handdator

Visa fullständig version : En gubbdjävels bekännelser


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Ignatius72
2007-04-09, 09:18
Dags att starta journal så att man kan skämmas för sina tillkortakommanden offentligt också.

Bakgrund: Spelat gym de senaste 10-12 åren. Som mest 10 pass i veckan (gym +cykel, simning, löpning) men de senaste åren hållt mig till något slags underhållsträning på magstarka 1 pass i månaden. Detta pga av vansinnigt mycket jobb, två småungar, hund (rapport, spår, lydnad svenskskydd-för er som är bevandrade inom det området), hus, stuga, motorcykel.
Underhållsträningen har fungerat precis som jag tänkt-dvs att när jag väl får lite mer tid, gör annorlunda prioriteringar etc etc så ska vägen till hyfsad form vara kort.

Träningsupplägg: Inget. Kör jag ofta så delar jag upp det på axlar, rygg, ben, bröst och kombinerar det med vad som helst. Kör jag sällan så blir det helkropp. Tränar alltid ensam.

Kost: Kolhydratladdar med öl och chips, baconfett är det godaste fettet tätt följt av bregott. Ät allt spring mer är mitt motto.

Analys: Ingen. Orkar inte skriva upp hur mycket eller hur lite, eller hur många ggr, vet knappt vad övningarna heter.

Mål: Åldras med värdighet. Vill kuta milen utan att dö, cykla 10 mil och njuta av det hela vägen och pumpa skrot så att ögonen ploppar ut men att fästena sitter kvar.

Slänger upp lite bilder inom kort.

Ignatius72
2007-04-09, 21:00
Dagen startade med lite klassisk baksmälla men när den var över så var det husrenovering i 4 timmar (får väl nästan räknas som low cardio tycker jag).
På kvällen 1,5h tennis direkt följt av 5 set knäböj alternerat med 5 set vadpress. benen är nu totalt slut.

Hunden fick sig ett 650m knixigt skogspår i en jävligt risig terräng. Det var i princip bra mark överallt utom just där jag gick, men nu vet jag det.

shadowfire
2007-04-09, 21:05
hahah, riktigt gott skrivet, härlig inställning till kost och mål. Kör hårt gubbstrutt!

Durre
2007-04-10, 00:20
Gahah, rolig läsning, kan göra en bok av det hela :). Kämpa på!

Ignatius72
2007-04-10, 11:35
Roligt ey?!
Något som absolut inte var roligt var att jag köpt nytt protein. Denna gång med inblandning av Kasein. Trots bismak av kemiskt framställd choklad så kan inte konsistensen liknas annat än vid dess rätta namn; sperma. Jag har fan 10kg av skiten. Tänk er själv, 3 deciliter kall...ja ni förstår, en till två ggr om dagen. jag borde fan få medalj om jag lyckas få ner alltihop.

shadowfire
2007-04-10, 20:09
Roligt ey?!
Något som absolut inte var roligt var att jag köpt nytt protein. Denna gång med inblandning av Kasein. Trots bismak av kemiskt framställd choklad så kan inte konsistensen liknas annat än vid dess rätta namn; sperma. Jag har fan 10kg av skiten. Tänk er själv, 3 deciliter kall...ja ni förstår, en till två ggr om dagen. jag borde fan få medalj om jag lyckas få ner alltihop.

lol, vem vet du kanske får mersmak! ... :D
jag läste lite snabbt först, läste att det smakade sperma och tankarna gick raskt över till att undra hur du visste det. :D

fan det är bara o härda, no pain no gain! :devil:

Cilia
2007-04-10, 20:12
välkommen till kollo
kul med ngn som är byxmyndig också

Ignatius72
2007-04-10, 20:48
lol, vem vet du kanske får mersmak! ... :D
jag läste lite snabbt först, läste att det smakade sperma och tankarna gick raskt över till att undra hur du visste det. :D

fan det är bara o härda, no pain no gain! :devil:

Det var en gång en flicka som ville pussas efteråt (hon var alltså skitsnabb så jag hann inte ens somna) och man kan väl säga att hon var lite skojfrisk, därför så vet jag hur det smakar med munnen full.

shadowfire
2007-04-10, 20:50
Det var en gång en flicka som ville pussas efteråt (hon var alltså skitsnabb så jag hann inte ens somna) och man kan väl säga att hon var lite skojfrisk, därför så vet jag hur det smakar med munnen full.

hahahh, ta det lugnt med detaljerna hörru.. :D
jag tänkte precis säga att nu kommer du få uppleva 10kg av vad frugan din har fått stå ut med!

Ignatius72
2007-04-10, 20:54
Träningen idag.

20 mil motorcykel (andra turen för året och denna gång utan fortkörningsböter) brukar resultera i lite ömma triccar och framsida axlar.
Rygg:
8 set latsdrag 45-85kg 12-1 rep
6 set hantelrodd 28-38kg 6-10rep
raka marklyft (jävligt möra ben från igår) 4 set 50-60 kg 12 rep
3 set chins 3-4 rep

Hunden hann jag inte med idag och jag jobbar 10-12 timmar varje dag denna vecka och det är spårtävling på söndag. Inte bra.

Ignatius72
2007-04-10, 20:56
välkommen till kollo
kul med ngn som är byxmyndig också

tack

Fed up
2007-04-10, 21:15
Roligt ey?!
Något som absolut inte var roligt var att jag köpt nytt protein. Denna gång med inblandning av Kasein. Trots bismak av kemiskt framställd choklad så kan inte konsistensen liknas annat än vid dess rätta namn; sperma. Jag har fan 10kg av skiten. Tänk er själv, 3 deciliter kall...ja ni förstår, en till två ggr om dagen. jag borde fan få medalj om jag lyckas få ner alltihop.

Måste du dricka det så ofta då? jag dricker max en gång om dagen och har tre olika smaker som jag varvar mellan, tröttnar lätt på saker... Sen kan jag ju ge ett gott råd såhär i efterhand, så du kan gräma dig lite till: köp inte storförpackning av en produkt innan du testat den. :thumbup:

Vad kör du för hoj?

Fed up
2007-04-10, 21:16
Förresten har mitt band en låt som heter Gubbjävel! Den handlar kanske om dig?

Ignatius72
2007-04-10, 21:39
Förresten har mitt band en låt som heter Gubbjävel! Den handlar kanske om dig?

Det gör den alldeles säkert.

Måste du dricka det så ofta då? jag dricker max en gång om dagen och har tre olika smaker som jag varvar mellan, tröttnar lätt på saker... Sen kan jag ju ge ett gott råd såhär i efterhand, så du kan gräma dig lite till: köp inte storförpackning av en produkt innan du testat den. :thumbup:

Vad kör du för hoj?
Kör en BMW (jepp gubbhoj) k100RS. En gång om dagen är väl minimum att dricka skiten, men i sanningens namn så klarar jag inte så ofta. jag får tjacka lite nytt pulver så jag inte behöver lida så ofta.

Ett glas rödvin och nu är det dags för gubbdjäveln att sova.

Fed up
2007-04-11, 11:07
Det gör den alldeles säkert.


Kör en BMW (jepp gubbhoj) k100RS. En gång om dagen är väl minimum att dricka skiten, men i sanningens namn så klarar jag inte så ofta. jag får tjacka lite nytt pulver så jag inte behöver lida så ofta.

Ett glas rödvin och nu är det dags för gubbdjäveln att sova.

Ah, man dör ju inte om man inte dricker proteinpulver varje dag, protein finns ju trots allt även i annat...:smash:

Jag har också en motorcykel men den ska jag sälja snarast möjligt.

Ignatius72
2007-04-11, 19:14
Jag har också en motorcykel men den ska jag sälja snarast möjligt.

Du har väl inte varit motorcykelägare över hela vintern och sedan sälja den när det börjar bli väder???? Vad är det för en båge?

Ignatius72
2007-04-11, 19:21
Träningen idag.

8 set bänkpress 45-85kg, 1-12 rep
1,5 set pecdecmaskin, askonstig så det var inget kul.
4 set cablecross 25-35kg 6-12 rep
4 set sne hantelpress 22.5-25kg 5-6rep
Sen var tiden slut ca 35 minuter

Ignatius72
2007-04-11, 21:31
Nåt sånt här ser det ut i dagsläget.

182cm * 85kg

Ignatius72
2007-04-11, 21:42
åsse litta ben

Ignatius72
2007-04-12, 18:42
Jävligt nöjd idag, käkade en Magnum classic i bilen idag utan att spilla choklad på kläderna. Det är nog fan första gången, och jag lovar, jag har försökt många gånger.
Annars så blir det Pripps Blå 7,2 och en Grant´s framför hockeyen idag.

Ignatius72
2007-04-13, 19:39
Med race1 21 mil, toppfart ca 215 då jag hakade på en liten Honda.

Med race2 3km och toppfart ca 20

Med race3. Vårservad med 5-56 på kedjan och dreven så bar det iväg 23km på 49 minuter. Toppfart 48km. Kändes förvånandsvärt bra med tanke på att det nog är 9-10 månader sedan sist. Började dock med alldeles för mycket backar vilket gjorde att jag itne fick något tempo i benen, det rättades dock till sista fjärdedelen och då var det riktigt kul. Solen hann dock gå ner så det blev kallt på slutet.
Tackar Skaparn och Mardhens journaler för inspiration att hoppa på sadeln igen.

skaparn
2007-04-13, 19:52
Ahhh! Ramen var ju skitsnygg!! Av vad jag kan döma utifrån den lilla bilden ser den fräsch ut i lacken och skulle vara ypperlig för ett SS-bygge.

Ignatius72
2007-04-13, 19:58
SS-bygge, que?
Om man tvättar bort skiten så är det möjligt att lacken är fin där under. Köpte den begagnad 2000 och den är inte tvättad sen dess. men den har funkat fint, bara bytt pedaler och naturligtvis ett antal däck genom åren.

skaparn
2007-04-13, 20:00
SS-bygge, que?
Om man tvättar bort skiten så är det möjligt att lacken är fin där under. Köpte den begagnad 2000 och den är inte tvättad sen dess. men den har funkat fint, bara bytt pedaler och naturligtvis ett antal däck genom åren.

Single Speed. Mycket trendigt just nu. Eliten kör fixed gear.

http://www.fixedgeargallery.com/

Ignatius72
2007-04-14, 06:50
Okaj, men jag är jävligt otrendig så jag håller mig till den gamla hederliga varianten.
Efter cyklingen igår drack jag en gainomax, två bärs och två wirre-opti?

Glömde att jag hann med att spåra med hunden innan cyklingen också. Tävlingen närmar sig och ett skogspår på 6-700 meter, drygt en timmes liggtid, var som en motorväg för henne. Tävlingen kommer mest troligt bli 10 eller 0 pga av ren och skär orutin. Hade behövt nån vecka till på mig för att känna mig säker. men å andra sidan så var enda anledningen till att jag både hann spåra, cykla och hälla vatten på den nyplanerade häcken att ett eftermiddagsmöte blev inställt.

Ignatius72
2007-04-14, 15:23
Har klätt ut mig till byggnadsarbetare och sprungit på ställning upp och ner hela dagen. bra träning men svår kategoriserad.

Spårat med hunden sisår 5-600m. Gick bra även om hon tappade spåret vid ett tillfälle jobbade dock tillbaka och hittade slutet. Det får jag vara nöjd med, msåte dock lära mig att läsa henne så jag ser mer vad hon pysslar med.
Lite lydnad med och den satt som en smäck inför morgondagen. Problemet är väl att vi missar spåret.

Två ömma punkter i häcken efter gårdagens cykling. Trodde igår när jag hojjade att jag aldrig växlade upp till de tyngre växlarna, men orutinen spelade mig verkligen ett spratt, jag hade aldrig varit på de lätta växlarna. Ett tecken på att det trots allt finns något slags kräm i benen. Jag trodde att jag kände mig lite seg i benen för att jag var klen.

Ignatius72
2007-04-15, 17:30
Otroligt nog gick jag och vann spårtävlingen. med tanke på att jag i princip tränat lite den andra halvan av den här veckan så var jag jättenöjd med att överhuvudtaget klara spåret. Efter lydnad och budföring så vann jag tämligen överlägset. Planen var dock att snickra på huset i det fina vädret och det sprack helt och hållet. Men det var kul att vinna också. Huset väntar.

Att upp gröten så blir du stor och stark sa jag till 3-åringen idag. "Pappa jag vill inte ha nån biceps" blev svaret. Lite gay varning där.

Ignatius72
2007-04-15, 20:39
Löpband 5k på 26 minuter. helt nöjd med det, andra passet sen förra sommaren då jag itne sprang ihjäl mig precis. Öppnade lugnt i 5:30 tempo, och ökade så smått under tiden. Prio var att helt enkelt springa 5k utan att behöva stanna. max puls 189

shadowfire
2007-04-15, 21:13
fin peak på biceps där... keep it up!

Ignatius72
2007-04-16, 06:10
fin peak på biceps där... keep it up!

Jag har en grym motivation förnärvarande. Det kanske är vädret.

Cilia
2007-04-16, 13:10
åsse litta ben
snygga kallingar!!!!

annars tycker jag du ser ut att ha en bra grund att fortsätt jobba med.

apropå vrålåken.
Blir det inte lite trångd där i bakvagnen?

Ignatius72
2007-04-16, 13:20
snygga kallingar!!!!

annars tycker jag du ser ut att ha en bra grund att fortsätt jobba med.

apropå vrålåken.
Blir det inte lite trångd där i bakvagnen?

Kallingarna sydde jag i syslöjden i fyran. Byter bara en lappdär bak när det blir smutsigt.
Åker vi båge så trycker jag in en kotte i var packväska så när de får åka i husvagnen bak gubbcykeln så är det party.
Tackar för bildcomments. har ju trots allt tränat ett tag. Synd bara att det blir så långt mellan gångerna....*whistle*
Men just nu är motivationen som sagt var på topp (mycket tack vare inspirerande inlägg på kolo) så det är bara tuta och köra så länge tiden räcker till.
Nu ska jag snickra ett par timmar på kåken (yes avbokat möte bäddade för det) och sedan massage.

Ignatius72
2007-04-16, 21:38
Benmassage idag, satan i gatan vad det gjorde ont. Efteråt hade jag träningsvärk som efter ett grymt benpass.
Två timmar tennis på kvällen.

Jänta
2007-04-17, 13:22
Två timmar tennis på kvällen.

Vilken energi:-) Hade inte du en hund som behövde motionen! Eller sprang den och jagade bollen?
Önskar jag hade sån energi som dig... Eller den tiden.-)*slap* *gilla smileyn*

GymTT
2007-04-17, 14:33
wey, tennis. bra där

Ignatius72
2007-04-17, 17:32
Vilken energi:-) Hade inte du en hund som behövde motionen! Eller sprang den och jagade bollen?
Önskar jag hade sån energi som dig... Eller den tiden.-)*slap* *gilla smileyn*
Tid, den har jag inte den tar jag:smash: Just nu är det mindre sömn som gäller ett tag men förhoppningsvis så är det mindre jobb som ger utrymme till annat.
Hunden har ju fått träna flera ggr förra veckan plus en tävling. Nu vilar vi oss i form igen....

wey, tennis. bra där
Har börjat med tennis i vuxen ålder och det är fan bland de roligaste sporter jag testat. Riktigt ball.

Idag 23 mil båge i vansinnestempo då jag varit en extrem optimist i mina tidsbokningar. Brutit de flesta trafikregler idag och ändå varit sen överallt.
Ingen träning idag då jag är ensam med ungarna, men väl en bärs. För det är jag värd.

Ignatius72
2007-04-18, 08:07
Japp, en bärs blev det och två wirre och ett glas vin. Det i kombination med att jag borde lagt mig kl 20 istället för 24 för att ta igen lite missad sömn gör att ajg helst av allt inte vill göra något idag. Inte träna, inte jobba, inte prata.

Ignatius72
2007-04-18, 17:47
Inspirationen återfann sig. Var i Malmö på dagen och vid ett litet glapp passade jag på att nostalgiträna på Friskis och svettis på Ön. Det var ett tag sedan jag var dit, fan vad fräscht de hade gjort. Lite utbyggnad och lite nya grejer.
Passet.
benspark 50-100kg 5-6 set 6-12 rep
vad 3-4 set 190-330p 6-12 rep
Liggande bencurl 3 set 30-45kg 6-12 rep
Benpress 4 set 100-200kg, 6-12 rep

Stående militärpress 5-6 set 30-50kg 3-12 rep
Axellyft i maskin 3 set 30-50kg 4-12 rep
baksida axlar maskin 4 set 30-60kg, 4-12 rep
hantelpress 2 set, 23,5kg 6rep
och så lite smått och gott här och där, ca 1 timme pass.

shadowfire
2007-04-18, 17:50
starka benspark!
stilig uppladdning igår, lol?

Ignatius72
2007-04-18, 19:39
starka benspark!
stilig uppladdning igår, lol?

Uppladdningen var väl inte :smash: helt optimal men lite lök keso, spermakaseinvasslepulver och en kopp java är formen var på uppåtgående. hade planerat in lite knäböj men det ytterst välsorterade gymet hade allt utom just det.

Ignatius72
2007-04-19, 16:25
Tack vare ett inställt möte så hann jag med att:
Springa på löpband 5 km, snitthastighet 5:07, snittpuls 171 och max190
Benen kändes lätta och fina trots lite benträning igår.
Avslutade med knäböj 3 set 40, 60 och 60 med 8 reps

Sporrad av vinsten i spårtävlingen så fick hundskrället lite lydnadsträning idag. Tänket ge mig i kast med att komma upp i elitlydnaden. Det visade sig att momenten sitter som en smäck så det är väl bara att anmäla sig. Tränade lite skydd också när jag ändå var där, bita, släppa bevaka och även det var som om vi itne hade gjort annat. Även ett uppletande med fyra föremål på 20*50m avhandaldes i rask takt. Summa summarum, en bra dag i pissregn.

Wiken
2007-04-19, 16:27
Underhållande journal. Denna måste man ju följa :D

mini
2007-04-19, 16:30
Du kanske har sagt det men orka läsa tråden: Vad är det för hund du har?

Ignatius72
2007-04-19, 16:56
Du kanske har sagt det men orka läsa tråden: Vad är det för hund du har?

Ich habe ein Hovawart. Unter das bild die hunden hast ein munkrog gehaben.

mini
2007-04-19, 17:09
Ich habe ein Hovawart. Unter das bild die hunden hast ein munkrog gehaben.

Ah, fin. Fått för mig att det är ganska skarpa hundar? Nåväl, är man duktig är det ju roligare med lite mer att jobba med. Lycka till på lydnadstävlingen.

Edvard
2007-04-19, 17:59
Lite gay varning där.

Btw, snygg tatuering i svanken :thumbup:











Borde jag springa och gömma mig nu? ;P

Ignatius72
2007-04-19, 19:35
Btw, snygg tatuering i svanken :thumbup:
Borde jag springa och gömma mig nu? ;P
Tatueringen i svanken är på rekommendation. Det var många som uppfattade mig som extremt manlig och jag fick förslaget på att jag kunde försöka tona ner det lite med en flicktatuering. Det lyckades över förväntan.

Ignatius72
2007-04-20, 08:12
Ah, fin. Fått för mig att det är ganska skarpa hundar? Nåväl, är man duktig är det ju roligare med lite mer att jobba med. Lycka till på lydnadstävlingen.
Hon kan tända till om det behövs. Men jag hade nog önskat ännu mer tryck, det kan bero på att det är min första tik (och den sista). Är lite impulsstyrd och då har jag itne tid med att löpperioder som krockar med min entusiasm.

Fed up
2007-04-20, 09:35
Du har väl inte varit motorcykelägare över hela vintern och sedan sälja den när det börjar bli väder???? Vad är det för en båge?

Närå, jag köpte den förrförra våren. Då körde jag som en tok hela sommaren, men hann inte klart med körkortet. Så under vintern rann entusiasmen av mig och förra året körde jag ...eh..en gång.
Det är en yamaha srx-600. säg till om du vet nån som vill köpa. en charmig liten sak.

Ich habe ein Hovawart. Unter das bild die hunden hast ein munkrog gehaben.

Det var mig en liten bild!

Ignatius72
2007-04-20, 10:05
Närå, jag köpte den förrförra våren. Då körde jag som en tok hela sommaren, men hann inte klart med körkortet. Så under vintern rann entusiasmen av mig och förra året körde jag ...eh..en gång.
Det är en yamaha srx-600. säg till om du vet nån som vill köpa. en charmig liten sak.



Det var mig en liten bild!

Schysst båge, men ta och se till att få lappen. Du kommer bara att ångra dig annars. Om några år kanske du får lust igen och då är det kul att impuls köpa en båge utan att behöva börja svamla med att ta körkort.

Min tyska kanske behöver en justering?

Fed up
2007-04-20, 10:13
Schysst båge, men ta och se till att få lappen. Du kommer bara att ångra dig annars. Om några år kanske du får lust igen och då är det kul att impuls köpa en båge utan att behöva börja svamla med att ta körkort.



Jag har tänkt att jag väntar med allt till jag fått ett jobb och alltså lite bättre ekonomi. Nu tar Doris mitt lilla överskott av tid, energi och pengar.
Då ska jag köpa mig nåt lättkört med ELSTART typ en cbr-600 och lacka den rosa och ha matchande kläder!

Nu vill jag bara få loss lite pengar, slippa betala försäkring osv. och jag gillar verkligen min hoj, den är trevlig att köra och söt, men denna förbannade kickstart!*gah!*

machine gun
2007-04-20, 10:17
Benmassage idag, satan i gatan vad det gjorde ont. Efteråt hade jag träningsvärk som efter ett grymt benpass.

Det där känner man igen. Har själv blåmärken efter senaste omgången i onsdags, hade även träningsvärk i hamstrings :Virro Men det brukar kännas grymt bra efteråt (när träningsvärkl och ömhet lagt sig).

Fan va sugen jag blir att skaffa en racer när jag läser om alla fina cyklar och cykelturer här på brädan!

Ignatius72
2007-04-20, 10:59
Det där känner man igen. Har själv blåmärken efter senaste omgången i onsdags, hade även träningsvärk i hamstrings :Virro Men det brukar kännas grymt bra efteråt (när träningsvärkl och ömhet lagt sig).

Fan va sugen jag blir att skaffa en racer när jag läser om alla fina cyklar och cykelturer här på brädan!

Jag hotade min småleende massör med att byta ut honom mot två stycken thailändskor som smeker en med olja, dessutom till en billigare peng. Först var han lite kaxig men jag tror att han var lite försiktigare sen.

Klart du ska ha en racer!

Ignatius72
2007-04-20, 15:05
Jag har tänkt att jag väntar med allt till jag fått ett jobb och alltså lite bättre ekonomi. Nu tar Doris mitt lilla överskott av tid, energi och pengar.
Då ska jag köpa mig nåt lättkört med ELSTART typ en cbr-600 och lacka den rosa och ha matchande kläder!

Nu vill jag bara få loss lite pengar, slippa betala försäkring osv. och jag gillar verkligen min hoj, den är trevlig att köra och söt, men denna förbannade kickstart!*gah!*

Alltid dessa prioriteringar. Men kombinationen snygg tjej, hundvalp, motorcykel. Det är bara att peka på vem/vilka du vill ha. Inte undra på att den hemlöse gick i¨gång*cupid*

Fed up
2007-04-20, 15:49
Alltid dessa prioriteringar. Men kombinationen snygg tjej, hundvalp, motorcykel. Det är bara att peka på vem/vilka du vill ha. Inte undra på att den hemlöse gick i¨gång*cupid*

haha, jag har ju redan kille så det är därför jag kan prioritera bort mc'n, annars hade det ju varit ren idioti. Ska kanske köpa ett litet skinnställ till Doris så hon kan åka bakpå annars?

Ignatius72
2007-04-20, 17:18
haha, jag har ju redan kille så det är därför jag kan prioritera bort mc'n, annars hade det ju varit ren idioti. Ska kanske köpa ett litet skinnställ till Doris så hon kan åka bakpå annars?

Kille hit och kille dit. Med båge och hundvalp med skinnställ så hade du fått köra runt varenda lodis och sålt Aluma från bönpallen:laugh:

Ignatius72
2007-04-20, 17:23
Idag bidde det:
Latsdrag smalt grepp 5-6 set, 50-80kg, 2-12 rep. Jävligt klen i latsdraget, fan.
Iso lat row 5-6 set, 30-120kg 4-12 rep
sittande ländrygg 3 set 50-90kg 12rep
marklyft 4 set 60-120kg 2-6 rep. Är väldigt rädd om min rygg så jag tar det försiktigt. 120 kändes dock inte som några större problem. Börjar med stången i rätt höjd och sänker den till golvet för rep nr 1, av någon anledning så känns det bättre.

Sen har jag varit en sväng med småkillarna till skogen och käkat päron.

