handdator

Visa fullständig version : Vila bort muskler trots kcal överskott?


WheyProtein
2007-04-12, 13:19
Det är så att jag inte vill ha mina traps, de är för stora i förhållande till axlarna, skulle gärna flytta den massan ngn annan stans.
Kan jag bara låta dem vara utan ngn som helst träning, inte sekundär heller i hopp om att de ska förtvina litegranna trots att jag bulkar?

Träna axlar tänker ni säkert, men det är det att jag är nöjd med dem också, vill inte bli bredare =P

Kan ju passa på o fråga en grej till: Är det dömt att få framåtdragna axlar ifall man varken tränar rygg eller bakre axlar, är nöjd med ryggen också, bakre axlar skulle kunna få växa lite, men de övningarna tar ju på trapezius *gah!*

Kanske räcker att stretcha bröstet mycket och länge?

Handcuff
2007-04-12, 13:45
Detta om något kräver BILDER!!!

Gpajpen
2007-04-12, 13:46
kör deff så tränar du allt utom traps :D
edit: jaha såg att det var bara bulk det gällde.

Rahf
2007-04-12, 13:55
Vad Handcuff sa.

Clyde
2007-04-12, 14:05
Det är så att jag inte vill ha mina traps, de är för stora i förhållande till axlarna, skulle gärna flytta den massan ngn annan stans.
Kan jag bara låta dem vara utan ngn som helst träning, inte sekundär heller i hopp om att de ska förtvina litegranna trots att jag bulkar?

Träna axlar tänker ni säkert, men det är det att jag är nöjd med dem också, vill inte bli bredare =P

Kan ju passa på o fråga en grej till: Är det dömt att få framåtdragna axlar ifall man varken tränar rygg eller bakre axlar, är nöjd med ryggen också, bakre axlar skulle kunna få växa lite, men de övningarna tar ju på trapezius *gah!*

Kanske räcker att stretcha bröstet mycket och länge?

Alltså man kan bara konstatera att folk som lider av för stora trapezius i förhållande till rygg och axlar, ofta har en dålig teknik i speciellt ryggträningen, vilket gör att trapsen och ev armarna får stå för större delen av jobbet.

Du får skriva ut lite hur du tränar rygg och axlar så får du kanske hjälp med att lägga upp en plan för det.

Fråga nr borde du prova att söka lite efter, det finns miljoner trådar om det!

Jaws
2007-04-12, 14:38
Trapzen har ju mycket gemensamt med en krabbas klo och det är = ju större desto mer attraktiv är man för honorna;)

FreCKo
2007-04-14, 14:13
Vad Handcuff sa.

Instämmer.

GymTT
2007-04-14, 15:05
Skulle vara kul att se som sagt.

Jacksatan
2007-04-14, 17:27
Alltså man kan bara konstatera att folk som lider av för stora trapezius i förhållande till rygg och axlar, ofta har en dålig teknik i speciellt ryggträningen, vilket gör att trapsen och ev armarna får stå för större delen av jobbet.

Du får skriva ut lite hur du tränar rygg och axlar så får du kanske hjälp med att lägga upp en plan för det.

Fråga nr borde du prova att söka lite efter, det finns miljoner trådar om det!

Det är nog snarare en fråga om genetik. När ska folk fatta.

Dnepr
2007-04-14, 18:32
Det är nog snarare en fråga om genetik. När ska folk fatta.


Så man kan alltså inte ha överutvecklade muskler pga av felaktigt utförande, utan det är en fråga om genetik? Stora framsida axlar och små bröst - pga felaktigt utförande i bänk/bröstträning - eller bara genetik? Finns massa exempel.

Gpajpen
2007-04-14, 18:34
50/50 ?

ramagoen
2007-04-14, 18:52
Så man kan alltså inte ha överutvecklade muskler pga av felaktigt utförande, utan det är en fråga om genetik? Stora framsida axlar och små bröst - pga felaktigt utförande i bänk/bröstträning - eller bara genetik? Finns massa exempel.

Vissa är helt enkelt, bröstbänkare, axelbänkare eller tricepsbänkare.
Gener avgör en hel jäkla del inom träning. Du har t.ex. massa vinklar et al som faktiskt måste anpassas till din egen kropp.

edit: sen har det en hel jäkla del med utförandet också. Men sånt kan man kolla runt lite på andra och försöka hitta självt.

Dnepr
2007-04-14, 18:55
Vissa är helt enkelt, bröstbänkare, axelbänkare eller tricepsbänkare.
Gener avgör en hel jäkla del inom träning. Du har t.ex. massa vinklar et al som faktiskt måste anpassas till din egen kropp.

edit: sen har det en hel jäkla del med utförandet också. Men sånt kan man kolla runt lite på andra och försöka hitta självt.

Jag VET att felaktigt utförande spelar en jävla stor roll. Men han sa att det handlade om gener. Och undrade dessutom när folk skulle fatta det. Båda spelar självklart in - men utför fel och givetvis kommer andra muskler än den tänkta att utvecklas.

Hemi
2007-04-14, 20:02
Nu har ju inte WheyProtein försökt påstå någonting om sig själv utan uttrycker det som att hon/han (ursäkta, osäker på kön) är nöjd/missnöjd med någonting så det kräver inte bilder annat än om man vill övertyga henne/honom om att tycka någonting annat, om vi andra har andra åsikter. Fast, bilder kan ju vara kul i det avseendet förstås om det kan få WP att ändra sin uppfattning. Jag är också rätt nyfiken.

Det är nog svårt att vila bort sådana muskler utan att andra försvinner också. Jag känner en del gamla boxare och brottare som haft breda nackar och som kanske krympt lite, lite i förhållande till övriga kroppen då de fortsatt träna men det har tagit 25 år kanske. En gammal boxare och brottare jag känner är hur spinkig som helst men har en riktig Tyson-nacke.

Spekulerar bara, vill ändå tro att det går. Håller med övriga som säger 50/50. Genetiken är grovskissen, stommen men den gå att modellera.