handdator

Visa fullständig version : stockholms stads bostadsförmedling?


FreCKo
2007-04-10, 07:43
Håller på att söka lite hyreslägenheter här i Stockholm och söker genom www.bostad.stockholm.se... Förstår mig inte riktigt på allting, så jag skulle behöva hjälp med en grej, och jag hoppas att ni på kolo som bor i sthlm har lite koll :D

Jag har sökt tre lägenheter varav sista annonseringsdagen var igår. Idag står det "under arbete" om lägenheterna, hur lång tid tar det innan det där "under arbete" ändras till "kom på visning" eller "skit ner dig du får inte lägenheten din fattiga fjolla"? Har nämligen spanat in andra lägenheter jag tänkte söka som har sista annonseringsdag IDAG...

skaparn
2007-04-10, 08:13
En fråga som endast lite grann har med topic att göra. Hur länge har du stått i kön?

FreCKo
2007-04-10, 08:24
En fråga som endast lite grann har med topic att göra. Hur länge har du stått i kön?

Typ 13'e Januari 2006 *whistle* Inte världens längsta tid, men jag ligger på 19e plats på två lägenheter och 12e på en d'r sista annonseringsdag var igår, så det kanske räcker med att vara aktiv varje dag för att till sist få ett erbjudande...

L-Sami
2007-04-10, 09:21
Typ 13'e Januari 2006 *whistle* Inte världens längsta tid, men jag ligger på 19e plats på två lägenheter och 12e på en d'r sista annonseringsdag var igår, så det kanske räcker med att vara aktiv varje dag för att till sist få ett erbjudande...

Du kommer få förmodligen erbjudanden för visning för alla tre lägenheter. Jag fick erbjudanden när jag var på +15 plats för två lägenheter.

FreCKo
2007-04-10, 09:41
Du kommer få förmodligen erbjudanden för visning för alla tre lägenheter. Jag fick erbjudanden när jag var på +15 plats för två lägenheter.

Fan va skönt! Hur lång tid tar det innan man får besked på visning osv?

FreCKo
2007-04-10, 09:51
Nu fick jag besked på en lägenhet, men den ligger rätt off och det är inte så jäkla bra kommunikationer dit... Fan vet om jag ska satsa på den :(

tossefar
2007-04-10, 11:37
Fuck it. Känns det inte kul från början så vänta på något bättre. Det ska vara kul att flytta :)

FreCKo
2007-04-10, 11:59
Fuck it. Känns det inte kul från början så vänta på något bättre. Det ska vara kul att flytta :)

Sket i den, av anledningarna du skrev... Har två till som ska verifieras och så blir det väl visning på dom också, får se om dom känns bättre *popcorn*

Är det btw nördigt att som 20-åring hellre lägga sina pengar på hyra för en riktigt sjysst tvåa än att dra ut och resa? :em:

machine gun
2007-04-10, 12:01
Är det btw nördigt att som 20-åring hellre lägga sina pengar på hyra för en riktigt sjysst tvåa än att dra ut och resa? :em:

Tvärtom. Ett förstahandskontrakt är det många som drömmer om.

Speedy
2007-04-10, 12:09
Sket i den, av anledningarna du skrev... Har två till som ska verifieras och så blir det väl visning på dom också, får se om dom känns bättre *popcorn*

Är det btw nördigt att som 20-åring hellre lägga sina pengar på hyra för en riktigt sjysst tvåa än att dra ut och resa? :em:

tycker också att det verkar vara ett vettigt val du gör..resa hinner man alltid. skönt att ha en vettig bostad.

machine gun
2007-04-10, 12:29
tycker också att det verkar vara ett vettigt val du gör..resa hinner man alltid. skönt att ha en vettig bostad.

Verkligen. Önskar att jag hade kunnat få ett fast boende redan då, istället för att harva runt i andrahandskontrakt, kollektiv, tillfälligt runthoppande mellan bekanta osv i 5 år (ålder 18-23). Nu är det dock bostadsrätt och sambo som gäller sedan ett år tillbaka - Vuxenpoäng! :D

FreCKo
2007-04-10, 12:35
Verkligen. Önskar att jag hade kunnat få ett fast boende redan då, istället för att harva runt i andrahandskontrakt, kollektiv, tillfälligt runthoppande mellan bekanta osv i 5 år (ålder 18-23). Nu är det dock bostadsrätt och sambo som gäller sedan ett år tillbaka - Vuxenpoäng! :D

Bor hellre hos morsan är att harva runt bland massa folk :em: Men sen vill jag hellre ha ett stabilt hem (möbler, veta att jag kan betala hyran osv) innan jag ger mig ut och reser...

grisbil3n
2007-04-10, 23:26
Väldigt lätt o få lägenhet i förorten. Dom kallar typ 25 pers till visning lr va det är o 5 dyker upp o 4 vänder i dörren.

Chaan
2007-04-10, 23:28
Var på visning, anmälde intresse och fick sedan inget svar :-/