handdator

Visa fullständig version : Klassresa deffar KLART.


Klassresa
2007-04-15, 20:36
Tjenare

ja nu har jag 8 veckor kvar till sommarlovet ungefär, och jag har fortfarande inte lyckats helt med mina deff som startades i januari. har nu haft en vecka "Klassresa" under påsklovet och gått upp alla kilon som jag gick ner. Vilket inte var det som jag hade hoppats på.

Men nu är det 8 veckor kvar till sommaren och jag ska fan vara färdig deffa då. Tänker inte skämmas på beachen som jag gjort dom flesta åren.

Mål med deffen
Att bli i shape till stranden på många år. Orka mera i konditionsmässigt, slippa springa runt med så mycket på fotbolls planen. Och för en gångs skull få bulka :).


Träningsupplägg
Ja i nuläget har innebandy sesongen precis avslutat och jag har nu börjat på fotboll igen eftersom jag ska hålla igång konditionen samt det förbättrar ju förbränningen och självklart gymmar jag. I dagsläget är det 2 fotbolls träningar, tills vi börjar på gräs samt gymmar 5-7 ggr i veckan blivit mindre senaste veckorna pga slutruchen i skolan.

jag vet inte om jag har för lite cardio träning. Spelar ju fotboll, träningar då samt spelar fotboll nästan varje dag med kompisar, och går från skolan 2 km. Tror jag ska lägga in mera cardio efter gymmet.

Matupplägg
"Normal dag"
Frukost, skål med mjölk/fil, cornflakes med jordgubbssylt, kellogs red berries
lunch: potatis/ris/pasta/ med kött/fisk självklart grönsaker
mellanmål: Proteindrink efter träning isåfall/bröd/frukt
Middag: Pasta/ris/potatis med kött/fisk/fågel

kan ju självklart bli något på kvälken eller liknande, och det kan bli mindre grönsaker vid middagarna. Jag har kcal behov på 2900 och ljag vet ej vad jag ligger på men det tipsas om -500 men åt förut mindre än så hoppas det ej har större effekt på förbränningen och viktnedgången. Även ska jag skära ner mycket på kolhydraterna.

Gymmet
Ligger nu på en 4 split
pass 1: Bröst och biceps
Pass 2: Ben
Pass 3: Rygg och mage
pass 4: Axlar och triceps

har inte bulkat någon gång utan bara tränat utan någon vidare vetgång om bulk. Samt deffat 3 gånger. Första deffen klarade jag mig ner 8 kg på 2 månader. Andra gången gick jag ner 3 kg och nu upp dom. Och nu ska det bli tvättbräda fram till sommaren.

Vilket jag tvivlar på att jag kommer gå ner så mycket som jag vill. Men hoppas kan man och jag kommer försöka köra as strikt och hoppas på mycket feedback eftersom det har jag saknat i andra forum.

Fråga gärna kommer skriva mera imorgon bitti när jag väger mig och mäter mig.

Klassresa
2007-04-16, 06:08
Bilder
http://img233.imageshack.us/img233/1410/dsc00283ot0.jpghttp://img160.imageshack.us/img160/2607/dsc00282wr1.jpg

Jag är 1,70 - 173
väger:75
BMI:25.4

Mått kommer.
EDIT: Bilderna var i minsta laget.

Klassresa
2007-04-16, 18:29
Dag 1

Mat

Frukost 2 mackor, skinka senap 1 glas mjölk 450 ka
Lunch Korvstroganof, ris, gurka, morötter, 1 glas mjölk 540 ka
Mellanmål 3 dl fil, 1 banan, 1 äpple 277 ka
Middag Potatis mos, falukorv, mjölk.. 512 ka
Kvällsmål 4 lingongrova skinka senap.. 400 ka

Resultat

-721 ka


Träning

Gympass 1, 35 min, snabbt pass PGA kort håltimme.
Prommenad 2 km

Allmänt
Dålig sömn, beror ej på deffen utan av innebandycupen i helgen. Bra energi trots sömmnen helt Godkänd första dag.

kallholm
2007-04-16, 18:42
Lycka till :D

Största bilderna du ;)

Klassresa
2007-04-17, 06:49
haha jag vet ;) . men vad tror ni ? tror ni att det kan funka med 8 veckors deff och finna ett smalt resultat. Har ganska mycket fett så blir svårt.

GymTT
2007-04-17, 07:25
Du verkar inte ha mkt fett tycker jag..

Klassresa
2007-04-17, 14:32
Du verkar inte ha mkt fett tycker jag..


Tackar det uppskattar jag att du tycker, men själv tycker jag det är en del men jag vet ej. har varit tjock större delen av livet.

Klassresa
2007-04-17, 20:13
Dag 2

Mat

Frukost Hårtbröd, fil med ett äpple...262
Lunch Müsli med socker kanel och fil.180 ka + en subway macka. 700 ka
Mellanmål Protein shake 240 ka
Middag Kassler, en potatis, annans och hårtbröd .. 605 ka
Kvällsmål

Resultat

-1000 ungefär, men subway mackan är nog mer en 700 (wild guess)


Träning

Gympass Axlar och tricpes 40 min
Prommenad 2 + 2 + 2 (3 vändor) 6 km men inte på raken.
Fotbollsträning 1.5 h
Allmänt
Bra sömn denna natt med en liten sovmorgon i skolan. Eh hungrig hela tiden men det eh jag jämt :P men det blir bättre med tiden, mycket träning denna dag. :)

Klassresa
2007-04-17, 20:24
Glömde tillägga på allmänt. Har haft huvudvärk båda dagarna. Hoppas det inte har något med deffa att göra men verkar vara lite halvt otäckt.

Klassresa
2007-04-18, 06:59
Mått


Mage övre:82
Mage undre:84
Bröst : 92

Mätte då 2 dagar in i deffen men det ska nog ej spela någon roll.

Klassresa
2007-04-18, 21:47
Dag 3

Mat

Frukost 4 dl lätt yoghurt, 160 ka.
Lunch Köttsoppa, hårtbröd, mjölk 350ka
Mellanmål Protein bar, äpple 232 ka + fil, cornflakes. sylt .. 640ka (blev dubbla)
Middag cornflakes, fil, jordgubbs sylt 360 ka.
Kvällsmål Kebabrulle AJABAJA! 800 ka



Resultat
-600 ka

Ensidig kost .. och kebab rullen.. fy



Träning

Gympass Ben och mage 40 min

Klassresa
2007-04-19, 20:37
Dag 4

Ja denna dag var den sämsta dagen idag sket sig allt jag strulade ihop det med mat och träning. Och va fan jag får inge mat jag är as hungrig hela tiden funkar fan inte med skolan och deffa det är fan svårt för det är as jobbigt att gå hungrig i skolan. Det märks på skol arbete men men får bara jobba vidare antar jag. Hoppas det ej går ut för mina studier allt för mycket.

Klassresa
2007-04-22, 15:52
Ja nu går det ju inget vidare eftersom jag har fått Magkatarr jag ligger viserligen på underskott på dagarna eftersom att jag ej kan äta något men jag mår fan skit och har jävligt ont dag ut och dag in. Hoppas jag snart kan få bli frisk och börja träna igen.

En glad nyhet eh att ja börjar bli lite halft nöjd vad jag ser i spegeln. Inte jätte nöjd men bättrar sig. Aja hoppas jag slipper denna jävla magkattar någon gång.

Klassresa
2007-04-23, 09:00
Veckas deff med mindre lyckad vecka men iallfall resultat 76 > 73 kg. Kan ju ha förlorat muskel massa eftersom jag ej tränat sen onsdags men så fort borde det ej gå ?.

Mått vet jag ej en, eftersom det jävla måttbandet

Klassresa
2007-05-01, 02:02
Ja nu äre eller har varit valborg och jag ska börja igen dåra. Eftersom jag legat hemma en del med magkattar. Men har nog legat energiunderskott varenda dag GISSAR jag på :P.
börjar imorgon med

Dag 16