handdator

Visa fullständig version : Vilken hårfärg?


AFanatic
2007-04-17, 10:53
I sann Nina-anda :D (inget ont om dig Nina, jag gillar dina udda och ofta framgångsrika trådar) lägger jag nu upp en tråd i förhoppning om att kunna få lite hjälp från er på forumet (naturligtvis främst från er som har sett mig IRL, då det hjälper till i er bedömning). Det är så att jag var hos frissan för ett tag sedan och resultat blev OK, men med viss gul nyans på utväxten.

Jag blir tokig på det.

Normalt sett har jag cendre/mörkblond/råttfärgat hår. Jag har haft både brunt, brun/rött och ganska blont hår. Nu till saken. Jag kan inte bestämma mig om jag ska göra ännu ljusare slingor i håret (mest för att få bort det gula) eller om jag ska göra håret mörkare till en brunnyans som ligger nära min egen naturliga hårfärg?

Har gått och värkt på det här i ett par veckor nu och kan fortfarande inte bestämma mig.

Hilfe!

psirus
2007-04-17, 11:04
Varför inte lägga upp en bild för fler givande svar?

AFanatic
2007-04-17, 11:15
Lite haltande bild, men ni ser ju den fula gula nyansen på utväxten. Har inga andra normala bilder. :D

http://img143.imageshack.us/img143/331/mjahavc0.jpg

psirus
2007-04-17, 11:18
jag tycker du ska göra det mörkare med rödaktiga slingor.

tinus
2007-04-17, 11:20
Köp silverschampo och balsam tar bort alla gula skiftningar!

Du ska få några experttips av mig senare vilka som är bäst*cupid*

AFanatic
2007-04-17, 11:21
jag tycker du ska göra det mörkare med rödaktiga slingor.


Ok, jag hade tänkt mig ngt som inte är på den röda skalan - alltså jag vill bort ifrån allt vad gult/orange/rött heter. Med min färg (cendre) så ser det bara illa ut när det väl växer ut. Tack för idén dock.

Frågan är bara som sagt, ljusare lr mörkare...Posta gärna bildtips.

AFanatic
2007-04-17, 11:24
Köp silverschampo och balsam tar bort alla gula skiftningar!

Du ska få några experttips av mig senare vilka som är bäst*cupid*

Ah just det...that is good shit har jag hört.

Bomba på med experttipsen tjejen.:) (Om ett par veckor kommer jag upp! Bäst du fixat sovplats. :D )

tinus
2007-04-17, 11:25
Ah just det...that is good shit har jag hört.

Bomba på med experttipsen tjejen.:) (Om ett par veckor kommer jag upp! Bäst du fixat sovplats. :D )

Ska kika hemma vad de heter..schampot är iaf från loreals frisörserie..rosaaktig flaska. Grymt bra!

JAAAAAAAAAAA

knazcandy
2007-04-17, 13:02
Hur går det med hårdonandet?
Om du ska förbli blond så kan jag verkligen rekomendera SoSilver i Matrixserien! Helt outstanding! På den tiden innan jag blev hårdrockare och svarthårig så blekte jag mitt hår hemma, ibland dåliga resultat, ibland bättre. Detta var alltid räddaren i nöden mot gul/röda och även gröna skiftningar!! Bäst är om du tvättar det och låter det sitta i kanske 5-10 min. Perfekt!

http://i12.tinypic.com/2gwuzwh.jpg

Annars tror jag nog att du skulle passa en i brun nyans.. Kom ihåg vad vi snacka om med markerat ansikte...

tinus
2007-04-17, 14:48
Hur går det med hårdonandet?
Om du ska förbli blond så kan jag verkligen rekomendera SoSilver i Matrixserien! Helt outstanding! På den tiden innan jag blev hårdrockare och svarthårig så blekte jag mitt hår hemma, ibland dåliga resultat, ibland bättre. Detta var alltid räddaren i nöden mot gul/röda och även gröna skiftningar!! Bäst är om du tvättar det och låter det sitta i kanske 5-10 min. Perfekt!

http://i12.tinypic.com/2gwuzwh.jpg

Annars tror jag nog att du skulle passa en i brun nyans.. Kom ihåg vad vi snacka om med markerat ansikte...


Det där är verkligen ett av de sämre silverschampon som finns(dock inte det sämsta),trots att det luktar väldigt gott! Passar dessutom bättre åt gråhåriga gamla damer eftersom det är blåtonat. De schampon som är åt det lila hållet är bättre för blonda hår.

L-Sami
2007-04-17, 15:01
Ljustbrunt kanske.

AFanatic
2007-04-17, 15:27
Det där är verkligen ett av de sämre silverschampon som finns(dock inte det sämsta),trots att det luktar väldigt gott! Passar dessutom bättre åt gråhåriga gamla damer eftersom det är blåtonat. De schampon som är åt det lila hållet är bättre för blonda hår.

Fasiken där ser man. Jag var iaf iväg till frisören en sväng. Och sa att jag hade blivit rekommenderad L'Oreals i rosa flaska (:D) och just den fr Matrix. Och hon sa att L'Oreals var bra om man ville tabort det gula men ändå ha en viss gul/blond nyans kvar, och ville man helt ha bort det gula (mer askblond) så skulle jag välja Matrix...så jag köpte den senare. Jag får helt enkelt utvärdera och köpa den andra om jag inte blir nöjd.

Eller så gör jag som L-sami skrev...gör det ljusbrunt. :thumbup:

AFanatic
2007-04-17, 15:29
Annars tror jag nog att du skulle passa en i brun nyans.. Kom ihåg vad vi snacka om med markerat ansikte...

Hehe japp! Ska testa schampoot ikväll så får vi se sen om jag blir mörkhårig igen.
;)

Nina L
2007-04-17, 15:32
I sann Nina-anda :D (inget ont om dig Nina, jag gillar dina udda och ofta framgångsrika trådar) :love: Jag tänkte precis att det där var en tråd för mig.

Jag använde också Matrix Silvershampoo när jag hade typ vitt hår. Det funkade kalasbra, tyckte jag. Men ge fan i att ha i det för länge, då blir håret lila istället.

Ang. "den fula gula nyansen på utväxten" så kan jag inte se den hur jag än tittar.

Deceiver85
2007-04-17, 15:44
Svart! Finns inte mycket vackrare är riktigt korpsvart hår!

(gärna röda slingor i det med)

AFanatic
2007-04-17, 16:38
:love: Jag tänkte precis att det där var en tråd för mig.

Jag använde också Matrix Silvershampoo när jag hade typ vitt hår. Det funkade kalasbra, tyckte jag. Men ge fan i att ha i det för länge, då blir håret lila istället.

Ang. "den fula gula nyansen på utväxten" så kan jag inte se den hur jag än tittar.

Hehe...Frissan sa att jag skulle testa med två minuter och sen kolla hur det blir med den tiden. Fast när du säger lila så känns det som att en minut räcker. :D

Hmm om du tittar emellan de ljusare slingorna så finns det lite mörkare partier, i visst ljus ser det gult ut. *gah!* Eller så är jag bara helt tokig. *screwy*

Nina L
2007-04-17, 17:45
Hmm om du tittar emellan de ljusare slingorna så finns det lite mörkare partier, i visst ljus ser det gult ut. *gah!* Eller så är jag bara helt tokig. *screwy*Min ena fot är större än den andra. *cry*

knazcandy
2007-04-17, 17:46
Svart! Finns inte mycket vackrare är riktigt korpsvart hår!

(gärna röda slingor i det med)

Håller med, tyvärr suger det att ha rött i färgat hår..
Efter typ 3-4 tvättar har det röda förvandlats till någon ljusröd/orangeful färg..

Vinter
2007-04-17, 17:53
Färgade mitt råttfärgade,mörkblonda hår -Svart, blev Succe! Nu är jag man(färgar själv på 30min, orka lägga mer pengar) men kan rekommendera att våga färga något ganska ovanligt för att testa, kan bli bättre än man förväntat sig.

formula4shape
2007-04-17, 17:54
Mörkt hår med röda slingor skulle bli hett när du fått lite mer sommarfärg :)

mela
2007-04-17, 17:56
Du passar bra som blond :) Lyfter fram ditt ansikte och ser naturligt ut. Fler slingor I say!