handdator

Visa fullständig version : Smakrecension: DoublePro


Ekonom
2007-04-17, 15:38
Kan vara kul att se vad folk tycker om denna liksom folk har tyckt om Pure whey!

Fick hem en påse i smaken Banana-Peanut butter idag!
Öppnade påsen (som för övrigt faktiskt var riktigt snygg) och det spreds en doft av jordnöt blandat med banani köket *drool* lite coolt.

Jag provade att blanda som jag alltid gör, i.e. hälften vatten, hälften mjölk + två isbitar. Tog kanske 3 dl. vätska + 0.7 dl pulver.

Smakade riktigt gott, mer riktig banan och mindre skumbanan (som eiselt hävdade att det skulle smaka). Man känner jordnötssmörsmaken, men den är inte kraftig. Hela smaken är ganska mild, men inte blaskig på något sätt.

Den bästa banansmaken jag provat och jordnötssmör tonen är perfekt! Ska prova senare att mixa i en banan och en msk jordötssmör och se hur det blir :hbang:

Kan rekomenderas!

Johan.S
2007-04-17, 20:08
Ska testas

TylerDurden84
2007-04-17, 21:43
Innehåller den jordnötter eller är det smakämnen som får den att smaka jordnöttssmör?

Ekonom
2007-04-18, 10:21
Innehåller den jordnötter eller är det smakämnen som får den att smaka jordnöttssmör?

aromer, inga nötter

kanfall
2007-04-18, 10:31
Jag får hem en av varje av dem nya smakerna imorgon, ska bli riktigt mums! *drool*

mangemani
2007-04-18, 13:21
köpte 4 kilo utav det där peanut&banana.
första man kände lukten utav när man öppnade påsen var jordnötter,luktade lite närmare och kände då även banan lukten.
testade sen med både vatten och minimjölk,blev possetivt överaskad att det även funkade mycket bra tillsammans med vatten(smaken alltså).
gjorde sen det som dom rekomenderade,att man skulle låta drinken stå ett tag...mycket smaskig smak måste jag säga.

köpte även vitagro(det där esapro+vitagro tillskottet)...MYCKET bättre smak än det där grapfruit smaken,kan jag lova.

kanfall
2007-04-19, 13:31
Smakade min Banana-Peanut idag. *drool* *drool*


Banan smaken är nästan identisk med en riktig mosad banan, sen blir det en härlig krämig drink! Som milkshake! På lördag blir det dubbel chokladen, hoppas den är lika god! :) Fick dock inte hem Pistasch-cocunut :(

Väldigt god smak iallafall! :thumbup:

Englund
2007-04-19, 15:19
Double Pro Banana-Peanut är det godaste proteintillskottet jag provat. Med mjölk så är den gudomligt god. Men den funkar även riktigt bra med vatten också.
En grej jag blev positivt överraskad av var att den var så lättlöslig, både i mjölk och vatten. Har testat på med 4 dl mjölk och 6 dl, båda blandningarna är oerhört goda samt lättlösliga.

Fem kinesögon av fem möjliga ger jag double pro banana & peanut ^^^^^

Ekonom
2007-04-27, 20:05
Blandade precis en ruggigt god proteindrink:

0.5 dl. vassle protein m. choklad smak
0.5 dl. DoublePro banan-jordnötssmör
2 tsk. jordnötssmör
3 dl. vätska (hälften vatten, hälften mjölk)
5 isbitar

In i shakern och sen köra stavmixern i 20 sek. till isen är krossad och allt blandat sig

Sjukt vad gott det blev! Smakade verkligen Banan/Choklad/Jordnötssmör!

Om ni gillar de smakerna, kör den här drinken! Löjligt gott

Sir Anselm
2007-04-30, 08:48
Har just testat DoublePro Double Chocolate. C:a 1 dl pulver i 3 dl minimjölk.

Konsistens: Lät den stå kanske 5-10 minuter, kunde då fortfarande urskilja lite "grynighet", men låter man den stå 15 som de skriver på paketet så blir den nog suverän!

Smak: God chokladsmak, fastän kanske ändå lite för mild för mig, jag brukar ju köra i kakaopulver i mina shakes för att få bra chokladsmak. Viss bismak från sötningsmedlet tycker jag mig också kunna känna.

Slutsats: Absolut ett av de godare pulvren jag smakat. Om man jämför med min toppfavorit Complete Protein III Mintchoklad så är den kanske likvärdig, fastän CPIII behåller nog ändå favoritplaceringen.

melancoolio
2007-04-30, 08:53
Blev lite besviken på banana peanut faktiskt.

Jag blandar nästan alltid prottepulver enbart med vatten och då blev smaken alldeles för mild.

Endura
2007-04-30, 10:28
Slutsats: Absolut ett av de godare pulvren jag smakat. Om man jämför med min toppfavorit Complete Protein III Mintchoklad så är den kanske likvärdig, fastän CPIII behåller nog ändå favoritplaceringen.

Håller med :thumbup:

paddanboy
2007-04-30, 16:11
Choklad är sjukt god!

anabol_k1k
2007-04-30, 20:40
Får mina i veckan. Skall bli spännande!

Pelle2
2007-05-10, 18:13
Kan bara säga att det är det absolut godaste proteinpulvret som jag har smakat *popcorn*

Englund
2007-05-10, 19:37
Kan bara säga att det är det absolut godaste proteinpulvret som jag har smakat *popcorn*

Kan jag göra annat än hålla med? :thumbup:

EiseltUK
2007-05-11, 16:25
Någon som testat Pistachio-Coconut?! *popcorn*

Cerberus
2007-05-11, 16:30
blir att beställa doublepro och lite annat smått o gott från eiselt nästa vecka :D

Pelle2
2007-05-11, 17:15
Någon som testat Pistachio-Coconut?! *popcorn*

Näe.. dem hade inte den smaken inne på budofitness här i Umeå *gah!*

melancoolio
2007-05-12, 16:13
Blev lite besviken på banana peanut faktiskt.

Jag blandar nästan alltid prottepulver enbart med vatten och då blev smaken alldeles för mild.

Har nu testat den i mjölk och då var det en annan femma. Jäkligt god....får bli att dundra den under bulk.

Pelle2
2007-05-18, 14:24
Köpte precis choklad och Pistachio-Coconut.. kan bara säga att alla smaker är gudomliga, kan inte utse någon vinnare *flex*

Cerberus
2007-05-18, 19:33
pistaschio coconut tyckte ja smaka precis som marsipan, lite underlig smak men hyfsat gott.

Choklad smakade nästan exakt som smält chokladglass, banana peanut var den jag gillade bäst :D lagom smak, inget extremt.

allt var blandat i 2dl vatten.

vwfanatiker
2007-05-18, 22:12
körde en dubbel choklad förut och den vart riktigt god, i morgon blir det att testa banan smaken. :thumbup:

Johan.S
2007-05-19, 23:29
Alla 3 smakerna är beställda. Ska bli mycket intressant. Recension kommer

Cerberus
2007-05-19, 23:33
usch, jag ångrar mig...pistage o kokos får mig att må illa*spy*

chokladen o banana peanut är riktigt goda dock som sagt :)

Sir Anselm
2007-05-21, 08:33
Jag skulle nog gärna haft lite starkare banansmak på Banana Peanut... Lite lustigt också hur det stinker jordnötter när man öppnar påsen, men sen är smaken väldigt mild...

Men chokladsmaken har växt, den är faktiskt ruskigt god, blir nog nya standardproteinet :D

Jay-Z
2007-05-21, 08:43
Med mjölk och stavmixer är choklad det absolut godaste jag provat i proteinväg.

Patrik Cutler
2007-05-21, 16:04
testade pistage/kokos nyss. smakade som ajax luktar. verkligen ingen höjdare. blandade med vatten, med mjölk blir det kanske godare. är ganska säker på att jag kommer gilla dom andra 2 smakerna, dock.

...men pistage/kokos....brrrrrrrrrr

loverius
2007-05-21, 20:09
testade pistage/kokos nyss. smakade som ajax luktar. verkligen ingen höjdare. blandade med vatten, med mjölk blir det kanske godare. är ganska säker på att jag kommer gilla dom andra 2 smakerna, dock.

...men pistage/kokos....brrrrrrrrrr


*whistle*

Brooklyn
2007-05-21, 20:16
beställde precis alla double pro, skippade dock chokladen
(som jag förövrig ångrar :D )

Cerberus
2007-05-21, 21:25
testade pistage/kokos nyss. smakade som ajax luktar. verkligen ingen höjdare. blandade med vatten, med mjölk blir det kanske godare. är ganska säker på att jag kommer gilla dom andra 2 smakerna, dock.

...men pistage/kokos....brrrrrrrrrr

håller me fy fan va äcklig!


double pro blir mitt nya vardagsprotein/nattprotein tror jag :D

Pelle2
2007-05-21, 21:44
Haha den var ju asgod*popcorn*

Johan.S
2007-05-22, 07:57
Då har man testat pistage/kokos och jag måste säga att jag gillade den skarpt. Är en sucker för pistageglass så det är kanske inte så konstigt att jag gillade smaken.

