handdator

Visa fullständig version : Horsepower, någon testat?


GymTT
2007-04-17, 14:30
Tänkte bara höra vad ni tycker om Horsepower? Om någon har provat?

L-Sami
2007-04-17, 14:44
Vad är Horsepower för nåt och vad innehåller det?

GymTT
2007-04-17, 14:45
Vad är Horsepower för nåt och vad innehåller det?

Olika former av Kreatin.

L-Sami
2007-04-17, 14:53
Olika former av Kreatin.

Har inte provat, men verkar vara nåt dyrt för att kreatin och inte bättre än något annat.

Runda Grodan
2007-04-17, 16:09
Olika former av Kreatin.

Skriv vilka former TT. :)

antonio
2007-04-17, 17:48
Kre-Alkalyn 1,5g
Creatine Ethyl Ester 1,1g
Tri-Creatine Malate 1,5g

+ en massa annat

GymTT
2007-04-18, 11:16
Kre-Alkalyn 1,5g
Creatine Ethyl Ester 1,1g
Tri-Creatine Malate 1,5g

+ en massa annat

tack.

setto
2007-04-18, 12:53
tycker att det är en mkt bra produkt. mycket bättre än tex v12, gakic. kp3 osv.

Nitrometan
2007-04-18, 13:06
Ah. Trodde det var deff-heroin.

Filth
2007-04-19, 12:22
En servering innehåller: Kalorier 12, Kolhydrater 3g, Socker 2g, Kre-Alkalyn® 1,5g, Creatine Ethyl Ester 1,1g, Tri-Creatine Malate 1,5g, Betaine Hydrochloride 2g, Taurine (micronized) 2g, N-Acetyl-L-Glutamine 1,1g.

NO Power Blend™ 4000mg: (Arginine Alpha Ketoglutarate, Arginine Ethyl Ester Dihydrochloride.)

HorsePower Blend 5800mg: (Beta-Alanine, Glycerol Monostearate, Medium Chain Triglycerides, Citrulline Ethyl Ester Malate, L-Norvaline, Guanidinopropionic Acid, Gynostemma Pentaphyllum, Ornithine Alpha Ketoglutarate, Arginine Ketoisocaproate, R-Alpha Lipoic Acid, Rutaecarpine, and Glycocyamine.)

vet att Kreatin & Arginine funkar på mej. Men alla andra tillsatser? Är den här blandningen optimal? :) vad gör tex Citrulline Ethyl Ester Malate? är det värt att lägga drygt 500 hundring på den här. eller istället köpa prudukterna separat?

Hanou
2007-04-19, 21:46
Tänkte bara höra vad ni tycker om Horsepower? Om någon har provat?

Jag har testat Horsepower en tid nu. Men jag har slutat efter att jag sista gången jag använde det förra veckan mådde fruktansvärt dåligt när jag skulle träna och för att burken luktar surt.

Första gången ja använde det så kände jag "kicken" eller vad man nu ska säga under träningen, ja klarade "lite" till. Men sen har jag inte känt av den sen dess och nu på slutet mådde jag alltså dåligt av den. Jag rekommenderar defenitivt INTE frukt punch smaken, det är ett äventyr varje gång att dricka upp det inför träningen. Jag doserade precis som dom sa på Budo-fitness att jag skulle göra : En skopa 30-60min innan träningen, inget mer.

Jag är relativt ny när det gäller styrketräning, kosttillskott och sånt men jag är ganska säker på att det finns en massa andra produkter som både är mycket bättre än Horsepower - men framförallt är mer prisvärd.

z_bumbi
2007-04-20, 06:40
Ännu ett exempel på att man blandar så många saker som möjligt i samma burk för att den stora merparten omöjligt ska kunna kontrollera innehållet och kunna ta ut ett högt pris. Finns det en förklaring någonstans från tillverkaren vad allt gör? (Länka inte :))

En servering innehåller: Kalorier 12, Kolhydrater 3g, Socker 2g, Kre-Alkalyn® 1,5g, Creatine Ethyl Ester 1,1g, Tri-Creatine Malate 1,5g, Betaine Hydrochloride 2g, Taurine (micronized) 2g, N-Acetyl-L-Glutamine 1,1g.

Drygt fyra gram kreatin totalt. Vad kostar ren Kre-alkalyn i samband med träningen plus en underhållsdos kreatinmonohydrat per dag?

NO Power Blend™ 4000mg: (Arginine Alpha Ketoglutarate, Arginine Ethyl Ester Dihydrochloride.)

Jag har inte läst på skillnaden mellan olika varianter eller om det överhuvudtaget finns någon skillnad i effekt.

HorsePower Blend 5800mg: (Beta-Alanine, Glycerol Monostearate, Medium Chain Triglycerides, Citrulline Ethyl Ester Malate, L-Norvaline, Guanidinopropionic Acid, Gynostemma Pentaphyllum, Ornithine Alpha Ketoglutarate, Arginine Ketoisocaproate, R-Alpha Lipoic Acid, Rutaecarpine, and Glycocyamine.)

Beta-Alanine: Det finns att köpa separat.
Glycerol Monostearate: Det här är en konsistensgivare som kommer på andra plats i listan dvs det är näst mest av den.
Medium Chain Triglycerides. Mct-fett, bra grejer i rätt situation men vad gör 2-3 gram för skillnad i just den här produkten?
Citrulline Ethyl Ester Malate
L-Norvaline
Guanidinopropionic Acid
Gynostemma Pentaphyllum
Ornithine Alpha Ketoglutarate
Arginine Ketoisocaproate,
R-Alpha Lipoic Acid: ALA, bra grejer men hur mycket är det i eftersom det kommer så långt ner på listan och den totala mängden är 5,8 g? Köp separat istället.
Rutaecarpine
Glycocyamine.

Resten är en blandning av olika medel som sägs fungera prestationshöjande (jag kan ha missat något eftersom jag inte orkar gå igenom listan mer noga) och då har man smaskat ihop allt i samma burk utan att fundera på om de möjligtvis krockar på något sätt eller för den delen om de gör någon nytta överhuvudtaget.

Jag skulle köpa det jag är intresserad av separat eller i en produkt som har betydligt färre aktiva komponenter så man i alla fall har en chans att utvärdera.

Handcuff
2007-04-20, 08:13
Jag skulle köpa det jag är intresserad av separat eller i en produkt som har betydligt färre aktiva komponenter så man i alla fall har en chans att utvärdera.

Men då får du inte en tuff burk med texten "Ninjampower2K" på!
Produkterna riktar sig till tonårskillar (uppenbart med dessa namn..) som tänker: ju fler konstiga namn på etiketten = grym effekt! Och varför skulle tillverkaren ljuga? De refererar ju till en studie i annonnsen!

* Få outömliga krafter i gymmet!
* Öka 7-19kg i bänkpress!
* Testpersoner tappde 20% fett och ökade 30% REN MUSKELMASSA!!!
Och nån otydlig referens till en studie som visar att kreatin är bra.....
Nä...ska inte förlöjliga dessa produkter totalt..men annonserna och namnen - :laugh:

Ok flera av ingredienserna är oftast vettiga - men varför blanda ihop och betala skjortan för det:confused: