handdator

Visa fullständig version : @Lundabor, om ni ser min stulna cykel.


Stoltz
2007-04-09, 17:12
Min mountainbike blev nyligen snodd från ett cykelställ på studenthemmet Micklagård i Lund.
Cykeln ser relativt liten är, lysande orange mer gula "horn" på styret. Hornen står ut, och är inte virvlade (DVS tjurhorn, inte bockhorn ;) )
Sadeln är rätt stor och ifall de inte sänkt den (Vilket de troligen har!) så sitter sadeln rätt så högt jämfört med allt annat.

Jag vet att här finns en del lundabor, så om ni har några tips eller sett den, så skicka mig gärna ett PM eller posta här. Den cykeln hade väldigt mycket sentimentalt värde för mig och det hade varit väldigt skönt att få tillbaka den istället för att köpa en ny.

Mvh

polle
2007-04-09, 17:18
Har du ingen bild på cykeln?

Stoltz
2007-04-09, 17:22
Har du ingen bild på cykeln?

Tyvärr inte - Förvånande med tanke på hur mycket jag gjort med den, men har inte en enda bild.

Helena B
2007-04-09, 17:26
Håller tummarna att du får tillbaka den. Min cykel har blivit snodd 2 gånger och jag har fått tillbaka den varje gång, så det finns hopp.

Stoltz
2007-04-09, 17:28
http://i120.photobucket.com/albums/o187/Stoltz123/Pict.jpg

Mer eller mindre så här, fast med de färger jag beskrev i första inlägget.

@Helena B: Tack så mycket! :)

1986
2007-04-09, 18:24
jag ska hålla ett öga öppet!

Kurash
2007-04-09, 18:31
Jag har en mountainbike du kan få köpa billigt!

L-Sami
2007-04-09, 18:48
Fin cykel, förstår att du vill ha tillbaka den, vi hoppas på det bästa :)

Stoltz
2007-04-09, 19:07
Jag har en mountainbike du kan få köpa billigt!

Har du en bild? Vad ska du ha för den? SKicka Pm!
Tack allesammans!

eleni
2007-04-09, 19:47
Stackare... var det ingen som sa till dig att inte ha den nyaste/finaste/dyraste cykeln i den här stan?

Folk brukar asgarva åt mitt skrälle till cykel men den fyller sin funktion och det är inte en jäkel som rör den. Det är inte värt besväret...

Du har polisanmält va? Ett tips är att kolla runt lite på stan och på mårtenstorget när det är cykelutförsäljningar. Lycka till!

Einar
2007-04-09, 19:58
Jag hoppas att du hittar den. Men chanserna är tyvärr nog inte allt för stora med tanke på att det finns ganska många cyklar ståendes i Lund :) Min polare hade dock turen att hitta sin efter att den blivit snodd, så man ska aldrig säga aldrig.

Elenis tips om att cykla omkring på en skruttcykel tycker jag var bra.

amborle
2007-04-09, 20:27
ska hålla ögonen öppna...

Nitrometan
2007-04-09, 20:37
Jag har en mountainbike du kan få köpa billigt!
Nyligen snodd från Stoltz?

Dumleman
2007-04-09, 20:40
Du lär väl åka dit om du snor tillbaka den.

LadyInsane
2007-04-09, 23:10
Var den registrerad? Alla cyklar här hemma är det, har tom fått tillbaka två stycken som blivit stulna. Hoppas du finner den!

Carolinew
2007-04-09, 23:36
Min MTB blev också stulen för några veckorsedan, har polisanmält och allt men inte har den dykt upp... har fått köpa ny nu, och den har jag dubbla lås på samt att jag drar upp den i lägenheten i fortsättningen.

Om jag skulle råka hitta den jäveln som snodde den ska han/hon få smaka på &%½¤%#!!¤½!!! *grr27*

Nää, ja e int bitter... *rolleyes*

Olsson
2007-04-10, 00:05
http://i120.photobucket.com/albums/o187/Stoltz123/Pict.jpg

Mer eller mindre så här, fast med de färger jag beskrev i första inlägget.

@Helena B: Tack så mycket! :)


Hoppas bara det var utseendet som var lika och att det var någon billig Tiger heldämp från cykelringen istället för cyklen från bilden. En sådan ställer man inte utomhus.

