handdator

Visa fullständig version : hjälp med att öka vikter


G-Spot
2007-04-11, 16:24
Hej
Jag har lite svårt med att öka reps och vikter på olika övningar.
Som t.ex skivstångs curl, jag kör samma vikter hela tiden utan att öka det.
Jag kör biceps på tisdagar och fredagar och det verkar som om jag kör med 35hela tiden utan att öka. Jag har inte ökat på flera månader nu.
Några tips på hur man ska göra? Ska jag höja med 5 kg varje gång eller är det för mycket?

väldigt väldigt tacksam för svar

PS: var snäll och sluta kommentera att jag inte skriver tydligt.Bättre än så kan jag inte :( :(

nr16
2007-04-11, 16:28
1. Ät mer
2. Ändra reps och set och vikter
3. Träna det en gång extra vissa veckor

Mina tips

G-Spot
2007-04-11, 16:33
1. Ät mer
2. Ändra reps och set och vikter
3. Träna det en gång extra vissa veckor

Mina tips

Ändra reps och vikter? Hur ofta och hur mycket ska jag öka med efter varje pass?

Raggis
2007-04-11, 16:33
Hur ska du kunna höja med 5 kg varje gång om du nu inte orkar det *screwy*. Som ovanstående sa. Ät - träna tungt och varierande - vila - repetera. Allting tar tid.

Karl_alfred
2007-04-11, 16:35
Ändra reps och vikter? Hur ofta och hur mycket ska jag öka med efter varje pass?

Kör du lika som du alltid gjort lär det bli lika som det altid blivit.

Ulf A Big
2007-04-11, 16:41
Försök att jobba med progressivitet och inte för avancerat och inte för tungt. Du får bra styrke- och muskeltillväxt kring 65-80% 1RM.
Träningsätt:
Börja med en vikt du klarar att köra 10 reps i två-tre set set fyra och fem 6-8reps och när du klarar 10 reps i fyra set höjer du vikten med 0.5-1.5 kg dvs så att du klarar lika mycket som i ursprungsläget i exemplet med repsen sedan är det bara att jobba sig vidare... Räkna med att det tar ca 4-6 veckor för att få muskeln att anpassa sig efter det man kommit förbi nybörjarstadiet.

GymTT
2007-04-11, 16:54
Chilla ned nu grabbar så slipper modsen bli sura.

ON: Allt det där med maten osv givetvis som redan nämts.
Sen ger du dig f***n på att klara det! Tror mycket handlar om målmedvetenhet och vilja!

z_bumbi
2007-04-11, 16:55
Ändra reps och vikter? Hur ofta och hur mycket ska jag öka med efter varje pass?

Hur många reps och set kör du idag?

major Pectoralis
2007-04-11, 17:14
Hej
Jag har lite svårt med att öka reps och vikter på olika övningar.
Som t.ex skivstångs curl, jag kör samma vikter hela tiden utan att öka det.
Jag kör biceps på tisdagar och fredagar och det verkar som om jag kör med 35hela tiden utan att öka. Jag har inte ökat på flera månader nu.
Några tips på hur man ska göra? Ska jag höja med 5 kg varje gång eller är det för mycket?

väldigt väldigt tacksam för svar

PS: var snäll och sluta kommentera att jag inte skriver tydligt.Bättre än så kan jag inte :( :(

Mat och variation är bra. Dock skulle jag absolut rekommendera dig att byta övning/övningar för en period på 3-6 veckor. Byt sedan övningar igen osv.