handdator

Visa fullständig version : Kommentera deff-kost plz. Bild bifogad för underlättad översikt!


Kico
2007-04-12, 13:46
Jag är en ganska vältränad kampsportande kille med bra fettprocent på 78kg men vill shredda lite till innan nästa tävling, det jobbiga är bara att jag har dragit på mig en fotskada så att den hårda cardion som jag fick i samband med kampsport nu uteblir och min energiförbrukning sjunker med ca 800kcal/dag i genomsnitt skulle jag tro. Gymma kan jag däremot. Detta lämnar mig med följande stats:

78kg/176cm
"Deffad", inte "rippad" fettprocent
Förbrukning: Runt 3100kcal

Här är en bild på vad jag tror är den optimala kosten och träningen för mig en gym-dag:

http://img214.imageshack.us/my.php?image=namnlst1kopierasj8.jpg

Kommentarer? Något som kan göras ännu bättre?

Kico
2007-04-13, 13:26
bump

Kan jag ta frånvaron av kommentarer som att mina gymdagar är riktigt lyckade rent kostmässigt?

L-Sami
2007-04-13, 13:34
Kosten ser nyttig ut iaf.

bulldozer
2007-04-13, 13:41
Jag är en ganska vältränad kampsportande kille med bra fettprocent på 78kg men vill shredda lite till innan nästa tävling, det jobbiga är bara att jag har dragit på mig en fotskada så att den hårda cardion som jag fick i samband med kampsport nu uteblir och min energiförbrukning sjunker med ca 800kcal/dag i genomsnitt skulle jag tro. Gymma kan jag däremot. Detta lämnar mig med följande stats:

78kg/176cm
"Deffad", inte "rippad" fettprocent
Förbrukning: Runt 3100kcal

Här är en bild på vad jag tror är den optimala kosten och träningen för mig en gym-dag:

http://img214.imageshack.us/my.php?image=namnlst1kopierasj8.jpg

Kommentarer? Något som kan göras ännu bättre?

Kollade bara lite snabbt, men personligen skulle jag nog öka frukosten eller snarare lunchen som ser rätt klen ut o minska sista måltiden. Äta så mkt tätt inpå läggdax skulle min mage inte palla.
Dessutom är det under dagen man behöver mest energi, såvida du inte kampsportar i sömnen?


Lycka till! :hbang:

Kico
2007-04-13, 13:44
Kollade bara lite snabbt, men personligen skulle jag nog öka frukosten o minska sista måltiden. Äta så mkt tätt inpå läggdax skulle min mage inte palla.
Dessutom är det under dagen man behöver mest energi, såvida du inte kampsportar i sömnen?


Lycka till! :hbang:

Hmm.. om jag har förstått det rätt så spelar det ingen större roll utan det kommer bara resultera i ett jag har mer välpåfyllda glykogennivåer när jag vaknar. Ska dock ha det i åtanke och testa ett par dagar, även om jag vill utnyttja den förhöjda proteinsyntesen vid gym till fullo.

King Grub
2007-04-13, 13:50
bump

Kan jag ta frånvaron av kommentarer som att mina gymdagar är riktigt lyckade rent kostmässigt?

Du ser ut att ha koll. Inget fel på valet av livsmedel; det är bara mängderna som kan behöva justeras allt eftersom.

Kico
2007-04-13, 14:01
Ok.. thx! Lets start the svält then!