handdator

Visa fullständig version : Träning med naturlig vikt


Maharadja
2007-04-10, 22:18
Kalla mig oldfashion eller omodern..men föredrar faktiskt träning där man använder kroppen som enda viktbelastning. Att springa intervaller i leriga branta backar så länge man orkar, träna ben genom att springa i varierad terräng och i djupsnö på sjön...köra lite situps på nån rastplats där man har världens grymmaste utsikt över staden och sjöarna..armhävningar kan man också passa på med när man ändå är igång. Och varva det med pilates hemma där man tar hand om de muskelgrupper som behövs för tillfället. Ibland är det då skönt att vara norrlänning ;) Att läsa om många av er här och era avancerade träningsprogram gör mig nästan ANDFÅDD. Har provat på att träna styrke i gymmet nåra gånger,men tycker att det mesta av energin går åt till att bläddra i sina träningspapper o identifiera maskinerna...herregud,ibland vet man ju inte ens vilket håll man ska sitta åt eller VAD det är som tränas.... ;)

Gpajpen
2007-04-10, 22:21
whatever makes you happy !

champion
2007-04-10, 22:25
Trivs man med den träningen man kör så ska man köra på varför ska man byta då?
Finns dom som har grymt stor fysik genom att träna med sin kroppsvikt.
Bättre att vara glad under träning än sur och grinig så man lägger av senare. Med det vill ja säga TUTA Å KÖR! :thumbup: :thumbup:

überstarken
2007-04-10, 22:29
Måste veta din ålder, längd, vikt, mått lite här å var (bröst, rumpa osv), för att kunna ge dig en korrekt bedömning av vilken träningsmetod du bör använda för att nå bästa resultat.






























:naughty:

ROMPE
2007-04-10, 22:32
WannaBe Rocky.....

mini
2007-04-10, 22:33
Eh, jaha? Du ville bara dela med dig?

Fatalist
2007-04-10, 22:37
Säger en hel del om hur effektiv din kroppsviktsträning är om du blir andfådd av att bläddra i papper! ;)

Bite
2007-04-10, 22:39
Kalla mig oldfashion eller omodern..men föredrar faktiskt träning där man använder kroppen som enda viktbelastning. Att springa intervaller i leriga branta backar så länge man orkar, träna ben genom att springa i varierad terräng och i djupsnö på sjön...köra lite situps på nån rastplats där man har världens grymmaste utsikt över staden och sjöarna..armhävningar kan man också passa på med när man ändå är igång. Och varva det med pilates hemma där man tar hand om de muskelgrupper som behövs för tillfället. Ibland är det då skönt att vara norrlänning ;) Att läsa om många av er här och era avancerade träningsprogram gör mig nästan ANDFÅDD. Har provat på att träna styrke i gymmet nåra gånger,men tycker att det mesta av energin går åt till att bläddra i sina träningspapper o identifiera maskinerna...herregud,ibland vet man ju inte ens vilket håll man ska sitta åt eller VAD det är som tränas.... ;)

Det är alltid skönt, men så otroligt irrelevant för tråden :D

Whatever floats your boat liksom, vi är många här som gillar att slita med vikter.

Baan
2007-04-10, 23:08
vafan det är bra dra sig ner på gymmet och pumpa och trycka etc etc..

krilleh
2007-04-10, 23:22
klart allting är krångligt ibörjan. Men efter att ha kört sitt schema ett par månader så är det lika enkelt att följa det utan några block som att kissa stående.

z_bumbi
2007-04-11, 07:57
Kalla mig oldfashion eller omodern..men föredrar faktiskt träning där man använder kroppen som enda viktbelastning. Att springa intervaller i leriga branta backar så länge man orkar, träna ben genom att springa i varierad terräng och i djupsnö på sjön...köra lite situps på nån rastplats där man har världens grymmaste utsikt över staden och sjöarna..armhävningar kan man också passa på med när man ändå är igång. Och varva det med pilates hemma där man tar hand om de muskelgrupper som behövs för tillfället.)

Pilates, tidigt 1900-tal

Styrketräning med vikter, bevisligen 500 år före Kristi födelse.

Undrar vem som är oldschool?

(Vet vet inte riktigt vad tråden ska handla om så jag spinner bara vidare :D)

Rahf
2007-04-11, 10:30
Kroppen ser ingen skillnad på träning med vikter mot för om man tränar med kroppsvikt, det är belastningen som spelar roll. Med det vill jag ha sagt att kroppsvikten tar en så långt till man måste göra övningarna antingen svårare eller lägga till mer vikt för att öka belastningen.

MissPaula
2007-04-11, 13:18
Kalla mig oldfashion eller omodern..men föredrar faktiskt träning där man använder kroppen som enda viktbelastning. Att springa intervaller i leriga branta backar så länge man orkar, träna ben genom att springa i varierad terräng och i djupsnö på sjön...köra lite situps på nån rastplats där man har världens grymmaste utsikt över staden och sjöarna..armhävningar kan man också passa på med när man ändå är igång. Och varva det med pilates hemma där man tar hand om de muskelgrupper som behövs för tillfället. Ibland är det då skönt att vara norrlänning ;) Att läsa om många av er här och era avancerade träningsprogram gör mig nästan ANDFÅDD. Har provat på att träna styrke i gymmet nåra gånger,men tycker att det mesta av energin går åt till att bläddra i sina träningspapper o identifiera maskinerna...herregud,ibland vet man ju inte ens vilket håll man ska sitta åt eller VAD det är som tränas.... ;)


Det ar val bara att inse att alla ar vi olika. Sjalv har ja haft problem med knana sa pulsa i sno och springa leriga backar har inte varit sarskilt bra alternativ. Sen hjalpte det val inte att ja alltid tyckt att springa ar DO-trakigt. (Aven fast ja ar uppvaxt i norrland.)
Tycker inte heller om att anvanda styrkemaskiner sa mycket, for manga installningar, jag ar lat.
Men som sagt, kor pa det som funkar for dig, sen kan man ju respektera att andra inte har samma intressen och filosofi som dig sjalv.

Maharadja
2007-04-11, 18:14
ojdå här var de vissa påhopp på va ja skrev.. DON´T READ then.. ;) Jag ville bara skriva av mig, har haft toppendagar i vårsolen..tss

hobbitar
2007-04-11, 18:20
Har du provat att gå in på gymmet UTAN papper och bara köra på måfå? Sätt dig i en maskin, slut ögonen och börja pumpa, känna muskeln kontrahera, känn hur dina muskler jobbar oj oj vad härligt det är med extrem kontakt i musklerna å glöm inte att ha ögonen slutna under hela settet, fokusera och njut!

Det kallar jag skön träning!

mini
2007-04-11, 18:21
Tycker du att det är konstigt att man funderar på vad du vill ha fram? Nu vet vi att du bara bloggade lite. Good for you. :thumbup: