handdator

Visa fullständig version : Biceps dagen efter rygg, ok?


GymTT
2007-04-11, 11:09
Funkar det bra enligt era erfarenheter?

Körde rygg igår (15 set) och hade tänkt köra 9 set biceps idag efter bröstträningen.

Tycker inte biceps borde vara jätteslitna från igår?

Mvh

MyZkO.
2007-04-11, 11:12
Det skall väl inte vara några problem , dock av egen erfarenhet så brukar biceps vara ganska så slitna efter ryggpasset. Alla dragövningar tar ju ganska så bra på biceps, men så länge du känner att dom är pigga osv så är det väl bara att kötta på! :hbang:

L-Sami
2007-04-11, 11:13
Märker ingen skillnad, it's all in your head.

champion
2007-04-11, 11:14
Jag tycker det låter OK.
Körde själv rygg igår och ska köra biceps idag eller ben. Känn efter hur sliten du känner dig i armarna.

GymTT
2007-04-11, 11:16
Thanks boys! kanske blir ett par färre set men tyngre! *drool* *flex*

tp_88
2007-04-11, 11:32
Jag undviker att köra så, men det är väl givetvis inte hela världen. Beror ju iaf delvis också på utförandet i ryggövningarna. Hur bra du kan/vill koppla ur biceps osv. Jag brukar ha åtminstone 48h mellan rygg- och bicepspassen iaf.

Robban
2007-04-11, 12:05
Är väl inte att rekommendera. Inte direkt schysst mot dina stackars biceps som är mer än "lite" involverade under ryggträningen...

Cerberus
2007-04-11, 12:08
medverkar triceps nåt i ryggträning tror ni?

GymTT
2007-04-11, 13:17
Är väl inte att rekommendera. Inte direkt schysst mot dina stackars biceps som är mer än "lite" involverade under ryggträningen...

TP och robban: Om jag minskar setmängden idag på biceps då? 6 tunga set?

Robban
2007-04-11, 13:19
TP och robban: Om jag minskar setmängden idag på biceps då? 6 tunga set?

Kör så! Det är inte vad man gör en enstaka gång som bestämmer utgången...

GymTT
2007-04-11, 13:21
Kör så! Det är inte vad man gör en enstaka gång som bestämmer utgången...

Förstår men måste tänka långsiktigt.

Vad är bättre att göra då?
Igår körde jag som sagt rygg, och idag står bröst + biceps på schemat.

Ska jag köra endast bröst idag och gå till gymmet imorgon för att bara köra biceps och eventuellt lägga till underarmar,mage eller liknande?

Eller vilken lösning anser du vara bäst robban?


EDIT: Biceps släpar mest också så därför känns detta problem extra viktigt

tack

Fatality
2007-04-11, 13:35
lånar tråden lite så här ser mitt schema ut nu:

Dag1: Biceps+Mage
Dag2: Bröst+Vader
VILA
Dag3: Triceps+Axlar
Dag4: Rygg+Lår
VILA

Ska nog byta ut Lår på rygg dagen blir FÖR intensivt svimmar nästan.. men en heldags vila hinner väl bicepsen vila ut sig innan bicepspasset? så mkt stryk tar ju inte biceps i ryggövningarna förutom kanske sittande rodd och liknande, stående rodd tycker jag inte tar lika mkt i biceps osv.. det har funkat bra nu första veckan iaf, pallar inte köra rygg+biceps och bröst+triceps scheman längre känns för tråkigt så ja la ut schemat så här så har jag en rolig muskel per dag iallafall.. håller motivationen uppe så det är nog det bästa för mig men 24h ren vila borde väl ändå räcka.. sen 12timmar till innan träningen, vad tror ni?

GymTT
2007-04-11, 13:36
lånar tråden lite så här ser mitt schema ut nu:

Dag1: Biceps+Mage
Dag2: Bröst+Vader
VILA
Dag3: Triceps+Axlar
Dag4: Rygg+Lår
VILA

Ska nog byta ut Lår på rygg dagen blir FÖR intensivt svimmar nästan.. men en heldags vila hinner väl bicepsen vila ut sig innan bicepspasset? så mkt stryk tar ju inte biceps i ryggövningarna förutom kanske sittande rodd och liknande, stående rodd tycker jag inte tar lika mkt i biceps osv.. det har funkat bra nu första veckan iaf, pallar inte köra rygg+biceps och bröst+triceps scheman längre känns för tråkigt så ja la ut schemat så här så har jag en rolig muskel per dag iallafall.. håller motivationen uppe så det är nog det bästa för mig men 24h ren vila borde väl ändå räcka.. sen 12timmar till innan träningen, vad tror ni?


Kan inte jag få svar på min fråga först?

Jacksatan
2007-04-11, 13:38
Jag skulle absolut inte köra så. Mina biceps är absolut inte ok dagen efter ett ryggpass.

GymTT
2007-04-11, 13:39
Jag skulle absolut inte köra så. Mina biceps är absolut inte ok dagen efter ett ryggpass.

Så i mitt fall hade du kört bara bröst idag och väntat med biceps till imorgon?

Fatality
2007-04-11, 13:40
dubbelpost

Jacksatan
2007-04-11, 13:40
Så i mitt fall hade du kört bara bröst idag och väntat med biceps till imorgon?

