handdator

Visa fullständig version : När är det bäst att ta HydraPro?


aGGe
2007-04-13, 14:02
Får snart hem HydraPro.

jag har redan malto och EsaPro hemma.

När är det bäst att ta HydraPro vid träningen?
Jag hade tänkt ta en dos med esapro malto precis innan träning och en dos hydrapro direktefter träning.


eller är tvärtom att föredra för att optimera hydrapron?

Pelle2
2007-04-13, 16:43
Haha.. men hydrapro och Esapro+matlo är ju i princip samma sak, bara att hydran innehåller Vitagro istället för malto. Fungerar lika och använd det lika.
Så typ hydra innan, malto efter, en timme senare esapro.

En personlig åsikt är den att jag tycker Hydran drog iväg lite i pris :( 199kr/20serveringar för en "Gainer", en bra sådan.

aGGe
2007-04-13, 16:51
jo jag vet att det nästan är samma sak.
men det jag syftade på var just vitargon. när det är bäst att ta den.
tänkte lyxa till det lite med ännu bättre kolhydrater. en gång per träningstillfälle.


Dock är d som du säger. mkt dyrt. men det är bara test. kul me nått nytt.

i fortsättningen blir det malto och esapro.
alternativt 2-3 st vitargo 2kg burk och 1 esapro.

fast det det blir mkt pengar :D frågan är hur pass bra vitargo är jämfört med malto

King Grub
2007-04-13, 17:07
Utnyttja Vitargons snabbare glykogeninlagring efter passet. Före gör det ingen skillnad (antagligen inte efter heller vid något som inte förbrukar mer energi än styrketräning). Det är ingen skillnad i muskeltillväxt av olika, jämförbara, kolhydratkällor, och så krävande är inte styrketräning att man inte kan återhämta sig med vilken form av kolhydrat som helst.

L-Sami
2007-04-13, 17:08
fast det det blir mkt pengar :D frågan är hur pass bra vitargo är jämfört med malto


Om du är en intensiv konditionsidrottare, då kan du märka skillnad men annars tror jag inte du märker större skillnad vid bara styrketräning.

aGGe
2007-04-13, 17:09
ok tack för det!

kul o testa nått nytt iaf..

men det blir som sagt esapro, malto och protec hädanefter

Elwyndaz
2007-05-12, 23:10
Bump.

Varför finns inte hydrapro att köpa i kollos webshop? :(
hittade det inte heller på eiselts hemsida, någon som vet vart man kan beställa ifrån? eller om det finns att få tag på budo-fitness?