handdator

Visa fullständig version : deff för första gången..


tompsa
2007-04-10, 20:22
Längd: 178cm Vikt: 85-88kg
hade tänkt å deffa ner mig 6-8 kg snart, men problemet är att jag aldrig har deffat förut.. vet att man ska få i sig 2gr x kg kroppsvikt, men hur mkt kolhydrater ska man få i sig? och är det nåt visst antal kalorier jag ska få i mig, eller klarar jag mig bara jag får i mig nog med protein:O?

Raggis
2007-04-10, 20:30
Du har uppenbarligen inte läst King Grub's utomordentliga deffguide:

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Läs igenom, och kom med frågor sen.

Eddie Vedder
2007-04-10, 20:38
Du har uppenbarligen inte läst King Grub's utomordentliga deffguide:

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Läs igenom, och kom med frågor sen.

Tänk om King Grub hade fått en tia varje gång som deffguiden länkats och/lr rekommenderats till personer som ber om defftips.

Då hade nog Ingvar Kamprad fått kliva ner en placering från Sveriges rikaste personer.:D

Raggis
2007-04-10, 20:45
Tänk om King Grub hade fått en tia varje gång som deffguiden länkats och/lr rekommenderats till personer som ber om defftips.

Då hade nog Ingvar Kamprad fått kliva ner en placering från Sveriges rikaste personer.:D

Haha :D Det har du rätt i :). Bra är guiden också =)

ROMPE
2007-04-10, 22:34
HAHA! LÄS GUIDEN MINST 5 gånger så kommer du alldrig skapa nån tråd om Deff eller viktminskning.

Rahf
2007-04-11, 10:09
HAHA! LÄS GUIDEN MINST 5 gånger så kommer du alldrig skapa nån tråd om Deff eller viktminskning.

Jinxed. Jag förväntar mig en tråd i ämnet inom kort.

OT: Läs deffguiden och se till att utbilda dig lite mer i området. Just nu låter du som någon som läst Aftonbladet och hakat på deras viktminskningstrender. Ha inte för bråttom, överanalysera inte, ät vanlig mat i mindre mängder och träna minst lika mycket så går det nog vägen.

tompsa
2007-04-11, 12:51
okej :) men är det nödvändigt att räkna kalorier? tycker att det låter lite jobbigt..:p

Sniggel
2007-04-11, 13:40
Det är nödvändigt att räkna kalorier om du inte klarar att gå ner i vikt. Genom att kolla hur mycket energi allt innehåller och även lista ut vad man förbrukar får man oftast en insikt i vad man gör för fel.

Nithian
2007-04-11, 15:47
okej :) men är det nödvändigt att räkna kalorier? tycker att det låter lite jobbigt..:p

Nej. Ät bra, varierande, proteinrik kost och går du inte ner i vikt äter du mindre, men samma mat. LÄTT!

FreCKo
2007-04-11, 18:03
Tänk om King Grub hade fått en tia varje gång som deffguiden länkats och/lr rekommenderats till personer som ber om defftips.

Då hade nog Ingvar Kamprad fått kliva ner en placering från Sveriges rikaste personer.:D

Underskatta inte Ingvar Kamprad! Han är fan snålare än en skotte.