handdator

Visa fullständig version : Kombinera det bästa ur 2-split och mångsplit?


LeftRight
2007-04-16, 12:37
Hej forumet,

Jag älskar att köra 2-split, men man får inte samma utmattning och pump i musklerna som de som tränar endast en muskelgrupp per gång. Så nu tänkte jag kombinera fördelarna hos 2-split (frekvensen) med fördelarna hos mångsplit (pump och att mörda en muskel).

Jag tänkte köra 2-split men under varje pass koncentrera mig på någon muskel och köra flera övningar (och fler isolerövningar) för den muskeln och avsluta med pump. Vad tycker ni om detta? någon som kör såhär? Vad tänka på?

Uppskattar alla svar/
Leftright

Jacksatan
2007-04-16, 13:21
Hej forumet,

Jag älskar att köra 2-split, men man får inte samma utmattning och pump i musklerna som de som tränar endast en muskelgrupp per gång. Så nu tänkte jag kombinera fördelarna hos 2-split (frekvensen) med fördelarna hos mångsplit (pump och att mörda en muskel).

Jag tänkte köra 2-split men under varje pass koncentrera mig på någon muskel och köra flera övningar (och fler isolerövningar) för den muskeln och avsluta med pump. Vad tycker ni om detta? någon som kör såhär? Vad tänka på?

Uppskattar alla svar/
Leftright

Dock är inte så mkt utmattning som möjligt i muskeln lika med störst muskeltillväxt över en längre period. Det betyder längre vila och längre frekvens mellan passen.

Troll
2007-04-16, 22:22
Hej forumet,

Jag älskar att köra 2-split, men man får inte samma utmattning och pump i musklerna som de som tränar endast en muskelgrupp per gång. Så nu tänkte jag kombinera fördelarna hos 2-split (frekvensen) med fördelarna hos mångsplit (pump och att mörda en muskel).

Jag tänkte köra 2-split men under varje pass koncentrera mig på någon muskel och köra flera övningar (och fler isolerövningar) för den muskeln och avsluta med pump. Vad tycker ni om detta? någon som kör såhär? Vad tänka på?

Uppskattar alla svar/
Leftright

Jag kör 2-split nu men 4 gånger i veckan, därav tränar jag alla muskelgrupper hårdare, kanske inte per pass men i veckan.*flex*

LeftRight
2007-04-17, 13:56
Tack för svaren.

Testade det men var ändå inte helnöjd med resultatet. Ville som sagt få grym pump i en muskelgrupp/pass. Men när man har pump så blir det svårare och köra de resterande muskelgrupperna.

Ska nog ta och köra 3-split ett tag :)