handdator

Visa fullständig version : Lår och överarmar för tjocka


SummerS
2007-04-15, 21:02
När jag går ner i vikt syns det mest i ansiktet o magen, varför är det så att det syns mest på vissa ställen? Mina överarmar och lår verkar inte vilja minska alls. Jag kör med boxning och gym. Det är ju inte så att jag tränar stenhårt jämt men har gjort det en period nu och tänkte sluta gnälla o hitta på ursäkter och faktiskt nå mitt viktmål i sommar. Har ungefär 4 kg kvar (nu 57, vill väga 53). Men jag vet att även när jag var smal så var just överarmarna o låren "större".

Vilken träning kan man satsa på förutom att gå ner i vikt allmänt? Har det nån betydelse vad man tränar för vissa kroppsdelar?

Guddi
2007-04-15, 21:35
Var fettet lägger sig kan du inte påverka. Det är bara mer viktnedgång som gäller om du vill bli av med fettet som syns.

Den träning du ska sattsa på är ingen träning alls för överarmar och lår. Om dina stora armar/lår beror på att du har stora muskler under fettet ska du sluta träna dem så blir armarna mindre.

Dumleman
2007-04-15, 21:38
En vikt på 57 kg och samtidigt ha tjocka lår och överarmar är ytterst svårt så du borde vara stolt men gör av med mer än du får i dig så minskar du i vikt. Punktförbränning behöver du inte tänka på.

Diggler
2007-04-16, 07:12
För att få slanka snygga överarmar och lår skall du styrketräna dem rejält, tungt och ofta, (bra träningsupplägg kan du hitta här på forumet) samt äta lite mer mat än du gör av med.

Strunta i viktmålet, lägger du på dig lite mer muskelmassa (och då går upp några kg) kommer du både se slank, smal och sund ut.

thomast
2007-04-16, 08:02
Hur lång är du? Har du någon bild på dig själv som du kan lägga upp? Troligen sitter tjockleken bara i ditt huvud.

SummerS
2007-04-16, 15:23
Tack för svaren, det är väl så med träning man tycker olika. En säger att jag inte ska träna de kroppsdelarna o en annan att jag ska det :P Jag är för övrigt kort så 57 kg är inte så lite. Jag är 157 lång o tycker jag ser lite knubbig ut fortfarande. Har liksom gäddhäng o sladdriga lår hehe. Men det blir väl bättre när jag går ner lite till och fortsätter träna antar jag.

Gildarius
2007-04-16, 15:34
Självklart skall du träna armarna. Dels blir du mer muskolös men också att ju större muskler du har desto högre metabolism får du i din kropp. Så jag skulle nog äta aningen mindre men inte minska träningsdosen, tänk dock på att sköta kosten med.

Timme
2007-04-16, 15:42
Tack för svaren, det är väl så med träning man tycker olika. En säger att jag inte ska träna de kroppsdelarna o en annan att jag ska det :P Jag är för övrigt kort så 57 kg är inte så lite. Jag är 157 lång o tycker jag ser lite knubbig ut fortfarande. Har liksom gäddhäng o sladdriga lår hehe. Men det blir väl bättre när jag går ner lite till och fortsätter träna antar jag.

är du tjej eller kille?

Ram Dass
2007-04-16, 15:45
För att få slanka snygga överarmar och lår skall du styrketräna dem rejält, tungt och ofta, (bra träningsupplägg kan du hitta här på forumet) samt äta lite mer mat än du gör av med.

Strunta i viktmålet, lägger du på dig lite mer muskelmassa (och då går upp några kg) kommer du både se slank, smal och sund ut.

Förstår att det är ironi, men ändå känns det inlägg väldigt onödigt. :P

Diggler
2007-04-16, 23:54
Förstår att det är ironi, men ändå känns det inlägg väldigt onödigt. :P

det är ingen ironi, och inte onödigt (iaf inte enligt mitt tycke :) ) En normal tjej (som jag gissar att trådskaparen är) kommer inte att få jättelår och jättearmar, ens av 10 års hård styrketräning. Av hård styrketräning och en balanserad kost med ett litet kaloriöverskott (för att lättare kunna bygga lite större muskler), kommer hon att få lite mer muskler, efter ett bra tag. Lite större muskler på armar och ben, kommer enbart att göra att hon ser vältränad och snyggt slank ut.

Små muskler, =utmärglad alternativt smalfetdaller. Större muskler=snygg och fast.

Jag har rätt (som vanligt), "konditionsträna och ät ytte-pytte-lite ligan" är dumma i huvudet.

SummerS
2007-04-17, 14:17
Ok får väl testa mig fram lite.. Ja just det jag är tjej kanske jag ska säga.