handdator

Visa fullständig version : Fungerar ICQ och Jabber för alla andra också?


aliquis
2007-04-12, 18:58
Här fungerar det fint ;D

Jax
2007-04-12, 18:58
Haha, ja!

aliquis
2007-04-12, 19:01
icq: 60208991
jabber: aliquis@jabber.cd.chalmers.se eller dospam@gmail.com

Raggis
2007-04-12, 19:03
dospam@gmail.com

Haha :D

Jax
2007-04-12, 19:03
Vilket ovärdigt långt icq-nummer du har.

eleni
2007-04-12, 19:04
Har bara icq...
12742840
och ja det funkar skitbra!

aliquis
2007-04-12, 19:07
Vilket ovärdigt långt icq-nummer du har.Jag vägrade icq skitlänge med, fanns ju på IRC.

IRC > e-mail > jabber > ICQ/AIM > MSN/Yahoo

Tillslut fixade jag uid men körde aldrig klienten typ, började köra icqklienten när kde 3.4 fanns och jag började använda kopete, men jag har inte haft något stort behov av IM, IRC fetäger ju som sagt, men nu har så många dragit, och folk vill inte alltid hänga på IRC, men man kunde ju be dem iofs.

Mitt qnextuid är 225920 om jag minns rätt, tvivlar på att någon vill leka men om ni vill så =P. Naturligtvis kan vi utbyta annat än text ;/

aliquis
2007-04-12, 19:10
Har bara icq...
12742840
och ja det funkar skitbra!Du har ju en msnuser skriven i din profil verkar det som.

eleni
2007-04-12, 19:14
Du har ju en msnuser skriven i din profil verkar det som.

jag vägrade msn skitlänge men alla gick ju över till det...

icq > irc > msn... :(

aliquis
2007-04-12, 19:16
jag vägrade msn skitlänge men alla gick ju över till det...

icq > irc > msn... :(Uj, i en fight till döden vem är mest nörd av dig och elan? Jag antar elan? =P

eleni
2007-04-12, 19:17
Uj, i en fight till döden vem är mest nörd av dig och elan? Jag antar elan? =P

Tror också det, jag är wannabe-nörd :em:

Trance
2007-04-12, 19:18
ICQ var ju trots allt rätt kasst när man ser tillbaka på det.

aliquis
2007-04-12, 19:19
ICQ var ju trots allt rätt kasst när man ser tillbaka på det.Protokollet har väl alltid varit bättre än MSN? Sedan att mirabilis klient ser ut som skit är väl en annan sak, det finns ju andra.

Greg
2007-04-12, 19:19
ICQ var ju trots allt rätt kasst när man ser tillbaka på det.

Men det var roligt när det begav sig.

Första chatt-programmet som jag använde.

Boom Boom Fire!

Gpajpen
2007-04-12, 19:19
ICQ sög ju när det begav sig, msn var räddningen !
konstigt nog kommer jag ihåg mitt icq nr efter 5 år utan att skrivit in det en enda gång. kommer däremot inte ihåg passet :D

aliquis
2007-04-12, 19:21
ICQ sög ju när det begav sig, msn var räddningen !
konstigt nog kommer jag ihåg mitt icq nr efter 5 år utan att skrivit in det en enda gång. kommer däremot inte ihåg passet :DJa, för det är ju så mycket bättre med någon skit utan stöd för offlinemessages än ett med?
Som dessutom hade färre users (då.)

Skitsmidigt att behöva skicka e-mail bara för att den andra kontakten inte är online just då?

Jax
2007-04-12, 19:21
ICQ sög ju när det begav sig, msn var räddningen !
Vad saknade du?
Pirret i magen av att aldrig veta om det ska fungera?
Långsam filöverföring?
En massa smilies?

Trance
2007-04-12, 19:22
Protokollet har väl alltid varit bättre än MSN? Sedan att mirabilis klient ser ut som skit är väl en annan sak, det finns ju andra.

Dumt system som gjorde det lätt för bottar att spamma. Sedan så funkade inte filöverföringen så bra, men och andra sidan det gör den inte i msn heller.

aliquis
2007-04-12, 19:23
Vad saknade du?
Pirret i magen av att aldrig veta om det ska fungera?
Långsam filöverföring?
En massa smilies?Ja, smileys och olika fonter o ljud o skakningar o skit som rör sig o annat bajs kunde de ju ge fan i.

Säkert smidigt att köra UPnP för nätverkskonfigureringen för alla idioter men för oss andra då? Jag vill inte köra det, varför kan jag inte bara få ställa in en port och forwarda den? Så jävla sämst, 3kB/s ftw!

Fan vad sugen jag blir på att ta bort msnusern ;/

Gpajpen
2007-04-12, 19:24
Ja, för det är ju så mycket bättre med någon skit utan stöd för offlinemessages än ett med?
Som dessutom hade färre users (då.)

Skitsmidigt att behöva skicka e-mail bara för att den andra kontakten inte är online just då?

amen vf offline messages, ok det kanske är en liten fördel men är det VIKTIGT så ringer man/sms/går över/mailar
.
=!#()¤ mainstream or die

aliquis
2007-04-12, 19:24
Dumt system som gjorde det lätt för bottar att spamma. Sedan så funkade inte filöverföringen så bra, men och andra sidan det gör den inte i msn heller.Vad funkade inte med den? Jag körde det inte så mycket då som sagt... Att man behövde konfigurera något? Det är ju så nätverksgrejerna fungerar, trist för idioterna men det är ju ett faktum.

På tiden när det spammades körde jag inte ICQ typ, det gick ju dessutom att blocka så bry sig. Kan ju ge fan i att adda randomamerikanskttjejnamn med.

Gpajpen
2007-04-12, 19:26
Vad saknade du?
Pirret i magen av att aldrig veta om det ska fungera?
Långsam filöverföring?
En massa smilies?

nej men ffs, msn funkar alltid för mig. typ 1gång/månad det kanske inte funkar på direkten.
filöverföringen kan vara alltifrån superbra till svindålig.. var säkert så med icq med.
smileis rocks teh floo'

PowPow
2007-04-12, 19:26
haha. icq funkar fint, som alltid! Men jag förstår inte varför jag kör trillian för att kunna ha både msn och icq. Jag har nog inte en enda user på icq-listan som även finns på msn. Inte som jag snackat med de senaste 3 åren i alla fall.

Man kanske ska gå helt över till msn. Hrm..

Jag kan inte mitt eget postnummer, men jag kan mitt icq-nummer, som jag nog inte skrivit på flera år! 38655174

aliquis
2007-04-12, 19:27
amen vf offline messages, ok det kanske är en liten fördel men är det VIKTIGT så ringer man/sms/går över/mailar
.
=!#()¤ mainstream or dieMan har väl inte telefonnr till alla personer som man har i sin im-klient, och på den tiden kanske inte alla ens hade en mobiltelefon, och det var dyrt att ringa och sååå akut kanske det inte var.

Maila kan man ju göra ja, men jag föredrar att kunna skriva i im-klienten och bara få det skickat och få ett svar där när vederbörande kommer online igen istället.

Trance
2007-04-12, 19:27
Vad funkade inte med den? Jag körde det inte så mycket då som sagt... Att man behövde konfigurera något? Det är ju så nätverksgrejerna fungerar, trist för idioterna men det är ju ett faktum.

På tiden när det spammades körde jag inte ICQ typ, det gick ju dessutom att blocka så bry sig. Kan ju ge fan i att adda randomamerikanskttjejnamn med.

Vad jag minns var de rätt ostabila och bröts lite då och då, men kan ju vara min uppkoppling även om jag inte märkte det på andra saker. Var ju ett tag sedan. Angående bottarna så var det ju mest så att de skickade spam genom request for add, alltså behövde man inte adda någon för att få spam.

aliquis
2007-04-12, 19:28
nej men ffs, msn funkar alltid för mig. typ 1gång/månad det kanske inte funkar på direkten.
filöverföringen kan vara alltifrån superbra till svindålig.. var säkert så med icq med.
smileis rocks teh floo'Den är "superbra" när upnp fungerar för båda parter och skit när det inte gör det.

PowPow
2007-04-12, 19:28
Det grymmaste var ju när man började kunna skicka sms via icq. Bara till att högerklicka på kontakten och dra iväg ett sms. Det var skithäftigt!

aliquis
2007-04-12, 19:28
haha. icq funkar fint, som alltid! Men jag förstår inte varför jag kör trillian för att kunna ha både msn och icq. Jag har nog inte en enda user på icq-listan som även finns på msn. Inte som jag snackat med de senaste 3 åren i alla fall.

Man kanske ska gå helt över till msn. Hrm..

Jag kan inte mitt eget postnummer, men jag kan mitt icq-nummer, som jag nog inte skrivit på flera år! 38655174Fel håll! Vägra mainstream! ;D

PowPow
2007-04-12, 19:30
Fel håll! Vägra mainstream! ;D

Då får jag skippa msn istället, och bara köra på icq. :D

Då kommer det nog inte bli mycket im:ande. Eller så får jag bröja snacka med folk som jag inte snackat med på flera år.

aliquis
2007-04-12, 19:30
Men AIM-klienten är ju snyggare än ICQ, ICQ 6 ser ju verkligen ut som bajs.

Någon som har provat att köra yahoos klient för messenger? Jag försökte men den gick inte att köra i min xp-installation för den var så söndersarsad, men jag ville köra den för att vägra msn messenger ;D

PowPow
2007-04-12, 19:31
Men AIM-klienten är ju snyggare än ICQ, ICQ 6 ser ju verkligen ut som bajs.

Någon som har provat att köra yahoos klient för messenger? Jag försökte men den gick inte att köra i min xp-installation för den var så söndersarsad, men jag ville köra den för att vägra msn messenger ;D

Är det protokollet till msn eller klienten du hyser agg mot?

Jag kör trillian. Funkar inte så bra precis, men det är ganska snyggt. Och det är ju det viktigaste (=

aliquis
2007-04-12, 19:32
Är det protokollet till msn eller klienten du hyser agg mot?Protokollet, men om nu yahoos hade varit lika bra eller bättre så hade jag ju hellre kört den för att undvika ännu en microsoftprodukt ;D

aliquis
2007-04-12, 19:33
Får jag lägga till en sak till:

Smileys o skit.
Inga offlinemessages.
Nere o trasigt.
Skitsega överförningar?

Meddelandet kunde inte levereras.
ALLA JÄVLA CPDELUXENICK SOM ÄR HELLÅNGA MED SMILEYS O ANNAN DYNGA.

oj, det blev visst två punkter.

PowPow
2007-04-12, 19:35
Får jag lägga till en sak till:

Smileys o skit.
Inga offlinemessages.
Nere o trasigt.
Skitsega överförningar?

Meddelandet kunde inte levereras.
ALLA JÄVLA CPDELUXENICK SOM ÄR HELLÅNGA MED SMILEYS O ANNAN DYNGA.

oj, det blev visst två punkter.

Håller med om att det är kasst att inte kunna skicka offlinemess. Och smileysarna hatar jag med, speciellt då jag kör trillian med annan smileyuppsättning. Så jag ser inte samma smiley som de skickar. Det går säkert att lösa iofs, men vafan.

Gällande överföringar så säger mig min erfaranhet att det strular mindre med filetransfer i msn än i icq. Iaf när man kör miranda eller trillian. Men det kan ju vara en tillfällighet att det varit så för mig. Tycker det strular för båda mest hela tiden.

aliquis
2007-04-12, 19:36
Ett problem med messengerklienten är ju att den inte har stöd för tabbar, så jävla sämst, går ju att få med messenger live plus men då får man ju inte bort reklamen! Om man då drog in discovery fick man bort reklamen men hela klienten blev ostabil... Om man istället lade in mess- eller a-patch så fick man bort reklamen men inga tabbar, föredrar det dock.

Gpajpen
2007-04-12, 19:37
Får jag lägga till en sak till:

Smileys o skit.
Inga offlinemessages.
Nere o trasigt.
Skitsega överförningar?

Meddelandet kunde inte levereras.
ALLA JÄVLA CPDELUXENICK SOM ÄR HELLÅNGA MED SMILEYS O ANNAN DYNGA.

oj, det blev visst två punkter.

men alltså dina punkter är ju inte helt fel men finns inte en enda person i min msn lista som har eller ens funderat på icq.
hade alla använt icq hade man väl kört på det liksom.

aliquis
2007-04-12, 19:38
Håller med om att det är kasst att inte kunna skicka offlinemess. Och smileysarna hatar jag med, speciellt då jag kör trillian med annan smileyuppsättning. Så jag ser inte samma smiley som de skickar. Det går säkert att lösa iofs, men vafan.

Gällande överföringar så säger mig min erfaranhet att det strular mindre med filetransfer i msn än i icq. Iaf när man kör miranda eller trillian. Men det kan ju vara en tillfällighet att det varit så för mig. Tycker det strular för båda mest hela tiden.Jag brukar ju inte skicka filer sådär så ofta, och oftast över msn eftersom alla kör det, men jag skulle tro att i icq oavsett klient så är det iaf ditt eller den andres fel, inte protokollet/klienten och hur allting fungerar. Då kan man ju åtminstone göra något åt det.

Men qnext äger ju för fil-, foto- och musikdelning.

Om man klarar sig utan massa animationer, voip, webcams och tyvärr även avatarer så fungerar det ju finfint som både msn- och icq-klient med.

aliquis
2007-04-12, 19:38
men alltså dina punkter är ju inte helt fel men finns inte en enda person i min msn lista som har eller ens funderat på icq.
hade alla använt icq hade man väl kört på det liksom.Som sagt, för tillfället kör ingen på min lista MSN, FÖR DET FUNGERAR INTE ;D

Trance
2007-04-12, 19:39
Får jag lägga till en sak till:

Smileys o skit.
Inga offlinemessages.
Nere o trasigt.
Skitsega överförningar?

Meddelandet kunde inte levereras.
ALLA JÄVLA CPDELUXENICK SOM ÄR HELLÅNGA MED SMILEYS O ANNAN DYNGA.

oj, det blev visst två punkter.

Smileys hatar jag, stängt av alla extra uttryckssymboler och ser inte vad folk skickar för skit. Långa namn är asirriterande, därför byter jag namn på dem själv. Offlinemeddelanden funkar nuförtiden, även om det var löjligt kasst att inte ha det från början. Skitsega överföringar är helt klart ett jobbigt problem ibland mot vissa personer.

Meddelandet kunde inte levereras fick jag enbart med miranda, vet inte om det fortfarande är trasigt men tog sådan jäkla tid att fixa så jag bytte till Live messenger, har inte fått något sådant fel än.

aliquis
2007-04-12, 20:02
Offlinemessages fungerar ju bara med folk som kör den senaste versionen, och tyvärr gör ju inte alla det. Med adium kan man väl iofs alltid skicka det eftersom klienten själv hanterar det och skickar nästa gång kontakten kommer online.

Jag vet inte hur det är med namnen men jag tycker att de alltid brukar bytas tillbaka o ha sig, men det kanske beror på klient eller något. Tycker överhuvudtaget att det är störigt när folk har olika nick på olika ställen, så svårt att veta vem det är då.

Jag fick det också i miranda, men händer att jag får det i adium nu, minns inte om jag fick det i messenger.

aitamaa
2007-04-12, 20:10
58 64 78 60 :)

Lillgrabben
2007-04-12, 21:29
Japp.