handdator

Visa fullständig version : triceps brachii


Sund
2007-04-11, 09:35
Jag undrar vilka övningar som tar mer på triceps
(gäddhänget,baksida arm) *popcorn*

Niclaaas
2007-04-11, 09:37
http://www.exrx.net/Lists/ExList/ArmWt.html

där har du ett gäng övningar

timpaw
2007-04-11, 09:38
herregud, att du ställer en sådan fråga när du har den mest omfattande övningsbanken någonsin skriven på ett internetforum 2 trådar över denna.

kolla igenom den, finns till och med filmer som visar rörligt utförande

bertbert
2007-04-11, 09:41
Bäst:
Liggande tricepsextension runt huvudet

Mycket bra:
Sittande french press med fri stång utan ryggstöd
Sittande french press i smith utan ryggstöd

Bra:
Stående triceps pushdown (vajer)

tycker,
bertbert

nordland
2007-04-11, 09:48
1. Gristung smalbänk
2. Liggande Tricepspress runt huvudet
3. Tate-press
4. Dips med extra vikt
5. Klossbänk/Lockouts

Undvik kablar så mycket som möjligt..

Nitrometan
2007-04-11, 10:23
Jag undrar vilka övningar som tar mer på triceps
(gäddhänget,baksida arm) *popcorn*
Tar mer än vadå?

RassK
2007-04-11, 11:13
(gäddhänget,baksida arm)

aka. M. triceps brachii caput longum
aka. långa huvudet på triceps

liggande triceps extension runt huvudet, glhf.

Emil_Larsson
2007-04-11, 11:21
Favoriten är ju Dips på bänk och tricepsextensions.

Pröva att köra tricepsextensions till pannan, in med armbågarna tätt intill. Vet inte vad den heter mer specifikt, men det är precis samma princip som när man drar bakom huvudet, fast till pannan. Händerna blir lite mer cp bara.

jakkan
2007-04-11, 12:02
Favoriten är ju Dips på bänk och tricepsextensions.

Pröva att köra tricepsextensions till pannan, in med armbågarna tätt intill. Vet inte vad den heter mer specifikt, men det är precis samma princip som när man drar bakom huvudet, fast till pannan. Händerna blir lite mer cp bara.

Arne kommer skälla på dig nu

Emil_Larsson
2007-04-11, 12:04
Arne kommer skälla på dig nu

Whatfu...

Biter på naglarna.

Förbereder en utskällning av en viss person på ett visst gym.

Lövbiffen
2007-04-11, 12:16
Whatfu...

Biter på naglarna.

Förbereder en utskällning av en viss person på ett visst gym.

Skälet till att gå runt huvudet, är väl i princip för att få mer sträck i triceps långa huvud. Så det känns rätt dumt att stanna vid pannan då.
Dessutom kan du ju lassa på mer vikt utan riskera krossa pannbenet om du kör runt huvudet ;)

Emil_Larsson
2007-04-11, 12:19
Skälet till att gå runt huvudet, är väl i princip för att få mer sträck i triceps långa huvud. Så det känns rätt dumt att stanna vid pannan då.
Dessutom kan du ju lassa på mer vikt utan riskera krossa pannbenet om du kör runt huvudet ;)

Ok, Det tipset finns inte längre. Jag sa inget, host. Vi ska leva så länge vi kan, inte dö i förtid genom en krossad panna ;)

bubbe
2007-04-11, 12:30
Skälet till att gå runt huvudet, är väl i princip för att få mer sträck i triceps långa huvud. Så det känns rätt dumt att stanna vid pannan då.
Dessutom kan du ju lassa på mer vikt utan riskera krossa pannbenet om du kör runt huvudet ;)

Vad jag har hört Arne säja om detta är att armbågarna inte mår så bra av att stanna mitt i rörelsen, går man runt så blir det en avlastning längst ner istället (och längre sträck naturligtvis).

bertbert
2007-04-11, 14:20
Vad jag har hört Arne säja om detta är att armbågarna inte mår så bra av att stanna mitt i rörelsen, går man runt så blir det en avlastning längst ner istället (och längre sträck naturligtvis).

+följande:

Hur köra vråltungt om man går till pannan? Gäller att vara säker på att inte gå till bom då...