Ignatius72
2007-04-21, 11:47
Det är helg och då klär jag ut mig till snickare.
Klättrat upp och ner på ställning i några timmar, slagit i några hundra spik, sågat och nu ska det fan målas lite också. 2 set och 1000 reps är sammanfattningen.
Ikväll blir det stugan, bira, vedeldad bastu och tack och godnatt.

shadowfire
2007-04-21, 12:16
Det är helg och då klär jag ut mig till snickare.
Klättrat upp och ner på ställning i några timmar, slagit i några hundra spik, sågat och nu ska det fan målas lite också. 2 set och 1000 reps är sammanfattningen.
Ikväll blir det stugan, bira, vedeldad bastu och tack och godnatt.

wtf, bira o bastu.. är man välkommen? :D
lät inte helt fel... ser fram emot film på lite hammarreps.

Ignatius72
2007-04-21, 13:32
wtf, bira o bastu.. är man välkommen? :D
lät inte helt fel... ser fram emot film på lite hammarreps.

Självklart! Film kommer*gah!*

Låt tips, "Dunka mig Gul&Blå", så jävla bra!
http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=521348&songID=5022480

Ignatius72
2007-04-22, 16:57
Valde mellan ett brsötpass och ett pass på racern. Latmasken valde gymmet.

Bänk i smith. 50-100kg 4 set, á 1-2 rep
vanlig bänk 50-70kg 4 set á 4-12 rep
Pecdec 30-65kg 4set á 5-12 rep
Dips, kv 6set á 6-8rep
Hantelpress/flyes (nåt jag läste om i Body på gymmet) 3-4 set 11-18kg, inget hit
Vanlig hantelpress 23-25kg, 3 set 6-8rep
Liggande tricepstress med EZ 10kg +stång, 4 set á 12 rep
Tatepress (ännu ett tips från Bodytidningen) 6-9kg 3-4 set och 8-12 rep

Ignatius72
2007-04-23, 18:00
Var i Lund idag och tog långlunch. 150g Ägg och Baconburgare med extra allt, pommes och Coca. Sedan till Skrylle. Fick håll efter 500m. Jag och hunden kutade iaf 5km på okänd tid, men jag är fortfarande på den nivån att jag är glad att kunna kuta en femma utan att behöva stanna.

Varför är Gainomax så jävla gott och min proteinspann så jävla äcklig?

Ignatius72
2007-04-24, 21:21
Tennis 1.5 timmar med egen tränare. Emellanåt är det riktigt hög puls, fick låtsas vilja träna servar för att inte få hjärtinfarkt. Kändes i benen att jag sprungit mer de senaste veckorna än vad jag gjort de senaste åren. Lite tunga helt enkelt.

Ignatius72
2007-04-26, 12:03
Inken träning igår, men väl ett par groggar och en kall öl. Satt som en smäck.

Ignatius72
2007-04-26, 17:45
Träning på F&S i Simrishamn idag. Alltid kul att vara på lite olika ställen.

EZ-curl 6-7 set, 17-37 kg, 4-10 rep
Curl cc, omvänt grepp 4 set 30-45 kg 4-5 rep
Knasövning från Body tidning, typ hålla stången vanligt men inte curla utan liksom dra armbågarna bakåt och stången följer magen. Några set 10-12 rep20-40 kg
hantelcurl 10-15kg 4 set, 6-8 rep
superset med omvänt grepp på skivstång och underarmsflirpar, x antal set 20 kg, 20-25 rep
+ lite annat smått och gott

Förövrigt borde det vara kriminellt att köra glidare med integralhjälm och dödsstraff om man dessutom har på sig ett blått och vitt eller rött och vitt tajt skinnställ från 1980 frös ihjäl.

Ignatius72
2007-04-27, 19:42
Benträning var planerad. Det blev intet. Det blev ett par timmar i trädgården och en folköl. Sedan somnade jag i soffan.

Cilia
2007-04-27, 20:40
Jag gillar Simrishamn, men hur kan ha helg utan att inleda med benträning

Ignatius72
2007-04-28, 07:06
Jag gillar Simrishamn, men hur kan ha helg utan att inleda med benträning

Det går alldels utmärkt. Idag blir det heller ingen benträning utan husrenovering oxh sedan en polare på besök som är hemskt fötjust i öl. Och imorgon kan jag inte köra ben då det är tennis på måndag. Ack dessa I-landsproblem.

Ignatius72
2007-04-28, 15:22
Ölpolaren blev sen och jag hann med lite benträning.
Benspark 5 set 80-120kg 4-6 rep
Liggande bencurl 4 set 35-50kg 4-6 rep
Knäböj 5-6 set 60-100kg 1-4 rep
hacklift 2 set 40-70 kg 10 rep sen ont i knäet
Samma hacklift men vadpress 70-170 kg 8-10 rep
hack squat (tror jag det heter) 3 set 20-40 kg 10 rep, men stångfan fastande ofta på hamstrings. Lite teknikträning behövs.
cykel 15 minuter

Cilia
2007-04-29, 09:55
Se där!!!!!
det gick inte att skippa benen, visste väl det

Ignatius72
2007-04-29, 16:30
Hunden: Skogpromenad med ungarna och tanten. Vi gick ungefär 500m efter en skogsstig, sedan sprang jag tillbaka efter samma stig ca 350m och vek sedan ca 100grader in i skogen och gick ytterligare 100m. tanten skicakde hunden på frispår. Tog ca 35 s och då sprang hon för långt i vinkeln innan hon upptäckte att jag bytt spår. jag skickade tillbaka efter en minuts vila sedan förflyttade jag mig yterligare 100m med ännu en vinkel. Ytterligare två skick mellan oss med 1 minuts vila.

Huset: Färdigställande av takkupa utvändigt.

Jag:
Militärpress stående 7-8 set 20-50kg 3-5rep
Axellyft raka armar 4 set 7-11kg 5-12rep
Baksida axlar maskin 4 set 30-60kg 5-10rep
drag mot haka skivstång 20-45kg 5-8 rep
Facepull cc (ny övning) 30-60kg 12 rep
shrugs i smith 2 set sen kom vi inte överens 30-110kg 6-8rep
Shrugs hantalr 3 set 30kg 15-20 rep
hantelpress 3 set 12-19 kg 7-10 rep

Allt varvat med ca 10 set underarmar och 4-5 set mage.

Ignatius72
2007-04-30, 19:27
Ingen träning idag. Tradigt hosta som inte vill ge med sig och förkylning åpå väg in eller på väg ut, jag vet inte. Däremot blir det lite bib idag.

Ignatius72
2007-05-01, 20:49
latsdrag v-handtag 4-5 set 55-80kg 4-8 rep
Sittande rodd 5-6 set 50-90 kg 4-8 rep, testade olika handtag, inget var kul
Marklyft 7-8 set 50-140kg 1-8 rep. Gjorde några singlar på 140 för att känna hur det kändes. Är mycket försichtig med min rygg då den skojat med mig innan. Men det kändes bra, sen gjorde jag lite 8:or på 100.
chins kroppsvikt 3 set 3-5 rep
stångrodd (första gången) 3 set 50-70 kg 4-8 rep
Några bicceövningar 6-7 set
hantelrodd 2 set 20-28 kg 10-12 rep

Cyklat en halvtimme emd ungar i cykelkärra och hundskrället brevid.

Ingen husrenovering idag.:cryout:

shadowfire
2007-05-01, 20:52
krya på sig!.. jag sitter med snuva o hosta osv själv... trist...
bra latsdrag o stångrodd där!

Ignatius72
2007-05-01, 21:02
krya på sig!.. jag sitter med snuva o hosta osv själv... trist...
bra latsdrag o stångrodd där!

I hate latsdrag och chins. Inte alls min grej. det är segt, tungt och fult. Ska testa lite lägre vikter och försöka få det att se ut som styrketräning och inte en brottningsmatch.
Mest nöjd med marken. Inga känningar någonstans och inte skittungt heller

Ignatius72
2007-05-02, 16:28
Tänkte inte träna idag. Allmänt seg och klen. Men kunde inte motstå ett träningspass på arbetstid.

F&S Simrishamn igen.

Bänkuspressus 9 set 40-85 kg. Ännu en hatövning men nu har jag bestämt att jag ska jobba lite mer på detta. 2-8 repp utom på 85 då jag körde singel.
CC a´la krabban 3 set 17-30 kg 6-8 rep
Dips 4 set a´kroppsvikt (86kg) 8-10 rep
Hantelpress snebänk 3 set 17-23 kg 4-8 rep
jag tror det var alles.

Ignatius72
2007-05-03, 20:50
Ben
Benspark 4 set 50-100kg 8 rep
Lårcurl 4 set 15-40 kg 7-8 rep
Knäböj 4 set 50-80 8 rep
Hackllift vader 4 set 50-150 (+släde) 10-12 rep
Benpress 4 set 50 -160 kg 8 rep varje set direkt följt av vader 10-20 rep

Värt att notera: Idag åt jag sallad till maten.

eleni
2007-05-03, 20:52
Tränar du bara ute i Simrishamn? Du kanske bor där?
Snart dags för ett gästpass på Gerda, inte sant? ;)

Ignatius72
2007-05-03, 21:00
Tränar du bara ute i Simrishamn? Du kanske bor där?
Snart dags för ett gästpass på Gerda, inte sant? ;)

Nä normalt sett så håller jag till i Hörby, men jag är till Simrishamn en gång i veckan sådär. Lund är jag i nästan varje dag så en nostalgiträning kommer nog så småningom.

Ignatius72
2007-05-04, 18:19
Kain treinung idag. Sliten i hela kroppen, länge sedan jag tränade så mycket som jag gjort den senaste tiden. Även kört 40 mil båge igår och idag och även det tar lite grann på min sargade kropp. Så jag optiladdar med lite bib och en bärs.

Dagens pedagogiska spörsmål. 3-åringen frågar sin pappa (dvs jag) är det långt till feruarik (dvs månaden februari när han fyller år). Ja det är det, svarar jag myndigt. Måste man åka bil dit, frågar han. På det svarade jag ?!?

shadowfire
2007-05-04, 18:29
hahaha, barn är för roliga... vila dig nu o ta nya tag igen gubbjävel!

Ignatius72
2007-05-04, 20:03
hahaha, barn är för roliga... vila dig nu o ta nya tag igen gubbjävel!

Japp, men vad fan svarar man?
Nya tag nästa vecka, i helgen blir det nog mest bärs och husrenovering.

Ignatius72
2007-05-06, 16:13
Klarblå himmel, knallgula rapsfält, vindstilla och över 20 grader varmt. Perfekt cykeldag. Snor i näsan och en envis högfärdshosta fick vika hädan.
1:36 45 km, Ringsjön runt blev det. Medelpuls på 139 och max 188

Intentionen var att träna armar nu på kvällen, men efter att ha klippt gräsmattan både hemma och i stugan, eldat bastun, badat bastun, ätit kilovis med grillad korv och ett gäng folk öl så blir det lite kvällsjobb framför datorn istället.

Ignatius72
2007-05-07, 20:32
Biccar, triccar och underarmar.
Fick ont i ena handleden efter set numero uno och tappade sugen direkt. Körde dock 20-25 set av lite av varje som inte gjorde ont och sedan var armarna slut.

Ignatius72
2007-05-08, 20:18
kutade 6 km på löpband 33 minuter 0.5 lutning. Kändes riktigt bra.
Avslutade med 4 set vader bara för att köra slut på dem.

Hann med två timmar husrenovering efter jobbet. Härligt att få dra in lite isoleringsdamm djupt ner i lungorna.

Ignatius72
2007-05-09, 07:58
Sammanfattning av månad 1 av journalen.

Tennis 3 ggr 5 timmar
Gymmet 14 pass ca 14 timmar
Cykel 2 pass 68 km
Löp 4 ggr 21km

Jag kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd, från att ha legat en lååång period på så där 1-2 träningspass i månaden till 23 på en månad. Kroppen känns inte sliten utan tipp topp och det är bara att ösa på.
Månaden har präglats av lite högfärdshosta och liten förkylning annars hade jag (med tanke på det fina vädret vi haft) ägnat mer tid till att cykla.

Cilia
2007-05-09, 09:08
Japp, men vad fan svarar man?
Nya tag nästa vecka, i helgen blir det nog mest bärs och husrenovering.
Han kommer att lura upp dig på läktaren och köpa korv

kutade 6 km på löpband 33 minuter 0.5 lutning. Kändes riktigt bra.
jobbigt

Ignatius72
2007-05-09, 12:07
Han kommer att lura upp dig på läktaren och köpa korv



Det kommer han, men det är jag som kommer att äta upp korven.

anhn82
2007-05-09, 12:47
Gillade din presentation, kort men innehållsrik (till skillnad från min :em:) Och även en mycket humoristisk syn på det hela.
Får man fråga vad din matchvikt ligger på?

Ignatius72
2007-05-09, 14:03
Gillade din presentation, kort men innehållsrik (till skillnad från min :em:) Och även en mycket humoristisk syn på det hela.
Får man fråga vad din matchvikt ligger på?

tack för det. Matchvikten ligger runt 86-87 kg. Testar den svåra ekvationen att bli starkare och lite spinkigare samtidigt. Min sk deff går ut på att jag slutat käka middagar vid 21-22. I första hand därför att magen inte mådde bra av det men jag upptäckte att jag snabbt losade lite fett på köpet. Men för att inte vakna av svält så blir det en gainmax eller proteindryck innan sovdags beroende på vad jag gjort.

Ignatius72
2007-05-10, 22:02
Inken träning idag på traditionellt sätt. Men ett par intervaller till köket för att fylla på rödvinsglaset och sedan curlade jag med glaset på väg tillbaka till soffan. Satan vilken pump.

anhn82
2007-05-10, 22:05
Inken träning idag på traditionellt sätt. Men ett par intervaller till köket för att fylla på rödvinsglaset och sedan curlade jag med glaset på väg tillbaka till soffan. Satan vilken pump.

+1 :thumbup:

Ignatius72
2007-05-12, 19:49
husrenoveringhusrenovering och husrenovering.

Cilia
2007-05-12, 19:51
Det räknas inte som träning
gör om, gör rätt

Ignatius72
2007-05-12, 19:59
Det räknas inte som träning
gör om, gör rätt

Nä, det är mycket lättare att vara på gymmet. Färre reps, färre set, tydliga rörelsescheman, renare luft och fler pauser.

Cilia
2007-05-12, 20:01
Nä, det är mycket lättare att vara på gymmet. Färre reps, färre set, tydliga rörelsescheman, renare luft och fler pauser.
det finns folk att hyra till sånt där men inte till att fixa rörelserna på gymmet

Ignatius72
2007-05-12, 20:04
det finns folk att hyra till sånt där men inte till att fixa rörelserna på gymmet
Det är sant, dessvärre så innebär fakturan man sedan får hjärinfarkt, stroke, diabetes och böjveckseksem.

Ignatius72
2007-05-13, 16:08
Först husrenovering och sedan:
Penträning
Knäböjs 50-110kg 4 set 4-8 rep
Liggande lårcurl 20-40kg 4 set, 4-8 rep
Benspark 50-100kg 4 set 6-8 rep
vader hacklift 50-150kg (+ släde) 4 set 10 rep
Raka marklyft från upphöjning 50kg 4 set 10-15 rep
benpress 100-140 kg 4 set 6-8 rep
Sittande vadpress 4-60kg 4 set 10 rep

ADHD:n slog till med full kraft idag så jag orkade inte vänta mellan seten utan körde diverse axelövningar med 12 reppare.

Ignatius72
2007-05-15, 20:24
Lite träning på bortaplan igen. Utsikten var dock bedrövlig, bara ett par fjortisar.

Axlar turbopass.
25-30 set, 8-12 reps, ingen annan vila än promenaden mellan stationerna.

Cilia
2007-05-15, 20:25
Du ska inte titta utan träna.
titta får du göra hemma, basta

Ignatius72
2007-05-15, 20:28
Du ska inte titta utan träna.
titta får du göra hemma, basta

Jag behöver den inspirationen för att lägga på lite för många kilon och pressa några extra rep för att kunna skada mig ordentligt och låtsas som ingenting tills jag hunnit ut till bilen.

Cilia
2007-05-15, 20:30
du behöver söka motivation på annat sätt än som uppskattning hos det motsatta könet

Ignatius72
2007-05-15, 20:32
du behöver söka motivation på annat sätt än som uppskattning hos det motsatta könet

what else is there?*kissass*

Cilia
2007-05-15, 21:04
fru och barn?

Ignatius72
2007-05-15, 21:22
fru och barn?

Inte behöver jag träna för att brotta ner pågarna, de väger väl knappt 20 kg tillsammans. och tanten brottar jag ner utan träning. Så ja, det krävs mer motivation.

Ignatius72
2007-05-16, 20:38
Klädde ut mig till byggnadsarbetare men det slutade med att jag stod och diskade i min fina blåa uniform. jag struntade i byggandet av hus och byggde lite rygg på gymmet istället.

marklyft 5 set 50-130kg, 6-8 rep utom på 130 då jag gjorde två
latsdrag, rak stång 5 set 45-70 kg 4-8 rep
isolat row 4-5 set 40-110kg 6-10 rep
sittande ländrygg 3 set 100kg 10 rep
chins 4,3,3,3
scottcurlar och andra curlar fick avsluta passet.

Ignatius72
2007-05-17, 19:05
Inken träning idag.
Däremot runt 8 timmar av reglande, isolerande och spånskivespikande.

Ignatius72
2007-05-19, 16:15
Ingen träning idag heller men fullt med sågspån i ögonen.

Ignatius72
2007-05-20, 20:58
Fortfarande sågspån i ögonen, och trött i kroppen av en helg som byggnadsarbetare. jag är inte van att jobba på riktigt. Masade mig iväg till ett pass iaf.

4-5 set bänk
3-4 set flies i cc
3-4 set krabban i cc
4 set dips
8 set av olika tricceövningar
sne hantel
sne smith

klen som en rutten gurka men det var ett skönt pass ändå

Cilia
2007-05-20, 21:04
Klädde ut mig till byggnadsarbetare men det slutade med att jag stod och diskade i min fina blåa uniform.

bildbevis!!

Ignatius72
2007-05-20, 21:10
bildbevis!!
PÅ diskandet eller min blåbärsklädsel?

Cilia
2007-05-20, 21:12
PÅ diskandet eller min blåbärsklädsel?

2 flugor i en smäll kanske? *w*

rolf
2007-05-20, 21:22
Hah, jag läser nästan allas journaler här men det vete tusan hur jag har lyckats missa en guldklimp som denhär. Galet roligt skrivet! Träning och underhållning i en hybrid, blir det bättre än så? :D

Kör hårt i fortsättningen också!

Ignatius72
2007-05-20, 21:24
2 flugor i en smäll kanske? *w*

Två flugor på smällen ey? Nu är det ju försent och det kan dröja väldigt länge innan jag diskar igen. Men den som lever får se.

Ignatius72
2007-05-20, 21:24
Hah, jag läser nästan allas journaler här men det vete tusan hur jag har lyckats missa en guldklimp som denhär. Galet roligt skrivet! Träning och underhållning i en hybrid, blir det bättre än så? :D

Kör hårt i fortsättningen också!

:em: *cupid* Man tackar.

Ignatius72
2007-05-22, 08:00
Jag har hört att vila är bra för muskelbyggning.

jag har sovit från söndag kväll till tisdagsmorgon utan några större avbrott.

jag har hört att man ska deffa om man ska bli hård. Har käkat en rostemacka under samma period.

Har hört man ska tömma depåerna, hmmm, japp det har jag.

Frågan jag ställer mig är hur fan kan en man med ett så snövitt samvete må så jävla dåligt???
Jag kan inte minnas att jag mått så pissigt sen någon nyårsdag för 15 år sedan. Och då hade jag verkligen förtjänat det.

Ignatius72
2007-05-23, 17:36
Nu vet jag vad det varit för fel på handleden/underarmen. Begynnande tennisarmbåge. Men det är ju lätt att förstå egentligen, upprepade drag med högerarmen, tung belastning och många reps. Massören var snäll och kunde tänka sig skriva ett intyg att frugan får hjälpa till lite mer.

shadowfire
2007-05-23, 18:01
Jag har hört att vila är bra för muskelbyggning.

jag har sovit från söndag kväll till tisdagsmorgon utan några större avbrott.

jag har hört att man ska deffa om man ska bli hård. Har käkat en rostemacka under samma period.

Har hört man ska tömma depåerna, hmmm, japp det har jag.

Frågan jag ställer mig är hur fan kan en man med ett så snövitt samvete må så jävla dåligt???
Jag kan inte minnas att jag mått så pissigt sen någon nyårsdag för 15 år sedan. Och då hade jag verkligen förtjänat det.
rise and shine ffs, det är dags o kamma luggen och börja se mot stjärnorna! här blir fan inga barn gjorda.. :D ... comon old chap!

Cilia
2007-05-23, 18:46
OJ, krya på dig
det är inget som är så eländigt som sjuka pojkar.
isha mig
mycket vätska och så mycket näring du kan få i dig

Ignatius72
2007-05-23, 21:20
Jag är på bättringsvägen men jag är så fruktansvärt ynklig i sjukdomstillstånd (jo annars också, men nu med extra allt). Det passar dock bra nu då jag jobbar och har andra möten fram till 21 ett par dagar. Sen så blir det hej träningsvärken igen.

Ignatius72
2007-05-25, 19:12
En sväng på F&S i Simrishamn igen.

Axlar fick det bli. Tog det ganaska lugnt då jag har känningar i tennisarmbågen, vill absolut inte förvärra det. Utsikten var bättre än sist så det belv nästan en timmes träning.

Sittande militärpress utan stöd, jävla skillnad de få gånger jag lyckades pressa upp med rätt teknik, det bidde lätt för att uttrycka sig på annat sätt.
viftade lite med silverhantlar åt alla håll och kanter,lite lätta shrugs då det kändes i underarmen och så lite dragande i cable crossen.

Mår dock fortfarande som en överkörd groda så jag kan inte äta de mängder jag är van vid. Och jag mår oftast lite illa en stund efter jag käkat.

shadowfire
2007-05-26, 11:08
visst är det skillnad i militärpressarna.. provat ståendes med?

Ignatius72
2007-05-26, 11:25
visst är det skillnad i militärpressarna.. provat ståendes med?

Stående militärpresser tycker jag känns lite lättare då man kan skjuta fart lite med hela kroppen. Det känns mer strikt att köra sittandes utan stöd. Sen har jag noll på på vinklar hit och dit men det känns när man råkar göra rätt för då flyger stången upp.

Ignatius72
2007-05-26, 13:59
Bejn
Uppvärmning:
Hundpromenad med vagn och ett stycke påg
Gräsmatteklippning
Häckklippning
1 km rodd

Knäböjs 5 set, 50-90 kg 5-8 reps. 90 kg kändes väldigt osnyggt så jag gick ner på 85 som kändes bra. men precis som med militärpressarna så känns det när man råkar göra rätt. Jorgen du får gärna ge mig lite tips om vi råkar vara där samtidigt.
vader i hacklift 4 set 50-150 kg (+släde) 10-12 reps
Nu slog ADHD:n till igen och jag började köra lite biceps mellan benseten. Det är ju trots allt lördag.
Liggande lårcurl 4 set 25-40kg 5-8 reps
Benspark 4 set 50-90kg 6-10 reps
Sittande vadpress 3 set 40-80kg 4-10 reps

Nu väntar lite nedvarvning i form av spånplattespikning.

Ignatius72
2007-05-27, 18:54
Satan i gatan vilken träningsvärk jag har i benen och häcken. Som om jag inte besökt ett gym de senaste åren och dessutom aldrig tränat ben. Har försökt leka byggnadsarbetare idag och det har gått i slowmotion, är ju inte direkt vrålsnabb upp från knästående.
Vi snackar alltså inte lite myspys träningsvärk, vi snackar om varianten där det är mycket svårt, för att inte säga omöjligt att gå ner för en trappa. Tyckte ändå inte att jag körde så våldsamt igår. fast det är klart, bensparkarna efter knäböjsen kändes ju hyfsat.

Blev öl kvar igår, bäst jag kolhydratladdar lite nu igen då.

Cilia
2007-05-27, 18:55
*yawn*

mycket gnäll var det här
palla dig iväg till gymmet istället

Ignatius72
2007-05-27, 20:10
*yawn*

mycket gnäll var det här
palla dig iväg till gymmet istället

Jag lovar att jag hade men jag har ingen permobil som kan ta ut mig till min vanliga bil. Annars hade jag åkt till gymmet och tränat fingerböj eller vad som helst. jag lovar.

Ignatius72
2007-05-29, 15:39
Tudor idag.

Plan hantelpress 4-5 set, 18-33 kg 4-10 reps
cc uppifrån och ner 3 set 17-27kg 6-10 rep
cc nerifrån och upp 3 set 12-17 kg 10 rep
Dips kv 86,5 kg, 8 rep, +10 kg 8 rep, +15 kg 2 set á 4rep
Sne bänk i smith 3 set 30-60 kg 6-10 reps eller nåt
+ l5-6 set mage och 7-8 set triccar.
Det var nog allt.

