handdator

Visa fullständig version : Body Solid Multi-Press Rack?


Troll
2007-04-17, 05:00
Kollat lite på Power Racks eftersom jag alltid tränar ensam men har inte så högt i tak, så hittade jag denna.

Någon som har synpunkter om den, bra eller dålig?...

nr16
2007-04-17, 06:19
Den är väll bra. Var hitta duden?

LeftRight
2007-04-17, 13:58
Den ser stabil och bra ut :thumbup: . Men följer den där killen på köpet? :D

maxz
2007-04-17, 14:11
LeftRight: lite sugen ;)?

Tobias H
2007-04-19, 12:13
Jag köpte en sådan ställning för ett par år sedan. Är väldigt nöjd med den. Den känns mycket stabil. Jag tycker det är smidigt att man kan lägga av stången på vilken höjd man vill, så man slipper ställa om den när man byter övning. Är man kortare än ca 185cm kan man köra chins hyfsat om man lägger skivstången i översta läget. Kan ju vara en fördel om du har lågt i tak.

Strandbyggarn
2007-04-19, 19:05
va går den loss på ?

tp_88
2007-04-19, 19:46
Den är säkert helt ok! Dem Body-Solid grejerna jag testat har varit helt ok!

Nu vet jag inte var du kollat på det, men jag skulle föredra deras riktiga powerrack. Skiljer visserligen 1300kr i pris (4800 mot 3500 för det du länkade till)

http://webshop.kiprod.com/images/produktbilder/bilde2_8042.jpg

(Fast utan kabelhissen, den ingår ej)

Troll
2007-04-20, 23:07
Tack för alla svar.
Ska nog beställa en i veckan om ingen stor objuden värmeräkning kikar förbi.*grr27*
Tänkte först på ett riktigt power rack men har bara 203 i taket i källarn*cry*
men det blir nog bra även med den här.*flex*;)

Erik__
2007-04-20, 23:14
Jag har en sånn där jag tränar, hatar den verkligen, har problem att lyfta ut, den på mitt gym är nästan exakt lika bred som stången så man får börja med snipersikte efter tunga böjar för att få in den rakt osv.

men inte så många andra där jag tränar har ngt emot den. Jag är väl kräsen eller nått = )

Troll
2007-04-20, 23:51
Jag har en sånn där jag tränar, hatar den verkligen, har problem att lyfta ut, den på mitt gym är nästan exakt lika bred som stången så man får börja med snipersikte efter tunga böjar för att få in den rakt osv.

men inte så många andra där jag tränar har ngt emot den. Jag är väl kräsen eller nått = )

Vad är det som gör att du har svårt att lyfta ur?
Sen tror jag inte det finns så många andra alternativ för mig, den verkar stabil och säker och den får plats.

Erik__
2007-04-20, 23:54
Vad är det som gör att du har svårt att lyfta ur?
Sen tror jag inte det finns så många andra alternativ för mig, den verkar stabil och säker och den får plats.

För att det är så lite spelrum i höjdled mellan varje pigg, men ingen annan där jag tränar stör sig på det verkar det som förutom jag.

Slimfit
2007-05-03, 14:49
Den är säkert helt ok! Dem Body-Solid grejerna jag testat har varit helt ok!

Nu vet jag inte var du kollat på det, men jag skulle föredra deras riktiga powerrack. Skiljer visserligen 1300kr i pris (4800 mot 3500 för det du länkade till)

http://webshop.kiprod.com/images/produktbilder/bilde2_8042.jpg

(Fast utan kabelhissen, den ingår ej)

Var har du hittat dessa priser? Där jag tittar är det mycket dyrare :/

Skicka gärna ett PM om du inte får länka direkt :thumbup: