handdator

Visa fullständig version : ATP efter träning.


fonzie
2007-04-10, 18:07
Har alltid kört med Kreatin Monohydrat efter passen tsms me malto. Funkar det likvärdigt bra med Citrat? Vill inte gå upp i vikt nämligen.

Bananen20
2007-04-10, 22:01
Jag tar kreatincitrat efter träning. Vet inte om det funkar lika bra dock.
/Onödigt inlägg

Fatalist
2007-04-10, 22:21
Du kommer i vilket fall inte lägga på dig någon vikt att tala om, oavsett kreatinsort.

L-Sami
2007-04-10, 23:39
Du kommer i vilket fall inte lägga på dig någon vikt att tala om, oavsett kreatinsort.

Kreatin Monohydrat binder vätska, vilket kan leda till viktuppgång på ett par kilo, det är nog det han menar.

fonzie
2007-04-10, 23:41
Kreatin Monohydrat binder vätska, vilket kan leda till viktuppgång på ett par kilo, det är nog det han menar.

Såklart. :)

Omformulering:
Ger citrat samma effekt som monohydrat minus vätskebindningen?

TjeckRacer
2012-05-25, 17:52
Har några funderingar om att äta kosttillskott som påstås öka ATP och ge "clean energy" och det här verkade vara den vettigaste av dom ATP-trådar som låg i kosttillskottsdelen.

Har senaste månaden ätit en överprisad pre-WO produkt som heter shroomtech sport. Innehållet är främst cordyceps svampar, rhodiola rosea och ginseng. Samt lite annat smått och gott. Google för exakt innehåll.

Har verkligen gjort en markant skillnad för min prestation vid långa, tunga styrkepass baserat på basövningar. Istället för ett stim-fokus så har det kännts som att energin växer på en ju längre passet går. Blir varm och svettas mycket. Nu när jag ätit upp burken och bytt till enbart koffein som pre-wo har passen kännts riktigt tunga. Så, min frågeställning är om det verkligen är bra att vänja sig att träna med tillsatt ATP istället för saker som påverkar CNS? "Train low, compete high"?

Att det hjälpt min prestation/dagsform är det inget tvivel om, men hur påverkar det återhämtning och tillväxt?

Mvh

Sverker
2012-05-25, 18:59
Vad svamparna gör vet jag inte. Men de innehåller inget ATP.

Awesomeous Prime
2012-05-25, 19:07
Har några funderingar om att äta kosttillskott som påstås öka ATP och ge "clean energy" och det här verkade vara den vettigaste av dom ATP-trådar som låg i kosttillskottsdelen.

Har senaste månaden ätit en överprisad pre-WO produkt som heter shroomtech sport. Innehållet är främst cordyceps svampar, rhodiola rosea och ginseng. Samt lite annat smått och gott. Google för exakt innehåll.

Har verkligen gjort en markant skillnad för min prestation vid långa, tunga styrkepass baserat på basövningar. Istället för ett stim-fokus så har det kännts som att energin växer på en ju längre passet går. Blir varm och svettas mycket. Nu när jag ätit upp burken och bytt till enbart koffein som pre-wo har passen kännts riktigt tunga. Så, min frågeställning är om det verkligen är bra att vänja sig att träna med tillsatt ATP istället för saker som påverkar CNS? "Train low, compete high"?

Att det hjälpt min prestation/dagsform är det inget tvivel om, men hur påverkar det återhämtning och tillväxt?

Mvh
totalt offtopic men de där måst ju vara bästa namnet på ett kosttillskott nånsin... fuck alla tråkiga anabola-aktiga namn fram för mer flumm-namn! :D

TjeckRacer
2012-05-26, 15:46
Vad svamparna gör vet jag inte. Men de innehåller inget ATP.
Nä det påstås komma från dom andra ingredienserna, svamparna ska höja syreupptagningen.
totalt offtopic men de där måst ju vara bästa namnet på ett kosttillskott nånsin... fuck alla tråkiga anabola-aktiga namn fram för mer flumm-namn! :D

Haha precis... gul-röd-grön viktkaka i böj och mark och shroomtech :D

TjeckRacer
2012-05-26, 15:57
Fel av mig. Det här påstår tillverkarna på hemsidan:

Animal models have provided evidence that cordyceps works by increasing ATP synthesis, the basic unit of energy production, thereby promoting faster energy recovery, and reduction of fatigue.

Vet inte om det är okej att länka dit?

Sverker
2012-05-26, 17:17
Nej. Du får inte länka dit.

Men syntesen av ATP är helt ointressant nu när det finns kreatin. Bildat kreatinfosfat är den buffert du behöver i träningen.



Jag länkar till Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cordyceps

TjeckRacer
2012-05-26, 18:36
Tack för svaret :) Använder redan kreatin, testade bara dessa för att jag kom över dom billigt. Antar att det är ginsenget och det andra uppiggande jag saknat tillfälligt bara.