Ignatius72
2007-05-30, 18:41
Riggen

Konstig Nordic latsdragare 2 set 50-75 kg 8-10 rep
Sittande rodd 3 set 50-80 kg 6-10 rep
marklyft 4 set 50-120kg 4-10 rep
Chins 1kv (86 kg) 3 rep, +10kg 1,5 rep, +5 2,5rep *2
latsdrag 4-5 set 50-70kg 7-10rep

+bar in två kubik ved + isolering och spånskivespikande på evighetsbygget

Ignatius72
2007-06-05, 17:27
Ett tämligen håglöst pass. Enda aneldningen var att jag fick till det på arbetstid.
Raka hanterlpressar
cc
Dips
Snebänk med Mr Smith
kickbacks
och slut.

Ignatius72
2007-06-08, 21:10
Inken träning idag heller bara lite musklertortyr av herr massör. Jävla tennisarmbåge som inte vill ge med sig.
men i brist på annat så har jag iaf spikat lite spånskivor på väggen och skruvat lite sånskivor på golvet. Alltid nåt. Samt curlat i mig några bärs

Cilia
2007-06-08, 21:24
tror du hamrandet hjälper armbågen att läka?

Ignatius72
2007-06-09, 10:20
tror du hamrandet hjälper armbågen att läka?

jag har numera en spikpistol så det mesta av hamrandet överlåter jag till den. men skruvandet och lyftandet och sågandet tar också på armbågseländet. Men ingen har anmält sig frivilligt til att ta över så det faller på min lott.

Lurade iväg ungar och tanten på mulleutflykt. Stannade hemma med motiveringen att jag måste snickra lite. Förvisso sant men jag smet direkt iväg till gymmet.

1000m rodd
Knäböjs 4 set 50-85kg 8 rep
vader hacklift 5 set 50 -150 (+släde) 10-12 rep
liggande lårcurl 3 set 25-40kg 6-10 rep
Benspark 4 set 50-100kg 6 rep
Raka marklyft från liten pall 3 set 25-50kg 10-12 rep

Sen skynda hem och klä på mig byggjobbarkläderna och snickra som en liten idiot.

Ignatius72
2007-06-10, 14:31
sammanfattning månad 2

Det blev 10 pass på gymmet den här månaden. Ingen tennis, ingen cykling och inget springande.
Men jag är relativt nöjd ändå. Månaden har innehållit mycket jobb, en intensivare period på husrenoveringen och jag har dessutom varit sjuk. Så på det stor hela helt ok.

Ignatius72
2007-06-10, 21:35
Axlar
Axelpress 4 set 15-26 kg 6-8 rep
Baksida i maskin 3 set 35-60 kg 6-8 rep
Drag till hakan ett rep sedan fick jag känningar i armbågseländet och mogen som jag är så avbröt jag där.
hantellyft åt sidan 4 set 7-9 kg 8rep
shrugs hantlar 30-45kg 12 rep
Stående militärpressar 3 set 40 kg 4-8rep

Ignatius72
2007-06-14, 18:35
Efter ett par kvällar med öl och whiskey hävning som enda curl och cardio träning var det dags igen. Som vanligt så kommer jag loss när jag får möjlighet att göra det på arbetstid. Det var riktigt skoj och det var synd att det itne fanns mer tid än 50 minuter.
latsdrag 7-8 set 40-90 kg 1-10 rep
Sittande rodd 5-6 set 40-95kg 2-8rep
Marklyft 4 set 60-100kg 6-10 rep
chins

Ignatius72
2007-06-15, 21:19
Ett snabbpass på 20-25 minuter och dessutom ganska oinspirerat. Hade lovat kidsen att vi skulle gå ut och käka och eftersom de är små kottar så måste man komma iväg i tid så att de inte blir så förbannat trötta.
Sne hantel 3 set 18-31kg 4-8 rep
CC uppifrån och ner 3 set 20-27 kg 8 rep
Dips 3 set kv 10 rep
+ lite maggrejer
Egentligen hade jag tänkt springa lite, men jag hade skitbra ursäkter så jag lurade bort mig själv från det tramset.

Cilia
2007-06-15, 21:22
bättre med 20 min än inget alls

Ignatius72
2007-06-15, 21:45
bättre med 20 min än inget alls

Det var väl något sånt jag försöte intala mig. Måste dock komma upp på hojjen igen eller lirka på mig löpardojjorna snart. Börjar bli länge sedan.

Ignatius72
2007-06-17, 20:47
Ben.
Fruktansvärt motiverad idag. Tanten skulle kolla på Brokeback Mountain idag och jag ville med säkerhet hålla mig undan. man har ju hört att sånt kan smitta.

1000m rodd

Knäböjs 5 set 50-80kg 10 rep
Raka marklyft hantlar 3 set 25-35kg 10 rep
vader hacklift 5 set 50-150kg (+släde) 10-12 rep
benspark 4 set 50-95 kg 9-10 rep
Sittande baksida 3 set 35-55kg 8-10rep
+ 4 set triccar och 4 set biccar sedan körde jag sakta hem.

Ignatius72
2007-06-19, 11:43
Satan i gatan vad jag har mysig träningsvärk i bakbenen. Det var första gången jag körde med raka marklyft med hantlar. Det kommer att bli fler.

Ignatius72
2007-06-20, 17:38
Axlar
Axelpress 4 set 12-27.5 kg 8 rep utom på 27 då det bidde 4 + lite dropset
Axellyft maskin 3 set 35-50 kg 6-8rep
shrugs hantlar 4 set 32 till 45 kg 12 rep
Militärpress skivstång 40kg 3-4 set 5-6 rep
+ lite smågrejer för axlarna

Ignatius72
2007-06-24, 16:32
Dagens dagsform1

Ignatius72
2007-06-24, 16:34
Dagens dagsform2

shadowfire
2007-06-24, 16:54
ser ut att vara bra övre rygg, men du trycker tyvärr ihop den lite i DB-bakifrån.. hade sett bättre ut om du fått ut latsen ännu mer och lyft blicken en aning. Bra baksida axel och biceps. Kötta på nu farfar!

Edit: kul med sonen som tittar på med stora ögon.. blivande atlet? :D

Cilia
2007-06-24, 18:06
Edit: kul med sonen som tittar på med stora ögon.. blivande atlet? :D
tycker det ser ut som om han står och flinar åt honom *L*

Tycker också det ser bra ut men lite mer ben.
Dom får du allt köra hårdare

Ignatius72
2007-06-24, 18:35
ser ut att vara bra övre rygg, men du trycker tyvärr ihop den lite i DB-bakifrån.. hade sett bättre ut om du fått ut latsen ännu mer och lyft blicken en aning. Bra baksida axel och biceps. Kötta på nu farfar!

Edit: kul med sonen som tittar på med stora ögon.. blivande atlet? :D
Du har säkert helt rätt, posa är väl inte heller det någon styrka.

tycker det ser ut som om han står och flinar åt honom *L*

Tycker också det ser bra ut men lite mer ben.
Dom får du allt köra hårdare

Pågen flinar såklart och han är övertygad om att han brottar ner mig när som helst.
Har alltid haft klena ben så med tanke på förutsättningarna så är jag ganska nöjd, men sjävlklart så ska de får mer smisk.

Ignatius72
2007-06-24, 18:42
Tränade med ryggen idag.

Latsdrag bred stång 8-9 set 50-100kg 1,5 -8 rep. Jag har en sällsynt dåligt kombination av ingen styrka + ingen uthållighet. Körde ett gäng en och en halvor rätt tungt för att se om det händer nåt. En jävligt dålig övning för mig.
Marklyft 7-8 set 50-150kg, körde 8:or upp till 140 då jag körde singel på den och 150, avslutade med en 8 på 120.
Sittande rodd 4 set 50-100kg 3-6 rep
Stångrodd, gick inte så bra då min förbenade underarm började skämta april, gick hyfsat med handflatorna utåt 60kg och 10 reps, 3 set kanske
Sen åkte jag hem och snickrade lite.

Ignatius72
2007-06-26, 11:33
Tokförkyld så jag hoppade över passet igår. Iofs inebär inställd träning ett par bira istället så jag led inte så våldsamt. Idag så kunde jag inte motstå att träna på arbetstid-det känns så mycket roligare.

Tudor
Spelade lite bänkpress, hade för ovanlighetens skull en tjomme som passade och de kunde jag inte låta bli att testa en singel på 100 och det gick (med nöd och näppe) 90kg var dock papper.
Bicepsade mig lite på scottbrädan och avslutade med dips 12, 10 10 på 88kg.

Ignatius72
2007-06-27, 18:49
Fixade barnvakt så tanten följde med idag på gymmet. Det var många år sedan sist. Så det blev ett tämligen slött pass.

knäböjsingar. Testade lite var gränsen låg, gjorde singlar på 110 och 120 kg. Kunde nog gått djupare men vågade inte utan passare. men det var hyfsat iaf och bra att känna på lite tyngre stång.
Gjorde comeback på hackliften efter knäont för längesen. Kändes ingenting men det var iofs på 40kg + släde.
Lite vader i smith och sedan var det dags att gå hem.
har dock redan träningsvärk i röven.

Ignatius72
2007-06-29, 15:55
Pingis idag, det var verkligen inte igår. Men den raka backhanden satt som en smäck, som om jag inte gjort annat än tränat just det.

Militärpress 6-7 set 40-50kg 5-6 rep
Shrugs hantlar 3 set 33-45 kg 12 rep
Drag till hakan cc 40-80 kg 6-8 rep
Sen skämtade jag till det med lite skruvpressar och annat jox.
Allt (!) detta varvade jag med 15 talet set vader + lite fredagsövningar för biccarna.
Redigt bra pass somjag är nöjd med. Det enda som kunde varit annorlunda är den helvetiska underarmen/tennisarmbågen som stör ibland.
Frågan är nu om jag ska dricka prottedrink först eller en bier först?

Ignatius72
2007-07-01, 13:28
Lördag
Ölcurl 1 set 33cl 10 rep
3 timmars bastu inkl vedpåfyllning
Estrella Dillchips 1 set 300g

Ska se om man kan ordna barnvakt så det blir ett romantiskt parpass på gymmet ikväll.

Cilia
2007-07-01, 13:34
jag har aldrig sett några ha det romantiskt på gymmet.
tycker ofta parpass leder till tjafspass

men bra träning där i lördags
innebär 10 rep att det tar 10 klunkar?

dillchips är inte att leka med och det ska vara Estrella, ingen jälva OLW

Ignatius72
2007-07-01, 14:53
jag har aldrig sett några ha det romantiskt på gymmet.
tycker ofta parpass leder till tjafspass

men bra träning där i lördags
innebär 10 rep att det tar 10 klunkar?

dillchips är inte att leka med och det ska vara Estrella, ingen jälva OLW

Oh nej, vi är så puttinuttiga så.....

10 rep 10 klunkar, I wish. Hade det varit så hade jag varit granithård. Nu är jag...hrrmmm...inte det.

OLW är för amatörer

Cilia
2007-07-01, 17:14
Oh nej, vi är så puttinuttiga så.....

10 rep 10 klunkar, I wish. Hade det varit så hade jag varit granithård. Nu är jag...hrrmmm...inte det.

OLW är för amatörer
men du var inte så himla mjuk på dina bilder.
OWL är för smaklösa

Ignatius72
2007-07-01, 17:37
men du var inte så himla mjuk på dina bilder.
OWL är för smaklösa

jag tackar ödmjukast men det är nog en synvilla. Min ölkonsumtion under sommarhalvåret är i klass med nån slags okoberfest. Det hade kunnat vara kul att se vad som hade hänt om man lagt ner bärsen ett tag.

Riggträning
marklyft 4 set 50-130kg 6-8 rep utom på sista då jag fick känning i hamstrings och eftersom jag är så mogen så avbröt jag direkt. Men jag var trött ändå så det var kanske bara inbillning.
chins 3 set 4-5 rep
Isolat row 4 set 100kg 7-8 rep
latsdrag med brett och smalt grepp och jag var lika klen i allt.
Sittande ländrygg 3 set 100kg 10 rep
Hantelrodd 3 set 25-30 kg 10-12 rep, känningar i armhelvetet så jag tog det försiktigt.
Sedan så matade jag lite vader mellan varven och avslutade med lite biccar. har inte kört armar på hur länge sedan som helst pga av underarmseländet.

trots lite många bärs igår så var formen riktigt god. hade nog kunnat köra på med lite vad som helst en timme till om jag hade haft tid till det.

shadowfire
2007-07-01, 17:55
haha, skön inställning till ölhävning i denna journal.. :D

Ignatius72
2007-07-01, 20:21
haha, skön inställning till ölhävning i denna journal.. :D

Nån måste ju värna om dessa gudadrycker.*popcorn*

Ignatius72
2007-07-03, 07:52
Måndag
Satte mig på en spinningcykel i 30 minuter medelpuls,146 och max 164, med andra ord lugna gatan. Målet var att svettas och snora ut det sista av en helvetiskt envis förkylning. Få se om det funkade.
+ 8-10 set triccar.