Absolut. Man ska inte vara för bicepskåt. :D

Fatality
2007-04-11, 13:40
Kan inte jag få svar på min fråga först?


pach tänker du bara på dig själv eller.:furious:

GymTT
2007-04-11, 13:40
pach tänker du bara på dig själv eller.:furious:

Ja när jag startar en tråd som innefattar mina problem så ser jag det som primärt att få svar på det först. tack gubben

tp_88
2007-04-11, 13:41
TT; om biceps står på schemat dagen efter rygg vecka efter vecka skulle jag se över splitten. Antingen slänga in en vilodag efter ryggpasset, flytta bicepspasset eller ändra splitten "helt och hållet". Kanske köra biceps tillsammans med ben? Ryggpasset borde ligga en bit ifrån benpasset enligt mig, därför tycker jag det funkar ganska bra.

HenrY
2007-04-11, 13:43
Har kört samma sak, fast då triceps dagen efter bröst/axlar. Det har fungerat för mina triceps, men det kanske inte direkt går att jämföra på rak arm.

Triceps är ju en större, tåligare muskel osv. Sen kopplas möjligen inte triceps in lika mycket i min bröst/axel träning som biceps under ryggträningen...

Jag skulle testa om jag vore du, och sedan avgöra!

GymTT
2007-04-11, 13:43
TT; om biceps står på schemat dagen efter rygg vecka efter vecka skulle jag se över splitten. Antingen slänga in en vilodag efter ryggpasset, flytta bicepspasset eller ändra splitten "helt och hållet". Kanske köra biceps tillsammans med ben? Ryggpasset borde ligga en bit ifrån benpasset enligt mig, därför tycker jag det funkar ganska bra.

Tack för svaret tp. Tror det borde funka bra att köra som jag tänkte nu, endast bröst idag och biceps imorgon istället?!

Kimball
2007-04-11, 15:26
medverkar triceps nåt i ryggträning tror ni?

Jag körde triceps och axlar dagen innan ryggpasset förut, och då hade jag problem att hålla emot på uppvägen i latsdragen, mindre bra.

GymTT: Har du testat att lägga bicepspasset på samma dag som ryggpasset? Det upplägget passar mig ypperligt. Så slipper man oroa sig för att ta kål på de små biccarna. Min högst personliga åsikt, tho.

GymTT
2007-04-11, 15:55
Jag körde triceps och axlar dagen innan ryggpasset förut, och då hade jag problem att hålla emot på uppvägen i latsdragen, mindre bra.

GymTT: Har du testat att lägga bicepspasset på samma dag som ryggpasset? Det upplägget passar mig ypperligt. Så slipper man oroa sig för att ta kål på de små biccarna. Min högst personliga åsikt, tho.

Kimball, kanske vore något.hmm

Mitt nuvarande schema ser ut följande.

Pass1: Bröst Biceps
Pass2: Ben
Pass3: Axlar Triceps
Pass4: Rygg Vader

Förut köde jag måndag,onsdag,fredag,söndag

Nu har jag dock börjat köra 2-1-2.

Hur bör jag göra? Bara ändra om biceps till ryggdagen? och köra bröst ensamt?

G-Spot
2007-04-11, 16:14
Jag undviker att köra så, men det är väl givetvis inte hela världen. Beror ju iaf delvis också på utförandet i ryggövningarna. Hur bra du kan/vill koppla ur biceps osv. Jag brukar ha åtminstone 48h mellan rygg- och bicepspassen iaf.

Jag brukar köra dom på samma dag...

Rahf
2007-04-11, 16:19
Bröst + triceps och rygg + biceps brukar det bli för mig.

Honn
2007-04-11, 16:34
Jag körde biceps dagen efter rygg i flera år och tyckte det fungerade fint.
medverkar triceps nåt i ryggträning tror ni?
Tillräckligt för att jag inte kan köra rygg ordenligt om jag har träningsvärk i dom.

tp_88
2007-04-11, 16:47
Jag brukar köra dom på samma dag...
Ja, det eller minst 48h ifrån. Tycker jag.

Tuniz
2007-04-11, 18:27
Jag kör armar dagen efter rygg och jag har inga som helst problem med det.

Känner du dig inte för mör i armarna dagen efter ryggpasset är det ju bara att köra på ;)

Kimball
2007-04-12, 12:55
Kimball, kanske vore något.hmm

Mitt nuvarande schema ser ut följande.

Pass1: Bröst Biceps
Pass2: Ben
Pass3: Axlar Triceps
Pass4: Rygg Vader

Förut köde jag måndag,onsdag,fredag,söndag

Nu har jag dock börjat köra 2-1-2.

Hur bör jag göra? Bara ändra om biceps till ryggdagen? och köra bröst ensamt?

Byter du plats på vader och bicepspasset så kör du samma uppdelning som mig, fast lite annorlunda dagar bara. Tycker det fungerat bra på det stadiet att "muskelgrupperna inte krockar" någon dag. Sen har jag fått för mig att armarna växer på bättre sen jag lade de tillsammans med ryggen, än när jag körde de med ben tex. Men det är förmodligen bara i mitt huvud.

Clyde
2007-04-12, 13:56
Anvnder du dragremmar och inte maler på med onödigt många övningar i ryggträningen är det väl inga större problem.

Men inte skulle det passa mig. Du får nog ut mer om du kör biceps tillsammans med ryggen. För du har väl inte tränat mer än 2-3 år?