Blev dock lite väl trögflytande med 2dl mjölk. Får testa med 3 dl ikväll.

Överlag så blir det :thumbup: Mycket gott och kvalite'n ifrågasätter jag inte när det är Eiselt grejer. Har höga förväntningar på dom andra smakerna

Alfred Nobel
2007-08-05, 22:59
Jag tycker att Banana & Peanut smakar som baken, onödigt köp i mina ögon. No more, no more. När jag öppnade påsen fick jag ett positivt första intryck, mycket jordnötsdoft, men efter första klunken blev jag missnöjd med smaken. Banansmaken övertog hela drinken och den var svår att kontrollera rent generellt med konsistensen.

Nästa gång blir ingen nästa gång, håller mig till kvargen framöver.

Ant
2007-08-06, 10:01
Jag tycker att Banana & Peanut smakar som baken, onödigt köp i mina ögon. No more, no more. När jag öppnade påsen fick jag ett positivt första intryck, mycket jordnötsdoft, men efter första klunken blev jag missnöjd med smaken. Banansmaken övertog hela drinken och den var svår att kontrollera rent generellt med konsistensen.

Nästa gång blir ingen nästa gång, håller mig till kvargen framöver.

Håller med om att banan och jordnöt inte är en höjdare, men chokladen! MMM en solklar favorit!

Handcuff
2007-08-06, 10:17
Alla tre smaker är gudomligt goda vs de jag testat de senaste 10åren. Klockrena :thumbup: (längtar nästan till nästa gång jag får blande 30gram med 4dl mjölk *drool* )

EiseltUK
2007-08-06, 10:30
Banan-jordnöt är primärt banan men med en touch av jordnöt. Men när man luktar på pulvret så luktar det mer jornöt än banan så man kanske luras lite.

Handcuff
2007-08-06, 10:34
Banan-jordnöt är primärt banan men med en touch av jordnöt. Men när man luktar på pulvret så luktar det mer jornöt än banan så man kanske luras lite.

Lätt godaste smaken dessutom :thumbup:

He-man
2007-08-06, 11:33
Älskade chokladen, det godaste proteinet jag provat.

Gjorde min andra beställning igår, Banan-jordnöt blir det den här gången.

Johan.S
2007-08-06, 13:10
+ 1

Chokladen är lätt godaste chokladproteinet som jag har smakat

He-man
2007-08-08, 16:05
Älskade chokladen, det godaste proteinet jag provat.

Gjorde min andra beställning igår, Banan-jordnöt blir det den här gången.

Ja så idag provade jag Banan-jordnöt för första gången.

Jordnöten kände man inte så mycket av, men det gör inte mig något. Däremot är jag grymt imponerad över att man lyckats få till en smak av äkta mosade bananer! Allt jag testat innan har smakat mer likt banangodis (vilket man föredrar är upp till var och en, men jag föredrar den äkta smaken).

Altså tummen upp för Banan-jordöt också :thumbup: Nu kanske jag även törs testa pistage-kokkosnöt nästa gång.

Fairing
2007-08-09, 07:11
Jag vart mutad med 3 påsar och här kommer mitt utlåtande:

Med Mjölk:

Pistage kokosnöt - godare än gott ( CP3 mintchoklad kan jag dricka varje dag och jag hoppas att detta funkar i längden oxå)
Choklad- mycket god
Banan/jordnöt- God

Med vatten blir naturligvis smaken betydligt sämre men dom är helt ok i vatten.

He-man
2007-08-10, 12:52
Fairing, kommer det vara möjligt att köpa DoublePro i webbshoppen snart?

Fairing
2007-08-10, 14:14
Fairing, kommer det vara möjligt att köpa DoublePro i webbshoppen snart?

Jepp:D

Timme
2007-08-10, 14:32
Är kolozzeum fairings webshoop?

Fairing
2007-08-10, 14:37
Är kolozzeum fairings webshoop?

Nej, Kolozzeum är ett annat projekt än Fairing. Jag har ganska många projekt i "träningsträsket" och kollo är ett av dom :D

He-man
2007-08-10, 16:19
Jepp:D

Hur snart? :)

baevern
2007-08-13, 21:39
Hmm, tog lite mer pulver än vad man ska och lät det stå i några timmar. Blev som chokladpudding ungefär, smaskens :] Lagom trögflytande.. Förstörs proteinet om det får stå för länge i kylen?

