handdator

Visa fullständig version : Var jag för mesig? (byte av PT)


jenny
2007-04-18, 10:26
Jag begärde igår att få byta personlig tränare efter att han hade ställt in mitt pass för åtminstone åttonde gången eftersom han var sjuk. Jag hade köpt 10 lektioner och jag tror att jag har haft 7 stycken. Förutom att han ställde in ofta så störde jag mig på att det inte kändes som han ansträngde sig för att kompensera att han hade varit borta. Som t.ex. innan gårdagens inställda pass så ställde han in tre gånger i rad men sedan så fick jag inte en ny tid (gårdagens) förrän tre veckor senare för han var fullbokad.
Så min fråga är. Vilka krav kan man ställa på en PT? Hur många gånger är det okej att ställa in? Om man stället in, skall kunden kompenseras på något sätt? Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag var för mesig eller om jag var för hård. Alla kan ju bli sjuka och så. Men åtta gånger kändes bara som för mycket.

Nitrometan
2007-04-18, 10:30
En gång är väl OK.

Två gånger känns som om det är för mycket.


Sen kan det finnas anledning. H*n kanske är långtidssjukskriven?

LadyInsane
2007-04-18, 10:32
Sen kan det finnas anledning. H*n kanske är långtidssjukskriven?

Då borde han inte vara PT, eller åtminstone förvarna.

Själv skulle jag stått ut med EN gång. Om det vore någon jag verkligen gillade hade jag kankse gått med på två sjukskrivningar, men inga fler. Du var verkligen inte för hård.

Ganymedes
2007-04-18, 10:37
Du gjorde helt rätt. Oavsett anledning till hans frånvaro, är det dig och din träning det handlar om. Du har rätt till en PT som kan närvara och kan inte den första det, så har du all rätt att välja en ny.

Nitrometan
2007-04-18, 10:38
Då borde han inte vara PT, eller åtminstone förvarna.
Jag håller med. Därför jag sa att en gång var OK.

Om han är sjukskriven ska han givetvis säga till och inte boka tider som får ställas in.

LadyInsane
2007-04-18, 10:40
Jag håller med. Därför jag sa att en gång var OK.

Om han är sjukskriven ska han givetvis säga till och inte boka tider som får ställas in.

Precis:)

Zakath
2007-04-18, 12:57
Bra gjort!

Skaffa dig en likasinnad träningskompis istället tycker jag. :)

Börje H
2007-04-18, 13:03
Naturligtvis helt rätt gjort av dig. Du betalar för denna tjänst och har då rätt att kräva kontinuitet. Det hör ju liksom till själva grejen. Om den PT inte klarar dessa krav så är det ju bara att byta. Om det är ett proffs du har att göra med så lär du inte möta några hard feelings.

L-Sami
2007-04-18, 13:04
Krav, du betalar honom och han ska vara där för dig vilken tid på dygnet du vill. Att ställa in högst en gång per månad är okej. Om en PT nu ställer in så borde du få gratis träning av den. Åtta gånger känns överdrivet mycket, sparka honom och ta en ny. Det är stor konkurrens där ute, finns säkert nån som vill mer.

Pellefant
2007-04-18, 13:08
Mjo, du var lite mesig som inte bytte tidigare. Bra att du bytte. :)

Börje H
2007-04-18, 13:09
Att ställa in högst en gång per månad är okej. Om en PT nu ställer in så borde du få gratis träning av den.

Får inte folk som jobbar med friskvård vara sjuk ibland? Om man ställer in så blir det ju inget träningspass=0 kr i avgift. Eller menar du att man skall bjuda på ett extrapass bara för att man ställer in? Precis som jag borde få en gratis bilrecond då polerarnissen hade vinterkräksjukan förra veckan då han skulle polera min bil?

L-Sami
2007-04-18, 13:21
Får inte folk som jobbar med friskvård vara sjuk ibland? Om man ställer in så blir det ju inget träningspass=0 kr i avgift. Eller menar du att man skall bjuda på ett extrapass bara för att man ställer in? Precis som jag borde få en gratis bilrecond då polerarnissen hade vinterkräksjukan förra veckan då han skulle polera min bil?

Om man nu blir sjuk så blir man, det är inget att göra åt men ställa in och ljuga att man är sjuk är fel. Lär förekomma en del i vilka yrken som helst, och precis i privat service yrken kan det riskera ens arbete att hålla på så.

Det är stor konkurrens där ute för personliga tränare, det minsta man kan göra när man ställer in är bjuda på ett gratis pass om man vill behålla sin klient. Det gäller framför allt om man ställer in träningarna ofta, precis som trådskaparens PT gjorde.

skaparn
2007-04-18, 13:24
Det är viktigt för de PT som försöker göra ett bra jobb att kunderna snabbt straffar de som inte gör det. Annars saboterar man marknaden med suboptimalitet som följd.

Pellefant
2007-04-18, 13:26
Eller menar du att man skall bjuda på ett extrapass bara för att man ställer in? Precis som jag borde få en gratis bilrecond då polerarnissen hade vinterkräksjukan förra veckan då han skulle polera min bil?

