handdator

Visa fullständig version : Kan man få tillbaks muskelmassa?


Heman
2007-04-08, 23:42
Som jag vet vissa gör när dom "Bulkar" dom vräker i sej nått kopiöst mkt för att få en sån efektiv muskeltilväxst som möjligt och lägger även på sej mkt fett, för att sedan Deffa och många gör då misstaget att gå ner för fort och tappa muskler. (Jag är en av dom)
Kan tänkas att ligga på ett mindre överskott på bulken än att vräka i sej maximalt ger samma resultat i slutändan pga färre kilon att deffa bort blir inte lika påfrästande kanske framför allt psykist och att man klara av att genomföra en långsam viktnedgång och behålla musklerna.

Har gått och funderat och undrat ett tag, har ett problem jag skulle vilja ha åsikter och hjälp med.
Har gått ner från näsan 90-81 på bara 5 veckor.(är ute och reser från resans start som var för 7månadersedan så har jag gått ner från 93kg) Märkar att det är mkt muskler som gått förlorade men trivs bättre med att ha mindre fett på kroppen problemt för mej blir att jag behöver lägga på mej 3kg+ i muskeler som jag förmodligen haft, när jag kommer hem. Håller på med kampsport och min viktklass är 84kg.
Undrar över om det finns någon metod som funkar att man har ca 500kcal(eller vad som är optimalt?) över under varan vecka lr månad som fungerar bra till styrketräning som mål med ökad muskelmassa.

Träningen kommer att vara uppdelad i perioder med lätt (12*3), mellan (8*3), tungstyrketräning (6-4*3). Under den tunga träningsperioden så är det stor kcal överskott, mellan ett litet överskott och den lätta träningsperioden så är det ett underskott på kcal så att man blir av med fettet man lagt på sej under tunga och mellan perioden.
Tanken med det är att pendla upp och ner bara något kg i fett som inte syns spec mkt och få en bra muskeltillväxt iaf. Förmodligen är jag ute och cykla :Virro
Är det möjligt på så kort tid som 6 månader att få tebax 3kg förlorade muskler och kanske tillochmed få på sej lite till? Är det möjligt med metoden jag Beskrev åvan?

Allan
2007-04-09, 16:13
Skapade en egen tråd av ett inlägg i en annan

Sverker
2007-04-09, 16:21
Uppriktigt. Du fixar säkert 3 kg på en månad.
Du har säkert kvar det mesta av musklerna men eftersom du inte tränat så har du heller inte mycket glykogen. Så fort du börjar träna och äta ordentligt kommer glykogenet och vattnet tillbaka till dina muskler.