EiseltUK
2007-08-13, 22:36
Hmm, tog lite mer pulver än vad man ska och lät det stå i några timmar. Blev som chokladpudding ungefär, smaskens :] Lagom trögflytande.. Förstörs proteinet om det får stå för länge i kylen?

Nej det är ingen risk att det förstörs under bara några timmar. Konsistensen blir kanon om man väntar ett tag. Det ska då helst vara ganska lite vätska i förhållande till pulver som du gjorde.

He-man
2007-08-14, 17:59
Jag gillar tvärs om, konsistensen bättre då man dricker/äter den direkt, då den är lite mer "grovkornig". Å andra sidan beror det ibland på hur man känner, vissa dagar kan det kännas härligt att blanda som en chokladpuddig och låta den stå ett tag tills den blir mjuk och krämig.

Det är kul att man kan få lite omväxling i smak och konsistens, dricka ena dagen och äta med sked någon annan, man blir inte less lika fort då.

apa_ola
2007-08-14, 19:49
Okej, jag får väl avlägga min dom då.

Hade verkligen sett fram emot dessa smaker, men blev gruvligt beviken på dem.
chokladen går an, men det är väl dit det sträcker sig.

EiseltUK
2007-08-15, 00:13
Okej, jag får väl avlägga min dom då.

Hade verkligen sett fram emot dessa smaker, men blev gruvligt beviken på dem.
chokladen går an, men det är väl dit det sträcker sig.

Din kräsna jävel. :D

He-man
2007-08-15, 00:15
Eiselt, finns det planer på att utveckla fler smaker i framtiden?

EiseltUK
2007-08-15, 10:02
Eiselt, finns det planer på att utveckla fler smaker i framtiden?

Ja.

Handcuff
2007-08-15, 10:03
Ja.

Vattenmelon? Ja ja ja?? *drool*

EiseltUK
2007-08-15, 10:38
Vi har dels en bärsmak och sen en mer efterrättsliknande smak.

Johan.S
2007-08-15, 14:49
Vi har dels en bärsmak och sen en mer efterrättsliknande smak.

*drool*

apa_ola
2007-08-15, 15:08
Din kräsna jävel. :D

Precis, bestämmer mig rätt fort för vad jag gillar och inte. Och tänkte eftersom det finns så många positiva recensioner får jag väl vara lite motvikt :)

He-man
2007-08-19, 17:35
Eiselt! Jag har ett tips på en ny smak till DoublePro!

Eftersom den är tjockare än de flesta andra proteinpullvrerna, skulle det väll passa alldeles utmärkt att göra en kolasmak. Idén kom till mig igårkväll då jag satt och sippade på banana-jordnöt, blev riktigt sugen på någon krämig kolasmak.

PS, när ni har fått till ett bra recept kan du höra av dig till mig för att diskutera hur stor andel jag ska ha av intekterna för den nya smaken ;)

Guccisneakers
2007-08-20, 21:37
Var i Göteborg i helgen och köpte DP Banana-Peanut och Coconut... ska bli kul och testa imorgon :)

Handcuff
2007-08-20, 21:41
Vi har dels en bärsmak och sen en mer efterrättsliknande smak.

Kånkelbär och kaviarsmak?

Nä kom nu med en god melonsmak :thumbup:

EiseltUK
2007-08-20, 22:52
Eiselt! Jag har ett tips på en ny smak till DoublePro!

Eftersom den är tjockare än de flesta andra proteinpullvrerna, skulle det väll passa alldeles utmärkt att göra en kolasmak. Idén kom till mig igårkväll då jag satt och sippade på banana-jordnöt, blev riktigt sugen på någon krämig kolasmak.

PS, när ni har fått till ett bra recept kan du höra av dig till mig för att diskutera hur stor andel jag ska ha av intekterna för den nya smaken ;)

Efterrättsmaken jag nämne inkluderar faktiskt lite kola men en drink med bara kola blir för sliskigt (har redan testat det).

Alfred Nobel
2007-08-20, 22:57
Vaniljkola? (Vanillacoke smaken)
Körsbärskola? (Dr.Pepper smaken)

Där har två vinnande koncept inom kolahantering, det kan jag lova. Framförallt vaniljkolan som jag garanterat hade handlat pga oendligt sökande i livsmedelsaffärer över hela landet i ååååååååååååååååååååår...

Jaive
2007-08-21, 12:02
Vaniljkola? (Vanillacoke smaken)
Körsbärskola? (Dr.Pepper smaken)

Där har två vinnande koncept inom kolahantering, det kan jag lova. Framförallt vaniljkolan som jag garanterat hade handlat pga oendligt sökande i livsmedelsaffärer över hela landet i ååååååååååååååååååååår...

