handdator

Visa fullständig version : Kreatin o motivation


jonte85
2007-04-11, 16:31
Jag vet att av kreatin orkar man mer osv, men vad är det som gör att man blir mer motiverad till att träna när man går på kreatin? Har nu lagt av med kreatin monohydrat för att gå över till kre-alkalyn. Varit utan kreatin en vecka och känner mig mkt slöare samt omotiverad, vill ju som inte vara beroende av kreatin för att kunna träna. Vad kan man göra åt saken?

Pepz
2007-04-11, 16:46
underskatta inte placeboeffekten som du får av att peta i dig piller eller pulver..
du kan ju "tro" att det ska gå sämre utan dessa piller/pulver och därför gör det också det.

jonte85
2007-04-11, 16:51
underskatta inte placeboeffekten som du får av att peta i dig piller eller pulver..
du kan ju "tro" att det ska gå sämre utan dessa piller/pulver och därför gör det också det.


Ligger nånting i det du säger faktiskt.. *rolleyes*

FreCKo
2007-04-11, 18:01
Har du ändrat kosten på något annat sätt förutom att sluta med kreatinet? Dricker du mindre vatten?

Dom två sakerna skulle jag kolla upp, man häller ju i sig rätt stora mängder vatten när man går på kreatin men med kre-alkalyn vet jag inte om man dricker så mycket vatten :confused:

Rahf
2007-04-11, 21:09
Har du ändrat kosten på något annat sätt förutom att sluta med kreatinet? Dricker du mindre vatten?

Dom två sakerna skulle jag kolla upp, man häller ju i sig rätt stora mängder vatten när man går på kreatin men med kre-alkalyn vet jag inte om man dricker så mycket vatten :confused:

Vad jag förstått så har han inte börjat med Kre-Alkalyn än.

Som Pepz säger också så är det nog mycket som sitter i skallen din vad gäller kreatinets effekt. Placebo är mäktiga grejer. Du får helt enkelt acceptera att du är ett starkt as som klarar av att pumpa som ett djur även utan kreatin.

Hare bäst i väntan på Kre-Alkalyn!