handdator

Visa fullständig version : Varför sväller man av kreatin monohydrat?


michael
2007-04-16, 18:27
Kanske en enkel fråga men varför? Vilka är mekanismerna? Lägg gärna till referenser så man kan läsa och fördjupa sig bortom era svar.

Raggis
2007-04-16, 18:40
För att det binder vatten?

nutz
2007-04-16, 18:41
Kreatin FAQ

http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=33269

michael
2007-04-16, 18:42
För att det binder vatten?

Så kreatinet bildar kreatinfosfat och tar sig in i cellen och för med sig vatten?

michael
2007-04-16, 18:43
Kreatin FAQ

http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=33269

Tack, har redan sagt mitt i den tråden för ett bra tag sedan, den är full av konstiga förslag men inget som bidrar till min frågeställning.

Sverker
2007-04-16, 18:47
Vad är det ni frågar om ?

Kreatin binder själv till sig vatten inuti muskelcellen. Bara för att kunna simma runt i muskelcellen krävs extra vatten. Kreatinfosfat bildas inuti muskelcellen. Kreatinfosfat kan varken röras sig in i en muskelcell eller ta sig ut.


Nu är många rädda för vätska i underhuden och att de ska se svullna och feta ut. Oraken till att man kan släta ut LITE vet jag inte men antar att det kan bero på kreatinin som bildas när kreatin bryts ned.

michael
2007-04-16, 18:51
Vad är det ni frågar om ?

Kreatin binder själv till sig vatten inuti muskelcellen. Bara för att kunna simma runt i muskelcellen krävs extra vatten. Kreatinfosfat bildas inuti muskelcellen. Kreatinfosfat kan varken röras sig in i en muskelcell eller ta sig ut.


Nu är många rädda för vätska i underhuden och att de ska se svullna och feta ut. Oraken till att man kan släta ut LITE vet jag inte men antar att det kan bero på kreatinin som bildas när kreatin bryts ned.

Varför är det så populärt basunerat ut att man inte sväller av kre-alkalyn och andra häftiga förbättringar av Kre.Monohydrat?

Sverker
2007-04-16, 18:53
ANTAGLIGEN för att det krävs mindre kreatin och därmed bildas mindre kreatinin.

Pepz
2007-04-16, 18:54
Varför är det så populärt basunerat ut att man inte sväller av kre-alkalyn och andra häftiga förbättringar av Kre.Monohydrat?

till största delen säljknep.. vad den faktan baseras på vet jag inte och det framgår inte heller ens när man frågar