handdator

Visa fullständig version : Till WoW,Rome,300-diggarna


Kwon
2007-04-15, 21:44
Grymt combatsystem (http://community.godsandheroes.com/images/Video/GNHE3GameplayDemo01.html)

Schysst fightsystem, chokes,knockdowns etc

Scratch89
2007-04-15, 21:57
Det ser rätt fräsigt ut. Dock har jag börjar tröttna på konceptet, men lite good old ultra violence kan aldrig vara fel...

Raggis
2007-04-15, 21:59
Grafiken hänger inte riktigt med tho :(

Slartibartfast
2007-04-15, 22:02
Grafiken hänger inte riktigt med tho :(

jag är helt out när det gäller dataspel, men detdär är ju faktiskt inte bättre grafik än i spelen jag spelade för över fem år sen.

Scratch89
2007-04-15, 22:07
jag är helt out när det gäller dataspel, men detdär är ju faktiskt inte bättre grafik än i spelen jag spelade för över fem år sen.

Det går inte att få fräsig grafik när man visar upp spel på youtubeliknande grejer, mest för att det skulle börja flimra o krejja. Om man vill ha ett hum om hur det verkligen ser ut så brukar man kunna ladda hem videodemos, som är som filmer och inte streamat.

EDIT: Jag är fan kung på att uttrycka mig idag. :D

Griip
2007-04-15, 22:37
Vad får dem att tro att det där skulle sälja? Vad är unikt förutom en redan tråkigare spelvärld än World of Warcraft?

Imponerar ju inte med filmen iaf.. måste vara något unikt pvp eller något annat?

Kwon
2007-04-15, 22:38
Det som är unikt är ju strids-systemet

Griip
2007-04-15, 22:46
Att man slåss manuellt till skillnad från WoW där man bara trycker på lite knappar för att aktivera spells och sånt däringa? Some Rune?

Empe
2007-04-15, 22:49
Det som är unikt är ju strids-systemet

Man skyddar sin nästa från låret till halsen. Det är det som gör falangen stark.

Kwon
2007-04-15, 22:50
Ja och special-attackerna där du låser motståndaren, chokes, bodyslams, back suplex, impaling etc

Knockdown / Knockback och Stuns har vi dock sett i andra lir, men addera alla manövrar som kan påverka motståndarens mobilitet och actions och du har något nytt.

Inget mer en liten stab som rogue o sen springer gubben iväg :D

Trance
2007-04-15, 22:53
Det går inte att få fräsig grafik när man visar upp spel på youtubeliknande grejer, mest för att det skulle börja flimra o krejja. Om man vill ha ett hum om hur det verkligen ser ut så brukar man kunna ladda hem videodemos, som är som filmer och inte streamat.

EDIT: Jag är fan kung på att uttrycka mig idag. :D

Meh, självklart går det att visa potientiellt snygg grafik på youtube. Skulle texturerna med mera ändra sig bara för det är streamat? Självklart så är det ju dålig upplösning och sämre kvalitet, men det är ju rätt lätt att se potential. Jämför t.ex:
http://www.youtube.com/watch?v=gm4aC-m0UWM&mode=related&search=

Griip
2007-04-15, 22:55
Umm okaj.. själv tycker jag det är svintråkigt att det som gör en bäst i PVP i liknande spel är utrustning och liknande. Visst, man måste väl veta vad man ska göra och kunna utföra det men hur j-vla svårt är det egentligen.. Vore ju häftigt om dem faktiskt lyckades göra ett sånt här spel där spelarens skicklighet är viktigare än utrustning(Eller iaf så det ungefär har samma betydelse som det hade haft i verkligheten).

För övrigt känner jag mig riktigt trög idag för jag blir helt snurrig av att skriva och skriver fel hela tiden, och hittar aldrig rätt ord..

Kwon
2007-04-15, 23:03
Det är alltså inte grafiken/musiken etc jag vill uppmärksamma (inte så state of the art precis), utan äntligen ett MMORPG med ett vad som verkar vara ett schysst stridssystem i jämförelse med de andra, där man äntlige kan slå en motståndare så att det ser ut att hända något/att den reagerar/att det gör ont. :)

Sämsta som finns e ju när man ger en skörk en [PROPP] och det enda man ser är ett par damagesiffror men ingen respons från skörken. Slår man han i magen skall han falla ihop etc

Griip
2007-04-15, 23:07
Låter helnajs.. Får försöka övertyga nån nördig polare att börja lira när det kommer så man kan testa det lite :)

beckman88
2007-04-16, 01:42
Omg! Oblivion om Bethesda hade haft kass budget:cool:

aliquis
2007-04-16, 03:15
Verkar skittrist.

Wow lär ju dominera på det där området ett tag, lär ju krävas att ett spel är mycket bättre för att gå om.

Tuniz
2007-04-16, 11:50
Jag tycker det verkar häftigt ^^

Dock vet jag inte om jag skulle sätta mig in i ett MMORPG igen, var fast med Final Fantasy 11 i över 2 år och spelade så gott som 24/7 :(

Wennerberg
2007-04-16, 17:23
Verkar skittrist.

Wow lär ju dominera på det där området ett tag, lär ju krävas att ett spel är mycket bättre för att gå om.

Ja det kommer ju snart ett som heter Warhammer Online :D

tonedef
2007-04-16, 17:36
Påminner om Age of conan, det ska jag börja lira. iallafall testa

Trance
2007-04-16, 17:43
Ja det kommer ju snart ett som heter Warhammer Online :D

Man vet ju typ ingenting om Warhammer Online, det enda man vet är att alla hypar upp det.

Wennerberg
2007-04-17, 20:03
Man vet ju typ ingenting om Warhammer Online, det enda man vet är att alla hypar upp det.

Nej, men antagligen kommer det konkurera fett med wow.