handdator

Visa fullständig version : Hårdrockare är intelligentare!


LadyInsane
2007-04-12, 11:26
http://www.metro.se/se/article/2007/03/21/15/4757-45/index.xml

Inte för att det behöver bekräftas...men slänger in länken här ändå...:D

Ganymedes
2007-04-12, 11:29
Rent statistiskt kan jag bevisa att det är betydligt större risk att dö i en flygplansolycka om du är mörkhårig än om du är blond... Om du har 20 piercingar i näsan så kommer du statistiskt sett aldrig dö i en sådan olycka. ;)

psirus
2007-04-12, 11:29
I stället tror han det handlar om att smarta ungdomar har sämre självkänsla och använder hårdrock som ett utlopp för sina känslor. *whistle*

LadyInsane
2007-04-12, 11:34
I stället tror han det handlar om att smarta ungdomar har sämre självkänsla och använder hårdrock som ett utlopp för sina känslor. *whistle*

Ja, det är inte helt otänkbart. När jag för första gången började lyssna på Metallica var jag väl 15 kanske. Inte hade jag särskilt mycket självförtroende då.

LadyInsane
2007-04-12, 11:35
Rent statistiskt kan jag bevisa att det är betydligt större risk att dö i en flygplansolycka om du är mörkhårig än om du är blond... Om du har 20 piercingar i näsan så kommer du statistiskt sett aldrig dö i en sådan olycka. ;)

Ja, statistik är fantastiskt. Eftersom jag är mörkhårig blir det väl till att pierca sig nu då. För att gardera sig..:D

MasterChief
2007-04-12, 11:37
Det är ju bara att se på kolo för att förstå detta!

Alla smarta här är ju hårdrockare.

HerrArne
2007-04-12, 11:40
Alla smarta här är ju hårdrockare.

Ööööh, vahetere ... öhh ... jo! +1

BTW Maiden FTW :hbang:

Gpajpen
2007-04-12, 11:42
Forskaren Stuart Cadwaller tolkar inte resultaten som att headbangande stimulerar hjärncellerna. I stället tror han det handlar om att smarta ungdomar har sämre självkänsla och använder hårdrock som ett utlopp för sina känslor.

– Kanske kan pressen det innebär att vara begåvad tillfälligt kan glömmas bort med hjälp av musik, säger han till Metro i England.
Tråd låst. :D:D:(

Ganymedes
2007-04-12, 11:47
Ja, statistik är fantastiskt. Eftersom jag är mörkhårig blir det väl till att pierca sig nu då. För att gardera sig..:D

Nä, då blir du bara gay-anklagad och mobbad i massa trådar. Eller det kanske bara gäller mig? :Virro

mela
2007-04-12, 11:47
I knew I was smart :Virro

Jacksatan
2007-04-12, 11:47
räcker med att läsa sweden rock för att fatta det. nivåskillnaden i språk mellan den tidningen och t ex slitz är ju för fan ljusår.

Jacksatan
2007-04-12, 11:48
Rent statistiskt kan jag bevisa att det är betydligt större risk att dö i en flygplansolycka om du är mörkhårig än om du är blond... Om du har 20 piercingar i näsan så kommer du statistiskt sett aldrig dö i en sådan olycka. ;)

Nej det är garanterat inte statistiskt signifikanta resultat, så det kan du ej bevisa.

teargaz
2007-04-12, 11:50
Jag umgås ju bara med hårdrockare så jag har ju inget att jämföra med...
Men man är fan inte smart om man gillar att lyssna på Boten Anna. Det behöver man ju inte vara nåt geni för att lista ut.

mela
2007-04-12, 11:51
Jag umgås ju bara med hårdrockare så jag har ju inget att jämföra med...
Men man är fan inte smart om man gillar att lyssna på Boten Anna. Det behöver man ju inte vara nåt geni för att lista ut.

Jag har några levande exempel på bimbobrudar som förstörde min bal genom att köra upp tuttarna i facet på DJn och få Boten Anna spelar hela tiden. Dessa tjejer var inte de smartaste brudarna Gud skapat.

jwzrd
2007-04-12, 11:53
Rent statistiskt kan jag bevisa att det är betydligt större risk att dö i en flygplansolycka om du är mörkhårig än om du är blond... Om du har 20 piercingar i näsan så kommer du statistiskt sett aldrig dö i en sådan olycka. ;)

Nej det kan du inte. Du kan visa vad som hänt samtidigt däremot.

Gpajpen
2007-04-12, 11:55
Jag umgås ju bara med hårdrockare så jag har ju inget att jämföra med...
Men man är fan inte smart om man gillar att lyssna på Boten Anna. Det behöver man ju inte vara nåt geni för att lista ut.

är du seriös? så enligt ditt resonemang har alla som lyssnar på Fear of the dark en IQ på 110+ medans alla som lyssnar på Boten anna har en IQ på 110-.
jag har lyssnat på båda så då måste jag alltså ha en IQ på 110. tack nu slipper vi IQ test och varför inte hela skolsystemet, man låter ungarna nicka till den musik de gillar sen delar man upp dom i akademiker och sophämtare.
*bs* :furious:

Frantic
2007-04-12, 11:59
Jag har några levande exempel på bimbobrudar som förstörde min bal genom att köra upp tuttarna i facet på DJn och få Boten Anna spelar hela tiden. Dessa tjejer var inte de smartaste brudarna Gud skapat.

Varför var de inte smarta?

Ganymedes
2007-04-12, 12:00
Om 500 personer dött i flygolycker under en given tid, och 329 av dem var mörkhåriga, löper man statistiskt sett, större risk att dö i flygkrasch om man är mörkhårig. Det är ju precis så här Aftonbladet lägger fram sina sensationsfakta, så det kan ju bara inte vara fel?

mela
2007-04-12, 12:00
Varför var de inte smarta?

De var väldigt tröga. De förstod inte mycket och det var omöjligt att föra en diskussion med dem eftersom de bara satt som levande frågetecken.

De var däremot väldigt socialt kompetenta och lever nog väldigt lyckligt.

jwzrd
2007-04-12, 12:02
är du seriös? så enligt ditt resonemang har alla som lyssnar på Fear of the dark en IQ på 110+ medans alla som lyssnar på Boten anna har en IQ på 110-.
jag har lyssnat på båda så då måste jag alltså ha en IQ på 110. tack nu slipper vi IQ test och varför inte hela skolsystemet, man låter ungarna nicka till den musik de gillar sen delar man upp dom i akademiker och sophämtare.
*bs* :furious:

På vad sätt är en sophämtare mindre smart än en akademiker?

Shakemynuts
2007-04-12, 12:03
Alltså.. Ja, det är väldigt tungt att vara otroligt smart faktiskt. Jag sitter ett par timmar om dagen och lyssnar på metalcore och dylikt för att koppla av lite.
Det är fan inte lätt att vara smart. :(

ArcTiC
2007-04-12, 12:07
Jag är akademiker och nedgrävd ganska djupt i forskningsträsket (lyssnar ganska mycket på metal :hbang:). Känner jag mig speciellt smart?
- på det jag pysslar med, definitivt
- overall, mja...inte smartare än nån annan... definitiv osmart då det gäller ekonomi eller politik

teargaz
2007-04-12, 12:11
är du seriös? så enligt ditt resonemang har alla som lyssnar på Fear of the dark en IQ på 110+ medans alla som lyssnar på Boten anna har en IQ på 110-.
jag har lyssnat på båda så då måste jag alltså ha en IQ på 110. tack nu slipper vi IQ test och varför inte hela skolsystemet, man låter ungarna nicka till den musik de gillar sen delar man upp dom i akademiker och sophämtare.
*bs* :furious:

Nopes. Jag sa aldrig att hårdrockare var smarta.
Ok jag uttrycker mig såhär istället.
Jag tycker förbannat synd om alla dom som på fullaste allvar gillar låtar i stil med Boten Anna efter som dom har blivit grundlurade. Enligt mig så är det inte musik. Det är bara en sjukt maniuplerad produkt som har en konstruktion som omusikaliska människor sväljer direkt. Ett enkelt sätt för musikindustrin att trycka bort den analoga musiken efter som den omusikaliska marknaden är mer lukurativ än den musikaliska.

ArcTiC
2007-04-12, 12:17
...
Jag tycker förbannat synd om alla dom som på fullaste allvar gillar låtar i stil med Boten Anna efter som dom har blivit grundlurade. Enligt mig så är det inte musik. Det är bara en sjukt maniuplerad produkt som har en konstruktion som omusikaliska människor sväljer direkt. Ett enkelt sätt för musikindustrin att trycka bort den analoga musiken efter som den omusikaliska marknaden är mer lukurativ än den musikaliska.

Får den känslan av exempelvis IDOL och andra liknande fenomen. *spy* fast där musikindustrin ersätter bra musik med uberproducerat målinriktad sheit

Trance
2007-04-12, 12:21
Sedan så är ju frågan om den death metal och liknande alla lyssnar på faktiskt är så bra musikaliskt sett. Mycket av det jag lyssnat på har väldigt enkla melodier och rent idiotisk text. Så motivera varför det är av högre musikalisk klass än idol och botten anna?

teargaz
2007-04-12, 12:28
Sedan så är ju frågan om den death metal och liknande alla lyssnar på faktiskt är så bra musikaliskt sett. Mycket av det jag lyssnat på har väldigt enkla melodier och rent idiotisk text. Så motivera varför det är av högre musikalisk klass än idol och botten anna?

Klart att det finns bra och dåliga saker av allt. Lyssna på Opeth om du får möjlighet. Jag tycker Micke Å är ett musikaliskt geni. Det är iofs lite mer dynamisk dödsmetal, men skit samma. Smaken är som baken. Alla kan inte gilla allt.

För mig är i alla fall "Musik" när nån eller några skriver en låt som man sen kan framföra för publik med tillhörande instrument.

Allt annat är inte musik för mig. Det är bara en sammansättning av ljud som har åkt snålskjuts på vad "musik" är. Skulle han som har lirat in boten anna lira "Live" så skulle han ju inte kunna framföra den. Han skulle bara trycka på play på en bandare och sen skulle han ha dubbla autotuners efter som han inte kan hålla en ton. Förstår du lite hur jag menar?

ArcTiC
2007-04-12, 12:30
Tja, beror väl på vilket band som avlyssnas... idiotisk text (utformning, handling etc) är väl i betraktarens öron. All death metal handlar inte om idiotisk text tycker jag t.ex. Musikaliskt tycker jag hårdrock/metal etc är ljusår ifrån idol/boten Anna map behärska instrument, tekniskt, skapa melodier.

Scratch89
2007-04-12, 12:33
De var väldigt tröga. De förstod inte mycket och det var omöjligt att föra en diskussion med dem eftersom de bara satt som levande frågetecken.

De var däremot väldigt socialt kompetenta och lever nog väldigt lyckligt.

De kunde inte föra en diskussion men de var väldigt socialt kompetenta?

Dumleman
2007-04-12, 12:36
Och jag som lyssnar på hip hop :(
-ndo37LMzmU

The_RobRoy
2007-04-12, 12:38
Nopes. Jag sa aldrig att hårdrockare var smarta.
Ok jag uttrycker mig såhär istället.
Jag tycker förbannat synd om alla dom som på fullaste allvar gillar låtar i stil med Boten Anna efter som dom har blivit grundlurade. Enligt mig så är det inte musik. Det är bara en sjukt maniuplerad produkt som har en konstruktion som omusikaliska människor sväljer direkt. Ett enkelt sätt för musikindustrin att trycka bort den analoga musiken efter som den omusikaliska marknaden är mer lukurativ än den musikaliska.

Jag anser mig inte vara så jättekorkad, tycker boten anna kan va lite skön.

Hörde den första gången ½ år innan den blev en plåga, tyckte det svängde rätt bra, så letade jag reda på låten och lyssnade på den, tyckte den va lite kul, eftersom jag sitter på IRC rätt mycket.

Hårdrock är dock också riktigt bra, men det går i perioder vad jag lyssnar på.

Trance
2007-04-12, 12:48
Klart att det finns bra och dåliga saker av allt. Lyssna på Opeth om du får möjlighet. Jag tycker Micke Å är ett musikaliskt geni. Det är iofs lite mer dynamisk dödsmetal, men skit samma. Smaken är som baken. Alla kan inte gilla allt.

För mig är i alla fall "Musik" när nån eller några skriver en låt som man sen kan framföra för publik med tillhörande instrument.

Allt annat är inte musik för mig. Det är bara en sammansättning av ljud som har åkt snålskjuts på vad "musik" är. Skulle han som har lirat in boten anna lira "Live" så skulle han ju inte kunna framföra den. Han skulle bara trycka på play på en bandare och sen skulle han ha dubbla autotuners efter som han inte kan hålla en ton. Förstår du lite hur jag menar?

Tja, beror väl på vilket band som avlyssnas... idiotisk text (utformning, handling etc) är väl i betraktarens öron. All death metal handlar inte om idiotisk text tycker jag t.ex. Musikaliskt tycker jag hårdrock/metal etc är ljusår ifrån idol/boten Anna map behärska instrument, tekniskt, skapa melodier.

Så gott som alla lyrics jag läst är på botten anna-nivå, eller botten anna är nog bättre eftersom den handlar om något (även om det är rätt internt). Om vi tar ett exempel:

"Hollow lies fill weakened minds with
Hollow dreams
Weakened lives fill infamy with failed beliefs
Shattered wills fall aimlessly beneath the Hollow
Hollow words can't fill the void beneath

Within they seethe
Again they breed

So Callous

Legends swollen, Hallowed Waste is stripped away
The venom growing with lust to feed the Hollow need
Return from Ash, returning from a banished world
To savor flesh of the Hollow, and all beneath"

Det är ungefär samma stil på ALLA de Morbid Angel lyrics jag läst. Det är som de har en Gloomy Death Lyric Generator(tm) som de bara trycker på. Typ uhm, "They sleep from uhm beneath and well you know death is hollow. Your souls are uhm empty...because of death!"

Vad ni inte anser vara musik är ju bara vanligt klassisk inskränkthet, fråga en äldre herre om death metal och han anser nog att det inte är riktig musik för de sjunger inte på riktigt och har ingen bra melodi alltid. Melodin i många death metal låtar är ju inte direkt överdrivet komplicerad eller ens..bra i många fall. Det är ju inte helt ovanligt att sångaren får in ett komplicerat "gloomy" ord som är helt åt helvete med vad som passar i melodin. Det är ju inga clapton med tears in heaven om vi säger så.

Men Basshunter är inget geni direkt men det är ju minst lika mycket riktig musik som det ni lyssnar på.

ArcTiC
2007-04-12, 12:56
ja, Morbid angel är ju det enda Death Metal bandet :)

Jag lyssnar för övrigt på det mesta allt från pop till värsting metal.

mela
2007-04-12, 13:00
De kunde inte föra en diskussion men de var väldigt socialt kompetenta?

Det går att föra sig bland folk och vara social i grupp utan att kunna föra en diskussion normalt.

Gpajpen
2007-04-12, 13:03
På vad sätt är en sophämtare mindre smart än en akademiker?

du missar poängen.
jag drev med den jag quota för det är så otroligt befängt att dela upp folk i smarthet baserat på vad för musik dom lyssnar på.
ska man enligt det utgå ifrån att Bruce Dickinson är smartare än basshunter?
på vilket sätt är en som lyssnar på trance osmartare än en som lyssnar på death metal?

teargaz
2007-04-12, 13:07
Ähhh fan. Jag lägger mig. Hela tråden är helt fel. Jag insåg precis att det är hårdrockare som är jävligt korkade och omständiga medans det är bashunter som är jävligt smart.

IQ mäter man ju i hur snabbt och enkelt man kan tjäna pengar.

En hårdrockare måste:
1 Lära sig lira
2 Hitta andra som kan lira.
3 Skriva låtar i några år och repa arslet av sig i replokalen innan det låter bra.
4 Jaga skivkontrakt tillförbannelse och lira live så mycket det går om det ska bli nån framgång. Med lite tur trillar det in en peng efter 6-8 år. Segt och ineffektivt.

Basshunter:
1 Köpa en dator.
2 Installera några program
3 Knuffa ljudkorvar fram och tillbaka tills dom låter beroendeframkallande.
4 Yla i en mick och låta autotuners forma det till nåt som liknar sång.
Marknadsför låten och vipps så har vi en radiodänga:) Genialt!

Vill man hotta musiken lite extra så drar man in en docukändis på voxen.

Nä men seriöst. Jag tror inte alls att musik har nåt med inteligens att göra. Jag tycker mest det är trist att det är sånt focus på att tjäna pengar på fenomenet. Musikbranchen vill tjäna så mycket som möjligt och det tycker jag går ut för mycket över själva musiken.
Jag menar inte att folk som lyssnar på Boten Anna är dumma i huvet eller korkade eller mindra värda. Jag tycker bara det är himla trist, efter som det är just den typen av support som gör att så mycket annan bra musik drunknar.

michael
2007-04-12, 13:09
Synd bara att intelligens inte betyder att du är/blir ett geni

http://www.acsu.buffalo.edu/~djtaylor/genius.htm

Gpajpen
2007-04-12, 13:09
Nopes. Jag sa aldrig att hårdrockare var smarta.
Ok jag uttrycker mig såhär istället.
Jag tycker förbannat synd om alla dom som på fullaste allvar gillar låtar i stil med Boten Anna efter som dom har blivit grundlurade. Enligt mig så är det inte musik. Det är bara en sjukt maniuplerad produkt som har en konstruktion som omusikaliska människor sväljer direkt. Ett enkelt sätt för musikindustrin att trycka bort den analoga musiken efter som den omusikaliska marknaden är mer lukurativ än den musikaliska.
nej men du sa att dom som lyssnar på boten anna är i regel dumma.
ja jag kanske tycker illa om all metal musik, skrik och skit djävulen osvosv. det är inte musik i mina öron, men jag går fortfarande inte runt och generaliserar hårdrockare.
det enda som du kanske har lite rätt i är att folk som diggar boten anna kan vara mindre musikaliska. men det är inget jag varken vet eller har belägg för. det jag motsätter mig är att boten-anna fans per automatik skulle vara dumma i huvvet.
nåja.

Gpajpen
2007-04-12, 13:14
Nä men seriöst. Jag tror inte alls att musik har nåt med inteligens att göra. Jag tycker mest det är trist att det är sånt focus på att tjäna pengar på fenomenet. Musikbranchen vill tjäna så mycket som möjligt och det tycker jag går ut för mycket över själva musiken.
Jag menar inte att folk som lyssnar på Boten Anna är dumma i huvet eller korkade eller mindra värda. Jag tycker bara det är himla trist, efter som det är just den typen av support som gör att så mycket annan bra musik drunknar.
+0,5
du tror inte iron maiden vill/har/ska tjäna pengar? garanterat mer än facehunter.

men skit i det, det ända jag ville ha nån form av medhåll va att man inte kan dela upp folk i smarthet baserat på vad dom lyssnar på.

Trance
2007-04-12, 13:21
Nä men seriöst. Jag tror inte alls att musik har nåt med inteligens att göra. Jag tycker mest det är trist att det är sånt focus på att tjäna pengar på fenomenet. Musikbranchen vill tjäna så mycket som möjligt och det tycker jag går ut för mycket över själva musiken.
Jag menar inte att folk som lyssnar på Boten Anna är dumma i huvet eller korkade eller mindra värda. Jag tycker bara det är himla trist, efter som det är just den typen av support som gör att så mycket annan bra musik drunknar.

Varför inte göra det om det är så lätt? Jag menar hur svårt kan det vara. Här har du en annan svensk kille som "totalt utan talang" bara köpt en dator och grejat lite:
http://www.airbase.nu/blog/

Här kan du lyssna på lite gratis icke-musik:
http://www.airbase.nu/tracks/Airbase-Chamberlain_.mp3

Till skillnad från de grymt duktiga källarbanden som måste alla vara grymt musikaliska.

teargaz
2007-04-12, 13:28
+0,5
du tror inte iron maiden vill/har/ska tjäna pengar? garanterat mer än facehunter.

men skit i det, det ända jag ville ha nån form av medhåll va att man inte kan dela upp folk i smarthet baserat på vad dom lyssnar på.

Du har medhåll, det var nog mest lite uppbuffrad boten anna frustration som slank ur.

Jag tror faktiskt inte att grundsyftet som den 19 årige Steve Harris hade 1975 var att tjäna pengar. Det han skapade då hade han nog ingen aning om, men det blev stort och hans levebröd. Jag tror inte man kan leva på musik i 32 år om man inte är en sjukt brutalt jävla bra och talangfull musiker. Jag vill i alla fall att det ska vara så. Vill nämligen helst slippa dras med basshunter ända till år 2038.

Snafu
2007-04-12, 13:39
Haha vafan jag måste börja lyssna på hårdrock och bli lite smartare.

Från ett rent personligt perspektiv:
Musiksmaker i England skiljer sig mot Sverige (om man tittar på vilka sociala grupper som lyssnar på en viss sorts musik dvs).

Jag har svårt att tänka mig att hårdrockare i Sverige skulle tillhöra toppskiktet i intelligens, men kanske stämmer det? Vissa musikaliska slingor kanske tilltalar person som har högre intelligens i större omsträckning? Det är väl inte alls omöjligt.

Personligen har jag svårt att tro på det =) Hårdrockare som jag känner IRL har oftast inte varit särskilt intelligenta på något sätt och vis.

Snafu
2007-04-12, 13:43
Poängen jag ville få fram är att bilden av en hårdrockare i England inte nödvändigtvis är den man har i Sverige (då artikeln . Mumbojumbo. Jag vill även poängtera att sociala grupper naturligtvis inte har något med intelligens att göra.

Spinkot
2007-04-12, 13:45
Stoppa Pressarna!!!

NÖrdar Lyssnar PÅ ImpopulÄr Musik Omg Ffs!!!

teargaz
2007-04-12, 13:47
Varför inte göra det om det är så lätt? Jag menar hur svårt kan det vara. Här har du en annan svensk kille som "totalt utan talang" bara köpt en dator och grejat lite:
http://www.airbase.nu/blog/

Här kan du lyssna på lite gratis icke-musik:
http://www.airbase.nu/tracks/Airbase-Chamberlain_.mp3

Till skillnad från de grymt duktiga källarbanden som måste alla vara grymt musikaliska.

För mig blir det ju som sagt bara en harmonisk sammansättning av ljud. Inget som spelas eller framförs, ingen direkt känsla utan bara ljud som framförs i rätt ordning av en maskin som aldrig spelar fel eller är otight.

HerrArne
2007-04-12, 13:53
Det alla verkar missa i denna diskurs är att det i undersökningen påvisade sambandet inte nödvändigtvis kommenuerar.

Dvs, det faktum att högbegåvade statistiskt sett verkar gilla hårdrock betyder INTE automatiskt att de flesta hårdrockare äro högbegåvade. Antag exempelvis att gruppen hårdrockare är stor, medan gruppen högbegåvade är liten...

Whistler
2007-04-12, 14:09
Det alla verkar missa i denna diskurs är att det i undersökningen påvisade sambandet inte nödvändigtvis kommenuerar.

Dvs, det faktum att högbegåvade statistiskt sett verkar gilla hårdrock betyder INTE automatiskt att de flesta hårdrockare äro högbegåvade. Antag exempelvis att gruppen hårdrockare är stor, medan gruppen högbegåvade är liten...

Ungefär det jag tänkte skriva, fast med tillägget att musikstilen inte är något som gör en smart i sig, utan snarare lockar personer med högre intellekt. Å andra sidan känner jag till en del hårdrockare i stan som är dummare än tåget. Visserligen hör man dem aldrig lyssna på Opeth sägandes "Åhhh, lyssna vad vackert nu när de lägger dubbla harmonier på versen i Leper Affinity".

Get my point, people?

Metal_boy_
2007-04-12, 14:19
På vad sätt är en sophämtare mindre smart än en akademiker?

Precis.

Solros
2007-04-12, 15:10
jag trenar stycketräning och lyssnar på Guns and Roses, jag er alltså supersmat!!!*flex* *flex*

Ganymedes
2007-04-12, 18:05
I am so smart, I am so smart, S-M-R-T, i mean S-M-A-R-T! <- Sjunget av Homer Simpson. ;)

Yes
2007-04-12, 18:40
Det sägs ju att geni gränsar till galenskap och då borde fusionsnubbarna vara smartast, även om få nog vill känna sig besegrade av Skedgubben:
eqwn0TeHcH0

Eddie Vedder
2007-04-12, 19:58
Det sägs ju att geni gränsar till galenskap och då borde fusionsnubbarna vara smartast, även om få nog vill känna sig besegrade av Skedgubben:

Nu vet jag vem Soundgardens låt "Spoonman" handlar om iaf.:thumbup:

Dissector
2007-04-12, 20:04
Intelligens vet jag inte, men sätt i plattan Heaven and Hell med Black Sabbath så har vi iallafall ett bra smakprov på genialitet :)

Metal_boy_
2007-04-12, 21:25
Fan så perfekt start på dagen det är när man går upp och ser att hela himlen är blå. Då passar det utmärkt att öppna fönstret och känna vårvindarna och sedan vrida på stereon på skithög volym och spela " Dio - Holy Diver":hbang:

HerrArne
2007-04-12, 21:42
Fan så perfekt start på dagen det är när man går upp och ser att hela himlen är blå. Då passar det utmärkt att öppna fönstret och känna vårvindarna och sedan vrida på stereon på skithög volym och spela " Dio - Holy Diver":hbang:

Men hallååååå... den texten är ju djup och klart depressiv, ska du balansera ut den fina dagen eller framhäva den med en kontrast?!?

...att det är en av mina absoluta favouriter oavsett väder hör inte hit...

PowPow
2007-04-12, 21:43
Fan så perfekt start på dagen det är när man går upp och ser att hela himlen är blå. Då passar det utmärkt att öppna fönstret och känna vårvindarna och sedan vrida på stereon på skithög volym och spela " Dio - Holy Diver":hbang:

Hår i dajmen är bättre! :hbang:

MPQ1uCEsfD8

Avesta
2007-04-13, 00:21
Det lär väl komma ut någon studie på att "hiphopare får flest ligg". (stämmer?)
:D

Dissector
2007-04-13, 00:23
Fan så perfekt start på dagen det är när man går upp och ser att hela himlen är blå. Då passar det utmärkt att öppna fönstret och känna vårvindarna och sedan vrida på stereon på skithög volym och spela " Dio - Holy Diver":hbang:

JUST SÅ Metal_boy, just så :)

Chaan
2007-04-15, 23:18
En sak som är säker är att hårdrockare i snitt är mer musikaliska. Än motsvarande ungdomskulturer. Då räknar jag inte cello och piano till ungdomskultur.

Kwon
2007-04-15, 23:20
Jag började lyssna på hårtork för att alla(de flesta) polarna var det

Jag hade några polare som jag umgicks med som lyssnade på hiphop och som dissade rockarna, och så hade jag en annan bekantskapskrets som var rockare och kallade syntharna för posers.

När folk blev äldre så kunde alla umgås igen.

teargaz
2007-04-16, 07:42
Här har vi ett par grymma tallanger med bra känsla.

Pw8sNoodIDk