handdator

Visa fullständig version : Hemmagym


Jajjan
2007-04-09, 08:59
Hej,

ny här. :)
Jag har läst en hel del på forumet, och nu vågar jag äntligen posta min egna lilla postis....;)

Vad jag förstår så går de flesta på gym här för att träna styrka. Jag går på gruppträning och gym på vinterhalvåret, men när våren börjar dyka upp så fryser jag mitt gymkort och beger mig ut för att löpträna.
Dessutom så vill jag ju givetvis underhålla min styrka under sommarhalvåret vilket jag gör genom övningar hemma med egen kroppsvikt samt gummiband (skratta om ni vill). Dessutom så kör jag boxning med säck.
Jag tycker att detta funkar bra.

Är det någon mer som kör de flesta passen helt på hemmaplan, eller kör ni endast gym?

Bra bra forum förövrigt!

Mvh,

better__bodies
2007-04-09, 10:08
Kör lite här och var.

HerrArne
2007-04-09, 10:10
Jag tränar på gym. Hemma.
Det är ett väldigt litet gym... ;)

kallholm
2007-04-09, 10:17
gym ;)

Bronkitkorv
2007-04-09, 10:35
Både och såklart, fast nu har jag inget gym hemma längre men det skall ordnas snart !

Jajjan
2007-04-09, 11:13
Roligt att höra att man inte är ensam...! Ett "fullvärdigt" gym hemma kan ju lätt kosta multum...men så länge man känner att musklerna är slutköra efter ett pass så har det väl tagit nåt iaf.
Jag ska köpa ett gummiband med högre motstånd idag...*woohoo* Nu j*lar blir det åka av!

Ha det gött, och kör hårt med träningen. Det är otroligt inspirerande att läsa alla era trådar.

Mvh

jojjep91
2007-04-09, 11:53
Jag tränar bara hemma också. Med skivstång, rep, hantlar m.m!

z_bumbi
2007-04-09, 11:54
Gummiband och kroppsvikt kommer man ganska långt med när det gäller att behålla styrkan/volymen upp till en viss nivå men det finns en rad andra saker hemma som man kan träna med om man har lust.

Plastflaskor
Dunkar
Väskor
I det här fallet finns det redan en sandsäck.

Fyll flaskor och dunkar med vatten och/eller sand till önskad vikt, funkar som hantlar.
Använd flaskor och dunkar för att lasta en stadig väska för ännu mer vikt för rodd eller marklyft.
Sandsäcken kan man beroende på vikt använda som belastning i olika övningar.

Jajjan
2007-04-09, 14:16
Gummiband och kroppsvikt kommer man ganska långt med när det gäller att behålla styrkan/volymen upp till en viss nivå men det finns en rad andra saker hemma som man kan träna med om man har lust.

Plastflaskor
Dunkar
Väskor
I det här fallet finns det redan en sandsäck.

Fyll flaskor och dunkar med vatten och/eller sand till önskad vikt, funkar som hantlar.
Använd flaskor och dunkar för att lasta en stadig väska för ännu mer vikt för rodd eller marklyft.
Sandsäcken kan man beroende på vikt använda som belastning i olika övningar.


Jo, kör lite sånt också. Kommer man rätt långt med. Det absolut roligaste är ju att springa, men gör man det varje dag så drar man lätt på sig skador. Ska orka en mil till sommaren, var det tänkt. *flex* Vi får väl se hur det går med det... :)

Wolf
2007-04-09, 14:48
Tränar just nu på gym, men håller på att göra om lackboxen i farsans garage till ett frivikts-/greppträningsgym då jag dels fokuserar bättre när jag tränar ensam och dels har lite långt till gymet jag tränar på nu.

Nimille
2007-04-09, 15:50
Tränar inte på gym..
Tränar i en källare, duger än så länge, finns skivstång/hantlar och tillräckligt med vikter + dips & chins möjligheter.