Stoltz
2007-04-10, 06:55
Stackare... var det ingen som sa till dig att inte ha den nyaste/finaste/dyraste cykeln i den här stan?

Folk brukar asgarva åt mitt skrälle till cykel men den fyller sin funktion och det är inte en jäkel som rör den. Det är inte värt besväret...

Du har polisanmält va? Ett tips är att kolla runt lite på stan och på mårtenstorget när det är cykelutförsäljningar. Lycka till!
Jag slogs av tanken när jag flyttade hit men jag tänkte att jag låser den ändå och allt. Förmodligen har jag låst den slarvigt eller så var de jävligt duktiga på vad de sysslade med.
Jag ska anmäla den idag, hann inte igår.

Min MTB blev också stulen för några veckorsedan, har polisanmält och allt men inte har den dykt upp... har fått köpa ny nu, och den har jag dubbla lås på samt att jag drar upp den i lägenheten i fortsättningen.

Om jag skulle råka hitta den jäveln som snodde den ska han/hon få smaka på &%½¤%#!!¤½!!! *grr27*

Nää, ja e int bitter... *rolleyes*

Vet precis vad du menar - Hoppas den dyker upp, även om det ser mörkt ut nu.

Hoppas bara det var utseendet som var lika och att det var någon billig Tiger heldämp från cykelringen istället för cyklen från bilden. En sådan ställer man inte utomhus.

Den var jävligt fin, men inte riktigt så fin som den på bilden.

Ignatius72
2007-04-10, 11:42
Dammsug Blocket, folk är inte smartare än så, samt ta några varv i studentkvarteren, det händer att fyllon inte har råd med taxi hem. Lycka till.

Guybrush
2007-04-10, 14:13
Håller ett öga öppet efter cykeln! Men min dagliga cykeltur går förbi polishuset och där är kanske minst chans att hitta den :)

Nejv
2007-04-10, 16:38
ska kika efter den! jävla vandaler

Laan
2007-04-10, 16:49
En sådan ställer man inte utomhus.

Hojjar ska brukas.. min 25kkr mtb står ute varje dag (står dock inlåst på natten) har fungerat för mig länge. (blev sist av med en liknande mtb för sju år sedan).

Har dock beställt en "trekking"hojj för pendlande.. 7-8kkr känns faktiskt bättre..

EDIT:
Fin hoj! har likadan sadelstolpe =)

Olsson
2007-04-10, 20:14
Hojjar ska brukas.. min 25kkr mtb står ute varje dag (står dock inlåst på natten) har fungerat för mig länge. (blev sist av med en liknande mtb för sju år sedan).

Har dock beställt en "trekking"hojj för pendlande.. 7-8kkr känns faktiskt bättre..

EDIT:
Fin hoj! har likadan sadelstolpe =)

Galet! Min nya MTB som kommer i veckan kommer att brukas hårt vill jag lova, men när jag inte tränar på den så kommer den stå max 2 meter från min säng. Annars kan jag inte sova gott om natten. :D

Sheogorath
2007-04-10, 20:45
Jag skiter i om den har sentimentalt värde för dig; varje cykeltjuv förtjänar att ligga i rännstenen med knäckt näsa och skaka av skräck. Det är anledning nog att hålla ett öga efter din oranga cykel. :thumbup:

J de Koof
2007-04-10, 21:59
Att hålla ögonen efter en stulen cykel här uti Lund är väl ändå inte lätt?

Ta en promenix från Bantorget till Clemenstorget, räkna alla cyklar på bägge sidor och räkna med att MINST 50% är stöldgods.

En orange MTB är förstås lite lättare, men är det en yrkestjuv som varit i farten har den mattsvarta färgen redan hunnit torka...

Lås hindrar inte cykeltjuvar här i stan, det enda som hjälpligt får dem att hålla sig borta från fina cyklar är ett dyrt och stabilt lås runt en lyktstolpe, cykelställ eller liknande. Mina egna fincyklar står i ett låst förråd när de inte används, men jag skulle aldrig drömma om att ställa dem obevakade ute på stan. Min sambo har med egna ögon i polismans närvaro fått se hur snabbt en professionell cykeltjuv fipplar upp ett vanligt fast lås av billigare typ...:(

/J