handdator

Visa fullständig version : Röda Lackets Internet raggnings tråd (den optimala) del 2


Röda_Lacket
2007-04-11, 21:37
Hejsan allihopa

(som vanligt rekomenderas denna tråden inte för känsliga personer och ska snarare ses som en skämttråd även om det nu inte är det =). Den bygger på personlig erfarenhet.)


Del 4.1 Att undvika kvinnliga fällor


Kände att denna delen var tvungen att komma in före man börjar gå vidare från internetchattning till msn eller telefon. För dem som har testat på att chatta någon gång innan så vet ni kanske att det lite då och då uppstår starka känslor gentemot den tjejen ni pratar med.

Och kanske ni själva har sett hur sårbar och underlägsen man blir när man väl får dessa känslor? Mitt tips är att helt enkelt aldrig få dessa känslor för någon som ni aldrig fysiskt träffat. Annars sitter man där med en Luleåtjej på msn och är jättekär i en person som man aldrig ens träffat. Oftast spelar hjärnan spratt på en om man raggar via chatter. Man får bara höra om alla bra sidor hos personen och många tjejer ljuger väldigt friskt. Att tappa makten till en tjej via internet är ren skit nästan 10gg värre än i verkliga livet.

Jag vill inte att det slutar med att du blir hennes personliga psykolog eller killen som alltid skickar låtar till henne så fort hon vill!. Sedan sitter du där och bara väntar på någon som aldrig ens kommer att vilja träffa dig. Om du har tur kanske du får ett mess eller telefonsamtal som säger "åååh jag har träffat den mest perfekta killen i hela världen och vi är jättekära vill du träffa honom?." Skydda era hjärtan killar! för jag kan garantera att många bra tjejer gör detta!.

Så börjar ni få dessa känslor testa 2 metoder jag testat med.

1. Börja störa dig på något med personen om det så är att hon skriver punkter för ofta eller vad som helst. Fortsätt att störa dig på mer saker om inte en hjälper...Men låt detta inte gå till överdrift så du helt plötsligt avskyr tjejen utan håll det hela tiden på en neutral mark.

2. Visualisera dig att tjejen ifråga sitter där och fiser när ni pratar eller andra läskiga och äckliga saker. Detta precis som det förra bara det att du ska visualisera det framför dig. När du väl blivit bra på detta kommer du kunna styra dina känslor mycket bättre även om det är världens snyggaste tjej du pratar med......


Kom ihåg detta måste göra innan du har kärat ner dig helt! efter det blir det genast svårare......


4.2 Avstånd!

En annan fälla som många går på (även jag har gjort detta) ...Ge fan i tjejer som bor längre bort än 10mil från dig. Hur smart är det att sitta där med en tjej från boden när du bor i malmö? Det finns massor med tjejer idagens Sverige som chattar på nätet och att du måste gå efter tjejer långt åt helvete är inte försvarbart. Detta kommer bara bli en enda lång pina för dig och ett spännande äventyr för tjejen, vars drömmar ofta är att träffa killar utan förpliktelser. Om du nu envisas med att träffa tjejer 100mil ifrån din hemstad ge henne ditt telefonnummer och säg till henne att ringa om hon vill träffas eller är i din stad sedan raderar du alla spår efter henne.


4.3 Det leder ingenstans !?!

Om dina msn eller telefonsamtal inte skulle leda någon vart då är det lika bra att säga till tjejen du pratar med ! Att sorry detta funkar inte ha det bra bye. Sedan blockar du om du har msn och GÅR VIDARE!......

börjar man hänga upp sig på varenda tjej man stöter på som verkar okej så missar man massa andra bra tjejer som faktiskt finns därute.

@Se till att träffas så snabbt som möjligt !!!! tar det lång tid skit i det och gå vidare! vill hon ses så ge henne ditt telefonnummer och säg ring om du vill radera sedan hennes msn eller telefonnummer.

@Bangar hon första förslaget på att ses efter 1 vecka av chattande ge henne 1chans till men efter detta dumpa henne. "2 strikes and shes out"


KORT !!!!!!!! 4.4

Var ingen amatör och gå med på att träffa en tjej utan att se några kort på henne och inte kort som är 10 år gamla!. Hon ska vara glad att du vill träffa henne inte tvärt om. Så innan du ens träffar henne kräv kort så kommer det gå smidigare för båda 2.

hultman
2007-04-11, 22:29
Jag har läst tråden, och har nu följande frågeställningar:

Varför - om du nu själv lyckats så bra med att ragga på inet - vill du delge information till andra som du skulle "vinna över"? Det är ungefär som att skriva en bok om hur man tjänar enorma summor pengar; varför inte tjäna en massa pengar istället för att skriva en bok om hur man gör? Ragga på internet? Dumheter.

Röda_Lacket
2007-04-11, 22:36
Jag har läst tråden, och har nu följande frågeställningar:

Varför - om du nu själv lyckats så bra med att ragga på inet - vill du delge information till andra som du skulle "vinna över"? Det är ungefär som att skriva en bok om hur man tjänar enorma summor pengar; varför inte tjäna en massa pengar istället för att skriva en bok om hur man gör? Ragga på internet? Dumheter.

Precis av den anledningen att vissa orkar svara på frågor som ställs om och om igen på detta forumet om tex kreatin, deff eller annat. Sedan är jag ingen expert jag bara ville skriva av mig lite ang ämnet om någon får ett lite bättre liv så blir jag bara glad :-D.

Sedan ska man inte underskatta internet då nästan alla dagens tjejer testat på att chatta.

Runda Grodan
2007-04-24, 11:03
Kommer det någon del 3 på Röda_Lackets raggningsskola?

Gpajpen
2007-04-24, 11:07
herregud. få känslor å grejer? aja ska inte lägga mig i :D keep on truckin

Lelle Pelle
2007-04-24, 11:08
Underbar läsning:)