handdator

Visa fullständig version : Mystiska besvär


Jesüs
2007-04-13, 20:58
Jag har två problem, som jag inte tror är av akut karaktär, men som är besvär likaledes. Det ena är en brännande smärta i vristen, i vad jag tror kallas anterior talo-fibular ligament, när jag tar mina första löpsteg från stillastående. Gör väldigt ont, och tvingar mig ofta att stanna. Det andra dyker upp lite när som helst. En ilande smärta i benet som börjar bakom knät och strålar ner i vaden, som går över snabbt, men återkommer ständigt. Har nån en aning om vad dessa, för mig, mystiska besvär kan röra sig om?

sweet_sunny_south
2007-04-13, 23:31
Jag har två problem, som jag inte tror är av akut karaktär, men som är besvär likaledes. Det ena är en brännande smärta i vristen, i vad jag tror kallas anterior talo-fibular ligament, när jag tar mina första löpsteg från stillastående. Gör väldigt ont, och tvingar mig ofta att stanna. Det andra dyker upp lite när som helst. En ilande smärta i benet som börjar bakom knät och strålar ner i vaden, som går över snabbt, men återkommer ständigt. Har nån en aning om vad dessa, för mig, mystiska besvär kan röra sig om?

vad jag vet så e FTA-ligamentet, som du pratar om, det ligament som i de allra flesta fall främst skadas vid fotledsvridckningar. har du kanske haft problem med foten tidigare så stabiliteten där nu kanske inte e så bra?

angående bensmärtan så kan det vara i princip vad som helst, men när du säger strålar ned i benet så tänker iaf jag direkt på nervpåverkan.

detta e såklart enbart spekulationer o gissningar o inget som man kan veta utifrån den lilla informationen som fåtts.