Man kan säga att jag deffade igår, cardio och ingen öl. Tog en liten wirre innan godnatt, men det räknas inte. En dag till med sånt här och man närmar sig toppform.

Ignatius72
2007-07-04, 18:17
Tisdag
Deffdag 2 (alltså ingen öl "bara två wirre och de räknas fortfarande inte" och cardio)

Cykel 26 km på 57 minuter
Ut och fincyklade lite då förlylningen fortfarande inte gett med sig riktigt. Efter sisådär 15 km käkade jag en banan i lugn och ro när en Pikétröja i 50-års åldern svischade förbi och hejade. Jag krängde snabbt i mig bananen och spurtade ikapp. Jag la mig helt tyst bakom (inte i vinddraget) och lät honom tro att han med sin mountainbike cyklat förbi den snygga cyklisten med racercykel, cykelbyxor, cykeltröja, svällande triceps osv sov. Han pinnade på vad han kunde och jag låg och myste därbak, när han började kränga fram och tillbaka och farten började sjunka så trampade jag förbi i 190. Där höll sig min puls också ett bra tag för jag ville inet kolla bak och se om han försökte haka på. Så det lev lite flåkörning sista biten.
maxpuls 173 och medel 150

Ignatius72
2007-07-04, 18:19
Onsdag
Spinningcykel 15 minuter
Knäböjs 40-80 kg 4 set 8 rep och med häcken rakt ner i backen. Nöjd med tekniken, kände inte att jag höll på att trilla utan fick kraften där jag ville ha den.
Vader i smith 50-70 kg nånting 12 reps 4 set
Biccar i cc
Allt på arbetstid och då var det extra kul.

Cilia
2007-07-04, 18:19
Det där låter som mig när jag är ute och cyklar bara att jag har en oväxlad cykel från 1950 och typ klänning och ballerinaskor. Men annars kunde det ha varit jag som låg där bakom för att sen ta honom *s*

bra tempo där

Ignatius72
2007-07-04, 20:10
Det där låter som mig när jag är ute och cyklar bara att jag har en oväxlad cykel från 1950 och typ klänning och ballerinaskor. Men annars kunde det ha varit jag som låg där bakom för att sen ta honom *s*

bra tempo där

Tempo vet jag inte. Det var precis över skamgränsen men jag tog det medvetet lugnt pga av förkylningsskiten.
Förvrigt är min två dagars deff slut. Men jag har god anledning, jag blev upplyst (vänligt men bestämt) att jag fyller år idag.

Cilia
2007-07-04, 20:24
GRATTIS!!!!!

blir du jättegammal?
jag tycker det var ett bra tempo.
Du är en slamkrypare. Låtsas att du är svag och i dålig form så har du egentligen en megakondis och är typ stålmannen

shadowfire
2007-07-04, 20:29
grattis mannen du kämpar på bra!

Ignatius72
2007-07-04, 21:08
GRATTIS!!!!!

blir du jättegammal?
jag tycker det var ett bra tempo.
Du är en slamkrypare. Låtsas att du är svag och i dålig form så har du egentligen en megakondis och är typ stålmannen

Tack, blott 35 ynka år. Men nä, slamkrypare är jag dessvärre inte. Men det hade varit kul att vara:D

grattis mannen du kämpar på bra!

Tack! Du jobbar på rätt bra själv mellan jobb och tantpassen.

När jag minns tillbaka denna dag så jag faktiskt hunnit träna hunden också. Spår uppletande och lydnad, hon fick dessutom bita av sig lite. Stackars hund, jag har knappt hunnit promenera med henne. jag har fått lära henne att skita i påsen direkt här inne.

Ignatius72
2007-07-05, 17:37
Eländet med tennisarmbågen började så sakteliga kännas som om det gav med sig. En kur diklofenak och en med ibumetin och inga omvända bicepscurlar på ett bra tag och även i övrigt försiktig trodde jag var tricket. Vaknade i morse av att det smärtade direkt i armen. Jag mitt dumma lilla nöt klippte två äppelträd igår och dumt nog så använde jag mig av den högra näven, tillika den som jag har ont i. Kändes inte ett skit när jag klippte så jag trodde jag var säker. Men icke. Skit också. Det är bara att börja om från början igen.

Ignatius72
2007-07-06, 12:17
Ledigt ledigt och ledigt. Min plan var att sticka ut och cykla men det kan man ju fetglömma. Att det vräker ner är en vansinnig underdrift. Gymet således.

Hantelpress 6-7 set, 20-38kg, gjorde 2 reps på 33, 35 och 38 bara för att se hur det kändes och det gick bra. Avslutade med en 8 på 30.
krabban i CC 3 set 20-25 kg 10 rep
Dips, vägde in på 89,5kg, ölen bulkar på tydligen. Detta trots min två dagars deff. 5 rep på kv, +10 och +15 kg med 4-5 rep.
Snebänk 4-5 set 50-70kg 4-8 rep
avslut med lite biccar.

Tycker det känns som om det är bra fart på gubben. Förkylningen verkar dock inte ge med sig utan snarare börja om. Känner mig frisk som en fågel men det är slemmigt i snoken.

Cilia
2007-07-06, 12:59
Tycker det är mesigt att backa för lite regn
Jag älskar att vara ute i regn, man ska ju ändå bara hem sen.


annars tycker jag det verkar finnas lite krut i gubben som är en riktig slamkrypare fortfarande

Ignatius72
2007-07-06, 13:35
Tycker det är mesigt att backa för lite regn
Jag älskar att vara ute i regn, man ska ju ändå bara hem sen.


annars tycker jag det verkar finnas lite krut i gubben som är en riktig slamkrypare fortfarande

Regn och regn, det är väl snarare att beteckna som ett vattenfall. men det som oroar mig är att jag får vattenplaning och åker ut i diket. Annars hade jag såklart bara härdat mig lite.

Slamkrypare, äh, jag körde ju inga reps och jag är klenast på hela gymmet, jag får träna på tider när inga andra är där så de slipper skämmas.

Ignatius72
2007-07-08, 18:48
Planen var att cykla idag, men vi var på ett bröllop till lite för sent igår och med lite för mycket whiskeyprovning det gjorde att det närmaste jag kom en cykel var 4,5 timmar framför eurosports tour de france sändning.

Cilia
2007-07-08, 18:49
Planen var att cykla idag, men vi var på ett bröllop till lite för sent igår och med lite för mycket whiskeyprovning det gjorde att det närmaste jag kom en cykel var 4,5 timmar framför eurosports tour de france sändning.
hahahahahahaha faan vad du är dekadent!!!!
lite cykling hade gjort dig gott

Ignatius72
2007-07-08, 18:51
hahahahahahaha faan vad du är dekadent!!!!
lite cykling hade gjort dig gott

Jag känner att jag med TV-tittandet idag har koll på hur det rent teoretiskt skall gå till. Nu ska jag ladda för att prova på det i praktiken också.

shadowfire
2007-07-08, 19:16
helt rätt! optio med mental uppladdning :D

Ignatius72
2007-07-09, 15:10
helt rätt! optio med mental uppladdning :D

Och idag blev det praktik!

cykel 39km 1:30h

Första timmen var det mest uppförsbackar och motvind och jag passerade timmen precis på skamgränsen, 25km/h och sista halvtimmen rullade på i lite mer moderatterräng.
maxpuls 186-orupsbacken (för de som cyklat Ringsjön runt), benen kändes hyfsade men pumpen fick jobba hårt. Lite kvar att jobba där.
Medel 161, fick pumpa rätt hårt utan att komma upp i någon hastighet pga av motvinden. Summasummarum, jag är nöjd och kommer lagom till upplösningen av etapp 2 på touren.

Ignatius72
2007-07-09, 17:02
Sammanfattning månad 3 på kolo.

Gymmet 12 pass
cykel 86 km fördelat på fyra pass.

Är helt klart nöjd med den träningsmängden. Har jobbat 125%, renoverat huset och varit tokförkyld. Mest nöjd är jag med att jag kört cykel, dvs lite cardio. Det hann väl nästan gå två månader innan jag grenslade stålhästen igen. Dessutom kändes det helt ok. Tackar knäböjsen för det. Nu är det semester och om inget oförutsett inträffar så blir det väl en hel del träning.

shadowfire
2007-07-09, 17:20
Hur många cl single malt och hur många pilsner då?? :D

Cilia
2007-07-09, 18:04
Duktigt cyklat där, praktik är alltid bättre än teori *s*

Ignatius72
2007-07-09, 18:43
Duktigt cyklat där, praktik är alltid bättre än teori *s*
Teorin inspirerar iaf. Och det mest hälsosamma jag kunde göra igår var nog att glo på andra när de tar ut sig.

Hur många cl single malt och hur många pilsner då?? :D

För det första vågar jag inte räkna och hade jag gjort det så hade jag i vilket fall som helst inte vågat skriva ner det. Socialstyrelsen har ögonen öppna.

Ignatius72
2007-07-11, 17:11
Två dagar med tanten på Ven, hyra cykel och greja. Mina ben var dock mos sedan tidigare så några spurter belv det inte tal om. Testade tandem cykel i 300m men det såg roligare ut än det var så vi bytte till vanliga hojjar.
Hotellet hade till alldeles nyligen världens tredje bästa whiskeysamling. Det belv med andra ord lite provning av diverse sorter. Trevligt trevligt.
På hemvägen var jag inom cykelcity och handlade lite inspiration.

Cilia
2007-07-11, 19:10
Två dagar med tanten på Ven, hyra cykel och greja. Mina ben var dock mos sedan tidigare så några spurter belv det inte tal om. Testade tandem cykel i 300m men det såg roligare ut än det var så vi bytte till vanliga hojjar.
Hotellet hade till alldeles nyligen världens tredje bästa whiskeysamling. Det belv med andra ord lite provning av diverse sorter. Trevligt trevligt.
På hemvägen var jag inom cykelcity och handlade lite inspiration.
Tur att du inte spurtade. Hur kul hade din fru tyckt att det hade varit med dig spurtandes?

Du och din whiskey, dricker frun med?

Ignatius72
2007-07-11, 19:13
Tur att du inte spurtade. Hur kul hade din fru tyckt att det hade varit med dig spurtandes?

Du och din whiskey, dricker frun med?

Det hade väl varit en upplevelse att få se min stenhårda röv guppa iväg?
Hon dricker en och annan virre hon med så det blir lite greppträning i att försöka hålla fast glaset.

Ignatius72
2007-07-11, 19:18
dagens träning

Efter saltscrub med tillhörande massage på Ve så trodde jag ju att jag var i form. Men så klart inte. Egentligen hade jag tänkt satsa på ryggen idag men jag ska försöka vila upp armbågen lite så jag körde axlar istället. Dragövningarna tenderar fresta på greppet som i sin tur belastar underarmen, även när jag inte tycker de gör ont så får jag känningar sen.

Axelpress hantlar 5 set 18-28kg 4-6 rep
Drag till hakan cc 3 set 45-70kg 6-10 rep, försiktig då jag kände i armbågen
Hantellyft med tummarna uppåt 3 set 6-8kg 8-10 rep
lite mage och lite biccar

Är helvetiskt sugen på att cykla. Touren inspirerar grymt. Lite bättre väder imorgon så blir det en tur.

Cilia
2007-07-11, 19:19
Filmbevis *eg*

Ignatius72
2007-07-11, 19:21
Filmbevis *eg*

På saltscrub, axelpressar eller spurt med damcykel? En av dem utfördes dessutom i naket skick.

Cilia
2007-07-11, 19:25
får jag välja?
Det som utfördes i naket skick naturligtvis!!!

Ignatius72
2007-07-11, 19:31
får jag välja?
Det som utfördes i naket skick naturligtvis!!!

Oki, mailar genast över en film på en axelpress utförd i bara mässingen.

Cilia
2007-07-11, 19:37
Oki, mailar genast över en film på en axelpress utförd i bara mässingen.
jag vill ha en helkropps framifrån

Ignatius72
2007-07-11, 19:52
jag vill ha en helkropps framifrån

Finns det annat?

Cilia
2007-07-11, 20:03
Finns det annat?
Ville bara klargöra att vi pratar om samma sak

Ignatius72
2007-07-12, 17:09
Började dagen med en timme massage vid den något okristliga semestertiden tiden 0800.
Skruvade lite gips under dagen och väntade på att vädret skulle vara acceptabelt, det hände naturligtvis inte. jag begav mig till gymmet.
Spinningcykel 1h max puls 163 och medel 149, en förhållandevis lugn resa med tid för lite Body läsning mellan tramptagen.
Rundade av med att köra 3 kubik byggskräp till tippen.

Ignatius72
2007-07-12, 18:12
...och så har jag beställt tid till laserbehandling av armbågen. Jag är dödligt trött på att begränsas av den hela tiden. Det påstås att prognosen är god.

Cilia
2007-07-12, 19:11
Kanon, det kanske är något för mig med.
Var får du den?

Ignatius72
2007-07-12, 19:46
Kanon, det kanske är något för mig med.
Var får du den?

Det finns överallt. I huvudstaden i varannat kvarter gissar jag.

Cilia
2007-07-12, 21:00
hhmmm vet inte om jag vågar välja ngn vem som helst för en sån behandling

Ignatius72
2007-07-12, 22:34
hhmmm vet inte om jag vågar välja ngn vem som helst för en sån behandling

Det är väl som med allt annat. Man får gå dit och kolla läget och se om man får förtroende för liraren. Om inte, byt.

Ignatius72
2007-07-13, 10:07
Efter han lite tallrik gröt (den lille på bilden äter tre ggr så mycket frukost som jag trots 80kg mindre kroppsvikt, fast jag brottar fortfarande ner honom) och en flabb kaffe så bidde det lite cykel.

32,55km avverkades på 1:12. Maxpuls 180 och medel 156. Min maxpuls på cykel ligger vid 186-188 tror jag.
16 grader och lite små blåsigt men ändå närmast perfekt cykelväder. När jag var lite mer än halvvägs efter den ursprungliga planen, vinden lätt i ryggen, 27 km/h i svag uppförsbacke så svängde jag tvärt av mot en kuperad liten väg. Fan så mycket jobbigare men å andra sidan en rolig väg.
Nu lite mer mat och sedan benmassage.

Ignatius72
2007-07-13, 13:37
Sacramento, jag hade hunnit fötränga hur jävulusikt ont benmassagen tog. Inga muskelknutor eller anant trams men däremot stel och hård (?!). Nu är mina ben totalt mos. Det blir perfekt att lägga dem på en kudde och luta mig tillbaka och njuta av Touren.

Ignatius72
2007-07-14, 22:35
benjävarna var duktigt möra idag. Ingen träning. Däremot hade jag förträngt att vi skulle ha 20 pers till middag idag. jag blev hårt och tydligt påmind om detta.
Imorgon hardcore semester-fatta vi ska träffa muskelmania och ADHH kid nr uno, dvs Pippi och Emil, Astrid Lindren world here we come!

Ignatius72
2007-07-22, 08:09
Så där ja, då var man tillbaka på banan igen. En vecka i en stuga i småland med konstant intag av diverse berusande drycker. En liten löprunda trängde jag in mellan bärsen men på det sora hela så var det 100% lugnt. Det tråkiga i kråksången var att jag hoppades att min tennisarmbåge skulle bli glad av lite vila. icke, fanskapet har blivit konstant sämre sedan jag började vila. ???

Cilia
2007-07-22, 09:03
Ser att du föregår med gott exempel för dina söner.
Visar hur en riktig norrlänning är, konstant berusad

du kanske ska söka hjälp för den där armbågen?

Ignatius72
2007-07-22, 10:04
Ser att du föregår med gott exempel för dina söner.
Visar hur en riktig norrlänning är, konstant berusad

du kanske ska söka hjälp för den där armbågen?

Jepp, drick dig berusad och stick sedan ut och spring och kom hem och ljug om hur långt det var och hur många björnar man strypte längs vägen:D

Har testat lite olika grejer för armbågen och det som står på tur är laserbehandling i början på augusti.

Ignatius72
2007-07-22, 14:32
Tack Jorgen för att du körde en omväg för att öppna gymdörren till mig. Fast jag vet att du egentligen är tacksam över att jag tränar när ingen annan är där så ni slipper skämmas.

Miltärpress 5 set 30-60kg 4-6 rep utom på 60 som var för tungt och det bidde en singel
Sittande rodd 3 set 65-75 kg, känningar i armbågen= avbröt
Bänkpräst 6 set 50-85kg 5-10 utom åp 85 då jag körde 2:or
chins 1 set 5 rep = känningar i armbågen
biccar + triccar 10-12 set

Löpband 3km spring + några hundra meter promenad med 12 i lutning

Sen stretchade jag!

Rundade av de fysiska ansträngningarna med att klippa ett äppelträd, denna gång med vänstran, dvs den armen som fungerar någorlunda normalt.

Jorgen
2007-07-22, 20:27
Tack Jorgen för att du körde en omväg för att öppna gymdörren till mig. Fast jag vet att du egentligen är tacksam över att jag tränar när ingen annan är där så ni slipper skämmas.

Jag skulle ut och köra i vilket fall som helst (grymt pass på ett grymt gym fick jag iallafall, riktigt bra) så det var inga problem.
Det är inget som jag skulle erkänna öppet. Men. ja

Cilia
2007-07-22, 20:30
starka militärer där.
se till att fixa armbågen

Ignatius72
2007-07-22, 20:36
Jag skulle ut och köra i vilket fall som helst (grymt pass på ett grymt gym fick jag iallafall, riktigt bra) så det var inga problem.
Det är inget som jag skulle erkänna öppet. Men. ja

Fast det blir lite långt att köra dit....
Bra ommöblering på gymmet, kändes betydligt luftigare. Nu väntar jag bara på att Berra fixar TV:n så jag kan cykla och glo på tour de France samtidigt.

starka militärer där.
se till att fixa armbågen

Äh, det var ju inga reps. Den armbågen ska fixas, det störiga är att jag börjar få skräp med den andra armen med. Har typ stickningar a´la tusen nålar runt den andra handleden. Jesus vad man är byggd av klent virke.

Ignatius72
2007-07-23, 13:37
Hade tänkt pina cykeln idag men av det blev intet. 13 grader, regn och blåst. nej tack. Tränade hunden istället med lite uppletande och lydnad. Fortsatte sedan till gymmet.
Löpband 5k 28:30, maxpuls 187 medel 167-kändes helt ok. Kunde möjligtvis ha väntat en liten stund till innan jag sprang. Fiskpinnarna gjorde sig påminda på slutet. Avslutade med 10 minuters promenad i uppförsbacken medelpuls 145.

Ignatius72
2007-07-24, 20:22
Ingen cykel idag heller, vare sig på TV eller i verkligheten.

Värmde upp med några timmars gipsskruvande och lite spånskivespikande. Sen hoppade jag på löpbandet.
5km, snittid 5:27, medelpuls 170, max 190.
Styrketräning i all ära men jag känner mig så jävla sund när jag springer och toksvettas.

Övrigt: Lillepågen kom upp och tittade när jag snickrade lite. Han kollade på cirkelsågen en bra stund och jag frågade honom om han kom ihåg vad den hette. Efter lite funderande så klämde han till med triangelsåg. Inte så lätt med geometrin än:D

Ignatius72
2007-07-25, 20:29
Samma uppvärmning som igår, dvs gips och spånskivegrejande.

Hantelpress 5 set 18-33kg 5-10 rep
Dips kv 91kg (trots vitvecka sedan i fredags) 10, 8 , 8
Krabban i cc 3 set 17-20kg 12 rep
Snebänk i smith 3 set 60 kg 5 rep
biccar 7-8 set

Som vanligt lite armbågssmärtor men idag orkade jag inte bry mig. Jag körde tudor idag mest för att det gör minst ont och att jag sprungit de senaste dagarna så ben var uteslutet.

Ignatius72
2007-07-26, 18:32
Ingen träning idag, mest pga av att jag är ensam hemma med pojkarna. Fast det är klart ett varv i skånesdjurpark renderar väl några minus kalorier. å andra sidan krängde jag ett gäng korvar på samma plats. Så det slutade nog på plus iaf.
På avdelningen tennisarmbåge testar jag sedan 15 minuter ett slags bandage vid namn back on track. Skall enligt försäljaren använda kroppsvärem till att snabbare få inflammationen att gå tillbaka. Han trodde att det skulle vara bättre redan i övermorgon. Tja, vi får väl se i övermorgon. jag är i grunden väldigt skeptisk till allt sånt här men det är ju bara att testa och se.

Intresseklubben kan även notera att jag även denna dag skruvat lite gips. Anledningen till denna forcering är att ventilations killen, el killen och kakelkillen kommer på lördag. Det blir trångt i badrummet....

shadowfire
2007-07-26, 18:37
kör hårt med korvar, öl, renoveringen och träningen gubbe! :D

Ignatius72
2007-07-26, 18:41
kör hårt med korvar, öl, renoveringen och träningen gubbe! :D

jag måste ju erkänna att det slunkit ner en del grillade korvar den senaste tiden. Men inte en öl sedan i fredags. En vecka i småland utan ett enda ärligt handtag utfört men med en tokjobbande lever så blev det vit vecka mitt i semestern. Likförbannat så står vågen på 90+. vad är detta? Hur länge ska man behöva deffa egentligen?

Cilia
2007-07-26, 18:45
Ingen träning idag, mest pga av att jag är ensam hemma med pojkarna. Fast det är klart ett varv i skånesdjurpark renderar väl några minus kalorier. å andra sidan krängde jag ett gäng korvar på samma plats. Så det slutade nog på plus iaf.

jag måste ju erkänna att det slunkit ner en del grillade korvar den senaste tiden. Men inte en öl sedan i fredags. En vecka i småland utan ett enda ärligt handtag utfört men med en tokjobbande lever så blev det vit vecka mitt i semestern. Likförbannat så står vågen på 90+. vad är detta? Hur länge ska man behöva deffa egentligen?

Vad har du för upplägg?
Verkar det fungera?

Ignatius72
2007-07-26, 18:49
Upplägget är att jag låter bli att dricka öl (och nu under hard core dieten) även vin och sprit. Sen ökar jag lite på cardio träningen. That should do the trick-tycker man. Men hittills har jag bara blivit snyggare men inte lättare.

Cilia
2007-07-26, 18:56
Men då så, snygg vinner

Ignatius72
2007-07-27, 08:19
Hittills fungerar omslaget kring armbågen enligt planen. Det har helt enkelt blivit sämre. Men det var tydligen gången och helt normalt. Jag hoppas det fortsätter på den inslagna vägen och vänder imorgon och börjar bli bättre.

Ännu en härlig semesterdag med 15 grader och molningt. Well, det gör inte så mycket då jag har en del gips som ska skruvas. Hinner jag så blir det träning i eftermiddag annars så blir det iaf lite vedhuggning för ikväll ska det badas bastu......och drickas öl.

Ignatius72
2007-07-27, 10:16
EDIT: När jag lovordat mitt armband så insåg jag att jag snickrat en hel del igår så mina nya smärtor behöver inte vara resultatet av skyddet utan av jobbandet igår. *** också. Vi får se vart det bär hän.

Cilia
2007-07-27, 10:17
ska det badas bastu......och drickas öl.
hhmm så din deff varade i vaddå, 2,5 dagar eller?

Ignatius72
2007-07-27, 11:11
hhmm så din deff varade i vaddå, 2,5 dagar eller?

Akta dig! Fredag till fredag. + att jag ju haft några 2,5 dagars deffar innan också.

shadowfire
2007-07-27, 11:15
tycker det är bra att du är snyggare på så kort tid, utan tvekan ett resultat du ska vara stolt över. Du förtjänar en korv och en öl nu.

AFanatic
2007-07-27, 12:04
Förövrigt borde det vara kriminellt att köra glidare med integralhjälm och dödsstraff om man dessutom har på sig ett blått och vitt eller rött och vitt tajt skinnställ från 1980 frös ihjäl.

Jag finner inga ord.

Dagens pedagogiska spörsmål. 3-åringen frågar sin pappa (dvs jag) är det långt till feruarik (dvs månaden februari när han fyller år). Ja det är det, svarar jag myndigt. Måste man åka bil dit, frågar han. På det svarade jag ?!?

Hahaha underbart! :D


Såg bra ut på bilderna, mer fokus på benen (framför allt baksida) vill jag se.
Lycka till med armbågen.

Cilia
2007-07-27, 12:46
EDIT: När jag lovordat mitt armband så insåg jag att jag snickrat en hel del igår så mina nya smärtor behöver inte vara resultatet av skyddet utan av jobbandet igår. *** också. Vi får se vart det bär hän.
du är nästan ett geni tror jag *rme*

Ignatius72
2007-07-27, 13:51
Jag finner inga ord.



Hahaha underbart! :D


Såg bra ut på bilderna, mer fokus på benen (framför allt baksida) vill jag se.
Lycka till med armbågen.

Tack för kritik. Jag sprang naturligtvis direkt till gymmet och gjorde:

Rodd 1000m
knäböjs 5 set 50-100kg 4-8 rep
Vader i hacklift 5 set 50-170 kg 12rep
Raka marklyft hantel 4 set 23-38kg 8 rep
benspark 4 set 60-95kg 8 rep
Sittande lårcurl 4 set 35-55 kg 8 rep
Sittande vadpress 3 set 60kg 7 rep

Det var nog allt.

Ignatius72
2007-07-29, 08:24
Gårdagen gick mest åt att beklaga mig för omvärlden vilken jävulusik tränignsvärk jag har i benen. Spott och spe fick jag av det. jag förklarade tålmodigt att om de hade haft sån träningsvärk så hade de mest bölat hela tiden. Otroligt nog så fick jag hör att det var precis det jag gjorde.
Lägligt nog så skulle 1 ton flytspackel bäras upp på ovanvåningen. Det hjälpte inte till. Jag kan knappt gå.
Det var endast timmarna i bastun med tillhörande drycker som var anständiga igår.

Cilia
2007-07-29, 11:06
Gårdagen gick mest åt att beklaga mig för omvärlden vilken jävulusik tränignsvärk jag har i benen. Spott och spe fick jag av det. jag förklarade tålmodigt att om de hade haft sån träningsvärk så hade de mest bölat hela tiden. Otroligt nog så fick jag hör att det var precis det jag gjorde.
Lägligt nog så skulle 1 ton flytspackel bäras upp på ovanvåningen. Det hjälpte inte till. Jag kan knappt gå.
Det var endast timmarna i bastun med tillhörande drycker som var anständiga igår.
hahahhahaha
det är ingen som kan gnälla som en man med lite smärta eller en ynklig förkylning.
Mesproppar!!!

Återkom när du upplevt ordentlig mensvärk!
basta

Ignatius72
2007-07-29, 12:11
hahahhahaha
det är ingen som kan gnälla som en man med lite smärta eller en ynklig förkylning.
Mesproppar!!!

Återkom när du upplevt ordentlig mensvärk!
basta

Det var iofs lite antydningar om att jag var en riktig kärring. Så jag återkommer om menssmärtorna om en månad eller så.

Ignatius72
2007-07-31, 08:40
Tasjkig planering vad gäller benträningen. När träningsvärken gjorde benen närmast odugliga så var det först några 100kg spackel som skulle fraktas än hit än dit. När jag hämtat mig från det så var det ett halvt ton kakel som även det skulle hanteras och bäras in och ut från affärer, bilar, trappor och annat. Nu bär benen så sakteliga börjar fungera då har vi burit färdigt.

Ignatius72
2007-08-05, 20:07
Tre dagar i Sopot (lite av Polens Båstad) med två polare och sedan en dag med kusinfest och jag är en sliten man. En gammal replikklassiker från Dödligt vapen illustrerar det tydligt. I´m too old for this shit.
Drog av något som liknade ett axelpass igår. Sen lite bowling på kvällen.

Cilia
2007-08-05, 20:11
Det var iofs lite antydningar om att jag var en riktig kärring. Så jag återkommer om menssmärtorna om en månad eller så.
nope, tvärtom
jag insuinerade att du var en riktig gubbe dvs gnällig som faan *L*

Ignatius72
2007-08-08, 07:12
Igår ett kort gästspel i Simrishamn.
Körde biccar och sittande rodd i Nordic maskin. Inget av dem kändes i armbågen-igår. Idag känns det.
Testade även hantelrodd på typ 10kg mendet kändes direkt. Mitt hokus pokus armband som ligger över armågen/underarmen gör varken till eller från men jag fortsätter ha den på ett tag till. Den gör nog ingen skada heller. Idag ska jag prova med någon alternativ metod. Någon form av vakuumtryck ska man jiddra omkring med på armen. Hon trodde det skulle bli bättre redan efter första omgången. Jag är skeptisk men det kostar inte så mycket så det är ju värt ett försök.

Cilia
2007-08-08, 08:16
Du har aldrig funderat på att hokos pokus armbandet ska kombineras med vila?

Ignatius72
2007-08-08, 09:22
Du har aldrig funderat på att hokos pokus armbandet ska kombineras med vila?

Jag har funderat på det. och i princip så har ju nästan inte gjort någonting.Framförallt så har jag varit duktig och inte gjort sådant som gör ont.

Ignatius72
2007-08-08, 12:35
Hade mitt absoluta favoritmöte idag-dvs det inställda. Passade på att rasta hojen lite. Gick fruktansvärt segt, visserligen både motvind och uppförsbacke men ändå. segade på i 20km/h och var allmänt vissen. Efter dryga milen vände jag helt sonika och cyklade hem. Mycket roligare. Helt plötsligt svävade jag fram i 40km/h och njöt av livet.
24km, 55 minuter medelpuls 149 och max 165.

Ignatius72
2007-08-08, 18:06
Vakuummaskinen var inget att ha. Inte ens maskinskötaren trodde att det skulle hjälpa. Däremot så masserade hon armfan och nedre delen av biccen (som jag körde igår) så till den milda grad. Maken till små hårda fingerjävlar får man leta efter.
jag ska känna efter om helvetesmassagen gjorde någon skillnad, kanske testa en gång till. Fortfarande samma och jag får testa något nytt.

Cilia
2007-08-08, 18:56
hoppas det löser sig med din armbåge
något borde ju kunna göras

Ignatius72
2007-08-09, 08:18
hoppas det löser sig med din armbåge
något borde ju kunna göras

Hoppas jag med, otroligt frustrerande att inte kunna träna som man vill samt vara begränsad i vardagen. Får ont bara jag tar av och på mig hjälmen eller om jag ska dra täcket på plats när frugan snott för mycket. Stööööööööörigt!

Ignatius72
2007-08-09, 16:46
Lite gästträning i Höör på Glädjehuset (bordellen var nog nerlagd för jag såg inga lättfotade damer).
För ovanlighetens skull så tränade jag inte ensam och det innebär lite tyngre vikter.
Bänkpress 6-7 set med fokus på lite singlar och tvåor åp 100kg
Sne hantel 4-5 set 23-35 kg 1-3 reps
cc 3 set
Dips kv 8*4
+ lite vader

Nu väntar bastu och folköl

Cilia
2007-08-09, 19:21
inte illa där, så du kan lyfta om du vill?

Ignatius72
2007-08-09, 21:25
inte illa där, så du kan lyfta om du vill?

Det är vissa rörelser som är no no och vissa känns helt ok. Pressövningar är generellt sett ok och dragövningarna inte så roliga.

har förövrigt tränat hunden nästan varje dag denna vecka. Anmälde mig till en tävling i lydnad och man vill ju inte skämma ut sig helt så jag fick ju dra igång den träningen igen. Och som vanligt är det väl så att det inte hade gjort något om man hade börjat lite tidigare.

Cilia
2007-08-09, 21:33
å hunden i det här sammanhanget är inte frun va?

Ignatius72
2007-08-10, 07:11
å hunden i det här sammanhanget är inte frun va?

I just det här specifika sammanhanget är hunden inget annat än en hund och frugan en fru. Det går dock rykten om att vid nästa mästerskap i kärringkonk i Rovaniemi så ska man komplettera med kärringlydnad. jag avvaktar och ser vilka regler och anvisningar som skall användas innan jag anmäler.

AFanatic
2007-08-10, 10:48
Har du tränat lydnad mycket? Verkar vara en väldigt kul form av visa-vem-som-bestämmer-tävling. Själv är jag helt insnöad på cane corso, rottweiler och boxer, men man skall ha tid också.

Ignatius72
2007-08-10, 20:51
Har du tränat lydnad mycket? Verkar vara en väldigt kul form av visa-vem-som-bestämmer-tävling. Själv är jag helt insnöad på cane corso, rottweiler och boxer, men man skall ha tid också.

Jag har inte tränat så mycket men vi är ganska duktiga med tanke på tränignsmängden. Började mest med lydnad för att få lite tävlingserfarenhet. Är egentligen mer intresserad av spår, skydd och rapport, dvs bruksgrenar men tyvärr hinner jag inte alls med det. Lydnad är så mycket enklare att hinna med.
cane corso och Rottweiler är (om de är vältränade) jävligt snygga och coola hundar. Tyvärr alldeles för flegmatiska i mina ögon.

Ignatius72
2007-08-11, 09:16
Sammanfttning månad 4 på kolo

Gym 6 ggr
Cykel 83,5km
Spring 17km

Rätt så nöjd mde semestermånadens träning. Har hunnit med både tur till Ven, Småland, Polen och sen har det varit en del kakelbärande då badrummet är på sluttampen. Möjligen hade jag önskat lite mer cykel men vädret har inte motiverat direkt.

AFanatic
2007-08-11, 10:44
Jag har inte tränat så mycket men vi är ganska duktiga med tanke på tränignsmängden. Började mest med lydnad för att få lite tävlingserfarenhet. Är egentligen mer intresserad av spår, skydd och rapport, dvs bruksgrenar men tyvärr hinner jag inte alls med det. Lydnad är så mycket enklare att hinna med.
cane corso och Rottweiler är (om de är vältränade) jävligt snygga och coola hundar. Tyvärr alldeles för flegmatiska i mina ögon.

Lydnad är väl annars standard, att man börjar med, och sedan utvecklar sin talang i ngn av de tidigare nämnda grenarna...ja om man har tid vill säga.

Att du som Hovawartägare tycker det förstår jag mycket väl, en annan som är lite trög tycker att det passar perfekt. Låt säga att man tar en boxer istället, då skulle jag nog få damp tillsammans med hunden.

Ignatius72
2007-08-11, 14:00
Lydnad är väl annars standard, att man börjar med, och sedan utvecklar sin talang i ngn av de tidigare nämnda grenarna...ja om man har tid vill säga.

Att du som Hovawartägare tycker det förstår jag mycket väl, en annan som är lite trög tycker att det passar perfekt. Låt säga att man tar en boxer istället, då skulle jag nog få damp tillsammans med hunden.

Iofs så är många Hovawartar också av det slöare slaget. Jag letade upp en liten rackare. I rapportskogen har hon rastat de snabbast i landet. Tyvärr så har jag inte hunnit träna tillnärmelsevis så mycket som man skulle kunna önska. Jag anmäler mig till en tävling och så blir det lite hårdkörning i en vecka. Det brukar räcka. Rapport och skydd ligger mig varmast om hjärtat. I just skydd är vi det första Hoffe ekipage som tävlat i skydd på över tio år och jag tror inte det är många som ens klarat sig förbi lägre klass. Det har jag inte tränat sedan förra tävlingen i oktober. Man hinner inte med allt.

Ignatius72
2007-08-11, 20:00
Trots att bastun inte är klar så var det bastu på ovanvåningen idag. Passade lägligt nog på att tilläggsisolera lite. Efter den omgånegn så kom jag på att jag skulle tväla imorgon. Sprang iväg och genrepade lite. Gick riktigt bra. Har missat eliten med några sketna poäng ett par ggr. Dags imorgon?

Ignatius72
2007-08-12, 13:23
Trött och seg hund. Mycket ovanligt, det innebar iaf ett par nollor och då blir det ingen biljett till eliten. Vi blev iaf trea och fick kamma hem några menlösa priser.

Cilia
2007-08-12, 17:56
Har du tränat lydnad mycket?

Jag har inte tränat så mycket
konstigt att du är så obstinat då? *puzzled*

Ignatius72
2007-08-12, 18:39
konstigt att du är så obstinat då? *puzzled*

Jag tänkte vila oss i form. Nä, grejen är den att hon i vanliga fall är rätt så het så man får hålla i handbromsen hela tiden. Idag så verkade hon mycket splittrad och trög. Om jag hade haft tid så hade jag tävlat oss i form. Hon kan allt men det var slarvigt och då missar man för mycket poäng.

Armbågsföljetången fortsätter med...-kompis sjukgymnast föreslog exentrisk (stavas det så?) träning på just underarmen. Med tillägget att det ska göra ont. jag ska känna hur det känns.