handdator

Visa fullständig version : Hur påverkas bröstmuskulaturens utseende om...


NP_M
2007-04-14, 21:57
...man bara tränar plan bänkpress som bröstträning och inte lutande, kan man få en tendens till feminina bröst då de bara växer i "mitten"?

Patrik Svensson
2007-04-14, 22:14
"ja", du bör enligt mig träna varierat överdel och "mitten"

Dnepr
2007-04-14, 22:14
Man får bröstmuskler, som blir mest utvecklade nertill, men även upptill - och jag vet inte om det är så feminimt. Men finns bänkar som går att luta - så komplettera gärna med att köra lutande.

Rambo
2007-04-14, 22:20
...man bara tränar plan bänkpress som bröstträning och inte lutande, kan man få en tendens till feminina bröst då de bara växer i "mitten"?

Det är klart att man bara kan träna plan bänkpress...feminina bröst och då de bara växer i mitten har inget med plan bänkpress att göra...

ligne
2007-04-14, 22:33
plan bänkpress tränar hela bröstet

NP_M
2007-04-14, 23:17
Joo det vet jag, men samtidigt säger ju många att det inte räcker med enbart plan bänkpress... Varför?

Dnepr
2007-04-14, 23:21
Har du inte läst alla svar du fått? Bröstträningen blir mer komplett om du även kör lutande - då tränar man mest överdelen och mindre på undersidan. Medans plan bänk är tvärtom.

Rambo
2007-04-14, 23:22
Joo det vet jag, men samtidigt säger ju många att det inte räcker med enbart plan bänkpress... Varför?

ja men din första fråga var lite konstig å den har du fått svar på ..
Det räcker med bänkpress? .. ja det beror ju på vad man vill med sin träning?

NP_M
2007-04-14, 23:25
ok, formulerar om lite :) om målet är att få en atletisk kropp med symmetri, räcker det då med planbänk?

Rambo
2007-04-14, 23:29
ok, formulerar om lite :) om målet är att få en atletisk kropp med symmetri, räcker det då med planbänk?

I ditt fall skulle jag köra planbänk sedan lutande hantelpress..
om du sedan vill kan du köra nån disco övning för bröstet men det är ju upp till dig

Dnepr
2007-04-14, 23:29
ok, formulerar om lite :) om målet är att få en atletisk kropp med symmetri, räcker det då med planbänk?

Bröstet blir bäst utvecklat med både plan och lutande. Kan du inte luta bänken där du tränar, eller har du bara tid att köra en övning - eller varför frågar du?

NP_M
2007-04-14, 23:32
Gillar inte hantelpress, och har bara tillgång till lutande bänk i smith vilket inte är det roligaste :/ Så det blir nog till att öva på hantelpress o börja gilla det då :) Tack för svar alla!

Rambo
2007-04-14, 23:35
Gillar inte hantelpress, och har bara tillgång till lutande bänk i smith vilket inte är det roligaste :/ Så det blir nog till att öva på hantelpress o börja gilla det då :) Tack för svar alla!

det var så lite så det är bara att fråga på...
bara att öva med hantelpressen den tränar balans å det är bra och så blir det mer variation än att köra planbänk och snebänk

Dnepr
2007-04-14, 23:40
Gillar inte hantelpress, och har bara tillgång till lutande bänk i smith vilket inte är det roligaste :/ Så det blir nog till att öva på hantelpress o börja gilla det då :) Tack för svar alla!

Jag hade alternerat mellan:

Plan hantelpress sen lutande smith
Plan bänk sen lutande hantelpress.

Och sen tredje passet gjort det omvända och börjat med lutande.

Variation är aldrig fel.

Då vet bröstet aldrig vad som komma skall.