 23:10
Hrmf. Jag måste nog skärpa till min bicepsträning framöver!? För närvarande har jag ju mindre biceps än en daggmask... :(

Det är förresten nåt skumt med vänster biceps. När man spänner armen ryms det två fingrar mellan bicepsfästet(?) och början på underarmen (armbågsleden?). På höger sida går dock biccen "ända ner" till armbågsleden (eller vad den nu heter).

Wilson
2003-04-03, 23:55
du är väl för fan inte fet.. vad yrar du om

Bamse
2003-05-04, 15:28
Här kommer en liten hälsning från nordsibiriska Playa del Umeå. Fotat idag - söndagen den 4 maj 2003!

Ganska tidig shortspremiär för att vara 65 mil norr om Stockholm? :cool:

Meeen - i alla fall - vad tror ni? Behöver jag jobba på solbrännan något mer? Eller är den fulländad? :laugh:

Laan
2003-05-04, 17:39
Den är snarare fullbländande!!! (ursäktar min humor :em: )

puppas
2003-05-04, 17:50
Originally posted by Laan_84
ursäktar min humor :em: )


Jag gillar den :laugh:

Bamse
2003-05-04, 17:59
Fulländat fullbländad helt enkelt! :mallan:

Men va fasen, jag har ju inte solat på 8 månader. Följaktligen ser man heller inte ut som Nelson Mandela när kläderna väl åker av för säsongen :thefinger

Jag får återkomma med ny solstolsbild framåt juli i stället ;)

Lellan
2003-05-05, 14:55
Bleeekfiiiiiiis!!! :D *retas*

(look whos talking.. :em: )

Lite morötter kanske hjälper? :confused: :D

Bamse
2003-05-05, 16:03
Till alla som mobbar mig för att jag är blek som en toalettstol måste jag - till mitt försvar - kontra med att jag aldrig legat i något solarium under vintern! :) Aldrig i mitt liv t.o.m!

Därmed skulle jag - gårdagens härligt snövita bild till trots - vilja flagga för att det faktiskt FINNS potential till åtminstone en liiiten beachbränna framåt sommaren! :angel:

Här nedan är en bild från förra sommaren. Nedsättande kommentarer om min tanighet undanbedes! :thefinger Jag kom ju inte igång med träningen på allvar förrän ett par månader efter fototillfället! :D

Som ni ser är fejset, tyvärr, sönderbränt till oigenkännlighet http://66.227.101.70/ups/DeNiro/idiot.gif

muskelbyggarn
2003-05-05, 16:06
Satan vad UMEÅ har vuxit sedan jag var där sist :D

Vänl,,,
Tobbe

Lellan
2003-05-05, 16:12
Gamla meriter duger inte fattar du väl.. :smash:

Du är blekfis NUU och därför får jag mobba dig nuuu! :devil:

/Lellan - blekare än fisar :em:

Castro
2003-05-05, 18:10
Originally posted by muskelbyggarn
Satan vad UMEÅ har vuxit sedan jag var där sist :D

Vänl,,,
Tobbe

Staden måste växa i takt med Bamse, annars ryms vi ju inte här :D

Bamse
2003-05-26, 12:49
Jaha, då var det dags att skämma ut sig igen! :laugh:

Bamse
2003-05-26, 12:57
Som ni alla kan se har jag - utan tvekan - vaknat på rätt sida idag! :devil:

Sicken snygging, va! :thefinger :laugh:

AnderssoN
2003-05-26, 13:06
Det går framåt Bamse!

Det ser ut som högeraxeln fått mer dunderhonung än den vänstra, men det kan vara skuggorna som spelar ett spratt.

Pumpa på! :bpump:

Edit: vad väger du nu jämfört med den förra korttagningen?

GhostFace
2003-05-26, 13:16
:bpump:

:thumbup:

Bra jobbat och instämmer med "föregående talare"; varför har vi fått uppfattningen att du var tjock/mullig/överviktig/fet ?!??!
Detta till trots att du inte är det till det minsta.

Munter
2003-05-26, 13:25
Ryggen växer stadigt :bow:

Bamse
2003-05-26, 13:46
Originally posted by AnderssoN
Det går framåt Bamse!


Tackar! :) Ge mig några år så kanske jag kan bli riktigt bitig till slut!

Jag GRÄMER MIG över att jag inte kom igång med seriös träning förrän i höstas. Jag kunde kanske ha varit riktigt stooor nu ifall jag hade inlett min satsning redan för några år sedan...?

