handdator

Visa fullständig version : Ryckningar i ögat/ögonbrynet


Nina L
2007-04-14, 10:52
Jag har haft ryckningar vid ögat i flera dagar nu. (Det har aldrig hänt förr.) Är det magnesiumbrist eller stress kanske? Någon som är välinformerad? Jag är van vid att sånt brukar gå över på ½ h.

nr16
2007-04-14, 10:56
Edit: Oj!

shadowfire
2007-04-14, 14:03
Kan bero på flera saker, svårt o säga enbart utifrån det vad det kan vara. Ryckningar i ögat är ett av flera stressrelaterade symptom, men då bör man ha andra symptom också och inte bara ögonryckningar.

Jag kan personligen få det om jag slarvat med kost/sömn ibland. Grymt irriterande iaf med "ticks".

Biggie
2007-04-14, 14:08
Jag har haft ryckningar vid ögat i flera dagar nu. (Det har aldrig hänt förr.) Är det magnesiumbrist eller stress kanske? Någon som är välinformerad? Jag är van vid att sånt brukar gå över på ½ h.

Det kan bero på att du inte äter ordentligt, inte får tillräckligt med magnesium. Då är det en nerv i ögat som rycker.
Fråga apoteket om dom kan ge dig något som hjälps

Ganymedes
2007-04-14, 14:39
Det kan inte vara en släng av cerebral pares då, Nina? ;)

MrFresh
2007-04-14, 16:13
Snusar du? Brukar själv vara med om liknande om jag snusar allt för mycket på ena sidan av läppen så att det blir "sår", mitt råd är att byta sida lite då och då.

eleni
2007-04-14, 16:15
Jag får ryckningar i ögonen när jag är stressad eller någon vecka efter en mycket stressig period. Det är fruktansvärt irriterande men vad jag vet finns det ingenting man kan göra åt det förutom att varva ner och sova ordentligt. Funkade för mig iaf!

Tolkia
2007-04-14, 19:01
Sover du tillräckligt? jag känner igen fenomenet, och för mig brukar det dyka upp framför allt när jag är trött/i perioder när jag sover (för) lite. Tentaögon, typ. :D

nutz
2007-04-16, 17:47
Jag hade "ryck" i kinden, dagligen i flera månaders tid, efter att ha fått vad vi i Darlana kallar för en "fet jävla smäll".

nikasp
2007-04-16, 18:00
Jag får det när jag jobbar åt h-vete för mycket och är grymt stressad (så man sover dåligt på nätterna). Sitter i från en dag till flera veckor som värst men då trodde jag att jag skulle bli galen. Inte kul. Vet inget om mekanismerna bakom. Stressa av funkar för mig om man kan göra nåt åt situationen själv vill säga.

Larsen
2007-04-16, 18:42
Yes, samma för mig när jag har det jobbigt i skolan eller inte sovit på några dagar. Men vila och se om det går över.

Liten Men Fet
2007-04-16, 22:41
Jag hade det en period i kanske 2 månader i sträck, konstanta småryck. Sen när jag fick reda på att jag skulle få åka på utlandstjänst till kosovo som jag sökt så släppte det nästan direkt.
Jag tippar på stress då du har haft det lite jobbigt ett tag.