Men nånting fick du väl iallafall? Nån liten putsduk eller vad som helst? Recond på något du inte beställt? Kundvård är viktigt. Överkompensera, överkompensera, överkompensera alltid kunden. Nöjda kunder kommer tillbaka.

z_bumbi
2007-04-18, 13:44
Krav, du betalar honom och han ska vara där för dig vilken tid på dygnet du vill.

Om du betalar så bra så att du kan ställa de kraven så stämmer det. Jag sätter nog en avgift på minst 5000 kr per påbörjad halvtimme om du tycker jag ska vara tillgänglig dygnet runt, då kan du t o m få ringa kl 3 på natten och fråga om du ska äta kalaspuffar eller Corn Flakes till frukost. Intresserad?

champion
2007-04-18, 13:56
Tycker efter andra gången blir för mycket då ska man byta direkt. Ringde dom dig eller kom du upp till gymet och fick då reda på att han ej var där så fick du träna själv eller vända om å gå hem??
du ska kompenseras genom gratis lektioner eller få något som kläder/pengar/prylar så du blir glad igen.
Skaffa en träningspolare och ingen PT(dom är dåliga i min mening)så slipper du passa en massa tider.
Skulle aldrig peja en PT när man kan få gratis hjälp och info om mat eller pulver.
Klart slut.

L-Sami
2007-04-18, 13:57
Om du betalar så bra så att du kan ställa de kraven så stämmer det. Jag sätter nog en avgift på minst 5000 kr per påbörjad halvtimme om du tycker jag ska vara tillgänglig dygnet runt, då kan du t o m få ringa kl 3 på natten och fråga om du ska äta kalaspuffar eller Corn Flakes till frukost. Intresserad?

Vi skippar det där med kalaspuffarna, kanske blir billigare så :D

Det jag menade mest med det där är att en P.T ska ställa upp för klientens villkor.

jenny
2007-04-18, 14:16
Tycker efter andra gången blir för mycket då ska man byta direkt. Ringde dom dig eller kom du upp till gymet och fick då reda på att han ej var där så fick du träna själv eller vända om å gå hem??
du ska kompenseras genom gratis lektioner eller få något som kläder/pengar/prylar så du blir glad igen.
Skaffa en träningspolare och ingen PT(dom är dåliga i min mening)så slipper du passa en massa tider.
Skulle aldrig peja en PT när man kan få gratis hjälp och info om mat eller pulver.
Klart slut.

Det vanligaste var att han smsade någon timme innan passet skulle börjat. Om det var jag som hade ställt in så sent så hade jag fått betala för passet.

jenny
2007-04-18, 14:18
Bra gjort!

Skaffa dig en likasinnad träningskompis istället tycker jag. :)

Det hade jag gärna gjort men jag känner ingen som tränar och är värdelös på att börja prata med folk på gymmet. Det är lite läskigt med alla stora killar :em:

jenny
2007-04-18, 14:19
Alla verkar instämma i att jag gjorde rätt. Det känns ju bra. Jag fick lite dåligt samvete igår. Alla har ju rätt att vara sjuk.

champion
2007-04-18, 14:28
Det vanligaste var att han smsade någon timme innan passet skulle börjat. Om det var jag som hade ställt in så sent så hade jag fått betala för passet.

Säg det till dom "Om det var jag som ringde in så sent och kunde ej komma så skulle jag få betala ändå, dålig stil från er sida att sms:a också" Ett sms skulle ja inte godkänna detta på, tänk om du ej hörde och missa sms:et?
Bra gjort från dig.

jenny
2007-04-18, 15:02
Säg det till dom "Om det var jag som ringde in så sent och kunde ej komma så skulle jag få betala ändå, dålig stil från er sida att sms:a också" Ett sms skulle ja inte godkänna detta på, tänk om du ej hörde och missa sms:et?
Bra gjort från dig.

Det gjorde jag en gång. Jag gick dit och väntade på honom och gymmet ringe till honom men fick inte tag på honom. Sedan såg jag att jag hade fått ett sms. Efter det har jag börjat kolla sms innan varje pass med honom.

bertbert
2007-04-18, 15:12
Jag begärde igår att få byta personlig tränare efter att han hade ställt in mitt pass för åtminstone åttonde gången eftersom han var sjuk. Jag hade köpt 10 lektioner och jag tror att jag har haft 7 stycken. Förutom att han ställde in ofta så störde jag mig på att det inte kändes som han ansträngde sig för att kompensera att han hade varit borta. Som t.ex. innan gårdagens inställda pass så ställde han in tre gånger i rad men sedan så fick jag inte en ny tid (gårdagens) förrän tre veckor senare för han var fullbokad.
Så min fråga är. Vilka krav kan man ställa på en PT? Hur många gånger är det okej att ställa in? Om man stället in, skall kunden kompenseras på något sätt? Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag var för mesig eller om jag var för hård. Alla kan ju bli sjuka och så. Men åtta gånger kändes bara som för mycket.

Hade jag haft en PT som betedde sig så hade det luktat ett kok stryk lång väg. Bra att du spolade vederbörande.

Pellefant
2007-04-18, 16:37
Den största frågan tycker jag är hur han kan vara fullbokad tre veckor framåt. *screwy*

bubbe
2007-04-18, 16:51
Luktar brist på förståelse för sitt uppdrag om din fd PT. Skicka sms en timme innan är dåligt och att sen gymmet inte får tag på killen fastän han är hemma och sjuk (kan ju finnas förklaringar också, men fortfarande dåligt att bara skicka sms och så nära passet) verkar ju lite skumt också.

Lättast borde det ju vara om gymmet hade ett schema med alla klienter så får PT ringa så snabbt som möjligt dit för att sjukanmäla sig, varpå alla bokade klienter blir uppringda av gymmet, om nu tränaren är så sjuk att han själv inte kan ringa.

Semiramis
2007-04-18, 20:32
Låter våldsamt nonchalant att SMS:a någon timme innan träningen, enda ursäkten för det är väl akut magsjuka och att det skulle inträffat mer än en gång precis innan din träning verkar ju inte särskilt sannolikt. Tycker också att du gjorde precis rätt som bytte.

Pudzianovski
2007-04-18, 20:39
Tycker även du skall sprida ordet om hans oseriösa uppträdande och brist på engagemang till så många som möjligt.

Ryska_raketen
2007-04-18, 20:42
Han erbjöd en tjänst. Du var inte nöjd. Du bytte. Svårare än så är det väl inte?

jenny
2007-04-19, 08:11
Han erbjöd en tjänst. Du var inte nöjd. Du bytte. Svårare än så är det väl inte?

Nej det är väl egentligen inte det. Jag har bara väldigt svårt för att göra mig ovän med folk.

Nitrometan
2007-04-19, 08:17
Tycker även du skall sprida ordet om hans oseriösa uppträdande och brist på engagemang till så många som möjligt.
Japp.

Enormt oproffesionellt agerat.

Tala om det för alla du känner.

Häng ut honom på nåt träningsforum...

Batman
2007-04-19, 14:23
Det hade jag gärna gjort men jag känner ingen som tränar och är värdelös på att börja prata med folk på gymmet. Det är lite läskigt med alla stora killar :em:

Desto större desto snällare, gäller speciellt dom som har en ilsken mördarblick när dom lyfter.

martin_vbg
2007-04-19, 15:23
Desto större desto snällare, gäller speciellt dom som har en ilsken mördarblick när dom lyfter.

Det är nog faktiskt sant, konstigt egentligen :confused:
Det stämmer enligt mina erfarenheter iaf.

Batman
2007-04-19, 16:22
Det är nog faktiskt sant, konstigt egentligen :confused:
Det stämmer enligt mina erfarenheter iaf.

Hundprincipen, en liten fjantig golvmopp måste hävda sig hela tiden, medans en större hund är generellt mer självsäker.

jenny
2007-04-19, 21:21
Desto större desto snällare, gäller speciellt dom som har en ilsken mördarblick när dom lyfter.

Då måste jag vara en riktigt elak typ då... :)

Angående tidigare kommentarer så SMSade han ofta för att jag nästan aldrig svarar i mobilen eftersom jag inte har täckning i mitt labb.

Jag känner inte direkt för att hänga ut honom eftersom risken att någon här tränar på det stället eller skulle gå till en PT inte känns överhängande. Sedan så är jag den enda som har klagat så hans andra kunder tycker kanske att han är fantastisk. Smaken är som baken antar jag.

jenny
2007-04-20, 18:53
Fick idag ett röstmeddelande från min gamla PT där han ville att jag skulle ringa och boka tider. Öhh, jag fattar inte riktigt. Jag sa ju i måndags att jag ville byta PT till chefen. Vid det här laget så tycker jag att någon borde ha pratat med min gamla PT?

Zakath
2007-04-20, 19:27
Fick idag ett röstmeddelande från min gamla PT där han ville att jag skulle ringa och boka tider. Öhh, jag fattar inte riktigt. Jag sa ju i måndags att jag ville byta PT till chefen. Vid det här laget så tycker jag att någon borde ha pratat med min gamla PT?

Var tränar du? Låter som att organisationen där inte är den bästa.

jenny
2007-04-23, 19:19
Ny uppdatering,
idag ringde min gamla PT och ville boka nya tider. Jag sa att jag hade pratat med hans chef om att han hade avbokat 8 gånger så att jag inte hade något förtroende för honom och ville byta.
Efter ett sådant besked hade iallafall jag bett om ursäkt och önskat lycka till med det hela slutade i en konstig konversation där han sa att alla andra PT var upptagna med sina elever, då sa jag att jag gärna kunde vänta eftersom jag fortfarande har nackproblem, han envisades, jag sa att jag hellre ville ha pengarna tillbaks än att träna med honom. Han fick då in konversationen på att det var ju inte konstigt att jag var missnöjd eftersom det mest hade blivit rehabträning och det var ju inte det jag hade velat egentligen.Om detta höll jag iofs med och det hela slutade med att jag varken sa bu eller bä, men jag bokade inga nya tider med honom iallafall.

Jag blir så himla frustrerad! Hur tydlig kan man vara på att man vill byta utan att vara jätteoartig! Betyder detta att jag inte får byta? I så fall så byter jag gym bums och sätter aldrig min fot där mer. Imorgon skall jag prata med chefen och se vad han säger. Har han sagt till min gamla PT att ringa mig istället för att prata med någon ny och om nu ingen har tid så är det väl chefen som borde kontakta mig och inte min gamla PT?
Fortsättning följer imorgon...

:furious: :furious: :furious:

Zakath
2007-04-23, 19:22
Stackare. :(

Vilket gym är det? Har du ingen tjejkompis som du kan börja träna med istället?

jenny
2007-04-23, 19:32
Stackare. :(

Vilket gym är det? Har du ingen tjejkompis som du kan börja träna med istället?

Tänkte vänta med att namnge stället tills efter jag har pratat med chefen. Jag vill inte gärna hänga ut stället i onödan. Det kan ju ha blivit något missförstånd på vägen för han var väldigt tydlig med att det var självklart att jag kunde byta. Men om det har ändrats sig så vill jag ha pengar tillbaks och lösa in mitt kort för då kan de inte erbjuda mig den tjänst som jag har köpt kortet för.

Nej, jag har ingen kompis att träna med. De jag har tränat med har så liten erfarenhet att jag får agera tränare åt dem och det känns inte så givande för min del. Tjejer med mer än ett ytligt intresse för styrketräning växer inte på träd i min bekantskapskrets.

Snake
2007-04-23, 19:37
Nej, jag har ingen kompis att träna med. De jag har tränat med har så liten erfarenhet att jag får agera tränare åt dem och det känns inte så givande för min del. Tjejer med mer än ett ytligt intresse för styrketräning växer inte på träd i min bekantskapskrets.

Kläm fram vilket gym du tränar på så är det säkert nån här inne, kille som tjej, som tränar där och vill ha någon att träna med.

Pellefant
2007-04-23, 19:37
Stå på dig. Om det var sant det han sade att alla andra PT var upptagna så förstår man iofs att just han har tider lediga, som han förmodligen har svårt att fylla. (Han lär ha förlorat fler klienter än dig oavsett orsaken till alla hans återbud, andra lär ha bytt till andra PT, därför är de väl fullbokade)

Kanske kan du på gymmet spana in en PT som du tycker verkar bra och prata direkt med honom/henne.

Jag tror du får byta, annars borde det innebära att de nästintill har "stopp för nya PT kunder", och det vore väl otroligt. Hursomhelst så kan de inte tvinga dig att gå hos just honom. Insisterar de så börja hosta lite om att byta gym så kommer de säkert snabbt på andra tankar.

Kunden har alltid rätt. *rolleyes*

Tigerkotten
2007-04-23, 19:40
Bra att du stod på dig iaf till viss del, men han bytte ämne ett tag där när du sa att du inte var nöjd. Du skulle sagt att orsaken som du sa tidigare, dvs att han avbokade 8 tider.

Jag hoppas du kan få pengarna tillbaka, sen så kan du försöker spana via kolo efter en träningskamrat kanske? :) Om inte annat, få en bra PT som inte avbokar hela tiden.

jenny
2007-04-23, 19:44
Stå på dig. Om det var sant det han sade att alla andra PT var upptagna så förstår man iofs att just han har tider lediga, som han förmodligen har svårt att fylla. (Han lär ha förlorat fler klienter än dig oavsett orsaken till alla hans återbud, andra lär ha bytt till andra PT, därför är de väl fullbokade)

Kanske kan du på gymmet spana in en PT som du tycker verkar bra och prata direkt med honom/henne.

Jag tror du får byta, annars borde det innebära att de nästintill har "stopp för nya PT kunder", och det vore väl otroligt. Hursomhelst så kan de inte tvinga dig att gå hos just honom. Insisterar de så börja hosta lite om att byta gym så kommer de säkert snabbt på andra tankar.

Kunden har alltid rätt. *rolleyes*

Men det är det som är konstigt. Jag pratade med en annan av hans klienter i helgen och han var jätteförvånad över att han hade ställt in så många tider. Han hade bara ställt in en gång för honom och det passade honom bra för han kunde inte den gången. Han hade dessutom kvällstider som mig.
Men han verkade vara mer av den påstridiga sorten som inte skulle acceptera en massa avbokningar så han kanske bara behandlar mesiga typer som mig så.

jenny
2007-04-23, 19:46
Kläm fram vilket gym du tränar på så är det säkert nån här inne, kille som tjej, som tränar där och vill ha någon att träna med.

Okej då, men jag tror ingen tränar där, det är inte så stort. Det heter gymnasium.

bubbe
2007-04-23, 19:48
Låter tråkigt, om man inte har kvar förtroendet så hjälper det knappast att tjata. Han skulle ha erbjudit sig att ge dig ett gratis pass för att betala tillbaka lite av förtroende kapitalet han har sumpat. Oproffsigt!

Zakath
2007-04-23, 20:10
Okej då, men jag tror ingen tränar där, det är inte så stort. Det heter gymnasium.

Om du byter gym så rekommenderar jag Fysiken, bra priser, bra utrustning och dessutom har jag sett flera tjejer där som verkar ta sin träning seriöst (dock så står fortfarande majoriteten av dem på löpbandet passet ut).

jenny
2007-04-23, 20:19
Om du byter gym så rekommenderar jag Fysiken, bra priser, bra utrustning och dessutom har jag sett flera tjejer där som verkar ta sin träning seriöst (dock så står fortfarande majoriteten av dem på löpbandet passet ut).

Been there, done that. Jag tycker det är för mycket folk i gymmet och lite för amatörsmässiga pass. Fördelen med gymnasium är att det är väldigt fräscht, lagomt med folk och ligger bra till från där jag bor.
Jag har tidigare testat WC, f&s och SATS utan fastna. Har lite funderingar på träningsverket eller sportlife. Vi får väl se vad det blir.

Snake
2007-04-23, 20:23
Du glömde Active Wellness - där hänger ELiTEN.

jenny
2007-04-23, 20:33
Du glömde Active Wellness - där hänger ELiTEN.

Det finns nog många fler ställen än så. Men inte så många som ligger nära mitt hem alternativt jobbet.

Zakath
2007-04-23, 21:03
Been there, done that. Jag tycker det är för mycket folk i gymmet och lite för amatörsmässiga pass. Fördelen med gymnasium är att det är väldigt fräscht, lagomt med folk och ligger bra till från där jag bor.
Jag har tidigare testat WC, f&s och SATS utan fastna. Har lite funderingar på träningsverket eller sportlife. Vi får väl se vad det blir.

Lågtrafikkort är lösningen, mycket mindre folk på gymmet innan kl. 16. :)

Baan
2007-04-23, 21:12
Been there, done that. Jag tycker det är för mycket folk i gymmet och lite för amatörsmässiga pass. Fördelen med gymnasium är att det är väldigt fräscht, lagomt med folk och ligger bra till från där jag bor.
Jag har tidigare testat WC, f&s och SATS utan fastna. Har lite funderingar på träningsverket eller sportlife. Vi får väl se vad det blir.

Mycket folk om man har ett vanlgit jobb och tränar efter 16 och knappast att rekommendera, kan du tidigare så inga probs egentligen. Har också känslan av att instruktörerna är lite amatörer och att det inte är världens satsning på att ha dom bästa men det är väldigt mkt en känsla och knappast faktum.

Tycker själv det är nice med stort och ljust gym, utan källarkänslan. Kanske känns som en skitgrej men det är rätt segt och tråkigt träna på ett klassiskt källargym när man väl byter som jag gör ibland när jag inte är i Göteborg.

jenny
2007-04-25, 10:22
En uppdatering, jag försökte prata med ägarna men de sa att det var platschefens ansvar så jag skulle kontakta henne. Det gjorde jag idag och sa att visst fick jag byta och att någon av Ptarna skulle kontakta mig idag. Men det var å andra sidan vad de sa i förra veckan också så vi får se vad som händer.

Det verkade som att de hade sagt åt min PT att ringa mig. Jag tycker det är lite konstigt eftersom jag tydligt hade sagt att jag ville byta. Om han var medveten om problemet så borde han dessutom inte börja konversationen med hej skall vi boka nya tider? Men, men, jag skall väl vara nöjd med att jag fick byta.

Cilia
2007-04-25, 10:32
Det verkade som att de hade sagt åt min PT att ringa mig. Jag tycker det är lite konstigt eftersom jag tydligt hade sagt att jag ville byta. Om han var medveten om problemet så borde han dessutom inte börja konversationen med hej skall vi boka nya tider? Men, men, jag skall väl vara nöjd med att jag fick byta.
Jag tycker det är en självklarhet att du ska få byta.
Ingenting du bara ska vara nöjd med. Dom har inte gjort dig en tjänst du har fått ngt som är din rättighet men du var tvungen att strida för det.

Klart PTn försökte få dig att stanna kvar, han har säkert provisionslön.

Tuffa till dig lite.

jenny
2007-04-25, 11:58
Jag tycker det är en självklarhet att du ska få byta.
Ingenting du bara ska vara nöjd med. Dom har inte gjort dig en tjänst du har fått ngt som är din rättighet men du var tvungen att strida för det.

Klart PTn försökte få dig att stanna kvar, han har säkert provisionslön.

Tuffa till dig lite.

Du har helt rätt i att jag inte skall vara nöjd och borde tuffa till mig.
Jag är inte heller nöjd men om jag nu kan få en ny PT snabbt och det funkar bra så orkar jag inte hålla på och bråka utan nöjer mig med det.
Jag är rätt konflikträdd och tyckte det var tillräckligt obehagligt att behöva säga till min gamla PT att jag inte har förtroende för honom. Sedan när han ändå inte verkade fatta att jag verkligen ville byta så blev jag väldigt frustrerad. Samma sak är det med gymmet. De ser inte problemet och kommer inte att göra det förrän jag står och skriker och gormar och det kommer inte att inträffa så därför släpper jag det hela.

jenny
2007-04-26, 16:19
Nu ringde den PTn jag hade önskat byta till och vi bestämde tid till ett möte. :) Jag tror att detta kommer att funka bra. Hon verkar jättebra.

bubbe
2007-04-26, 18:13
Vad vi alla nu väntar på är att den nya PTn ska skjuta upp ditt möte......*gah!*

Nitrometan
2007-04-26, 18:15
Vad vi alla nu väntar på är att den nya PTn ska skjuta upp ditt möte......*gah!*
Du är elak. *whistle*


Fast du har rätt...

bubbe
2007-04-26, 18:18
Du är elak. *whistle*


Fast du har rätt...

Mean old fläskkorv

Cilia
2007-04-26, 19:17
Nu ringde den PTn jag hade önskat byta till och vi bestämde tid till ett möte. :) Jag tror att detta kommer att funka bra. Hon verkar jättebra.
skönt för dig. Bra att dom tog tag i det hela annars hade vi skickat dit halva kollo för att roida.

Du är inte den enda som är konflikträdd.
Dom flesta av oss är det och tycker det är jobbigt att säga ifrån.

GreyEyes
2007-04-26, 21:37
Ny uppdatering,
idag ringde min gamla PT och ville boka nya tider. Jag sa att jag hade pratat med hans chef om att han hade avbokat 8 gånger så att jag inte hade något förtroende för honom och ville byta.
Efter ett sådant besked hade iallafall jag bett om ursäkt och önskat lycka till med det hela slutade i en konstig konversation där han sa att alla andra PT var upptagna med sina elever, då sa jag att jag gärna kunde vänta eftersom jag fortfarande har nackproblem, han envisades, jag sa att jag hellre ville ha pengarna tillbaks än att träna med honom. Han fick då in konversationen på att det var ju inte konstigt att jag var missnöjd eftersom det mest hade blivit rehabträning och det var ju inte det jag hade velat egentligen.Om detta höll jag iofs med och det hela slutade med att jag varken sa bu eller bä, men jag bokade inga nya tider med honom iallafall.

Jag blir så himla frustrerad! Hur tydlig kan man vara på att man vill byta utan att vara jätteoartig! Betyder detta att jag inte får byta? I så fall så byter jag gym bums och sätter aldrig min fot där mer. Imorgon skall jag prata med chefen och se vad han säger. Har han sagt till min gamla PT att ringa mig istället för att prata med någon ny och om nu ingen har tid så är det väl chefen som borde kontakta mig och inte min gamla PT?
Fortsättning följer imorgon...

:furious: :furious: :furious:

Förstår dig verkligen! Och känner med dig. Jag har själv varit i en liknande situation. Det verkligt trista är att man betalat för det och man har satsat så mycket på det här och PT:n tänker bara på sig själv. Samtidigt vill man vara taktisk och SNÄLL, dum som jag åtminstone var.

Jag hade en pt som var riktigt dryg och rent ut sagt dum i huvudet men han lärde mig styrketräna, och jag tänkte jag skiter i hur han är, jag lär mig träna. Men ju längre tiden gick och ju mer framsteg jag gjorde ju mindre kunde han bekräfta mina framsteg.

Jag förde detta på tal och sa att jag inser att vi inte kan fortsätta tillsammans, vi har gjort max av detta nu. Killen i fråga blev rasande och skrek att ingen pt någonsin skulle lägga ner den tiden och energin på mig samt att ingen pt någonsin var så bra som honom (riktigt ödmjuk kille). Eftersom jag ville gå ner ytterligare kilon fortsatte jag träna själv i väntan på ny pt , vilket tog 100 år för gymmet (stockholms innerstad, mest sålda pt tider stadsdelen) att plocka fram. Kan tillägga att ptn ifråga skickade mejl till mig i efterhand och skrev att han talat med sina pt-kompisar och de kommit överens om att jag betett mig felaktigt men att han trots detta kunde "tänka" sig att fortsätta att träna mig....Man úndrar ju hur hjärnverksamheten funkar i pt huvudet ibland. Behövs det sägas att jag inte besvarade honom ens.

Jag var en lätt överviktig och osäker tjej o fick helt plötsligt dåligt rykte på detta stora kända gym för att ptn gick och snackade skit om mig, samtidigt som jag slogs mot min övervikt, OTROLIGT JOBBIG var just den perioden. Till slut tog jag mig samman och skaffade en egen pt själv, lite mer neutral, på samma gym. Det gick bra men hela tiden kände jag att den elake ptn snackat skit och jag fick "leva" med det. Eftersom jag är j-t envis har jag gått ner till mina ringa 55kg ifrån 100kg men det kostade på, verkligen. Idag, nästan 2 år senare, har jag en otroligt kompetent och framförallt SCHYSST pt som ger mig superträning och kan säga till mig att jag är bra och SER bra ut. Så det finns bra ptar. GE INTE UPP!!!

Jag tycker du skall stanna kvar på gymmet och kräva din rätt. Du skall ställa krav och du har gjort helt korrekt (kanske borde du begärt byte tidigare, enligt min mening). Du har rätt, ptn är ute och cyklar och chefen skall se till att ordna fram en tillgänglig (låter löjligt att ens säga det), kompetent och social pt. Det är den tjänsten de säljer, ingenting annat.

