handdator

Visa fullständig version : Komma tillbaka på 25 dagar?


Gusty
2007-04-17, 21:02
Hej!

Mitt senaste träningspass hade jag i slutet av mars. Några dagar efter blev jag sjuk och förkyld och har inte kunnat träna sedan dess. Jag räknar med att börja träna igen i slutet av april eller i början av maj. Jag vet inte hur många steg bakåt jag tagit under den perioden i styrka och muskelvolym, men jag vet att jag lagt på mig en del fett eftersom jag ätit så mycket jag bara orkat för att bli frisk :) ... Skulle gissa på ett halv-kilo kanske.

Nu till saken. Den 25:e maj ska jag resa till Cypern. Jag har alltså 25 dagar på mig att komma tillbaks till den formen jag var i plus att bli av med den fettmassan jag lagt på mig under veckorna utan träning. Är detta möjligt? Jag vet att man inte kan bygga muskler utan att ligga på kcal+, men kan man återfå den lilla massan och styrkan man eventuellt förlorat under sjukdomsperioden om man ligger på kcal-?

Tacksam för svar!

Jontez
2007-04-17, 21:37
Nu vet inte jag hur länge du har tränat och sådär och hur pass stor och musklig du är...
Men Jag hade ett uppehåll på ungefär 1 månad då jag var sjuk osv, mycket sängliggandes. Nu har jag kört 3-4 veckor och är nästan tillbaka på nästan samtliga övningar, även ökat i några och även min egen vikt är på samma :) Så på 25 dagar ska du väl kunna få tillbaka formen skulle jag tro

Rahf
2007-04-17, 21:55
Muskelminne och återvunnen tonus när du börjar pumpa igen. Oroa dig inte så mycket utan kör hårt! Det kommer tillbaka!