handdator

Visa fullständig version : axlar


Giza
2002-04-25, 12:27
Hur ska jag bygga muskler "uppe på axeln" om ni förstår vad jag menar...

Jag tränar hemma med hantlar, skivstång, chinstång och exertube gummiband.

Jag tränar 2-3 gånger i veckan och tycker att resultaten kommer snabbt, men vad ska jag göra åt mina axlar? biceps, triceps och utsidan av överarmen ser jag resultat på men inte på själva axeln.

Tips någon?

/Giza

JJ
2002-04-25, 12:31
Menar du mellersta delan av axeln? Sittande hantelpress, sidoresningar, militärpress.

JJ
2002-04-25, 12:32
http://www.exrx.net/Lists/ExList/ShouldWt.html

Petrus
2002-04-25, 12:51
Du är halvvägs till ett par schyssta axlar om du börjar med att slänga "exertube" eller vad f_n gummibandet hette...

Gummiband bygger inga muskler...Tunga vikter bygger muskler!!!

Vänligen,

PEtrus

Mia
2002-04-25, 12:53
Ursprungligen skickat av Tinner:
<STRONG>
Gummiband bygger inga muskler...Tunga vikter bygger muskler!!! </STRONG>

På vilket vis spelar det roll varifrån motståndet kommer? Eller är det just den här gummiprylen som skulle vara verkningslös?

Giza
2002-04-25, 13:04
Med gummibanden gör jag en del benövningar och sittande rodd + enhandsrodd. Tycker det känns bra mellan skulderbladen av det!

Tänker absolut inte slänga dem! tycker att det är roligt att göra olika saker, som att köra AshtangaYoga ett par gånger i veckan och Tai Chi.

Styrketräningen kör jag mycket knäböj, utfall, marklyft, militärpress och diverse hantelövningar. orkar inte så många chins ännu men gör "omvända". Varierar övningarna från gång till gång.

Målet är Linda Hamilton i T2... :cool:

/Giza

Mia
2002-04-25, 13:10
Vart köpte du bandet, och hur mycket kostade det? Låter faktiskt ganska kul :)

Stickboy
2002-04-25, 13:29
om du menar Trapezius så kan du köra både med stång och hantlar rörelsen går ut på att lyfta axlarna upp mot öronen dra bara rak upp utan att försöka rulla med axlarna. övningen kallas för Shrugs.

Giza
2002-04-25, 13:45
Tack för tipsen. Tittade på länken ovan och hittade massa bra övningar.

Det är väl bara att köra på!

Gummibandet köpte jag i någon BUDO-affär ca 150-170??


/Giza

JärnBjörn
2002-04-25, 14:54
Om du är ute efter att bygga musker så är hela idéen att du skall utsätta musklerna för extra ansträngning. Bryta ner för att kunna bygga upp. Varje gång som du sätter din fot på gymmet så skall du "slå rekord"

Hur fan kan du slå rekord med gummiband? Har du tänkt bli världsmästare i gummibands- sträckning eller var du intresserad av att bli större eller grövre i axlarna

[ 25 April 2002: Inlägget har ändrats av: JärnBjörn ]

Giza
2002-04-25, 16:14
Trevligt... eller?

Jag tränar ju inte bara med gummiband sa jag ju! Speciellt inte axlar och armar eller ser du inte att det står SKIVSTÅNG & HANTLAR!!!

Väldigt liten del av min träning består av gummiband så lägg av att svära åt mig!!!

:mad: Giza

nanna
2002-04-25, 16:22
Jag säger bara Go Gilr!! låt dom inte sätta sig på dig!!

nina
2002-04-25, 16:34
det är bra :D

[ 25 April 2002: Inlägget har ändrats av: Nina ]

GhostFace
2002-04-25, 20:50
Men!

Tagga ner lite barn....behöver inte skälla ut henne bara för att hon tränar med gummiband ibland.


:D