handdator

Visa fullständig version : Poll: Hur mycket hatar du Aftonbladet?


Ganymedes
2007-04-16, 21:23
Jag är vred. Aftonbladet gör mig så förbannad dag ut och dag in. Rena faktafel, kraftigt vinklade artiklar, fokus på helt irrelevanta "nyheter" (läs: kändisars bröst), etc. Aftonbladet gör för nyheterna, vad självmordbombare gör för freden.

Det är ta mig tusan ingen nyhetstidning, det är någon slags "En ding-ding värld"-variant. En sensationsblaska i sämre smak än string på 300-kilos damer. Tryckt för att skapa opinion, inte spegla den. Och vad värre är, folk går på allt skit som står där i. Källkritik är ett ord som är lika välkänt som anadiplosi, tydligen.

Visa i denna poll hur långt du skulle kunna gå, hellre än att läsa nämnda blaska. Låt nu en gång för alla edert hat blomstra ut i en samlad tråd om Aftonslasket! :furious:

Ganymedes
2007-04-16, 21:25
Tillägg: Om det nu finns någon som gillar nämnda tidning, kan denne skapa en egen tråd och hålla sig där. Här HATAR vi Aftonbladet! :)

Ganymedes
2007-04-16, 21:26
...och ja, det ska stå strumplästen. Varför går det inte editera frågorna i en poll? :(

tossefar
2007-04-16, 21:27
Hatar den inte alls. De tvingar mig inte att läsa skiten, så jag låter snällt bli.

Scratch89
2007-04-16, 21:28
Bra tråd, bra poll, bra initiativ! :thumbup:

Själv röstade jag för Loketbryggan, det vore fan nåt.

Yes
2007-04-16, 21:28
Jag orkar inte vara upprörd på Aftonbladet, känns så meningslöst. Johan Hakelius brukar dessutom vara läsvärd.

PowPow
2007-04-16, 21:29
Jag hatar inte Aftonbladet. Jag väljer bara att inte läsa det.

HEla kolo verkar vara rörande överens om vad aftonbladet är för en skittidning, men ändå refereras det till den jämt och ständigt. Varför läser ni tidningar ni inte gillar? Det finns andra.

Mental
2007-04-16, 21:30
Jag läser oftast dn, har ett msn plugin som poppar upp deras rubriker åt mig. aftonbladet läser jag till när det länkas dit från tex kolozzeum.

Men det obligatoriska frågan, vafan surfar man till www.aftonbladet.se för om man hälre slickar upp loket i brygga?

aliquis
2007-04-16, 21:30
Varför hänger du där dag ut och dag in?

regus
2007-04-16, 21:31
Orka hata en tidning.

aliquis
2007-04-16, 21:32
Jag hatar inte Aftonbladet. Jag väljer bara att inte läsa det.

HEla kolo verkar vara rörande överens om vad aftonbladet är för en skittidning, men ändå refereras det till den jämt och ständigt. Varför läser ni tidningar ni inte gillar? Det finns andra.Saken är väl att de var tidiga med att göra en websideslayout som faktiskt fungerade och de fick väl därigenom grepp över marknaden för nyhetstidningar på Internet och har behållit det sedan dess. Så alla som länkar nyheter gör det därifrån och så länkar folk vidare osv, eventuellt till en helt ny artikel de råkade hitta dessutom.

Muskelbyggaren
2007-04-16, 21:32
De gör ändå sitt jobb rätt bra - sälja lösnummer.

Tigerkotten
2007-04-16, 21:34
Jag läser aftonbladet samt expressen flera ggr per dag. Har de 2 som snabb favoriter i firefox :)

Snake
2007-04-16, 21:34
Sportdelen är skaplig, även om det finns en del rikspuckon till journalister där med. Större delen av tidningen är ett enda stort skämt dock.

mela
2007-04-16, 21:35
Men jag gillar deras suduko :/

Jacksatan
2007-04-16, 21:35
Löjligt att hata en tidning när det är valfritt att läsa den. Läs SVD eller DN om det inte passar.

DarthHolm
2007-04-16, 21:38
"I strumlästen sparka tåfjutt skithårt på en stor stenbumling."

Hahahah. Klockren!

Ganymedes
2007-04-16, 21:39
Mäh! Ni fattar ju fan inte. Detta är tråden för oss som faktiskt HATAR Aftonbladet. Inte för de som gillar den eller som inte har en åsikt.

Kwon
2007-04-16, 21:40
Ingen tvingar dig läsa tidningen.

Att hata en tidskrift som aftonblaskan är som att ogilla/ej uppskatta en musikartist av rang som Basshunter Orchestra.

Ganymedes
2007-04-16, 21:43
Ingen tvingar dig läsa tidningen.

Naturligtvis inte. Men sedan när är det först vid tvång ok att hata något? Hade jag skrivit att jag hatar avslagen öl, hade väl inte alla skrivit "men ingen tvingar ju dig att dricka den"? De hade skrivit "jag med", eller "men det är ju samma alkoholhalt ändå!".


Att hata en tidskrift som aftonblaskan är som att ogilla en musikartist av rang som Basshunter Orchestra.

Helt rätt, med andra ord! :hbang:

Kabuto
2007-04-16, 21:45
Störande att många av den äldre generationen(LÄS: mina föräldrar och annat folk som inte använder internet typ:D) verkar tro att det aftonbladet skriver oftast är sanning...

Scratch89
2007-04-16, 21:48
Men jag gillar deras suduko :/

SOSSE! :smash:

Litecore
2007-04-16, 21:56
"I strumlästen sparka tåfjutt skithårt på en stor stenbumling."

Hahahah. Klockren!
åh, LOLIKOPTER! jag kunde fan inte sagt det bättre själv..
sitter här för mig själv och verkligen kan inte sluta garva :D

Fagen
2007-04-16, 21:57
Jag delar helt och hållet trådskaparens aversion. Kommentarer av typen -"Men öhh, läs den inte då´rå" - är helt oväsentliga och irrelevanta för huruvida man ogillar den typ av journalistik som aftonbladet (och andra dylika tidskrifter) står för. Men det är kanske föga förvånande att personer som får sin dagliga dos journalistik från just denna tidskrift inte förstår detta.

Mel
2007-04-16, 22:12
Jag föraktar dessa skittidningar något grymt, inte för att jag personligen läser dem längre, utan för att de verkar fungera som ett slags allmänbildningscentra för människorna i detta land...tryckfrihetens sämsta alster.

Shakemynuts
2007-04-16, 22:18
"Men läs den inte dårå"

Personligen är jag förbannad för att tidningen sprider lögner. Vi behöver inte läsa tidningen, men andra gör ju det och luras. Vi behöver göra så att Aftonbladet går i konkurs. *grr*

Fartman
2007-04-16, 23:35
"Annat, värre än ovan. (Specificera tack!)"

Jag hatar AB, men likt förbannat kan jag inte sluta läsa blaskan.. jag är nog för nyfiken eller nått.

1986
2007-04-16, 23:40
jag gillar den inte, så jag läser den inte. så jävla mycket krångligare är det väl inte

Dumleman
2007-04-16, 23:55
Tänk vad tråkigt livet skulle bli om man inte fick klaga bara för att ingen tvingar dig att läsa/lyssna på/äta/besöka/titta på/ta på/använda X! Det enda vi tvingas till är att födas och dö!

Zakath
2007-04-16, 23:58
Bra tråd!

Jag ogillar Aftonbladet starkt, ogillar allt som motverkar sunt förnuft och vanlig allmänbildning.

Yankeee
2007-04-17, 05:08
Ganska dumt att hata tidningen. De gör inget fel, snarare tvärtom. Förakta istället människorna som läser skiten och ger färskt blod till helvetets pumpar.

teargaz
2007-04-17, 07:37
Jag har bojkottat AB sen länge. Kickar inte ens på AB länkar som folk skickar till mig. Anledning? Många.
Den största är att dom en gång i tiden gick ut med att dom skulle hänga ut pedofiler i sin tidning. Det tyckte jag var himla bra.
Men sen när det väl kom till kritan och det visade sig att en av deras jornalister var vrålpeddo och hade 70 000 bilder och 1000 filmer med barnporr på sin dator så vart dom helt plötsligt knäpptysta.
Hade det vart en lärare, mattant, politiker eller en uteliggare så hade det garanterat blivit löpsedlar, men nu blev det knäpptyst.

Nitrometan
2007-04-17, 07:41
Jag läser aftonbladet samt expressen flera ggr per dag. Har de 2 som snabb favoriter i firefox :)
Självplågeri?

champion
2007-04-17, 07:58
Hatar inte aftonbladet, jag läser metro :cool:

RassK
2007-04-17, 08:11
inte så mycket... jag skiter bara i den :/
läser den ibland för humor =)

Stoltz
2007-04-17, 08:19
Jag avskyr den riktigt starkt, och därför så läser jag inte den!

Den enda gången jag kan tänka mig att läsa den är iflal någon på Kolozzeum eller något annat forum gör en referens till en artikel där - I så fall tar jag en snabb titt och sen går jag in på google och söker upp artikeln på en annan tidning.

bubbe
2007-04-17, 08:56
hata?

nä, men jag läser inte. Inte GT eller expressen heller, riktiga skittidningar hela bunten. Mycket länge sen jag öht köpte en morgon/kvällstidning.

jwzrd
2007-04-17, 09:21
Ganska dumt att hata tidningen. De gör inget fel, snarare tvärtom. Förakta istället människorna som läser skiten och ger färskt blod till helvetets pumpar.

Jaha, orka skriva det jag tänkte. Aftonbladet är en skitblaska, jag läser den inte. Trots det behöver jag se och höra losers gnälla om vad som står i den.

Snake
2007-04-17, 09:24
Läs inte det "losers" skriver då :Virro

oops :em:

hultman
2007-04-17, 09:46
Jag hatar också Aftonbladet å det kraftfullaste. Det finns ingenting värre än kvällstidningar, och vi skall alla vara tacksamma. Lyckligtvis läser jag den inte själv, men jag tvingas dagligen bestrida påstådda fakta som folk på fullaste allvar inte lyckas källkritisera, just för att de skrivs på papper.

hultman
2007-04-17, 09:48
Hatar inte aftonbladet, jag läser metro :cool:

Wow. Har du inte tillgång till TT på något annat sätt, eller gillar du att läsa reklam?

stridis
2007-04-17, 10:11
Jag läser GP mestadels (Metro på pendeln osv), men Aftonbladet och andra kvällstidningar läser jag inte speciellt ofta. Ifall jag behöver lufta sådana böjelser så blir det GT.

Solros
2007-04-17, 10:56
När jag var mindre, för runt 10-13 år sedan har jag för mig att det var en seriös tidning. Var det så eller är det bara att man blivit äldre och inser vilken hög med skit den är? Hur har förändringen gått i Aftonbladets utveckling?

Longshot
2007-04-17, 10:59
Hata en tidning? Nä. Men det står väldigt konstiga saker i denna fantastiska kvällstidning som man kanske inte helt håller med om ibland.

Solros
2007-04-17, 11:03
letade lite på historian och kom över det absolut första numret av Aftonbladet från 1830!

http://runeberg.org/ab/

skaparn
2007-04-17, 11:24
Ganska dumt att hata tidningen. De gör inget fel, snarare tvärtom. Förakta istället människorna som läser skiten och ger färskt blod till helvetets pumpar.

Fan, det där skulle ju jag säga, även om min plan var att använda ord mer lämpliga att läsa upp på dagis. Cred till en vacker formulering dock.

boinnk
2007-04-17, 12:04
Ganska dumt att hata tidningen. De gör inget fel, snarare tvärtom. Förakta istället människorna som läser skiten och ger färskt blod till helvetets pumpar.

Nej det är inte alls dumt!
Jag vänar om mina medmänniskor (fastän de är dumma och läser aftonbladet) och vill att de ska få tillgång till bra journalistik och inte fördummande skit som enbart styrs av profit. Och jag orkar inte säga till alla att det är skit och att dom ska läsa något annat så det lättaste är ju om aftonbladet försvann från jordens yta!

JustinCredible
2007-04-17, 12:11
Jag hatar Magnus Sundholm. Hans "artiklar" om MJ's rättegång var rena krönikor. Man skriver inte personliga åsikter i en artikel ffs. Rena faktafel också och så sjukt vinklat. Jag var tvungen att agera gammal tant och skicka ett mail. Därefter korrigerades faktafelen men artikeln sög ändå. Han ser så jävla självgod ut på sin bild också. Nu gör han samhället en björntjänst med sina "Brittan i drogträsket"- artiklar.

Krampus
2007-04-17, 12:50
Jag är vred. Aftonbladet gör mig så förbannad dag ut och dag in. Rena faktafel, kraftigt vinklade artiklar, fokus på helt irrelevanta "nyheter" (läs: kändisars bröst), etc. Aftonbladet gör för nyheterna, vad självmordbombare gör för freden.

Det är ta mig tusan ingen nyhetstidning, det är någon slags "En ding-ding värld"-variant. En sensationsblaska i sämre smak än string på 300-kilos damer. Tryckt för att skapa opinion, inte spegla den. Och vad värre är, folk går på allt skit som står där i. Källkritik är ett ord som är lika välkänt som anadiplosi, tydligen.

Visa i denna poll hur långt du skulle kunna gå, hellre än att läsa nämnda blaska. Låt nu en gång för alla edert hat blomstra ut i en samlad tråd om Aftonslasket! :furious:

Jag är med dig.
Media - "Den tredje statsmakten", dock det än gälla aftonpress i detta fallet, håller på att i Sverige på att få ruskiga likheter med Brittisk tabloidpress.
Det styr säkerligen indirekt och direkt samhället mer än vad vi kan ana.
Ett fördummande av medborgarnas intellekt och kritiska tänkande på sikt.
Tyvär är det så att folket själva väljer att köpa skiten, vilket i min mening var och en också ska ha rätten till...

skaparn
2007-04-17, 13:39
Nej det är inte alls dumt!
Jag vänar om mina medmänniskor (fastän de är dumma och läser aftonbladet) och vill att de ska få tillgång till bra journalistik och inte fördummande skit som enbart styrs av profit. Och jag orkar inte säga till alla att det är skit och att dom ska läsa något annat så det lättaste är ju om aftonbladet försvann från jordens yta!

Vadå "få tillgång till"? De väljer ju själva Aftonbladet framför media av högre kvalitet, det är som redan nämnt ingen som tvingar dem. Allt kan i viss mån sägas styras av profit, och det är upp till oss läsare vad för sorts journalistik som ske ge upphov till rikedom.

Kwon
2007-04-17, 13:50
Jag väljer facklitteratur med riktigt upplysande information ("Big'Uns") istället för någonting som Aftonblaskan.

Det är helt upp till dig hur du vill nå "enlightenment".

boinnk
2007-04-17, 14:22
Vadå "få tillgång till"? De väljer ju själva Aftonbladet framför media av högre kvalitet, det är som redan nämnt ingen som tvingar dem. Allt kan i viss mån sägas styras av profit, och det är upp till oss läsare vad för sorts journalistik som ske ge upphov till rikedom.

Ja det var lite dåligt ordval av mig, jag menade att de skulle inte ha något annat val än att kunna köpa "bra" journalistik. Nu var jag inte så väldigt allvarlig i det jag skrev men jag tycker ändå illa om aftonbladet!

skaparn
2007-04-17, 14:28
Ja det var lite dåligt ordval av mig, jag menade att de skulle inte ha något annat val än att kunna köpa "bra" journalistik. Nu var jag inte så väldigt allvarlig i det jag skrev men jag tycker ändå illa om aftonbladet!

Vem ska sitta och filtrera allt åt oss medborgare då så vi bara har tillgång till "bra" läsning? Och hur definieras detta "bra"?

Men visst får du hata Aftonbladet. Det är en vidrig tidning på alla sätt, men man har inte tänkt tillräckligt långt när man lägger skulden på förfallet på det som snarare är ett symptom.