Undrar varför den är så svår att hitta *rolleyes*

Råttan
2007-09-17, 10:56
Fan bara jag som tycker banana peanut smakar typ som torkad banan?
Men jävligt god för det, choklad smaken var väl sådär ingen höjdare direkt... Har nu en pistachio coconut hemma som ska testas!

EiseltUK
2007-09-17, 11:22
Fan bara jag som tycker banana peanut smakar typ som torkad banan?
Men jävligt god för det, choklad smaken var väl sådär ingen höjdare direkt... Har nu en pistachio coconut hemma som ska testas!

Chokladen är annars den vi säljer mest av. Smaken är ju olika. Jag brukar variera mellan smakerna från drink till drink.

Råttan
2007-09-17, 11:38
Chokladen är annars den vi säljer mest av. Smaken är ju olika. Jag brukar variera mellan smakerna från drink till drink.

Ja det kan jag tänka mig, choklad brukar ju vara populärast. Är väl mest jag som inte är sånt stort fan av det direkt så jag ska väl inte säga så mycket hehe :smash:

Men jag gillar helt klart konsistensen på DoublePro, blir så jävla krämig å go med mjölk!

Hur går det med dom nya smakerna då? Är dom på g?

EiseltUK
2007-09-17, 11:56
Hur går det med dom nya smakerna då? Är dom på g?

Nej inte ännu. Fokuserar nu på att få fram nya Kp3, nya MaxGain, MetaPro och Trück. Har fullt upp m a o.

He-man
2007-09-17, 14:30
Nej inte ännu. Fokuserar nu på att få fram nya Kp3, nya MaxGain, MetaPro och Trück. Har fullt upp m a o.

Kommer ni skippa fruktosen i nästa maxgain? Vet du i nuläget hur sammansättningen kommer se ut? Snabbt/långsamt protein, mängd kolhydrater/protein?

Insidedoubt
2007-09-25, 18:50
Jag köpte Eiselt Double Pro, Eistelt Kreatin(Creapure) och 2 kg malto idag.

Valde Banana-Peanut som smak och har precis hällt i mig första shaken. Jag tycker den var god men den blev ganska mäktig både till smak och konsistens, verkar behövas än del vätska för att göra den drickbar, fick äta med sked. Gott smakade den iaf :)

EiseltUK
2007-09-25, 19:08
Kommer ni skippa fruktosen i nästa maxgain? Vet du i nuläget hur sammansättningen kommer se ut? Snabbt/långsamt protein, mängd kolhydrater/protein?

Protein 30 gr
Fett (från MCT) 9 gr
Kolhydrater 44 gr
-Glukos <0,5 gr
-Fruktos <0,3 gr
-Sackaros <0,5 gr
-Laktos <0,5 gr
-Maltos <1.0 gr
Kostfiber 8,0 gr

Ja vi kommer skippa fruktos. Det här är en väldigt långsam produkt som är helt tänkt att tas som mellanmål.

EiseltUK
2007-09-25, 19:09
Jag köpte Eiselt Double Pro, Eistelt Kreatin(Creapure) och 2 kg malto idag.

Valde Banana-Peanut som smak och har precis hällt i mig första shaken. Jag tycker den var god men den blev ganska mäktig både till smak och konsistens, verkar behövas än del vätska för att göra den drickbar, fick äta med sked. Gott smakade den iaf :)

Runt 2 dl vatten brukar ge en konsistens som är drickbar. Med mjälk krävs den kanske lite mer. Jag tycker den är god att äta med sked men annars är det ju bara att öka på med mer vätska.

Insidedoubt
2007-09-25, 19:36
Runt 2 dl vatten brukar ge en konsistens som är drickbar. Med mjälk krävs den kanske lite mer. Jag tycker den är god att äta med sked men annars är det ju bara att öka på med mer vätska.

Javisst var den god att äta, tänkte bara att jag nog kommer vilja dricka den också. Men jag kommer nog blanda den i vatten i kombination med träning och blir den för tjock är det ju bara att hälla på vätska tills jag är nöjd med konsistensen så det blir nog bra :)

Coldsmith
2007-09-25, 22:42
Kanske en grillat-smak :D. Vore ju nåt för oss köttälskande individer :).

Annars vattenmelon, mango eller nåt sånt vore kanske nåt. Om det går att få till smaken. Jag ÄLSKAR mango:D.