handdator

Visa fullständig version : Träna med feber


Ram Dass
2007-04-13, 11:11
Vet inte om jag har valt rätt forumskategori, men jag hoppas det går vägen. *cupid*

Har haft feber i tre dagar, idag mår jag bättre. Så antar att jag är på bättringsvägen, men jag saknar träningen. Är det dumt att gå ner och köra ett lättare pass? Eller finns risken att jag blir sjukare då?

Jag vet inte hur hög feber jag har haft då jag inte har tillgång till någon termostat men feber är det enda symtom jag har haft (lite frossa också).

Emil_Larsson
2007-04-13, 11:15
Vet inte om jag har valt rätt forumskategori, men jag hoppas det går vägen. *cupid*

Har haft feber i tre dagar, idag mår jag bättre. Så antar att jag är på bättringsvägen, men jag saknar träningen. Är det dumt att gå ner och köra ett lättare pass? Eller finns risken att jag blir sjukare då?

Jag vet inte hur hög feber jag har haft då jag inte har tillgång till någon termostat men feber är det enda symtom jag har haft (lite frossa också).

Oavsett om du känner dig bättre, så ska du veta att tränar du med feber så är det en rad olika konsekvenser som kan förekomma.

Har en polare som tränade med väldigt lite feber och han kände sig inte helt frisk.. Han slutade sedan på sjukhus, inlagd med lunginflammation och diverse sjukdomar.

Jag hade personligen INTE gjort det.

King Grub
2007-04-13, 11:18
Ren idioti. Vad tror du att träningen ger under dom förutsättningarna? Enbart nedbrytande, med risk för förvärrad sjukdom eller död.

Handcuff
2007-04-13, 11:18
Vet inte om jag har valt rätt forumskategori, men jag hoppas det går vägen. *cupid*

Har haft feber i tre dagar, idag mår jag bättre. Så antar att jag är på bättringsvägen, men jag saknar träningen. Är det dumt att gå ner och köra ett lättare pass? Eller finns risken att jag blir sjukare då?

Jag vet inte hur hög feber jag har haft då jag inte har tillgång till någon termostat men feber är det enda symtom jag har haft (lite frossa också).

Givetvis helt korkat.

Emil_Larsson
2007-04-13, 11:19
Vila tills du är HEEEELT frisk, och då menar jag verkligen 100 % återhämtad. Finns ingen anledning att pröva sig fram/chansa.

Ram Dass
2007-04-13, 11:25
Okey, tack för alla upplysande och snabba svaren! :thumbup:

blekfet2
2007-04-13, 11:51
Om du är sugen på att träna när du har feber så synar jag att du verkligen har feber.

Ram Dass
2007-04-13, 12:06
Rubriken är väl lite missledande till texten och det jag menar är att jag just nu har troligtvis ingen feber alls men känner mig inte som "vanligt".

King Grub
2007-04-13, 12:11
Vänta tills du gör det. Gå ut och ta en promenad om du känner att du behöver röra på dig.

Heman
2007-04-13, 19:17
Vila gärna en dag för mkt en för lite. Har gjort misstaget själv slutade med hjärtklappning och blåsljud på hjärtat. Känner fler som har fått Hjärtmuskelinflamation när dom tränat med sjukdom i kroppen och då blir du borta väldigt länge från träningen. Känner även en annan som var otroligt lovade i Hockey och Fotboll han blev tvungen att sluta redan kring 20års åldern pga hjärtinfarkt, var resultatet av träning med feber i kroppen. Ofta man gör det misstaget att börja träna förtidigt efter en förkylning då brukar den oftast kunna ta om så får man dras med den yterligare och bli borta från träningen ännu mer istället för att ha vilat den där dagen extra och sluppit fått förkylningen på nytt. Lyssna till kroppens singaler, Krya påre!

Skywalker
2007-04-13, 21:06
Vet inte om jag har valt rätt forumskategori, men jag hoppas det går vägen. *cupid*

Har haft feber i tre dagar, idag mår jag bättre. Så antar att jag är på bättringsvägen, men jag saknar träningen. Är det dumt att gå ner och köra ett lättare pass? Eller finns risken att jag blir sjukare då?

Jag vet inte hur hög feber jag har haft då jag inte har tillgång till någon termostat men feber är det enda symtom jag har haft (lite frossa också).

Vill du ta livet av dig eller? Är man sjuk så ska man INTE träna, stanna hemma tills du är frisk.

Dnepr
2007-04-13, 21:45
När man har feber så visar ju kroppen tydligt att den inte mår bra. Då, om nån gång, ska man verkligen inte utsätta den för fysisk ansträngning.

KlopFer
2007-04-13, 23:04
En kille som gick i mitt fotbollslag dog för 2 år sedan när han spelade med feber/förkyld. Han kände sig dålig på träningen och efteråt åkte han till sjukan där han senare avled.

Emil_Larsson
2007-04-14, 07:39
En kille som gick i mitt fotbollslag dog för 2 år sedan när han spelade med feber/förkyld. Han kände sig dålig på träningen och efteråt åkte han till sjukan där han senare avled.

:( Illa kan det gå.

Ram Dass
2007-04-14, 12:39
Kan berätta att jag drack 1L starköl igår, och det påverkade inte mitt tillstånd negativt i alla fall. :)

Känner mig helt frisk idag, blir till att träna på måndag!

Rahf
2007-04-14, 13:12
Kan berätta att jag drack 1L starköl igår, och det påverkade inte mitt tillstånd negativt i alla fall. :)

Känner mig helt frisk idag, blir till att träna på måndag!

Att dricka öl och att träna är då väldigt, väldigt annorlunda.

Bra att du mår fina fisken! In i träningslokalen med dig!

loztdignity
2007-04-14, 16:42
Kan berätta att jag drack 1L starköl igår, och det påverkade inte mitt tillstånd negativt i alla fall. :)

Känner mig helt frisk idag, blir till att träna på måndag!

Vad har 1 L öl med träning att göra?

Larsen
2007-04-14, 17:23
Vad har 1 L öl med träning att göra?

Öl har med allt och göra! *cupid*