handdator

Visa fullständig version : Välja: Kreatin eller Glutamin ?


porja
2003-03-16, 00:39
Tänkte börja köpa en sekunder kosttillskott.
Vilken ska jag köpa först, Vilken är bäst för Styrketränning

KREATIN eller GLUTAMIN ?????????

:eating:

Mattep
2003-03-16, 01:29
hade tagit båda men om jag var tvungen att välja hade jag tagit kreatin....jag tar som en självklarhet att du använder protein tillskott eller liknade.

mvh
matte

porja
2003-03-16, 01:47
Vilken Kreatinprodukt då:

¤ eiselt Explolde Creatine Monohydrat
¤ POWERTECH Creatine Monohydrat
¤ STRENGTH Creatine Monohydrat
¤ Excell Creatine Monohydrat
¤ Twinlab Kreatin Fuel Creatine Monohydrat
¤ CREAFORCE :

Det primära kosttilskottet (protein och kolhydrat) använder jag redan.

porja
2003-03-16, 02:00
Vilken av de här är bra att börja med:

Kreatin Monohydrat - är det den vanliga?

Kreatinpyruvatet

Kreapyr


JAG ÄTER MYCKET KOLHYDRATER. ÄR DET INGEN EFFEKT ELLER
FARLIGT NÄR JAG ANVÄNDER KREATIN OCH ÄTER LIKA MÄNGD KOLHYDRATER SOM INNAN .......

ursäkta språket


Vad är KCG ?

porja
2003-03-16, 02:19
Jag som inte vill gå ner i vikt, bör jag inte använda
Kreatin alls?

Men det viktigaste för mig är att öka min muskelmassa...

Mattep
2003-03-16, 02:46
Hade jag varit dig hade jag börjat med kreatin Monohydrat som är den vanligaste formen av kreatin. Och du kommer inte gå ner i vikt av kreatin, du kommer snarare öka i vikt. Kreatinpyruvatet och Kreapyr är i princip samma ska bara två olika tillverkare. Kreatinpryuvat=eiselt, kreapyr=fairing. En sak du kan göra för att få ut extra mycket av kreatinet är att du tar ALA samtidigt. Angående kolhydrater så är det inte något problem att du äter mycket av dessa. Det är bara bra. Det du kan göra är istället för att köpa en kreatin transporter så som CREAFORCE är, så kan du blanda din egen "transporter" blanda kreatinet med lite dextropur.

info om KCG kan du hitta på http://www.fairing.se

jhonny
2003-03-16, 10:13
Vad är ALA? hittar ingen sån produkt hos varken Eislt eller Fairing.

Pez
2003-03-16, 12:58
Porja - posta bara samma fråga EN gång tack.

Ang. kreatin och glutamin - testa båda och se vad det ger dig.

/pez :MrT:

Tomainen
2003-03-16, 13:22
Vilken märke är bäst att köpa glutaminet ifrån? Tänke, så att man kan va säker på att de innehåller peptidbundna aminosyror..

Vad är det för skillnad på kreatin monohydrat och kreatin pyruvat?

Diana
2003-03-16, 15:26
känner mej lite smått oallmänbildad nu men hur nödvändiga e kreatin och glutamin för muskeltillväxt?va e deras uppgift?hur mkt ska man ta?e dem dyra?

Pez
2003-03-16, 15:29
Originally posted by Diana
känner mej lite smått oallmänbildad nu men hur nödvändiga e kreatin och glutamin för muskeltillväxt?va e deras uppgift?hur mkt ska man ta?e dem dyra?

Inte det minsta "nödvändiga" ur kosttillskottssynpunkt. Dock kan de som sagt vara "grädden på moset" - det lilla extra.

Finns hur mycket som helst skrivet om dom, sök på forumet så får du svar på dina frågor.

/pez