handdator

Visa fullständig version : Kan man träna vaderna två dagar irad ?


Thaiboxarn
2007-04-17, 20:22
Som rubriken lyder, kan man träna vaderna två dagar irad utan att de blir över tränade, har hört att vaderna tål mycket stryk, och man ser många BB's som tränar vader 4 ggr i veckan. Så, kan man göra detta ? :D

mini
2007-04-17, 20:28
Som rubriken lyder, kan man träna vaderna två dagar irad utan att de blir över tränade, har hört att vaderna tål mycket stryk, och man ser många BB's som tränar vader 4 ggr i veckan. Så, kan man göra detta ? :D

Vad är syftet med det? Har inte du redan problem med att få tid med alla övningar du ska göra?
Kör två dagar i veckan om du vill, mer än så tror jag är bortkastad tid eller till och med negativt.

Thaiboxarn
2007-04-17, 20:31
:MrT:

ligne
2007-04-17, 20:44
man ser många BB's som tränar vader 4 ggr i veckan

jaså?

skulle du vilja berätta vem dom skulle vara då?




tack på förhand :Virro

Nordvargr
2007-04-17, 20:45
Dennis Wolf tränar 10 set vader på 4 av 5 träningspass. Har även noterat att på tok för många polare som åkt rollerblades och skateboard i sin ungdom har oproportionerligt stora vader. Så, testa. Funkar det inte så testar du något annat.

Thaiboxarn
2007-04-17, 20:45
kommer inte ihåg vad dom heter, men dom finns med i BODY's tidningar

champion
2007-04-17, 20:45
Vaderna behöver vila och det hinner dom inte få att få stryk dagen efter igen. Jag ser då ingen poäng i att träna dom igen så snabbt.

Thaiboxarn
2007-04-17, 20:47
Dennis Wolf tränar 10 set vader på 4 av 5 träningspass. Har även noterat att på tok för många polare som åkt rollerblades och skateboard i sin ungdom har oproportionerligt stora vader. Så, testa. Funkar det inte så testar du något annat.


Tackar för vänligt svar, ska nog kanske testa det också:D

Thaiboxarn
2007-04-17, 20:48
Vaderna behöver vila och det hinner dom inte få att få stryk dagen efter igen. Jag ser då ingen poäng i att träna dom igen så snabbt.

Okej, tackar för svaret :D

ligne
2007-04-17, 20:50
Dennis Wolf tränar 10 set vader på 4 av 5 träningspass

imponerad av hans vader då?

det är nämligen inte jag så jag hade inte följt hans exempel.













men det är ju jag det ...

Nordvargr
2007-04-17, 20:59
Det finns alltid en poäng i att testa, imo. Mina vader har växt mycket bättre på flera pass i veckan än när jag körde igenom dom som vilken annan muskelgrupp som helst.

Nordvargr
2007-04-17, 21:02
Finns folk med större och bättre vader, men vader känns verkligen som en typisk fråga om genetik. Frågan är om inte Johnnie och Dexter Jackson testat de flesta sätt att bygga vader utan att komma upp i någon särskild volym. Jag tog Wolf som ett exempel på en byggare som tränar sina vader annorlunda, och som antagligen ser en poäng att träna dom ofta och ibland två dagar i rad.

imponerad av hans vader då?

det är nämligen inte jag så jag hade inte följt hans exempel.

men det är ju jag det ...

Thaiboxarn
2007-04-18, 12:31
Det finns alltid en poäng i att testa, imo. Mina vader har växt mycket bättre på flera pass i veckan än när jag körde igenom dom som vilken annan muskelgrupp som helst.


Hur ofta tränade/tränar du dom i veckan :) ?

Handcuff
2007-04-18, 12:36
Det ni läser i BODY om hur proffsen tränar brukar sällan stämma med hur de tränar i verkligheten.

Träna dina vader lika ofta som övriga muskler. Om du tycker det är svårt köra slut på dem...kör bättre.

Mer är INTE alltid bättre....

Liten Men Fet
2007-04-18, 12:45
Man kan testa lite olika, tycker man inte dom växer av att köra som vanligt så kan man ju testa att köra dom oftare. Jag fick tipset av Arne P att köra vader på alla pass, man kan ju testa. Dock så är det väl bra att vara lite uppmärksam på hur det känns.

RassK
2007-04-18, 13:11
Arne P hade något grymt vadprogram som innefattade flera pass i veckan
Någon som kan quota det?

RassK
2007-04-18, 13:23
här va det
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=392934&postcount=44

Taisho
2007-04-18, 14:24
Snart drar Giro d'Italia igång. Ni kan ju titta på vaderna där, bättre än på många byggare och cyklisterna kör "vadträning" flera timmar om dagen, sju dagar i veckan.

Emil_Larsson
2007-04-18, 14:33
Dennis Wolf tränar 10 set vader på 4 av 5 träningspass. Har även noterat att på tok för många polare som åkt rollerblades och skateboard i sin ungdom har oproportionerligt stora vader. Så, testa. Funkar det inte så testar du något annat.

f.d sk8er i 2.5-3år. jag har alltid tyckt att jag har bigga vader hehe

Fartman
2007-04-18, 14:48
Snart drar Giro d'Italia igång. Ni kan ju titta på vaderna där, bättre än på många byggare och cyklisterna kör "vadträning" flera timmar om dagen, sju dagar i veckan.

NEJ NEJ NEJ. Dom bara ser "stora" ut pga cyklisternas i övrigt små kroppar.

champion
2007-04-18, 14:48
Bara för en sorts träning funkar för andra vad är det som säger att det funkar på dig?
Det är du själv i slutändan som bestämmer om du ska testa något nytt eller ej.