handdator

Visa fullständig version : årets sommarplåga!


bluelight
2007-04-12, 22:04
http://www.youtube.com/watch?v=DeNSD5zBTpg

Undra om det blir en ny basjägare här!

Raggis
2007-04-12, 22:08
Omg............................................... ............................... SÅNT SKIT!

Trance
2007-04-12, 22:12
Lätt att det är du eller dina kompisar som gjort denna i ett desperat försök till Internet fame. Annars vad är oddsen att du hittar den precis när den lades upp.

bluelight
2007-04-12, 22:13
Lätt att det är du eller dina kompisar som gjort denna i ett desperat försök till Internet fame. Annars vad är oddsen att du hittar den precis när den lades upp.

http://www.youtube.com/watch?v=KMCXFLkI_xs&mode=related&search=

http://www.fragbite.se/?threadID=371072

plz!

PowPow
2007-04-12, 22:13
Nej, årets sommarplåga kommer bli Frida - Dunka mig gul och blå:
http://www.myspace.com/fridafromsoundclick

Har visst blivit signad av Warner nu. Nice. Underbar dialekt. Låter ju som jag *cupid*

Ball text:
Dunka Mig Gul & Blå - Frida Muranius Added by Site Admin on 2007-04-07 08:49:05

En liten historia...
Avgör själv om den är sann.
Nu kommer den.
Varseegod.

Klockan är fyra, kanske är dax att gå hem.
Det står nån vid min sida, ja jag vet inte vem.
Och ja jag tänkte, ja men du är väl okej.
Bara bara bara bara du vill följa med mig hem.
Viskar i ditt öra (Inga trosor på)
Just det som du vill höra (Fan klockan är mycket ska vi gå)
Säg vill du vill du vill du vill du följa med mig hem? (För ja det är dax att gå)
Min säng är stor och det är ganska bra fjädring i den.
Så följ med mig hem, för jag behöver lite värme.
Ja, det ska jag få. Vi kan leka hela natten.
Dunka mig gul och blå.

Klockan är fyra, och det är dax att gå hem.
Han står vid min sida, ingen skönhet men kan få värma min säng.
Vi kan väl leka doktor du och jag?
Du kan va tempen och tre hål det har jag.
Så vill du vill du vill du vill du följa med mig hem? (jaa... det är dax att gå)
För vi kan poppa popcorn, vi kan hoppa i min säng.
Snälla följ med mig hem, för jag behöver lite värme.
Ja, det ska jag få. Vi kan leka hela natten.
Dunka mig gul och blå.

Jag vill se ut som svenska flaggan när du är klar.
Mörbultat, Underbart.
Dunka mig gul och blå.
Jag vill att du ska komma om o om o om o om igen.
Japp, japp... Dunka mig gul och blå.

Ohh shiit... klockan är åtta, upp... försvinn.
Vem fan är du? Och vem ställde min klocka?
Klockan är åtta, och jag börjar jobba klockan sju.
Usch aj, vad är det som har hänt?
Jag minns inget av det som hände igår. ousch aj...
Även om jag var full skulle jag aldrig ligga med dig.
Du sa att jag sa att jag behövde lite värme.
Men det är inte sant.
Men om det mot förmodan stämmer,
Varför känns det som att jag blivit påsatt av en elefant?
ousch neeh....Nej var är det där.
Även om jag har vart full skulle jag aldrig göra såhär.
Ohh yes.. Klockan är fem, ska hem och göra mig iordning för att börja festa igen.
Ohh ja visst har jag ont sen igår, kanske ska va med en tjej.
Äsch jag tar vad jag får, för jag behöver lite värme.
Ja, det ska jag få... Vi kan leka hela natten.
Dunka mig gul och blå.
Dunka mig gul och blå...

bluelight
2007-04-12, 22:14
powpow: så jääla värdelös låt :D Lyssnar nog fan hellre på.. ehh... Carola.

RassK
2007-04-12, 22:16
Älskade Ängel!

PowPow
2007-04-12, 22:16
powpow: så jääla värdelös låt :D Lyssnar nog fan hellre på.. ehh... Carola.

haha, den är grym ju :D

jag hade missat den helt, men blev överkörd av den när jag var nere i malmö över påsk. Jag tyckte den var ball iaf!