Lycka till!!

jenny
2007-04-27, 06:57
GreyEyes,
din situation låter mycket värre än min. Strongt att du stod på dig! Jag hade nog bytt gym direkt.
Apropå att din gamla PT snackade skit om dig. jag kan också känna mig lite nervös attt börja med en ny PT pga detta. Hon är ju säkert mer lojal mot sin kollega än mot mig och där kommer jag och klagar på hennes kompis. Jag vet ju inte vad han har sagt om mig. Av cheferna fick jag iallafall intrycket att det inte var en så big deal att han hade ställt in över åtta gånger. Han hade ju varit sjuk. Men det tycker jag inte är mitt problem.

Nitrometan
2007-04-27, 06:59
Du behöver ju inte snacka nåt alls om din förra PT.

jenny
2007-04-27, 07:02
Du behöver ju inte snacka nåt alls om din förra PT.

Det har jag inte tänkt heller. Men jag vill ju inte att hon på förhand skall tycka illa om mig.

pia
2007-04-27, 07:42
Om man inte trivs med den PT man har ska man byta. Det kan bli problem om man har en inhyrd PT eftersom de är egna företagare men om de är anställda av gymmet bör det gå. Alla kan bli sjuka någongång men så ofta låter konstigt. Om man jobbar med friskvård så bör man inte bli sjuk så ofta och skicka ett sms någon timme innan är katastrofalt dåligt. Om man anlitar en PT är personkemin viktig och som jag ser det så skulle jag inte vara nöjd om mina kunder inte är nöjda. Jag skulle aldrig ta mig an en kund jag känner att det inte stämmer med och jag inte kan hjälpa. Att boka av så många gånger är inte acceptabelt. Att ta sig tid för kunderna är viktigt och att lyssna vad kunden är ute efter. Om man köper en tjänst så har man helt rätt att klaga om man inte får ut det man vill.

Om din nya PT tycker illa om dig från början så är hon inte proffessionell. Då tycker jag att du bör se över om det finns ett annat gym där det finns duktigt folk.

GreyEyes
2007-04-27, 07:46
GreyEyes,
din situation låter mycket värre än min. Strongt att du stod på dig! Jag hade nog bytt gym direkt.
Apropå att din gamla PT snackade skit om dig. jag kan också känna mig lite nervös attt börja med en ny PT pga detta. Hon är ju säkert mer lojal mot sin kollega än mot mig och där kommer jag och klagar på hennes kompis. Jag vet ju inte vad han har sagt om mig. Av cheferna fick jag iallafall intrycket att det inte var en så big deal att han hade ställt in över åtta gånger. Han hade ju varit sjuk. Men det tycker jag inte är mitt problem.


Du har helt rätt enligt min mening. Det är inte ditt problem. Jag tycker också att du ska undvika att prata om din gamla pt med den nya. Ptarna är i viss utsträckning, enl. min erfarenhet, lojala mot varandra men i slutändan bryr de sig mest om sig själva och ser dig nog som en möjlighet att visa att de är bättre än den gamle ptn. Så jag tror att de är ganska kompetitiva (och vill ha pengarna)

Jag sa inte ett jota till ngn när jag hade mina problem. Om ngn frågade sa jag att jag tyckte att det var dags att gå vidare. Det jag kan ångra mig idag är att jag inte skällde ut den gamle ptn efter noter. Jag kan känna mig förbannad på honom än idag. Så jag kan nog rekommendera dig att säga till den gamle ptn vad du tycker. Man är i ett mkt utsatt läge när man söker en pt och det ligger i ptns jobb att inse och ta hänsyn till det.

Gymägarna/Cheferna struntar i hur kunden känner sig och bryr sig bara om att få pengar så de kan vara svåra att räkna med. Du ska isf bara gå på och stå upp för din rätt, då tycker dom att du är jobbig och går lättare med på dina krav.

Ja, jag går sällan till det gamla gymet dels för att det finns andra närmare nu dels för att jag tränar utomhus nuförtiden. Ibland går jag dit och även om de verkar ha sin uppfattning om mig så respekterar dom mig/är rädda för mig just för att jag vågade stå på mig, fortsatte att gå dit fastän situationen var minst sagt infekterad, sa inte ett ord om den gamle ptn.

Jag tycker att det verkar gått bra för dig och du kan nog lugnt träna med den nya ptn och fokusera framförallt på att uppnå dina resultat. Lägg det andra åt sidan och tänk på problemen som en fördel för dig. Tänk att alla problem är där för att hjälpa dig att fokusera på vad du vill uppnå!:)

Lycka till

jenny
2007-05-09, 17:40
Nu har jag träffat min nya PT och hon gav ett jättepositivt intryck. Trevlig och samtidigt stenhård. Det känns jättebra. Synd att jag inte började hos henne direkt.

Semiramis
2007-05-09, 17:56
Kul! Berätta gärna hur det går.

jenny
2007-05-26, 21:28
Detta är förhoppningvis mitt sista inlägg i denna tråd. Jag har nu börjat träna med min nya PT och än så länge är hon allt jag ville ha av en PT. Hon är trevlig, duktig och benhård.
Första träningen bad hon om ursäkt ett antal gånger för att vi inte tränade så hårt då hon inte kände mig ännu. Men ändå var detta pass jobbigare och mer tempofyllt än alla mina andra pass med min gamla PT. Så jag är jättenöjd och känner mig inspirerad till att ta nya tag.
Så, slutet gott, allting gott. :)

Cilia
2007-05-26, 21:47
Kanonbra, grattis.
och pillutta dig till din gamla PT

Fighterbabe
2007-05-26, 22:01
Detta är förhoppningvis mitt sista inlägg i denna tråd. Jag har nu börjat träna med min nya PT och än så länge är hon allt jag ville ha av en PT. Hon är trevlig, duktig och benhård.
Första träningen bad hon om ursäkt ett antal gånger för att vi inte tränade så hårt då hon inte kände mig ännu. Men ändå var detta pass jobbigare och mer tempofyllt än alla mina andra pass med min gamla PT. Så jag är jättenöjd och känner mig inspirerad till att ta nya tag.
Så, slutet gott, allting gott. :)


vad roligt att det har löst sig för dig! Kanon! :thumbup: Kör hårt! :hbang:

Fighterbabe
2007-05-26, 22:11
Förstår dig verkligen! Och känner med dig. Jag har själv varit i en liknande situation. Det verkligt trista är att man betalat för det och man har satsat så mycket på det här och PT:n tänker bara på sig själv. Samtidigt vill man vara taktisk och SNÄLL, dum som jag åtminstone var.

Jag hade en pt som var riktigt dryg och rent ut sagt dum i huvudet men han lärde mig styrketräna, och jag tänkte jag skiter i hur han är, jag lär mig träna. Men ju längre tiden gick och ju mer framsteg jag gjorde ju mindre kunde han bekräfta mina framsteg.

Jag förde detta på tal och sa att jag inser att vi inte kan fortsätta tillsammans, vi har gjort max av detta nu. Killen i fråga blev rasande och skrek att ingen pt någonsin skulle lägga ner den tiden och energin på mig samt att ingen pt någonsin var så bra som honom (riktigt ödmjuk kille). Eftersom jag ville gå ner ytterligare kilon fortsatte jag träna själv i väntan på ny pt , vilket tog 100 år för gymmet (stockholms innerstad, mest sålda pt tider stadsdelen) att plocka fram. Kan tillägga att ptn ifråga skickade mejl till mig i efterhand och skrev att han talat med sina pt-kompisar och de kommit överens om att jag betett mig felaktigt men att han trots detta kunde "tänka" sig att fortsätta att träna mig....Man úndrar ju hur hjärnverksamheten funkar i pt huvudet ibland. Behövs det sägas att jag inte besvarade honom ens.

Jag var en lätt överviktig och osäker tjej o fick helt plötsligt dåligt rykte på detta stora kända gym för att ptn gick och snackade skit om mig, samtidigt som jag slogs mot min övervikt, OTROLIGT JOBBIG var just den perioden. Till slut tog jag mig samman och skaffade en egen pt själv, lite mer neutral, på samma gym. Det gick bra men hela tiden kände jag att den elake ptn snackat skit och jag fick "leva" med det. Eftersom jag är j-t envis har jag gått ner till mina ringa 55kg ifrån 100kg men det kostade på, verkligen. Idag, nästan 2 år senare, har jag en otroligt kompetent och framförallt SCHYSST pt som ger mig superträning och kan säga till mig att jag är bra och SER bra ut. Så det finns bra ptar. GE INTE UPP!!!

Jag tycker du skall stanna kvar på gymmet och kräva din rätt. Du skall ställa krav och du har gjort helt korrekt (kanske borde du begärt byte tidigare, enligt min mening). Du har rätt, ptn är ute och cyklar och chefen skall se till att ordna fram en tillgänglig (låter löjligt att ens säga det), kompetent och social pt. Det är den tjänsten de säljer, ingenting annat.

Lycka till!!


Jag känner igen det där...
Har själv haft problem med pt´s/tränare... Inget roligt... Det tar jävligt mycket energi som man annars skulle kunna lägga på annat. :(

Världen är liten och människor snackar, jag har lärt mig det nu (den hårda vägen). *gah!*

Jag bytte gym när jag inte orkade med allt skitsnack längre, flyttade till en annan stad för att plugga, tränade på ett nytt gym, stöter på "veta bättre"-personer som tror sig veta vad som är bäst för mig, trivdes inte alls och det höll på att sluta riktigt illa... nytt gym -nya möjligheter, sjukskrivning och alldeles för mycket träning... *screwy*

Nu känns det dock bättre och har för tillfället, och förhoppningsvis lång tid framöver, en bra PT som ser till MINA förutsättningar och lyfter upp mig istället för att trycka ner mig.:thumbup: Visst jag har övervikt, men en sak i taget. Jag vill kanske lite för mycket ibland... :em: