handdator

Visa fullständig version : Skärmen blinkar grönt i NFS


PowPow
2007-04-15, 21:50
När jag spelar NFS Carbon så blinkar det en massa gröna rutor över skärmen. Det är samma sak i NFS Most Wanted, har jag för mig. Det hjälper inte att testa olika upplösningar och grader av detaljer.

Någon som vet vad det kan bero på?

PowPow
2007-04-15, 22:00
Det blinkar visst grönt (och lite andra färger också) när jag spelar GTR2 också /=

Hjelp /=

Trance
2007-04-15, 22:02
Grafikkortet kan vara för varmt eller sönder, kan ju också vara dåliga drivrutiner antar jag.

Raggis
2007-04-15, 22:07
Troligtvis drivrutinerna som spökar.

PowPow
2007-04-15, 22:10
Skas testa uppdatera drivisar.

Det funkar bra i många andra spel dock.

PowPow
2007-04-15, 22:37
uppdaterade från nvidias hemsida. men man fick inte välja vilket grafikkort man hade. bara vilken serie. Men den kände väl av det själv sen, antar jag. Eller?

Hur vet man om man har XP eller XP x64?

Det gröna försvan iaf i gtr2, men inte i nfs carbon. /=

http://img106.imageshack.us/img106/5387/untitled1ts7.jpg

Empe
2007-04-15, 22:50
Har man XP x64 så vet man om det. annars har man det inte.

PowPow
2007-04-15, 23:05
Har man XP x64 så vet man om det. annars har man det inte.

Varför det? Vad är det?

aliquis
2007-04-16, 03:06
Byt till en färgterminal!

aliquis
2007-04-16, 03:09
Ok, ja, nvidias drivrutiner installerar det som skall in självt, det du får låter som en beskrivning av artifakter som man kan få om man typ överklockar kortet/kör delar av det som är trasigt eller vad som i ditt fall kanske är mer troligt att något har pajat.

XP x64 är Windows XP för processorer med AMD64-instruktionsset, dvs Athlon64 och nyare ifrån AMD och alla Intel-cpuer med EMT64 eller vad de kallar det, dvs vissa Pentium 4, Pentium D, Core Solo, Core Duo, Core 2 Duo.

Men man måste inte köra det bara för att man har en 64-bit processor så om du inte vet något om det har du antagligen en vanlig 32-bitarsversion, vilket det inte är några fel med direkt, mer än om du behöver kunna komma åt över 4GB minne.

PowPow
2007-04-16, 14:06
Pajajt grafikkort alltså /=

Enda lösningen är att köpa nytt då, antar jag?

Empe
2007-04-16, 15:38
aliquis, det är väl inte många moderkort som stödjer över 4GB minne heller? eller om det är 8GB på dagens moderkort.

Baan
2007-04-16, 15:41
aliquis, det är väl inte många moderkort som stödjer över 4GB minne heller? eller om det är 8GB på dagens moderkort.

En hel del som fixar 8 GB på pappret. Finns säkert mer om man har pengarna.

Annars tror jag det beror på att du kör helt enkelt för fort. Dra ner på farten lite. Btw, varför kör du med mph? Bah.

PowPow
2007-04-16, 15:46
En hel del som fixar 8 GB på pappret. Finns säkert mer om man har pengarna.

Annars tror jag det beror på att du kör helt enkelt för fort. Dra ner på farten lite. Btw, varför kör du med mph? Bah.

Jag har inte ställt in det. Har inte börjat spela det. Det är ju skitjobbigt med massa gröna prickar överallt /=

Det är mycket värre än det ser ut på screenshoten.

aliquis
2007-04-16, 16:01
Pajajt grafikkort alltså /=

Enda lösningen är att köpa nytt då, antar jag?Är det så gammalt så du inte har garanti då? Jag är ju inte hundra på att det är det men det är vad jag skulle gissa på, när jag överklockade mitt o så fick jag ju motsvarande fel, och man "skall" ju få det typ ;D

Du kan ju börja med att skruva ur det och blåsa rent fläkten o sätta i det igen och se vad som hände.

Vad är det för kort?
Jag har inte ställt in det. Har inte börjat spela det. Det är ju skitjobbigt med massa gröna prickar överallt /=

Det är mycket värre än det ser ut på screenshoten.

aliquis
2007-04-16, 16:03
aliquis, det är väl inte många moderkort som stödjer över 4GB minne heller? eller om det är 8GB på dagens moderkort.Gamla kort med typ intel 945chipset och så stödjer ju 4GB minne och minnesrymd men även om man sätter i en 64-bitcpu så upptar minnesmappad IO ca 800MB av det adresserbara minnet så man kan bara utnyttja runt 3.2GB av detta.

i965 och i975 klarar väl mer tror jag, tror det är 8GB, antar att ca 800MB försvinner där med för minnesmappad io men jag vet inte, kanske är själva chipseten 64bit och minnesplatserna bara är 8GB så att de klarar massa med minne rent adresseringsmässigt.

Empe
2007-04-16, 16:49
Sen läste jag nånstans att hälften av allt minne reserveras för kernel m.m och andra hälften till processer.

PowPow
2007-04-16, 16:52
Är det så gammalt så du inte har garanti då? Jag är ju inte hundra på att det är det men det är vad jag skulle gissa på, när jag överklockade mitt o så fick jag ju motsvarande fel, och man "skall" ju få det typ ;D

Du kan ju börja med att skruva ur det och blåsa rent fläkten o sätta i det igen och se vad som hände.

Vad är det för kort?

Ska testa att damma av det lite. Någon garanti har jag inte /=

Det är ett Nvidia Geforce 6600 GT 128mb.
Inte dagens precis. Hur kasst är det? Har noll koll på hårdvara.