Edit: Spelas visst på radio nu också. Ganska kul. Från osignad myspacegrej till warnerartist med radiotid sådär bara (=

bluelight
2007-04-12, 22:22
jag är nog ganska ensam om att tycka att rösten är totalt värdelös!

(Inga fel på dialekten sverker!)

PowPow
2007-04-12, 22:25
jag är nog ganska ensam om att tycka att rösten är totalt värdelös!

(Inga fel på dialekten sverker!)

Världens bästa röst har hon inte precis. Men det behövs ju inte alltid.

Sverker? wtf?

andeN.
2007-04-12, 22:26
Secondtunez - Sommaren :D

http://www.youtube.com/watch?v=RZHQ-QvrjBU

Kwon
2007-04-12, 22:29
Boom Boom Fire!

RFVgcbxGc6o

Raggis
2007-04-12, 22:30
Secondtunez - Sommaren :D

http://www.youtube.com/watch?v=RZHQ-QvrjBU


Fyfan. Det är ju basshunter!

TcAnders
2007-04-12, 22:35
Klockren låt!

// Anders

X-Change
2007-04-12, 23:33
Secondtunez - Sommaren :D

http://www.youtube.com/watch?v=RZHQ-QvrjBU

"You bitches it's summertime!" :laugh:

semicroma
2007-04-12, 23:34
Tydligen finns det personer som är över 12 år som gillar sånt här, lite märkligt kan tyckas, men de finns folk till allt.

Raggis
2007-04-12, 23:36
"You bitches it's summertime!" :laugh:

Rofl. Låter som att han säger "you", med en mycket udda betoning.

backflash
2007-04-13, 00:37
Boom Boom Fire!

RFVgcbxGc6o

Bäh!

p1o1LgGlV88

korikki *cupid*


:D

Jaws
2007-04-13, 00:46
Secondtunez - Sommaren :D

http://www.youtube.com/watch?v=RZHQ-QvrjBU

Hemskt skit....
MEN, man kommer ju att dansa till denna i sommar ändå oavsett vad. (tänk boten anna) Jag vill inte lyssna på metallica när jag festar.

Kolla dessa personer:http://www.youtube.com/watch?v=33geucN5YNY&mode=related&search=

Yes
2007-04-13, 00:59
Boom Boom Fire!

[.yt]RFVgcbxGc6o[/yt]
Eurobeat ROCKAR!!! :hbang:

Fettecke
2007-04-13, 18:41
http://www.youtube.com/watch?v=DeNSD5zBTpg

Undra om det blir en ny basjägare här!

Det är sånna som du som gör att det blir en jävla plåga.....

sluta sprid skitmusik via nätet så ingen upptäcker dem!!!!! :D

Röda_Lacket
2007-04-13, 18:49
Byz - Karatefylla


http://www.youtube.com/watch?v=GELWEA3-tVU

Björn S
2007-04-13, 19:03
Nej, årets sommarplåga kommer bli Frida - Dunka mig gul och blå:
http://www.myspace.com/fridafromsoundclick

Har visst blivit signad av Warner nu. Nice. Underbar dialekt. Låter ju som jag *cupid*

Ball text:


Okej, inte min stil.. Men det blev lite komiskt..

Kollade tråden och lyssnade låten sen stängde jag ner skiten för en sekund sedan... Men låten hörs fortfarande..... Grannen ovanför har öppet fönster och spelar den som fan!! :P Så nu kan jag nog hålla med om att detta blir en jävla sommarplåga! Om hon inte slutar spela skiten snart så åker de stora högtalarna in istället för mina grannvänliga som jag har i för tillfället!

PowPow
2007-04-13, 19:06
Okej, inte min stil.. Men det blev lite komiskt..

Kollade tråden och lyssnade låten sen stängde jag ner skiten för en sekund sedan... Men låten hörs fortfarande..... Grannen ovanför har öppet fönster och spelar den som fan!! :P Så nu kan jag nog hålla med om att detta blir en jävla sommarplåga! Om hon inte slutar spela skiten snart så åker de stora högtalarna in istället för mina grannvänliga som jag har i för tillfället!

Kom ihåg var du hörde det först :D
Jag var iofs jäkligt sen med att höra den, men ändå.

Och alla högtalare är grannvänliga, så länge man spelar bra musik. Så in med dina stora högtalare :)

hobbitar
2007-04-13, 19:27
Bäh!

p1o1LgGlV88

korikki *cupid*


:D

Vart kan jag ladda ner den låten lagligt?

Kwon
2007-04-13, 19:33
Vart kan jag ladda ner den låten lagligt?

Den här versionen e lite lol :D

iCAFl_tqw1w

antonio
2007-04-13, 19:50
Det är som med Hitler,,vad är värre ? Att en person var galen nog för att tro att det han gjorde var rätt och riktigt eller att miljontals människor höll med ? Vad är värst; att någon sätter sig ner och producerar skitmusik eller att massor med människor diggar skiten ???!?11? fundera på den...Basshunter borde i alla fall få böter enligt min mening.

/A

Kwon
2007-04-13, 19:53
En mans skit kan vara en annan mans pärlor.

Så, jag förväntar mig alltså inte att andra skall tycka den musik jag uppskattar vara bra, bara för att jag gör det.

Låt Lasse digga Basshunter Orchestra och Sonny digga Burzum medan jag diggar Boom Boom Fire etc

antonio
2007-04-13, 19:57
En mans skit kan vara en annan mans pärlor.

Så, jag förväntar mig alltså inte att andra skall tycka den musik jag uppskattar vara bra, bara för att jag gör det.

Låt Lasse digga Basshunter Orchestra och Sonny digga Burzum medan jag diggar Boom Boom Fire etc

Fast jag blir arg och rädd när man inser hur många som faktist gillar just Boten Anna för att ta ett bra exempel på underproducerad dynga. Men visst, each to their own. Ska inte klaga mer.

/A

hobbitar
2007-04-13, 20:00
Fast jag blir arg och rädd när man inser hur många som faktist gillar just Boten Anna för att ta ett bra exempel på underproducerad dynga. Men visst, each to their own. Ska inte klaga mer.

/A


Underproducerad dynga? nej Basshunter är bra och MÅNGA Svenskar håller med mig. Boten Anna tror jag höjde stämningen på många fester förra sommaren och det är ju det som är bra, musik ska sprida glädje.

Kwon
2007-04-13, 20:01
Jag tror ogillandet bottnar i avundsjuka, att just den där snubben som snickrade hem en låt i rummet på helgen har fått sådan uppmärksamhet nu. :)

antonio
2007-04-13, 20:02
Underproducerad dynga? nej Basshunter är bra och MÅNGA Svenskar håller med mig. Boten Anna tror jag höjde stämningen på många fester förra sommaren och det är ju det som är bra, musik ska sprida glädje.

haha..det där kommer jag aldrig hålla med om..första gången jag hörde låten på radion trodde jag det var någon fånig och extremt irriterande reklam-jingel. När jag fick reda på att det tydligen skulle vara någon sommar-hit som var på G så började jag tappa hoppet för mänskligheten.

/A

Exittor
2007-04-13, 20:03
Hahaha vilken låt

hobbitar
2007-04-13, 20:04
haha..det där kommer jag aldrig hålla med om..första gången jag hörde låten på radion trodde jag det var någon fånig och extremt irriterande reklam-jingel. När jag fick reda på att det tydligen skulle vara någon sommar-hit som var på G så började jag tappa hoppet för mänskligheten.

/A


men var du aldrig på någon fest där alla fulla människor började hoppa och skrika så fort Botan Anna spelades?

antonio
2007-04-13, 20:05
Jag tror ogillandet bottnar i avundsjuka, att just den där snubben som snickrade hem en låt i rummet på helgen har fått sådan uppmärksamhet nu. :)

Nja..för vissa kanske men inte för mig =) Jag producerar själv musik men inte för att sälja skivor utan för att det är kul. Har fått ett par av mina låtar spelade på radiostationer i England. Absolut inget stort dock.

Men varför kan inte Basshunter använda sin talang, om han nu har någon, tilll att producera något som inte låter som en barnvisa med gaydunk ?

Finns för övrigt många stora artister som gjort sina skivor med väldigt enkla medel så Basshunter är knappast först.

/A

antonio
2007-04-13, 20:06
men var du aldrig på någon fest där alla fulla människor började hoppa och skrika så fort Botan Anna spelades?

Ja..men jag försöker glömma....är själv aldrig SÅ full.

hobbitar
2007-04-13, 20:06
mmm Moby spelade väl in sitt första album i sin lilla lägenhet va?

Kwon
2007-04-13, 20:07
Basshunter gör sin grej, Beatles sin, Michael Jackson sin etc

Han producerar väl det han gillar och tycker om.

Precis som Blackie Lawless föredrog ett hårdrocksband och inte maraccas med ett mexican tijuana brass band

hobbitar
2007-04-13, 20:20
qKyMtU4oTUI&NR=1

Kwon
2007-04-13, 20:23
Den där gillade jag mer än Brottarn Anna iaf :)

Trance
2007-04-13, 20:39
Nja..för vissa kanske men inte för mig =) Jag producerar själv musik men inte för att sälja skivor utan för att det är kul. Har fått ett par av mina låtar spelade på radiostationer i England. Absolut inget stort dock.

Men varför kan inte Basshunter använda sin talang, om han nu har någon, tilll att producera något som inte låter som en barnvisa med gaydunk ?

Finns för övrigt många stora artister som gjort sina skivor med väldigt enkla medel så Basshunter är knappast först.

/A

Hur många av hans låtar har du lyssnat på?

Fatalist
2007-04-13, 20:53
haha..det där kommer jag aldrig hålla med om..första gången jag hörde låten på radion trodde jag det var någon fånig och extremt irriterande reklam-jingel. När jag fick reda på att det tydligen skulle vara någon sommar-hit som var på G så började jag tappa hoppet för mänskligheten.

/A

Ja, det fick mig att börja gå på effexor.

Den här versionen e lite lol :D

iCAFl_tqw1w

Too.. Many... Cute.... Asians..... *popcorn*

Kwon
2007-04-13, 20:56
Too.. Many... Cute.... Asians..... *popcorn*

Den me slängkappan e väl cute? :D

Fatalist
2007-04-13, 21:03
Den me slängkappan e väl cute? :D

Nåt för dig kwon, big booty :D

Kwon
2007-04-13, 21:07
Nåt för dig kwon, big booty :D

Leuxl! :laugh:

dajes
2007-04-13, 22:07
HAHAHAHAAHAH hoppas den inte börjar spelas på radio :p

Kwon
2007-04-13, 22:10
HAHAHAHAAHAH hoppas den inte börjar spelas på radio :p

Vilken av låtarna tänker du på Jessica?

Night of Fire, Boom Boom Fire, Basshunters?

champion
2007-04-16, 10:35
Nej "Laser - Det var en gång en fågel" var as kass. Bara för det kommer den att störa mig hela sommaren *mini*
Bara jag som tycker att låten "Basshunters - i can walk" låter lite patriotiskt i början av låten, kopia på något??

Jesper
2007-04-16, 10:40
http://www.youtube.com/watch?v=44f7BewqNqA my boobs are ok!!!

Mental
2007-04-16, 10:50
http://www.youtube.com/watch?v=44f7BewqNqA my boobs are ok!!!


Bah, Handikappade gör den bättre :D

AUrZi2XQKyU

Lövbiffen
2007-04-16, 11:09
Bah, Handikappade gör den bättre :D

AUrZi2XQKyU

Fan va bra!!!!:hbang:

Kaboffastar
2007-04-16, 11:10
hahahaha

sångarn äger

aliquis
2007-04-16, 11:10
http://www.youtube.com/watch?v=DeNSD5zBTpg

Undra om det blir en ny basjägare här!Säger killen som requestar boten anna på krogen ;D

hultman
2007-04-16, 11:13
Att det sticker så mycket i ögonen när en nonamer slår igenom och hjärntvättar ett helt folk med sin sommarplåga är jäkligt roligt. Snubben är jävligt duktig och har en härlig känsla för vad som säljer.

Här producerar han, dessutom jävligt snabbt, en potentiell dänga:
GJZMpNI4ImY

Lasse Kongo
2007-04-16, 11:40
GAH! Dags att börja mecka med FL igen ser jag =)

Raggis
2007-04-16, 12:27
Att det sticker så mycket i ögonen när en nonamer slår igenom och hjärntvättar ett helt folk med sin sommarplåga är jäkligt roligt. Snubben är jävligt duktig och har en härlig känsla för vad som säljer.

Här producerar han, dessutom jävligt snabbt, en potentiell dänga:
GJZMpNI4ImY

Den låten finns redan med i nåt av albumen (kommer inte ihåg).

Raggis
2007-04-16, 12:42
sAuoQO6WnFc

http://youtube.com/watch?v=sAuoQO6WnFc

knazcandy
2007-04-16, 13:02
Den här kommer lätt bli plåga här på landet..
Värsta är att den är riktigt medryckande...plz, don´t hurt me!!

lnGtysVn15c

knazcandy
2007-04-16, 13:12
Apropå Basshunter..
Det har ju alltid funnits sådana där hits över sommaren, det är lite partydrag i dem, folk hoppar och blir törstigare..ett jävla försäljarknep är vad det är..
Kommer ni förresten ihåg gruppen Oktan??

semicroma
2007-04-16, 13:31
Underproducerad dynga? nej Basshunter är bra och MÅNGA Svenskar håller med mig. Boten Anna tror jag höjde stämningen på många fester förra sommaren och det är ju det som är bra, musik ska sprida glädje.


De många svenskar som håller med om att den är bra är också helt musikaliskt inkompetenta. Att musik sprider glädje är inget kriterium för att det är bra, sorgsen musik kan också vara bra. Dessutom så gillar fulla människor på fester allt som spelas med lite discotrummor på. Lägg lite disco trummor på testbildspipen och lägg till lite text om nått skit typ bananodling och släng på lite autotune så kommer många att tycka att de är skitbra. Har man någon slags musikalisk mognad så tycker man att boten anna är pinsam.

knazcandy
2007-04-16, 13:36
Eller också tar man det med en nypa salt och dömmer inte folk för att vara inkompetenta bara för att man lyssnar på en viss sorts musik.

champion
2007-04-16, 13:41
De många svenskar som håller med om att den är bra är också helt musikaliskt inkompetenta. Att musik sprider glädje är inget kriterium för att det är bra, sorgsen musik kan också vara bra. Dessutom så gillar fulla människor på fester allt som spelas med lite discotrummor på. Lägg lite disco trummor på testbildspipen och lägg till lite text om nått skit typ bananodling och släng på lite autotune så kommer många att tycka att de är skitbra. Har man någon slags musikalisk mognad så tycker man att boten anna är pinsam.


Är du avensjuk på basshunter??

Raggis
2007-04-16, 13:42
Jag får många flashbacks när jag hör Boten Anna. Främst för att den spelades ungefär nittioåtta gånger under våra studenfester förra året.

Kwon
2007-04-16, 13:44
Så varje gång du hör låten tänker du tillbaka på händelser,situationer och incidenter under de studentfesterna.

Det e så det e, det är därför man säger " Det där e vår låt", cause it brings back memories.

När jag tex hör themesången te Top Gun tänker jag på Kolo, då jag indirekt tänker på Kolo-medlemmen Raggis.

Såhär går tankegången

Take my Breath Away -> Filmen Top Gun -> Kelly McGillis -> Tom Cruise -> Raggis -> Kolo -> Pez -> Kojak

Raggis
2007-04-16, 13:45
Så varje gång du hör låten tänker du tillbaka på händelser,situationer och incidenter under de studentfesterna.

Det e så det e, det är därför man säger " Det där e vår låt", cause it brings back memories.

När jag tex hör themesången te Top Gun tänker jag på Kolo, då jag indirekt tänker på Kolo-medlemmen Raggis.

:laugh: :laugh: <3.

Kwon
2007-04-16, 13:51
Ibland går tankegången

"Take My Breath Away" -> Goose -> Anthony Edwards -> Doctor Green -> Cityakuten -> Polare som e läkare -> En fest då han hade dragit me sig en massa läkarsprit -> Hur festen urartade -> Raggis

Raggis
2007-04-16, 13:52
Ibland går tankegången

"Take My Breath Away" -> Goose -> Anthony Edwards -> Doctor Green -> Cityakuten -> Polare som e läkare -> En fest då han hade dragit me sig en massa läkarsprit -> Hur festen urartade -> Raggis

Med andra ord är jag ditt klimax :D

Kwon
2007-04-16, 13:57
Det finns ett talesätt som lyder "Alla vägar bär till Rom", jag tycker det verkar som att "Alla vägar bär till Raggis!" :bow: :hbang: *popcorn*

Nä, just bustin' yer chops is all

Gpajpen
2007-04-16, 14:06
Byz - Karatefylla


http://www.youtube.com/watch?v=GELWEA3-tVU

försommarn 2006 ringde och....

Squirrel
2007-04-16, 14:10
Boom Boom Fire!

RFVgcbxGc6o
Wow, vilka extremt dåliga steg. Synken också, men det kanske är youtubes fel.

Too.. Many... Cute.... Asians..... *popcorn*
Den äldsta är 16 idag. 14 då videon gjordes. But yes, I agree.

Den här versionen e lite lol :D

Jag ger upp i mitt försök att hitta amerikanska versionen. Skulle passa kolozzeum så bra, barbröstade män som sparkar på sandsäckar och är allmänt "coola".
Ger den här istället:
xd-1GbD8MoM

PowPow
2007-04-16, 14:11
Den här kommer lätt bli plåga här på landet..
Värsta är att den är riktigt medryckande...plz, don´t hurt me!!

[yt.]lnGtysVn15c[./yt]

De framstår ju som genier bredvid Basshunter!
Angående diskussionen så har jag inget emot artister som Basshunter. Jag förstår dock inte riktigt hur låten kunde slå som den gjorde. Den hade enligt mig ingenting. Ingen hook alls. Men andra såg väl någiot jag missade.

PowPow
2007-04-16, 14:12
Jag tror Rosa Helikopter kommer regera denna sommaren! Dunka på alla fester, styra på alla dansgolven och så vidare. Den är väl tillräkligt gammal för att vara retro nu.

Rosa helikopter-dansen kommer bli den nya maccarena-dansen. Do the Helikopter! (vilket kommer missuppfattas av många och sluta i tragedi).
4Hlw5lHns5Q

Squirrel
2007-04-16, 14:15
Att musik sprider glädje är inget kriterium för att det är bra, sorgsen musik kan också vara bra.
Att musik som sprider glädje är bra betyder inte att musik som inte sprider glädje inte är bra. Jag håller med om att glädjande musik i 99.99999999999999% av fallen är bra.

Trance
2007-04-16, 14:15
De framstår ju som genier bredvid Basshunter!
Angående diskussionen så har jag inget emot artister som Basshunter. Jag förstår dock inte riktigt hur låten kunde slå som den gjorde. Den hade enligt mig ingenting. Ingen hook alls. Men andra såg väl någiot jag missade.

Den slog eftersom det var en nördlåt som spred sig, det var ju inte direkt en låt producerad för att bli stor. Då skulle den ju knappast handla om IRC och bottar för det är ju inte det man förknippar med party och populäritet direkt.

Den spred ju sig helt enkelt över Internet bland alla unga killar eftersom den var gratis, sedan så började väl radiostationer spela den som en rolig grej och efter rätt mycket nötande så började väl vanligt folk gilla den med.

PowPow
2007-04-16, 14:18
Den slog eftersom det var en nördlåt som spred sig, det var ju inte direkt en låt producerad för att bli stor. Då skulle den ju knappast handla om IRC och bottar för det är ju inte det man förknippar med party och populäritet direkt.

Den spred ju sig helt enkelt över Internet bland alla unga killar eftersom den var gratis, sedan så började väl radiostationer spela den som en rolig grej och efter rätt mycket nötande så började väl vanligt folk gilla den med.

Säkerligen. Men det är bara det sista jag inte riktigt förstår hur det gick till. Hela Sverige gick ju omkring och nynnade om bottar och båtar. Jag fattade aldrig hur den kunde tas emot så väl av världen utanför Internets societet.

De flesta låtar som slår så hårt brukar ha någon grym hook som folk fastnar för. Jag hittar inte det i Basshunters botlåt.

Trance
2007-04-16, 14:18
Jag tror Rosa Helikopter kommer regera denna sommaren! Dunka på alla fester, styra på alla dansgolven och så vidare. Den är väl tillräkligt gammal för att vara retro nu.

Rosa helikopter-dansen kommer bli den nya maccarena-dansen. Do the Helikopter! (vilket kommer missuppfattas av många och sluta i tragedi).


Lätt, någon borde dock göra en "Recall" eller "2007"-remix för att hotta upp den lite sedan så jäklar.

Kwon
2007-04-16, 14:25
Jag hoppas iaf att 1997 ringer detta år så att dessa plågor blir poppis igen denna sommar :)

Tidlösa klassiker som funkar/plågar lika bra 2007 som 1997!

Paraidisio - Bailando och Princessa - Vivo

Eller vad säger ni?

Sommartoppen 97
VAXG4hb_E44

PowPow
2007-04-16, 14:28
Jag hoppas iaf att 1997 ringer detta år så att dessa plågor blir poppis igen denna sommar :)

Tidlösa klassiker som funkar/plågar lika bra 2007 som 1997!

Paraidisio - Bailando och Princessa - Vivo

Eller vad säger ni?

Sommartoppen 97
[yt.]VAXG4hb_E44[/yt.]

haha
det är ganska sjukt hur en låt man verkligen avskytt kan vara kul att höra, såhär några år efteråt.

Lätt att jag ska ha fetaste sommarfesten i sommar och bara lira en massa gamla sommarplågor! Jag ska nog ha baggybrallor på mig också.

Kwon
2007-04-16, 14:29
Ja man blir ju äldre PowPow.

Saker man tyckte var fjantigt förr blir kul och uppfriskande nu ;)

När man var rockare var syntharna töntiga mesar etc... o titta nu! Vad man saknar synthen (riktig bra synth från förr)

Jompan
2007-04-16, 14:33
Jag hoppas iaf att 1997 ringer detta år så att dessa plågor blir poppis igen denna sommar :)

Tidlösa klassiker som funkar/plågar lika bra 2007 som 1997!

Paraidisio - Bailando och Princessa - Vivo

Eller vad säger ni?

Sommartoppen 97
VAXG4hb_E44

OJ det var länge sedan man hörde dessa. Jag blir glad av dem. Man får tillbaka fina minnen! :)

Kwon
2007-04-16, 14:33
JA! Jag blir alltid glad av att höra Bailando och Vivo. Lyssnar man på den vintertid så längtar man te sommaren.

Minns ni Vivo av Princessa förresten?

Raggis
2007-04-16, 14:34
Tänk att jag var 10 bast när bailando var inne... Damn, känner mig gammal :(

semicroma
2007-04-16, 15:03
Är du avensjuk på basshunter??

Ja han är så duktig :(
Han är något av den västerländska civilisationens höjdpunkt när det gäller musikalisk gestaltning av våran vardag. När det gäller bemästrande av harmonier och struktur är han helt jämförlig med giganter som Mozart och Bach. Hans fantasi och begåvning för att skapa melodier är helt i klass med Vivaldi och Chopin. När det gäller hans texter kan man tro att det är en modern version av Stagnelius, eller varför inte en reinkarnation av Goethe.
Ibland på kvällarna slår jag på Boten Anna och gråter en skvätt för att jag är så lyckligt lottad att få vara född i en tid att jag kan ta del av ett sånt här genis musikaliska mästervärk. Han är helt enkelt för bra för mig, och jag skäms ibland för att lyssna på hans musik för jag känner mig helt enkelt inte värdig!

semicroma
2007-04-16, 15:07
Eller också tar man det med en nypa salt och dömmer inte folk för att vara inkompetenta bara för att man lyssnar på en viss sorts musik.

Jag tar det med en nypa salt, men det är fortfarande sant, man är inkompetent om man tycker det är bra musik :)

champion
2007-04-16, 15:59
Ja han är så duktig :(
Han är något av den västerländska civilisationens höjdpunkt när det gäller musikalisk gestaltning av våran vardag. När det gäller bemästrande av harmonier och struktur är han helt jämförlig med giganter som Mozart och Bach. Hans fantasi och begåvning för att skapa melodier är helt i klass med Vivaldi och Chopin. När det gäller hans texter kan man tro att det är en modern version av Stagnelius, eller varför inte en reinkarnation av Goethe.
Ibland på kvällarna slår jag på Boten Anna och gråter en skvätt för att jag är så lyckligt lottad att få vara född i en tid att jag kan ta del av ett sånt här genis musikaliska mästervärk. Han är helt enkelt för bra för mig, och jag skäms ibland för att lyssna på hans musik för jag känner mig helt enkelt inte värdig!

Låter som du är kär i honom, olykligt kär?
Kul att du känner såhär, hoppas du får möta din idol nån gång i livet.

aliquis
2007-04-16, 23:36
Att det sticker så mycket i ögonen när en nonamer slår igenom och hjärntvättar ett helt folk med sin sommarplåga är jäkligt roligt. Snubben är jävligt duktig och har en härlig känsla för vad som säljer.

Här producerar han, dessutom jävligt snabbt, en potentiell dänga:
GJZMpNI4ImYTyckte det lät helt ok tills han lade på basen, vet inte riktigt varför jag tycker den förstörde, för mycket disco? ;(

aliquis
2007-04-16, 23:45
Säkerligen. Men det är bara det sista jag inte riktigt förstår hur det gick till. Hela Sverige gick ju omkring och nynnade om bottar och båtar. Jag fattade aldrig hur den kunde tas emot så väl av världen utanför Internets societet.

De flesta låtar som slår så hårt brukar ha någon grym hook som folk fastnar för. Jag hittar inte det i Basshunters botlåt.Hört den tillräckligt många ggr? Discodunk?

PowPow
2007-04-16, 23:48
Hört den tillräckligt många ggr? Discodunk?

Ja, något var det uppenbarligen, men jag hör det inte. Brukar ändå anse mig vara ganska bra på att höra om en låt kommer slå eller inte, men hade någon spelat Boten Anna för mig innan den slog så hade jag bara skrattat.

Mental
2007-04-16, 23:54
Hmm, av någon anledning tror jag inte detta blir årets sommarhitt, men ack vad jag garvar åt de inskränkta tomtarna :D

http://www.liveleak.com/view?i=adc_1176747455

Vinter
2007-04-17, 00:26
Mygg som vanligt.

champion
2007-05-27, 09:50
Flera TIPS :hbang:

Muskelbyggaren
2007-05-27, 10:43
Ja han är så duktig :(
Han är något av den västerländska civilisationens höjdpunkt när det gäller musikalisk gestaltning av våran vardag. När det gäller bemästrande av harmonier och struktur är han helt jämförlig med giganter som Mozart och Bach. Hans fantasi och begåvning för att skapa melodier är helt i klass med Vivaldi och Chopin. När det gäller hans texter kan man tro att det är en modern version av Stagnelius, eller varför inte en reinkarnation av Goethe.
Ibland på kvällarna slår jag på Boten Anna och gråter en skvätt för att jag är så lyckligt lottad att få vara född i en tid att jag kan ta del av ett sånt här genis musikaliska mästervärk. Han är helt enkelt för bra för mig, och jag skäms ibland för att lyssna på hans musik för jag känner mig helt enkelt inte värdig!

:laugh:

olle lindblad
2007-05-27, 10:51
Hmm, av någon anledning tror jag inte detta blir årets sommarhitt, men ack vad jag garvar åt de inskränkta tomtarna :D

http://www.liveleak.com/view?i=adc_1176747455

:laugh: :laugh: :laugh:
Jag dör...
Jag trodde ett tag på denna, men kanske inte ändå. http://finland.justgotowned.com/

Chaan
2007-06-11, 17:13
Att det sticker så mycket i ögonen när en nonamer slår igenom och hjärntvättar ett helt folk med sin sommarplåga är jäkligt roligt. Snubben är jävligt duktig och har en härlig känsla för vad som säljer.

Här producerar han, dessutom jävligt snabbt, en potentiell dänga:
[]

Jes han är det nya Per Gessle. Massproducerade hitmelodier. Det finns ett system för poängsättning av komplexitet i musikstycken som gör att den där attityden "nu ska vi göra det jävligt lätt för oss" betalar mindre PER SPELNING. Om det nu är någon tröst när den går dygnet runt i radio.

Röda_Lacket
2007-06-11, 17:31
Här kommer 3 låtar jag redan nu förknippar med sommaren 2007

De Souza Ft.Shena-Guilty

pasdDicu0Ms


Freemasons Ft Siedah Garrett - Rain Down Love (denna låten kom som instrumental förra året under namnet walken - boy meets girl) Ganska komisk musikvideo undra vem som kan komma på vad dom tagit iden ifrån =)

BzneJnUr_DM&mode=related&search=



Freeform Five-No More Conversations(Mylo remix 2007) själv hör jag dock så gott som ingen skillnad på denna versionen och den som kom 2006 ..

WS0R-0-YQ1E

TheGovernator
2007-06-11, 17:36
Sommarkillen - Brun sommar (http://www.myspace.com/sommarkillen)