handdator

Visa fullständig version : Bruce Lee tribute.


Raggis
2007-04-10, 17:15
http://youtube.com/watch?v=RAyHrMQcqD0

Tycker personligen att det är bäst i slutet (efter 4 min).

joriice
2007-04-10, 18:51
Om detta skall räknas som en hyllningstråd typ, så postar jag gärna ett inlägg.
Har alla Bruce Lee´s filmer och han är en stor idol för mig.
Extrem(!) fysik "för sin vikt", (om alla muskelberg skulle protestera med kommentarer...) Videon var för övrigt bra, bortsett från den lite flummiga musiken, som jag inte tycker passar in.

Raggis
2007-04-10, 19:06
Om detta skall räknas som en hyllningstråd typ, så postar jag gärna ett inlägg.
Har alla Bruce Lee´s filmer och han är en stor idol för mig.
Extrem(!) fysik "för sin vikt", (om alla muskelberg skulle protestera med kommentarer...) Videon var för övrigt bra, bortsett från den lite flummiga musiken, som jag inte tycker passar in.

Dela gärna med dig! Är själv ett stort Bruce Lee fan. Hans fysik var grymt imponerande. Speciellt de gånger han flexar sina lats.

Baan
2007-04-10, 19:06
Bruce Lee är cool. Tycker väl inte han är särskilt muskulös numera (när det ändå togs upp) men wtf, filmerna är ju klockrena och man kan ju aldrig bli riktigt kritisk mot sina barndomsidoler. Det går inte.

Raggis
2007-04-10, 19:12
Bruce Lee är cool. Tycker väl inte han är särskilt muskulös numera (när det ändå togs upp) men wtf, filmerna är ju klockrena och man kan ju aldrig bli riktigt kritisk mot sina barndomsidoler. Det går inte.

Muskulös numera? Han är, sen länge, bortgången :P. Kanske missuppfatta dig. Men, oh well. Spänstig och hyffsat stark var han. Speciellt för sin vikt.

Baan
2007-04-10, 19:15
Muskulös numera? Han är, sen länge, bortgången :P. Kanske missuppfatta dig. Men, oh well. Spänstig och hyffsat stark var han. Speciellt för sin vikt.

HÅLL KÄFTEN HAN LEVER, ELVIS TUPAC ETC MED

Menar att min uppfattning är lite mer skev numera och jag tycker han ser rätt tunn om än rätt deffad ut. När jag var liten så var han så bitig tyckte jag (även om jag såklart inte tänkte så mycket på bicepssymmetri eller proportioner mellan muskelgrupper etc).

Raggis
2007-04-10, 19:18
HÅLL KÄFTEN HAN LEVER, ELVIS TUPAC ETC MED

Menar att min uppfattning är lite mer skev numera och jag tycker han ser rätt tunn om än rätt deffad ut. När jag var liten så var han så bitig tyckte jag (även om jag såklart inte tänkte så mycket på bicepssymmetri eller proportioner mellan muskelgrupper etc).

Haha :D Mjo. Men, Bruce Lee's fysik är grymt imponerande ändå :)

Raggis
2007-04-10, 19:22
Haha :D Mjo. Men, Bruce Lee's fysik är grymt imponerande ändå :)

*Var.

beckman88
2007-04-10, 20:08
Aaah Kommer ihag nar jag och Lallle lag manga dagar i strack och kollade pa Hans Bruce Lee filmer, bast var det nar han tranade:hbang:

Slartibartfast
2007-04-10, 20:13
T.o.m jag (som tycker Brad är bitig) tycker Bruce var ett anorexia-offer. Vad vägde han? 50 kg?

Skills hade han desto mera.

Raggis
2007-04-10, 20:14
T.o.m jag (som tycker Brad är bitig) tycker Bruce var ett anorexia-offer. Vad vägde han? 50 kg?

Skills hade han desto mera.

Han vägde mer än 60 kg. Runt 65-66 tror jag.

Rahf
2007-04-10, 20:23
Bruce Lee var pothead och han tränade med vikter. Jag har nu informerat en del människor om saker de inte skulle kunna tro på. :D Snacka om att vara slumpmässig.

Bruce Lee är en lustig prick för övrigt.

Kwon
2007-04-10, 20:32
Mkt fin och vacker highlight.

joriice
2007-04-10, 21:08
Ur "The Art Of Expressing The Human Body";

"Certainly Lee´s feats of power are stuff of legend, from performing on´-finger or thumbs-only push-ups, to supporting a 75-pound barbell at arm´s length in front of him with elbows locked for several seconds, to sending individuals who outwieghed him by as much as 100 pounds flying 15 feet through the air with one of his famous one-inch punches. The power he possessed at a bodyweight of between 127 and 135 pounds was extraordinary; Lee could send 300-pound punching bags slapping against the ceiling with a simple side kick."

Dumleman
2007-04-10, 21:10
Han var fit for fight som man brukar säga. Hur dog han egentligen?

Fatalist
2007-04-10, 21:35
Han var fit for fight som man brukar säga. Hur dog han egentligen?

OD säkert, mycket droger och kvinnor även om filmerna säger annat.

Slartibartfast
2007-04-10, 21:42
Han var fit for fight som man brukar säga. Hur dog han egentligen?

Den uråldriga judo-förbannelsen tog honom.

NisseEriksson
2007-04-10, 21:48
"flying 15 feet through the air with one of his famous one-inch punches."

Inte så trovärdigt.
5 Meters luftfärd pg.a ett slag = *bs*

joriice
2007-04-10, 21:57
Dödsorsaken är fortfarande okänd. Men om jag inte minns fel så var det av hjärnblödning. Men det faktum att han drog på sig en kraftig ryggskada (pga. för tunga goodmornings) så blev han tvungen att använda "starka mediciner" för att lindra värken. Detta i kombination med extremt låg fettprocent skulle kunnat försvagat hans immunsystem (?) Är osäker dock, eftersom det jag läst är bara spekulationer.

champion
2007-04-10, 22:01
OD säkert, mycket droger och kvinnor även om filmerna säger annat.

DROGER!?!??! det där vill ja ha fakta på om ja ska tro på skiten. Enligt dokumentärer så vet "ingen" vad han dog av. Så sägs det att han blev mördad också.