handdator

Visa fullständig version : Inga resultat


laylow
2007-04-11, 21:32
Tjena
Kan någon hjälpa mig att gå framåt? Det känns som om jag har stannat där jag är nu och får inga resultat.
Innan jag styrketränade, för 5 månader sedan mätte jag mina armars omkrets och det var 35cm och nu är det 38,5. Fast det har ökat så känner jag ingen skillnad. Jag brukar slita direkt efter skolan.

Kan någon hjälpa mig?

PS: Vill ni veta min vikt, hur jag tränar osv så är det bara och säga det så ni kan hjälpa mig.

King Grub
2007-04-11, 21:33
Har du inte ökat speciellt i fettmängd är det en mycket god ökning, och du kan helt enkelt inte förvänta dig större sådana under några förutsättningar på den tiden.

laylow
2007-04-11, 21:34
Har du inte ökat speciellt i fettmängd är det en mycket god ökning, och du kan helt enkelt inte förvänta dig större sådana under några förutsättningar på den tiden.


Hmm fettmängd vet jag inte om jag har ökat.
Hur ser man det?

Mina armar är inte mjuka det är en bula :P
lite synligare än innan

Emil_Larsson
2007-04-11, 21:38
Som en på gymmet sa:

Rom byggdes inte på en dag.

laylow
2007-04-11, 21:41
Som en på gymmet sa:

Rom byggdes inte på en dag.

Kan du berätta hur man ser om man har ökat i fettmängd istället?*gah!*

Handcuff
2007-04-11, 21:44
Det tar oändligt länge att bygga muskler speciellt efter att du har tränat ett tag.

OT: I din "mäta armar" tråd är din överarm hela 1cm grövre än i denna :D

Garnax
2007-04-11, 21:47
Försök inte mäta storleken på musklerna, se din ökningar i vikterna istället.

Med det ena kommer det andra...

bulk fiction
2007-04-11, 21:48
Kan du berätta hur man ser om man har ökat i fettmängd istället?*gah!*

Om du blivit fetare i allmänhet, det är ju inte så att du lagt på dig fett enbart på armarna, kolla på midjan tex.

laylow
2007-04-11, 21:54
Om du blivit fetare i allmänhet, det är ju inte så att du lagt på dig fett enbart på armarna, kolla på midjan tex.



Midjemåttet är 5cm tunnare nu, så det är inte så mycket fett?

laylow
2007-04-11, 21:57
Försök inte mäta storleken på musklerna, se din ökningar i vikterna istället.

Med det ena kommer det andra...



Storleken spelar mest roll för mig *rolleyes*



PS: handcuff, haha det är ett ungefär. 1cm? :eek: inte visste jag att det var mycket. :D

A.Pahkamaa
2007-04-11, 21:57
Om du flyttar fokus från biceps till vettiga övningar så som knäböj, marklyft, frivändningar, bänkpress, militärpress, chins... så kommer resultaten.

bulk fiction
2007-04-11, 21:59
Om du flyttar fokus från biceps till vettiga övningar så som knäböj, marklyft, frivändningar, bänkpress, militärpress, chins... så kommer resultaten.

Helt rätt.:thumbup:

laylow
2007-04-11, 22:01
Om du flyttar fokus från biceps till vettiga övningar så som knäböj, marklyft, frivändningar, bänkpress, militärpress, chins... så kommer resultaten.

Det är många övningar jag inte har testat.
Jag kör samma övningar, 3 övningar per muskelgrupp och inget mer.
Jag kör alla muskelgrupper 2 gånger i veckan. Ska jag ha 3 olika i varje pass eller går det bra med samma som jag gör nu?

A.Pahkamaa
2007-04-11, 22:07
Det är många övningar jag inte har testat.
Jag kör samma övningar, 3 övningar per muskelgrupp och inget mer.
Jag kör alla muskelgrupper 2 gånger i veckan. Ska jag ha 3 olika i varje pass eller går det bra med samma som jag gör nu?

Skriv ner hur du tränar så kanske någon vänlig själ kan hjälpa dig, jag har varken tid eller ork just nu.

Raggis
2007-04-11, 22:20
Det är många övningar jag inte har testat.
Jag kör samma övningar, 3 övningar per muskelgrupp och inget mer.
Jag kör alla muskelgrupper 2 gånger i veckan. Ska jag ha 3 olika i varje pass eller går det bra med samma som jag gör nu?

Variation, min vän. Variation.

laylow
2007-04-11, 22:23
Variation, min vän. Variation.

Okej tack grabbar

Pez
2007-04-11, 22:29
Tjena
Kan någon hjälpa mig att gå framåt? Det känns som om jag har stannat där jag är nu och får inga resultat.
Innan jag styrketränade, för 5 månader sedan mätte jag mina armars omkrets och det var 35cm och nu är det 38,5. Fast det har ökat så känner jag ingen skillnad. Jag brukar slita direkt efter skolan.

Kan någon hjälpa mig?

PS: Vill ni veta min vikt, hur jag tränar osv så är det bara och säga det så ni kan hjälpa mig.

Vad hade du tänk dig skulle hända på 5 månader?
Vad var dina förväntningar av hur din fysik skulle se ut efter ett halvårs träning?