Men å andra sidan är jag GLAD över att jag kommit igång till slut. Det är ju så KUL att styrketräna! :thumbup:

Originally posted by AnderssoN
Det ser ut som högeraxeln fått mer dunderhonung än den vänstra

Jo, syntholet räckte bara till högeraxeln! :confused: :smash:

Hehe, nädå, det kan stämma. Vänstern släpar nog lite, får jobba på det! Bara o bygga vidare....

Originally posted by AnderssoN
vad väger du nu jämfört med den förra korttagningen?

Ca 4 kilo mindre! Första bilden togs 3 april tror jag.

31 mars: 81,0 kg.
7 april: 80,5 kg.
14 april: 80,0 kg.
21 april: 79,5 kg.
28 april: 79,0 kg.
5 maj: 78,5 kg.
12 maj: 78,0 kg.
19 maj: 77,5 kg.
26 maj: 77,0 kg.

Originally posted by GhostFace
varför har vi fått uppfattningen att du var tjock/mullig/överviktig/fet ?

Kanske kan förklaras med avataren jag hade i vintras? Det fotot togs efter att jag bulkat upp mig från 74 kg till 82 kg på några månader! :D

Bamse
2003-05-26, 13:47
Eftersom jag inte alls varit särskilt seriös i mitt dietande måste jag väl helt klart vara nöjd med att ha tappat 0,5 kg i veckan?

Har exempelvis inte räknat kalorier eller så, utan i princip bara dragit ner på kolisar på kvällen samt lagt till cardio. Kör visserligen betydligt mycket mer cardio nu än i vintras (då hade jag KASS kondition), men har ändå unnat mig att fuska i tid och otid (burgare, kebab, godis). Hade jag varit 110 % seriös hade jag säkert tappat ytterligare nåt eller några kilo under den här tiden, men skit samma, man ska leva också.

Jag har emellertid tappat/stagnerat i styrka nu de senaste månaderna... Längtar därför tillbaka till bulkhösten då jag satte nya PB:n varje pass, så efter den 11 juni (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=10652) tror jag minsann att det är dags att börja äta och växa igen! :thumbup: Fuck the beach season! :cool:

Tack allesammans för kommentarerna/peppningen! :thumbup:

Nu ska jag iväg och träna! :bpump:

AnderssoN
2003-05-26, 13:48
Väldigt starkt att gå ner 4 kg och ändå se större ut nu. Du har inte legat på latsidan uppenbart.

spinkoo
2003-05-26, 14:18
Djävlar Bamse jag blir ju impad :D

Snyggare än vanligt i anisktet också är ett plus :love:

JJ
2003-05-26, 14:45
Ser bra ut Bamse, kör hårt med konditionen nu så du presterar bra i juni:kickass:

Castro
2003-05-26, 14:58
Mats det här ser ju riktigt bra ut faktiskt! Verkligen imponerande framsteg må jag säga. Tur för mig att du fuckar beachen i sommarn så jag vågar mig ner till Nydala nån gång :thumbup:

Lellan
2003-05-26, 16:27
How U doing.. ? :naughty: :D

Bra jobbat men huvva vad arg du ser ut:confused:

Spud
2003-05-26, 16:42
Det där var ju en bra rygg, vad var det för bullshit du körde om att "midjan är lika tjock som ryggen" för inte så länge sedan? :)

Pez
2003-05-26, 16:47
Originally posted by AnderssoN
Det går framåt Bamse!

Det ser ut som högeraxeln fått mer dunderhonung än den vänstra, men det kan vara skuggorna som spelar ett spratt.

Pumpa på! :bpump:

Edit: vad väger du nu jämfört med den förra korttagningen?

Håller med om att det ser ut att gå framåt. :thumbup:

Sen verkar det inte bara vara höger axel som är mer utvecklad, snarare hela höger sida undantaget armen.
Ganska vanligt att vara lite "sned" muskulärt, har samma grej själv, inte lika tydligt dock.
Dags att börja kompensera lite kanske? ;)

/pez

Bamse
2003-05-26, 17:05
Thanks everyone!!! :bow:

Jodå, vänstern släpar efter - helt klart. Skumt egentligen, eftersom jag inte kört med fler reps på höger sida eller så...?

Vad brukar rekommendationerna vara för att korrigera en underutvecklad sida? Försöka "tänka" att man tar i mer med vänster sida i de övningar där man använder båda sidorna samtidigt? (Skivstångscurl, marklyft, dips, chins, hantelpressar etc...)?

När jag tänker efter så är de enda övningar jag kör, där jag endast använder en sida, hammercurls & hantelrodd. Och dessa två övningar har jag ändå börjat med först på slutet. Skumt, sa Bull!

Pez
2003-05-26, 17:10
Originally posted by Bamse
Thanks everyone!!! :bow:

Jodå, vänstern släpar efter - helt klart. Skumt egentligen, eftersom jag inte kört med fler reps på höger sida eller så...?

Vad brukar rekommendationerna vara för att korrigera en underutvecklad sida? Försöka "tänka" att man tar i mer med vänster sida i de övningar där man använder båda sidorna samtidigt? (Skivstångscurl, marklyft, dips, chins, hantelpressar etc...)?

När jag tänker efter så är de enda övningar jag kör, där jag endast använder en sida, hammercurls & hantelrodd. Och dessa två övningar har jag ändå börjat med först på slutet. Skumt, sa Bull!

Skulle säga att det kanske där problemet sitter sas.. att du kör för mycket tvåhandsövningar.. men som sagt inget onormalt.. man kan ha en tendens att få ont i ryggen/låsningar om man blir för sned styrkemässigt dock...

Testa att lägga in mer enhandsövningar..

/pez

Bamse
2003-05-26, 17:51
Dagens gissningslek: Vad beror såren i nedanstående bild på? (Hade jag inte varit förutseende och tejpat lite innan passet hade det blivit betydligt blodigare :devil: )

Pez
2003-05-26, 17:53
Sluta raka knät med slöa hyvlar? :D

Marklyft är blodigt...
Dock får jag säga att det var ett lite mesigt sår... rentav omanligt! SKÄMS! :thefinger

/pez

ivandrago
2003-05-26, 18:01
Går helt klart framåt! Bra inställning till träningen och livet tycker jag. Kör hårt och häng inte upp dig på att högerarmen är lite större - bara att fortsätta träna tungt och hårt! :thumbup:

Bamse
2003-05-26, 18:04
Originally posted by Pez
Marklyft är blodigt... Dock får jag säga att det var ett lite mesigt sår... rentav omanligt! SKÄMS!

Hehe, va fan, så du fattade att det var marklyft! :D

Trodde att jag var den enda som har det som fetisch att alltid dunka sönder knät på tillbakavägen. ;)

Men det var faktiskt första gången jag tejpade innan ett pass. Brukar som sagt vara betydligt blodigare annars! :devil: :thefinger

Originally posted by ivandrago
Går helt klart framåt! Bra inställning till träningen och livet tycker jag.

Merci! :thumbup:

Paolo
2003-05-27, 22:13
Originally posted by Bamse
Lite förändringar från oktober till mars:

Vikt: 74 ---> 83 (mycket fett, mycket vätska, möjligtvis några gram muskelmassa)
Knäböj: 62,5x8 ----> 100x2.
Marklyft: 52,5x4 ----> 125x4 (kör numera med sumo-style)
Liggande hantelpressar: 18,8x5 ----> 26,4 x 7
Sittande hantelpressar: 13,6x5 ----> 21,1x8
Stångcurls: 27x5x4 ----> 40x5

Armmått: 30,5 ----> 35
Lår: 52 ----> 57
Midjan: 75 ----> 85


ojojoj va läskit vi har typ samma mått.

längd: 180cm
Vikt: 79kg (64-68 innan ja börja ca 2 veckor sen)
Armmått: 33cm
Lår: 53cm (uh vart mäter man på låret? tjockaste stället?)
Midjan: 85cm (kom runt me händerna typ för 2 veckor sen)
Ålder: 31

ska bli intressant att följa dina stats. hoppas du postar dom här ofta.

Pez
2003-05-27, 23:40
Ok, efter att det ploppat upp 4 helt irrelevanta (inte ens med stor vilja gick det att hitta en röd tråd...) inlägg som nu är borttagna så finns det 2 nya regler i Bamses lilla bildtråd nu..

1. Inget snack om Paolo.
2. Paolo är förbjuden att posta i Bamses bildtråd.

*puss*

/pez ;)

cdjs
2003-05-30, 18:08
skulle velat sett dom där 4 inläggen! :rolleyes:

gleipner
2003-06-27, 06:06
Trodde att jag var den enda som har det som fetisch att alltid dunka sönder knät på tillbakavägen.

Du är inte ensam:naughty:

Grymma resultat på så kort tid,du flåsar mig i nacken,tur jag påbörjat min andra påse serious mass nu:angel: