handdator

Visa fullständig version : Seriös tråd (bästa band/artist i alla genrer)


Emil_Larsson
2007-04-15, 10:25
Nu vill jag att ni skriver 1-3 bra band i alla sorters genrer. Skriv inte bara bandet i sig, utan skriv gärna en motivering till just VARFÖR det bandet hör till dom bättre, lite mer utförligt.
Jag kan klämma in några. Kör inte bara hårdrock, jag vill höra allt!

Heavy metal:
MANOWAR

(Deras framförande i live uppträdanden, deras texter låter som riktig krigarmusik som får en att levas in i verkligeten.
Eric Adams sång som skär på ett härligt sett genom öronhålan, en känsla av styrka.
Välutvecklade gitarr riff som ger en otroligt melodisk rytm.
Bästa heavy metal bandet utan tvekan.

Funk - rock - blues
Larry Graham

Hans väldigt egenutvecklade stil gör honom till en mästare inom funk musiken.
Väldigt funkig, the 70's voice.
Bästa basisten, anser jag, för att hans stil är så olik alla andras.
Avancerade riff ihop med en röst som får alla pusselbitar på plats :hbang:

Papi
2007-04-15, 10:33
Pink Floyd
Bästa bandet genom tiderna! Deras musik är konst. Det finns så mycket att lyssna på i alla låtar, man upptäcker nya grejer hela tiden. Vackra melodier, bra texter.
Skivorna Dark Side of the Moon och Wish You Were Here är 70-talets höjdpunkt.

Hades
2007-04-15, 10:33
Progressive metal:
Dream Theater

Tja, vad ska man säga. Fem gudomligt skickliga musiker samlade i en och samma grupp. Otroligt invecklad musik bitvis, men tar man sig tid att lyssna blir man förvånad över hur strukturerat och tight det är. Deras nästa skiva heter Systematic Chaos vilket beskriver musiken på ett bra sätt.

Emil_Larsson
2007-04-15, 10:35
Pink Floyd
Bästa bandet genom tiderna! Deras musik är konst. Det finns så mycket att lyssna på i alla låtar, man upptäcker nya grejer hela tiden. Vackra melodier, bra texter.
Skivorna Dark Side of the Moon och Wish You Were Here är 70-talets höjdpunkt.

Håller väldigt bra med där. Deras musik är verkligen konst.

Deceiver85
2007-04-15, 10:48
U2 (Rock/Pop)

The Joshua Tree-albumet, behöver man säga mer egentligen? Uppskattar ytterst få icke-metalgrupper men U2 är ett slag för sig. Synd bara att de har gått ner sig så fruktansvärt och bara gjort skit på sistone.

Yankeee
2007-04-15, 10:53
Dansband:
Sven-Ingvars

Med svängiga låtar som "Jag Ringer På Fredag", "Vid Din Sida" och " Säg Inte Nej, Säg Kanske", röster som får guld att smälta och utseende som får alla damer att falla finns det inte så mycket att diskutera.

gladiatorerna1
2007-04-15, 11:28
Bryan Adams!

Behöver knappast motiveras! Speciell röst som är väldigt manlig! Tycker att det är konstigt att hans storhetstid är över...

Piranha
2007-04-15, 11:30
Bryan Adams!

Behöver knappast motiveras! Speciell röst som är väldigt manlig! Tycker att det är konstigt att hans storhetstid är över...

Ja märkligt att hans karriär gick över när han upphörde vara tonårsflick idol.

gladiatorerna1
2007-04-15, 11:33
Ja märkligt att hans karriär gick över när han upphörde vara tonårsflick idol.

gillar du spice girls då eller? Jag är säkert äldre än dig, lilla gubben...

gladiatorerna1
2007-04-15, 11:34
gillar du spice girls då eller? Jag är säkert äldre än dig, lilla gubben...

dumma inlägg får dumma svar tillbaka

Piranha
2007-04-15, 11:34
gillar du spice girls då eller? Jag är säkert äldre än dig, lilla gubben...

Jag beklagar verkligen.

gladiatorerna1
2007-04-15, 11:36
Jag beklagar verkligen.

vad beklagar du?

hulken
2007-04-15, 11:42
Metal: Judas Priest

Har gjort en hel drös skivor från tidigt 70-tal, var väl den musiken man växte upp med.

Rock: Deep Purple

Jag kallar det hellre rock än Metal, tja vad kan man säga....det är ju ta mig faan så man blir tårögd då man hör låtar som Lazy,child in time m.m. vilka musiker.

Blues: John Lee Hooker

Låtar som Im in the mood, Boom Boom, Red House m.m. vilken känsla.

Gitarr: Joe Satriani

Komplett gitarist, kan spela allt och rent och med oerhörd känsla, låtar som The Extremist, Satch Boogie, The Mystical Potato Head Groove, Devils Slide m.m.

gladiatorerna1
2007-04-15, 11:59
Bryan Adams!

Behöver knappast motiveras! Speciell röst som är väldigt manlig! Tycker att det är konstigt att hans storhetstid är över...

Föresten har en fundering...Är låten "straight from the heart" med bryan adams en gammal låt, eller är den ny? den spelas ibland på radion...

gladiatorerna1
2007-04-15, 12:03
Whitney Houston "I have nothing"

Phil Collins "Agains the ods"

Micael Bolton "How will I suppose to live withot you"

Uno sveningsson "under ytan"

No doubt "Don`t speak"

Jorgen
2007-04-15, 12:04
Bryan Adams!

Behöver knappast motiveras! Speciell röst som är väldigt manlig! Tycker att det är konstigt att hans storhetstid är över...

Summer of 69 är nog en av dom sämsta låtarna någonsin.

NisseEriksson
2007-04-15, 12:04
Föresten har en fundering...Är låten "straight from the heart" med bryan adams en gammal låt, eller är den ny? den spelas ibland på radion...

Googla.
1983 släpptes den.

Fettecke
2007-04-15, 12:06
hårdrock: In Flames
tung musik, välplacerade riff, Ruskigt skön sångare, vettiga texter, lallvänligt

Akustisk rock: Andy McKee
ruskigt skicklig gitarist, sköna slingor och bara allmänt skönt att lyssna på! perfekt bilmusik

Pop: Robbie Williams
Jag vet inte, men på nått sätt så gör grabben riktigt bra musik, vettiga texter och allmänt trallvänlig musik...

gladiatorerna1
2007-04-15, 12:07
Summer of 69 är nog en av dom sämsta låtarna någonsin.

varför? Motivera!

WheyProtein
2007-04-15, 12:07
Summer of 69 är nog en av dom sämsta låtarna någonsin.

Snacka om provocerande... *rolleyes*


OnT: Metallica, för att de gjort Nothing else Matters.

gladiatorerna1
2007-04-15, 12:08
Googla.
1983 släpptes den.

Va, är den så gammal?!

gladiatorerna1
2007-04-15, 12:08
Snacka om provocerande... *rolleyes*


OnT: Metallica, för att de gjort Nothing else Matters.

vad är provocerande?

Jorgen
2007-04-15, 12:09
varför? Motivera!

Tråkig fjortislåt. Sönderspelad. Intetsägande.

Den enda som är sämre är Alice med Smokie (som för har blivit framröstad som världens mest överskattade låt)

NisseEriksson
2007-04-15, 12:10
Va, är den så gammal?!

Nä, jag hittade på.

gladiatorerna1
2007-04-15, 12:12
Nä, jag hittade på.

Lilla gubben, ändra din attityd!

Überbiffen
2007-04-15, 12:14
Underhållning på hög nivå som alltid från det hållet.

OnT: KoRn om jag får lov att blunda för dom två senaste släppta plattorna. Sedan Brian hoppade av har det blivit skit.

NisseEriksson
2007-04-15, 12:14
Lilla gubben, ändra din attityd!

Ehm, jag skrev rätt årtal, varför skulle jag ljuga?
Jag sökte på google precis som du skulle gjort och sedan ifrågasätter du om det är sant.

TheGovernator
2007-04-15, 12:15
Summer of 69 är nog en av dom sämsta låtarna någonsin.

Njaa, men en av de mest överskattade låtarna genom tiderna.

NisseEriksson
2007-04-15, 12:16
Rock: Deep Purple
Jag kallar det hellre rock än Metal, tja vad kan man säga....det är ju ta mig faan så man blir tårögd då man hör låtar som Lazy,child in time m.m. vilka musiker.

Du slog huvudet på spiken där.

Piranha
2007-04-15, 12:17
Vi förutsätter Bryan Adams blir invald på ren kvotering i antal flickrumsposters till den där.

Tills motiveringen som eftersöktes i topicen kommer fram på artisten.

gladiatorerna1
2007-04-15, 12:17
Ehm, jag skrev rätt årtal, varför skulle jag ljuga?
Jag sökte på google precis som du skulle gjort och sedan ifrågasätter du om det är sant.

gillar inte att få dryg attityd från en människa som är betydligt yngre än mig!

Jorgen
2007-04-15, 12:18
Njaa, men en av de mest överskattade låtarna genom tiderna.

Typ samma. :)

Jorgen
2007-04-15, 12:19
gillar inte att få dryg attityd från en människa som är betydligt yngre än mig!

Så därför får du vara dryg mot honom.

Skärp dig.

Ja, jag är äldre än dig, så var inte dryg tillbaka. Jag gillar inte att få dryg attityd från en människa som är betydligt yngre än mig.

NisseEriksson
2007-04-15, 12:20
gillar inte att få dryg attityd från en människa som är betydligt yngre än mig!

Jag förstår inte vad problemet med att googla var.
Så datorinkompetent kan du väl inte vara?

Piranha
2007-04-15, 12:21
Så därför får du vara dryg mot honom.

Skärp dig.

Ja, jag är äldre än dig, så var inte dryg tillbaka. Jag gillar inte att få dryg attityd från en människa som är betydligt yngre än mig.

Jag är också äldre än frökern i fråga, men eftersom hon varken kan söka årtalet på en låt eller kika in i profilerna å läsa åldern innantill, så får vi väl ta attityden.

gladiatorerna1
2007-04-15, 12:22
Så därför får du vara dryg mot honom.

Skärp dig.

Ja, jag är äldre än dig, så var inte dryg tillbaka. Jag gillar inte att få dryg attityd från en människa som är betydligt yngre än mig.

Jag ger vad jag får! Människor som visar respekt får respekt tillbaka!

gladiatorerna1
2007-04-15, 12:24
Jag är också äldre än frökern i fråga, men eftersom hon varken kan söka årtalet på en låt eller kika in i profilerna å läsa åldern innantill, så får vi väl ta attityden.

Jag är ingen "datanörd"! Det finns massor av människor som är dåliga på datorer!

Deceiver85
2007-04-15, 12:25
Whitney Houston "I have nothing"

Phil Collins "Agains the ods"

Micael Bolton "How will I suppose to live withot you"

Uno sveningsson "under ytan"

No doubt "Don`t speak"

Bara en massa sönderspelade radiolåtar...du ska inte ha med Natalie Imbruglia "Thorn" också?

gladiatorerna1
2007-04-15, 12:26
Jag är också äldre än frökern i fråga, men eftersom hon varken kan söka årtalet på en låt eller kika in i profilerna å läsa åldern innantill, så får vi väl ta attityden.

oj, är du så gammal! kollade det nu....

gladiatorerna1
2007-04-15, 12:27
Bara en massa sönderspelade radiolåtar...du ska inte ha med Natalie Imbruglia "Thorn" också?

Menar du att dessa är dåliga? kan tänka mig att du är en hårdrockare eller nått...

LadyInsane
2007-04-15, 12:28
Melodisk dödsmetal:
Arch Enemy - Grym röst, texter som betyder något, fantastisk musik och otroliga live.

At the Gates - Tänk "slaughter of the soul"!

Döds:

Suffocation - Äkta, hårt, otroligt synkat.

Entombed - Finns inget band med lika mycket "groove".

Bloodbath - Bara två skivor (thus far) men båda är sjukt bra.

Glam:
Mötley Crue - Det enda riktiga glambandet. Alla andra band är rena kopior. Tycker själv att Corabi-plattan är bäst.


Thrash:
Slayer - Det orkar jag inte ens förklara....:D

TheGovernator
2007-04-15, 12:29
Jag är ingen "datanörd"! Det finns massor av människor som är dåliga på datorer!

varför är man "datanörd" om man kan skriva in en text i en ruta?

Yes
2007-04-15, 12:29
Bara en massa sönderspelade radiolåtar...du ska inte ha med Natalie Imbruglia "Thorn" också?
Torn heter låten och man dissar inte världens kanske bästa rådjursögon sådär!

Jorgen
2007-04-15, 12:29
Sådär, nu har vi lekt nog.

Nu vill jag att ni skriver 1-3 bra band i alla sorters genrer. Skriv inte bara bandet i sig, utan skriv gärna en motivering till just VARFÖR det bandet hör till dom bättre, lite mer utförligt.

Är det som gäller i tråden.

LadyInsane
2007-04-15, 12:30
Sådär, nu har vi lekt nog.

Nu vill jag att ni skriver 1-3 bra band i alla sorters genrer. Skriv inte bara bandet i sig, utan skriv gärna en motivering till just VARFÖR det bandet hör till dom bättre, lite mer utförligt.

Är det som gäller i tråden.

Jag var duktig.....*whistle*

Dissector
2007-04-15, 12:33
Jag gillar gladiatorerna1 :love:
Synd att du har taggarna utåt hela tiden, synd, även om det verkar som att folk gillar att retas med dig =)


Heavy Metal: Black Sabbath. Ja, vi placerar dom där. Erkänns av många som det första heavy metal-bandet! Ruskiga grejer. Jag gillar Sabbath från 80-talet allra bäst, Dio-tiden, Heaven & Hell-skivan o.s.v. Helt oslagbart.

Kejrå. Pumpar på med nån till.

Death metal: Death/Black: Dissection. Blir inte mycket bättre. De får mig helt enkelt att gå igång. De lyckas minsanna med allt de gör / gjorde innan det tog slut.

Deceiver85
2007-04-15, 12:33
Melodisk dödsmetal:
Arch Enemy - Grym röst, texter som betyder något, fantastisk musik och otroliga live.

At the Gates - Tänk "slaughter of the soul"!

Skulle vilja påstå att Dark Tranquillity tar både Arch Enemy och At The Gates rätt så hårt.

Lallle
2007-04-15, 12:33
The Smiths

Jorgen
2007-04-15, 12:33
Jag var duktig.....*whistle*

http://img237.imageshack.us/img237/2950/yesac7.gif

psirus
2007-04-15, 12:37
Reggae

Bob Marley
Det finns mycket reggae jag lyssnar mer och heldre på än Bobban men inget som kan fånga en bred publik som honom med låtar som Is This Love, No Woman No Cry och Exodus.

LadyInsane
2007-04-15, 12:38
Skulle vilja påstå att Dark Tranquillity tar både Arch Enemy och At The Gates rätt så hårt.

Dark Tranquillity är duktiga dem, riktigt bra faktiskt. Men tycker inter att dem tar Arch Enemy eller AtG.

LadyInsane
2007-04-15, 12:39
Reggae

Bob Marley
Det finns mycket reggae jag lyssnar mer och heldre på än Bobban men inget som kan fånga en bred publik som honom med låtar som Is This Love, No Woman No Cry och Exodus.

Själv kan jag absolut ingenting om Reggae. Har börjat lyssna lite smått på Sizzla, Groundation och Easy All Stars. Är dessa något att ha?

Gpajpen
2007-04-15, 12:41
Guns and Roses - tidlösa klassiker som november rain säger allt. vet inte riktigt i vilken genre dom hör hemma.

regus
2007-04-15, 12:45
Punk - Ramones

Mest för frisyrerna och okomplicerade (men bra) låtar/texter som sätter sig rakt i huvudet.

Hiphop - Jay Z
Jay Z måste vara en utav tidernas bästa "lyricist", han är ju inte real, ganstaaaaaaa eller "underground" för skit. Men vem fan bryr sig om det.

Hades
2007-04-15, 12:46
För LadyInsanes skull är det väl bäst att jag presenterar bästa power metal-bandet. ;)

Power metal:
Edguy - Underbart medryckande refränger och snyggt uppbyggda låtar. Massor av energi, humor och glädje. Dessutom är de ju jävligt "TRUE!"

LadyInsane
2007-04-15, 12:46
Guns and Roses - tidlösa klassiker som november rain säger allt. vet inte riktigt i vilken genre dom hör hemma.

Plain old Hårdrock.

Inga favvisar hos mig dock...*whistle*

LadyInsane
2007-04-15, 12:49
För LadyInsanes skull är det väl bäst att jag presenterar bästa power metal-bandet. ;)

Power metal:
Edguy - Underbart medryckande refränger och snyggt uppbyggda låtar. Massor av energi, humor och glädje. Dessutom är de ju jävligt "TRUE!"

Åhhh du tänkte på mig...*cupid*

Själv har jag riktigt svårt för Power..Jag tror att det beror på rösten. Den låter alldeles för snäll:D Av samma anledning lyssnar jag inte på Maiden. (Varför jag gillar Mötley Crue kan man fråga sig iofs:smash: ) men föredrar hårdare sång. Hade iofs en period när jag var 14 då jag lyssnade på Nightwish som besatt. :D

psirus
2007-04-15, 12:50
Själv kan jag absolut ingenting om Reggae. Har börjat lyssna lite smått på Sizzla, Groundation och Easy All Stars. Är dessa något att ha?

Ja helt klart

Sizzla har jag en hel del plattor med, synd att han kastar ut flera per år så vissa håller ganska låg kvalite tyvärr.

Capleton är dock annars en stor favorit.

LadyInsane
2007-04-15, 12:58
Ja helt klart

Sizzla har jag en hel del plattor med, synd att han kastar ut flera per år så vissa håller ganska låg kvalite tyvärr.

Capleton är dock annars en stor favorit.

Capleton ska jag genast kolla upp. Känns som jag har mognat nu när jag lyssnar på annat än bara döds...:D

regus
2007-04-15, 13:02
Hiphop - Jay Z
Jay Z måste vara en utav tidernas bästa "lyricist", han är ju inte real, ganstaaaaaaa eller "underground" för skit. Men vem fan bryr sig om det.

Fan vad dum jag var. Jag började nu lyssna på 2pac-greatest hits.
Nu vill jag ändra mig.
2pac is the shizznit...



Fo shizzle.:Virro

JustinCredible
2007-04-15, 13:10
http://img63.imageshack.us/img63/512/bigspinyr4ek4.gif
För att det helt enkelt är fysiologiskt omöjligt att bli en bättre artist än MJ

Resten vet jag inte, men jag gillar Marilyn Manson och Guns & Roses inom rock.. Yip yip

LadyInsane
2007-04-15, 13:12
Fan vad dum jag var. Jag började nu lyssna på 2pac-greatest hits.
Nu vill jag ändra mig.
2pac is the shizznit...



Fo shizzle.:Virro

Nej nej Aldrig, man får INTE ändra siG!:devil:

Emil_Larsson
2007-04-15, 13:15
Rock (vad ska man kalla det) rock from the 80's.

Twisted Sisters
Common feel the noice, girls rock your boys

Riktig party låt som får en på härligt humör, iallafall mig. En riktig let's sing it låt!

BTW vilka har gjort originalet? quiet riot eller?

LadyInsane
2007-04-15, 13:28
Rock (vad ska man kalla det) rock from the 80's.

Twisted Sisters
Common feel the noice, girls rock your boys

Riktig party låt som får en på härligt humör, iallafall mig. En riktig let's sing it låt!

BTW vilka har gjort originalet? quiet riot eller?

Yes Quiet Riot gjorde "Cum On Feel The Noize". :D

Sedan är ju "We're not gonna take it" och "I wanna rock" härliga klassiker dem också:D

Emil_Larsson
2007-04-15, 13:28
Yes Quiet Riot gjorde "Cum On Feel The Noize". :D

Sedan är ju "We're not gonna take it" och "I wanna rock" härliga klassiker dem också:D

Härligt, härligt :D
Morsan har en jädra massa skivor med quiet riot!

LadyInsane
2007-04-15, 13:33
Härligt, härligt :D
Morsan har en jädra massa skivor med quiet riot!

Skön morsa! Min mamma lyssnar på mest Gessle.. ingen höjdare direkt..:D

Själv har jag några live-DVD's jag köpte billigt som är rätt roliga att slö-titta på:)

Scratch89
2007-04-15, 13:39
Jag tycker:

Guns and Roses är ett av världens bästa band, både på skiva och live. Så grymma musiker, allihopa, skönaste rösten också. Räknas väl dock in på rock.

blink-182 är bästa punkrockbandet. Green Day är också bra, men jag verkligen hatar American Idiot-skivan, så deras betyg dras ner.

In Flames och Bullet For My Valentine är två bra metalband, fast jag vet inte om BFMV räknas som metal. Bra är de iaf.

Bästa svenska måste vara Kent. Eldkvarn är också förbannat bra, fast de är lite för gamla för min smak.

RassK
2007-04-15, 18:05
För att det helt enkelt är fysiologiskt omöjligt att bli en bättre artist än MJ



qft.
artist of the century
oslagbar, och det är fakta, inte åsikt.

olwe
2007-04-15, 18:36
Pop: Michael Jacksson. kolla bara på någon musikvideo så borde alla förstå att han är "The King of pop".

Rock: Mötley crue, de ger ordet "cool" en ny innebörd. Drugs sex and rock n roll FTW. I samma genre är Aerosmith och Guns and roses också riktiga kungar.

Sen borde Dire Straits få någon typ av pris också.

Klassisk musik: Många bra musiker här men en som är grym är Alblinoni med låten "Adagio".

Hiphop: Easy-E och NWA är riktigt fräcka (riktigt svennigt att beskriva dem som fräcka:) ) En personlig favorit är jusst nu Jurassic five, men de kanske är lite för nya för att få vara med?

Ska det vara ritkigt tung musik så gillar jag disturbed mest.

mela
2007-04-15, 18:43
Mespop: Michael Jackson, han har gjort en hel del bra, kan sjunga, kan dansa. Men jag är inte särskilt förtjust i honom annars. Men ja. He's worth it.
Pop: The White Stripes är ju, tycker jag, ett riktigt popparband. Men skivan Elephant är underbar. "I Just Dont Know WHat To Do With Myself" är en klockren låt som jag ofta kan känna igen mig i.
Rock: Creed. Ja. Vad skall man säga? Kunglig sångare med den bästa sångrösten jag hört på LÄNGE. Go feeling i musiken och allt är bara harmoniskt och underbart.
Powermetal: Iron Maiden. Powermetalbandens Powermetal :D Klockrena. Första rocken jag började lyssna på. RUN TO THE HILLS!! RUN FOR YOUR LIIIIFE! Ja, alla gillar väl minst en låt med maiden?
Metal: In Flames. Först och främst är de Göteborgare, vilket är ett stort plus. De har många grymma låtar och skivor, även om vissa låtar får en att vilja vända på klacken. Helt grymt BÄST live! Kan absolut få med sig publiken på ett grymt sätt.

Pudzianovski
2007-04-15, 18:50
Melodisk dödsmetal:
Bloodbath - Bara två skivor (thus far) men båda är sjukt bra.


3 skivor. Och en fjärde på gång.

L-Sami
2007-04-15, 19:00
Hård Rock
Guns N Roses
Bra musik, suveräna musiker och en av de bästa sångarna någonsin.

Rap
Nas
Den bästa rapparen som någonsin funnits, hans lyrics säger allt.

L-Sami
2007-04-15, 19:05
Alternative Metal
Slipknot
För att sångaren Corey Taylor är gud och talang utöver det vanliga.

LadyInsane
2007-04-15, 19:30
3 skivor. Och en fjärde på gång.
Breeding Death, en EP med 5 låtar. Räknar inte den som en fullländare, men visst 3 skivor.

Att en fjärde är påväg is good news:)

PowPow
2007-04-15, 19:44
Fan vad dum jag var. Jag började nu lyssna på 2pac-greatest hits.
Nu vill jag ändra mig.
2pac is the shizznit...



Fo shizzle.:Virro

Oh yeah! Om du inte hört så kan jag rekomendera Loyal to the game-plattan. Nyproduktioner av hans gamla låtar, med bland annat Obie Trice, G-unit och Eminem. Hur mycket jag än hatar sistnämnda så måste jag säga att det är en grymt lyckad platta. Det är lite blandat folk som producerat. Hennesey med Obi Trice är riktigt jävla fet. Likaså titelspåret som är tillsammans med G-unit.

Edit: För övrigt så kan jag inte säga vilka artister jag tycker är bäst inom respektive genre. Det är fan omöjligt. Så kan man inte göra.

Eddie Vedder
2007-04-15, 19:53
Alternativt som omöjligt kan sättas in i nån genre:
Mars Volta


Mina egna gudar, skulle kanske sättas in i genren "grunge" för en del, men jag anser att grunge egentligen inte existerar som musikstil utan är ett samlingsnamn för dom Seattlebanden som slog igenom på tidigt 90-tal.
:bow: :bow: Pearl Jam:bow: :bow:

marolss
2007-04-15, 19:54
[QUOTE=mela;2231261]
Rock: Creed. Ja. Vad skall man säga? Kunglig sångare med den bästa sångrösten jag hört på LÄNGE. Go feeling i musiken och allt är bara harmoniskt och underbart.
QUOTE]


creed är MYCKET bra... arms wide open och higher är sköna låtar.

Gillar annars pop-rock stuket a`la:

Goo goo dolls OCH lifehouse som delar den platsen.

Motivering: sångrösterna är otroligt speciella, speciellt i lifehouse. Låtarna är bra och dessutom med bra texter. Gillar att höra VAD de sjunger till skillnad från andra musikstilar ;)


Band som borde nomineras i övrigt är redan sagda metallica, pink floyd och guns`n roses. motivering överflödig.

LadyInsane
2007-04-15, 19:55
Alternativt som omöjligt kan sättas in i nån genre:
Mars Volta


Mina egna gudar, skulle kanske sättas in i genren "grunge"för en del, men jag anser att grunge egentligen inte existerar som musikstil utan är ett samlingsnamn för dom Seattlebanden som slog igenom på tidigt 90-tal.
:bow: :bow: Pearl Jam:bow:

Jag undrade när du skulle komma in i den här tråden och prisa Pear Jam:D Jag antar att du har haft viktigare saker för dig idag... som att träna typ..:D

Emil_Larsson
2007-04-15, 19:55
Lifehouse är grymma!

regus
2007-04-15, 19:56
Lifehouse är grymma!

*slap*




:)

Eddie Vedder
2007-04-15, 19:56
Jag undrade när du skulle komma in i den här tråden och prisa Pear Jam:D Jag antar att du har haft viktigare saker för dig idag... som att träna typ..:D

Haha, ja tränat och solat.:D

Såfort jag upptäckte tråden blev jag ju tvungen dock.:hbang:

marolss
2007-04-15, 19:58
Lifehouse är grymma!

japp :cool:

fruktansvärt många sköna låtar att stoltsera med, nytt album på väg också.

Dessutom special turnè i augusti med Goo goo dolls... båda favoritbanden ihop, bör nog försöka komma iväg till london och kika tror jag :D

oath5
2007-04-15, 20:01
Powermetal: Iron Maiden. Powermetalbandens Powermetal :D Klockrena

Iron Maiden....powermetal.... skämtar du eller? Iron Maiden kan inte bli mer heavymetal eller NWOBHM (NewWaveOfBritishHeavyMetal) som det så snyggt kallas. Powermetal är den "hårdrock" där det är falsettskrikande som gäller med texter om drakar, riddare och svärd.

LadyInsane
2007-04-15, 20:08
Haha, ja tränat och solat.:D

Såfort jag upptäckte tråden blev jag ju tvungen dock.:hbang:

Yeah thats the Eddie_vedder I know!

LadyInsane
2007-04-15, 20:11
japp :cool:

fruktansvärt många sköna låtar att stoltsera med, nytt album på väg också.

Dessutom special turnè i augusti med Goo goo dolls... båda favoritbanden ihop, bör nog försöka komma iväg till london och kika tror jag :D

Lifehouse? Love of a lifetime va? En sådan otroligt dålig låt. Dålig text, mesig sångröst och typisk powerbalad musik.....

marolss
2007-04-15, 20:19
Lifehouse? Love of a lifetime va? En sådan otroligt dålig låt. Dålig text, mesig sångröst och typisk powerbalad musik.....

love of a lifetime har jag inte lyssnat på, får kika upp det. Andra låtar jag har fastnat för.

Mesig sångröst? typisk powerbalad musik? är ju rent sett till vad man som individ har för smak... Personligen har jag nog din motsatta smak då band du rekomenderade inom grenen "döds" för mig inte är musik, helt enkelt inte skönt för öronen, det gör fan ont o lyssna på skiten, ALLT är bättre än det....
Ungefär i stil med "slåpåallasträngarochtaframnånmedmörkröstattskrikaa lltvadhankanundertidenviandraslaktarengetförviärtu ffa":hbang: :hbang: :hbang:

zeusden1
2007-04-15, 20:21
Pink floyd?!:hbang:

LadyInsane
2007-04-15, 20:34
love of a lifetime har jag inte lyssnat på, får kika upp det. Andra låtar jag har fastnat för.

Mesig sångröst? typisk powerbalad musik? är ju rent sett till vad man som individ har för smak... Personligen har jag nog din motsatta smak då band du rekomenderade inom grenen "döds" för mig inte är musik, helt enkelt inte skönt för öronen, det gör fan ont o lyssna på skiten, ALLT är bättre än det....
Ungefär i stil med "slåpåallasträngarochtaframnånmedmörkröstattskrikaa lltvadhankanundertidenviandraslaktarengetförviärtu ffa":hbang: :hbang: :hbang:

Jag vet! Finns ingen poäng för mig att thrasha Lifehouse.. var bara uttråkad för en sekund. Du tycker bergis att dem är jättebra och det är asbra. Jag gillar mitt ioch du ditt!

(oj vad jag blev snäll och inställsam...vad händer med mig?)

Dreas
2007-04-15, 20:46
Killswitch Engage: Death metal när det är som bäst:) Började lyssna på dom seriöst i samband med "As daylight dies" release! Lyssna på det albumet så förstår ni varför dom tillhör en av dom bästa i sin genre!

Andreas

marolss
2007-04-15, 20:47
Jag vet! Finns ingen poäng för mig att thrasha Lifehouse.. var bara uttråkad för en sekund. Du tycker bergis att dem är jättebra och det är asbra. Jag gillar mitt ioch du ditt!

(oj vad jag blev snäll och inställsam...vad händer med mig?)

ha ha ja klart det är så :)

gillar dig mycket bättre som snäll och inställsam, lär du mig hur man lägger upp en bild dessutom så lär jag tom börja gilla dig skarpt :naughty:

;)

LadyInsane
2007-04-15, 20:59
ha ha ja klart det är så :)

gillar dig mycket bättre som snäll och inställsam, lär du mig hur man lägger upp en bild dessutom så lär jag tom börja gilla dig skarpt :naughty:



åhh...:naughty:
Vi har verkligen en grej på g du och jag....:D haha

ALright. Hitta bilden på nätet som du vill ha. Högerklicka. Välj Egenskaper. Där kommer bildens adress vara. Kopiera. Gå in på Kollo. Skriv ett medelande. Tryck på den lilla bilden med ett berg, liten måne och gul bakgrund. Klistra in adresssen. Voila!

Enjoy sweetie;)

marolss
2007-04-15, 21:16
åhh...:naughty:
Vi har verkligen en grej på g du och jag....:D haha

ALright. Hitta bilden på nätet som du vill ha. Högerklicka. Välj Egenskaper. Där kommer bildens adress vara. Kopiera. Gå in på Kollo. Skriv ett medelande. Tryck på den lilla bilden med ett berg, liten måne och gul bakgrund. Klistra in adresssen. Voila!

Enjoy sweetie;)

jepp, det börjar kännas lite i luften nu :naughty:

ok tack! velat veta det nämligen! men om jag har bilden på min dator då? skulle lägga upp bild på min tatuering nämligen och den bilden är på min dator :em:

tack på förhand darling

NisseEriksson
2007-04-15, 21:17
jepp, det börjar kännas lite i luften nu :naughty:

ok tack! velat veta det nämligen! men om jag har bilden på min dator då? skulle lägga upp bild på min tatuering nämligen och den bilden är på min dator :em:

tack på förhand darling

Gå in på www.tinypic.com och skriv in filnamnet i fältet där du kan "Bläddra".
Sedan får du koden som du kan kopiera och klistra in i ett meddelande här.
Voila!

LadyInsane
2007-04-15, 21:23
jepp, det börjar kännas lite i luften nu :naughty:

ok tack! velat veta det nämligen! men om jag har bilden på min dator då? skulle lägga upp bild på min tatuering nämligen och den bilden är på min dator :em:

tack på förhand darling

U feel it 2?....:D

Har du den på dator kan du annars gå in på ex tråden Måltider % Bilder. Där kan man nämligen ladda upp bilder. Gå in som om du skulle skriva ett medelande, scrolla sedan ned till Manage attachments. Där laddar du upp bilder som vanligt. När den är upladdad klickar du på den. Bilden bör komma upp som ett nytt fönster. Där har du din kod! Sedan går du till tatueringstråden och gör som jag beskrev innan genom att klicka på den lilla bilden. Hoppas du förstod:)

Varesgod Honey-pie;)

mela
2007-04-15, 21:31
Iron Maiden....powermetal.... skämtar du eller? Iron Maiden kan inte bli mer heavymetal eller NWOBHM (NewWaveOfBritishHeavyMetal) som det så snyggt kallas. Powermetal är den "hårdrock" där det är falsettskrikande som gäller med texter om drakar, riddare och svärd.

Jag anser att maiden är powermetal och inget annat.

marolss
2007-04-15, 21:34
U feel it 2?....

Har du den på dator kan du annars gå in på ex tråden Måltider % Bilder. Där kan man nämligen ladda upp bilder. Gå in som om du skulle skriva ett medelande, scrolla sedan ned till Manage attachments. Där laddar du upp bilder som vanligt. När den är upladdad klickar du på den. Bilden bör komma upp som ett nytt fönster. Där har du din kod! Sedan går du till tatueringstråden och gör som jag beskrev innan genom att klicka på den lilla bilden. Hoppas du förstod:)

Varesgod Honey-pie;)


ha ha fy fan vad avancerat men ska göra ett försök sen :D

vad gör man inte för kärleken och spänningen :naughty:

natti natti honey-bunny ;)

LadyInsane
2007-04-15, 21:34
Killswitch Engage: Death metal när det är som bäst:) Började lyssna på dom seriöst i samband med "As daylight dies" release! Lyssna på det albumet så förstår ni varför dom tillhör en av dom bästa i sin genre!

Andreas

Nej nej nej... Inge döds det där. Sångaren skriker och utbrister i finsång. Kallas metalcore. Finns en del dugliga band i den genren. Men döds är det inte....:)

LadyInsane
2007-04-15, 21:37
ha ha fy fan vad avancerat men ska göra ett försök sen

vad gör man inte för kärleken och spänningen :naughty:

natti natti honey-bunny ;)

Gör det min lilla humla.;) Jag sitter ju här alldeles exalterad och vill veta hur tatueringen ser ut!

Retas inte med mig alltför mycket...:naughty:

Sov gott nu bo-bo....:D

oath5
2007-04-15, 21:37
Jag anser att maiden är powermetal och inget annat.

Då vet du inte vad powermetal är för något.

mangemani
2007-04-15, 21:38
metal
MANOWAR

även fast dom är gammla så röjjer dom rätt så rejält ändå.
hell on wheels turnen,har sett filmer från den,vilket helt lysande framförande.
eric adams inlevels i vissa låtar,helt oslagbart.
älskar krig och älskar metal,dessa 2 kombinerar manowar helt lysande.

rock
AC/DC

jadu,ac/dc är ac/dc,behövs väl egentligen inte sägas nått mer.
angus young,mannen som ej kan stå still,hoppar runt på scenen och lever om,headbangar och håller takten.
såg dom i göteborg,förväntade mej att få se det som man har sett på filmerna,men dom levererade mer än det,hua.
idag så låter väl brian johnsson som en,tja,inte vet jag,hes gammal gubbe,men förut så hade han en klockren sångröst,en sån där "pipig" och skrikande sångröst,helt perfekt för rock.
mycket historia bakom det bandet och enligt mej(och miljoner andra) så är dom legender.

Rock'nRoll
2007-04-15, 21:41
Black Metal

Watain. Klockrena låtar. Ondska, melodi, brutalitet och kännsla.

Death Metal

Malevolent Creation. Bästa låtar. Immolation, Vital Remains och Vader är också elit.

Indierock

Dinosur JR. Överlägset band. Aldrig släppt nått dåligt. Andra, tredje och femte plattan är typ 1,2 och 3 på listan över bästa skivor.




Finns massa mer men pallar inte.


Edit: Måste va lite dryg och säga att Creed är bland den västa skiten som getts ut på skiva. Sångarens röst är ungefär lika behadlig att lyssna på som att amputera ett öga med en rostig sked.

kimonque
2007-04-15, 21:41
metal: metallica, främst de gamla skivorna

motivering: en otrolig känsla och variation i låtarna

Rock'nRoll
2007-04-15, 21:44
Skulle vilja påstå att Dark Tranquillity tar både Arch Enemy och At The Gates rätt så hårt.

Finns inte ett "melodeath" band på denna jord som tar At the Gates. Nuff said..

LadyInsane
2007-04-15, 21:48
Måste va lite dryg och säga att Creed är bland den västa skiten som getts ut på skiva. Sångarens röst är ungefär lika behadlig att lyssna på som att amputera ett öga med en rostig sked.


haha fan vilken bild:D

Det är fan signaturmaterial:D

Rock'nRoll
2007-04-15, 21:49
Deathspell Omega, Funeral Mist, Malign, Ofermod, Mutiilation och Katharsis är också black metal elit i samma klass som Watain.

EDEN BELOW!


haha fan vilken bild:D

Hur rätt har jag inte? :)

LadyInsane
2007-04-15, 21:50
Deathspell Omega, Funeral Mist, Malign, Ofermod, Mutiilation och Katharsis är också black metal elit i samma klass som Watain.

EDEN BELOW!




Hur rätt har jag inte? :)

Rätt gånger tusen!:hbang:

Rock'nRoll
2007-04-15, 21:56
Rätt gånger tusen!:hbang:

I like your quote :D

mystic[-_-]
2007-04-15, 21:59
Jag gillar Creed iaf några låtar :(

kspr
2007-04-15, 22:01
punkrock
ramones
nofx
dead kennedys

death/black metal
arch enemy
entombed
death
dimmu borgir

metalcore/hardcore
raised fist
hatebreed
born from pain

elektroniskt
venetian snares
boards of canada

Är väl mer vad jag lyssnar på för tillfället kanske och inte all-time-best.
Orkar int motivera men det är good shit alltihop ;)

tröskel
2007-04-15, 22:07
Då vet du inte vad powermetal är för något.

+1

LadyInsane
2007-04-15, 22:15
I like your quote :D

Haha;)

LadyInsane
2007-04-15, 22:16
death/black metal
arch enemy
entombed
death
dimmu borgir


Hell yeah!

Dissector
2007-04-15, 22:21
Jag anser att maiden är powermetal och inget annat.

Men du har helt enkelt fel.

Officer
2007-04-15, 22:27
JUDAS PRIEST
http://www.musicafollia.com/news/images/judas%20priest.jpg

ACCEPT
http://www.metalheart.se/imgs/artiklar/srf2005/accept.jpg

W.A.S.P.
http://www.maximum-ink.com/2001/features/wasp-4-01/wasp-circa-1984.jpg

SABBATH (DIO)
http://www.zzzptm.com/dplist/dioinsab.jpg

Chaan
2007-04-15, 22:40
Störst påverkan på allmänkulturen
Metallica

Snyggast musik
Mutiny

Mest tekniskt fulländad
TesseracT

Mest underskattad
The God Machine

Starkast musikaliskt
Death

oath5
2007-04-16, 12:24
Störst påverkan på allmänkulturen
Metallica

Snyggast musik
Mutiny

Mest tekniskt fulländad
TesseracT

Mest underskattad
The God Machine

Starkast musikaliskt
Death

Hehe TesseracT är kung! Vad gillar du bulb då? Eller Misha Mansoor som han heter

Chaan
2007-04-16, 12:50
Hehe TesseracT är kung! Vad gillar du bulb då? Eller Misha Mansoor som han heter

Ja det tycker jag också. Det ska vara mycket maj7:or

Robban
2007-04-16, 13:17
White Stripes är den bästa gruppen!
De för vidare kultur till en yngre generation.

Några favoriter för mig innan jag upptäckte WS:

Dylan, Beatles, Stones, AC/DC, Zeppelin

Har även nu arbetat mig bakåt ytterligare i tiden tack vare WS. Lyssnar en hel del på blues från 30-40-talet nu. Den typen av musik ger mig rysningar!

Death letter med originalet och lärjungarna. :)

SonHouse (http://www.youtube.com/watch?v=8jN5vqEyV7g)

WhiteStripes (http://www.youtube.com/watch?v=8APNnQnDvf8)

LadyInsane
2007-04-16, 22:03
White Stripes är den bästa gruppen!
De för vidare kultur till en yngre generation.


Imho är trummorna så otroligt basic att det är trist att lyssna på.

Kwon
2007-04-16, 22:07
Hårdrock : Basshunter Orchestra

grisbil3n
2007-04-17, 00:19
Dissection

FreCKo
2007-04-17, 10:43
Metallica.

Jesper
2007-04-17, 11:34
bob marley & the wailers

Ondskapelsen
2008-02-15, 22:52
Genre?: Tool!
Behöver ingen förklaring, varje skiva som släppts har blivit ett episkt mästerverk. Inget band kommer någonsin leva upp till Tool. Att blanda tunga polyrytmiska trummor med texter om meningen med livet, blanda in lite jazzig bas med sväng och en gitarr på det hela och mixa. Se där, tool!
Maynard är ett geni.

Genre?: The Mars Volta
Behöver inte heller någon förklaring, bildades 2001 och ahr gått från klarhet till klarhet, är det bara jag som ska se dem på onsdag på cirkus?

Progressive-döds: Meshuggah
Blanda de mest komplicerade trumtakterna ni kan med Jens Kidmans "skriksång" och Fredrik Thordendals lite fusion-aktiga solon och ni har meshuggah. Ett av tidernas mest komplicerade band, svårt att göra mer oförstådd musik.

"Black-metal": Dissection
Finns inget mer komplett "black metal" band än Dissection. Jon hade allt, känsla, lyric, riff. Det enda som möjligtvis saknades var en trummis som kunde lite vettiga takter. Men annars, herre min skapare vilket ös.
STORM OF THE LIGHTS BANE!

Postgrunge-Rapcore: Bloodhound Gang
Hata mig inte, Jimmy Pop är ett geni även han. Att driva med kristendom, sex och droger samtidigt som man gör en någolunda seriös musik är ovanligt. "Put your hands down my pants, and I'll bet you'll feel nuts" har förevigt gjort intryck på mitt liv.

Power-metal: Persuader
Tidernas bästa power metal-band, tunga men samtidigt lätta riffs. Sång om jordens undergång och hetsiga gitarrsolon, vad mer kan man kräva av ett powermetalband?

Sist men inte minst:

Trash-Death-metal: Darkane
Peter Wildoer är ett trumslagargeni. Darkane skulle kunnat gå under progressive-dödsmetall men fick en egen eftersom jag varken vill peta Darkane eller Meshuggah från listan.
Återigen, svintunga riffs, härligt djupa growls tillsammans med höga och kraftfulla screams. "Taste the darkness, inhale the fear."

Officiella top-5 á la ondskapelsen.
1. Tool
2. Mars Volta
3. Meshuggah
4. Darkane
5. Bloodhound Gang

Vet att tråden e gammal, men kunde inteh ålla mig borta längre!

Ondskapelsen
2008-02-15, 23:15
Glömde tillägga LOK under svensk hårdrock.
Troligtvis världens mest bortglömda band :'(.
LOK var "tungt, kompromisslöst och totalt överkörande". Det var verkligen

Även Big Fish under genren progressiv-industri-rock.
Big Fish var ett väldigt speciellt band innan de splittrades -96. De skapade stor musik under sina 8 år aktivt band, de skapade sin musik med mestadels trummor, gitarr och bas, men skapade även mycket av sina speciella ljud genom att slå på diverse skrot och metallföremål.

tobbo
2008-02-15, 23:26
784rJ66pY0c

Hehe, kommer ihåg låten från när jag gick i 4:an eller något :Virro

Basil
2008-02-15, 23:34
Pop: Michael Jackson, som sagts förut.
Under hans 40 år långar karriär har han bl a lyckats släppa tidernas bäst sålda album, Thriller, revolutionera konceptet på hur en musikvideo kan se ut och spränga många rasbarriärer inom musikindustrin.
Han är dessutom en mer eller mindre fulländad artist på scen och avtrycket han gjort inom poppen är ganska uppenbart.

Ondskapelsen
2008-02-16, 00:03
Jo MJ är onekligen en av de största, även om ja inte gillar musiken alls. Men som sagt, före sin tid osv osv osv.

Basil
2008-02-16, 00:09
Jo MJ är onekligen en av de största, även om ja inte gillar musiken alls. Men som sagt, före sin tid osv osv osv.

Är det just MJ eller genren i allmänhet du tycker är dålig?

Ondskapelsen
2008-02-16, 00:10
Genren såklart.

Basil
2008-02-16, 00:19
Han han annars en del tunga låtar som snarare faller inom genren rock *wink wink*
:hbang:

YJpLGQpngDI

Hades
2008-02-16, 00:26
Postgrunge-Rapcore: Bloodhound Gang
Hata mig inte, Jimmy Pop är ett geni även han. Att driva med kristendom, sex och droger samtidigt som man gör en någolunda seriös musik är ovanligt. "Put your hands down my pants, and I'll bet you'll feel nuts" har förevigt gjort intryck på mitt liv.

Power-metal: Persuader
Tidernas bästa power metal-band, tunga men samtidigt lätta riffs. Sång om jordens undergång och hetsiga gitarrsolon, vad mer kan man kräva av ett powermetalband?

Vet att tråden e gammal, men kunde inteh ålla mig borta längre!

Två grymma band. Jag älskar BHG, underbara texter och Jimmy är otroligt snabb i käften. I hope you die är nog deras bästa.

Persuader skulle jag inte kalla power metal, eftersom de är tyngre och mer aggressiva. Heavy metal, med inslag av thrash- och speed metal, skulle jag säga. Ett mycket trevligt band är det däremot, oavsett vilken genre man vill placera dem i, och det ska bli kul att se var musiken tar vägen på kommande skivor. Senaste plattan är kanonbra, men det finns en del kvar att slipa på.

Marcelo_Garcia
2008-02-16, 05:09
Hiphop: Wu Tang Clan
Reggae: Bob Marley
2 tone ska: The Specials
Punk: Misfits
HC: Raised Fist
R'n'B: Anselmo Ralph
Heavy Metal: King Diamond
Death Metal: Deicide
Black Metal: Emperor
Doom Metal: My Dying Bride
Power Metal: Blind Guardian
Rock: Journey
Country: Johnny Cash

da best!!

Marcelo_Garcia
2008-02-16, 05:13
SABBATH (DIO)


:cryout:
Sabbath är bra, och Dio är bra... Men Sabbath med Dio är det ju lite hädelsevarning på kan man väl tycka! ;)

Marcelo_Garcia
2008-02-16, 05:15
Finns inte ett "melodeath" band på denna jord som tar At the Gates. Nuff said..

WORD!

Marcelo_Garcia
2008-02-16, 05:21
Capleton ska jag genast kolla upp. Känns som jag har mognat nu när jag lyssnar på annat än bara döds...:D

Kolla upp Gentleman, en snubbe från Tyskland som sjunger på patois, jävligt grym i min enkla mening!

Angel
2008-02-16, 05:24
Bästa band...Garbage

Dissector
2008-02-16, 06:16
:cryout:
Sabbath är bra, och Dio är bra... Men Sabbath med Dio är det ju lite hädelsevarning på kan man väl tycka! ;)

Hur kan det vara det när Heaven and Hell är en av de grymmaste hårdrocksplattorna som finns? ^_^

High1ander
2008-02-16, 07:54
Queen
De ar bast i hardrock och pop.
Varfor de ar bast:
Freddie Mercury (ensam skulle kunna gora vilket band till varldens basta)
Brian May - Skicklig gitarrist med grymma solon och fullandad aven som latskrivare.
Latar varierade och bra som Bohemian Rhapsody (de enda laten som 17 ar efter sin release aterigen blev nummer ett pa listor varlden over UTAN att man andrat pa laten), We are the champions, We will rock you, Who wants to live forever, Innuendo, Another one bites the dust och You don't fool me ar alla olika latar och stilar som de bemastrar.

Bandet bestod inte bara av en "egomedlem" som manga andra band, bandet hade medlemmar och ALLA skrev minst en lat var som blev nummer ett pa Englandslistan.

Respect to Queen!

Metallica
Heavy Metal

Led Zeppelin
Metal, Folk, Country, Blues, Rock 'N Roll

RÅTTKÖTT
2008-02-16, 11:15
thrash metal - metallica

hårdrock - volbeat

Rock'nRoll
2008-02-16, 11:34
Libertines

Edit: För att dom va så jävla bra.