handdator

Visa fullständig version : Idag började ögonen rinna.


Fatalist
2007-04-09, 08:01
Gräspollen, björkpollen, vad fan det nu är för pollen.

Finns det nån ny medicin som faktiskt fungerar till ett rimligt pris?

Som det ser ut nu krävs det ögondroppar, nässpray och cetirizin för att klara en halv dag, men det blir så grymt dyrt för en fattig student.

Allan
2007-04-09, 08:16
Gläds åt snön då - ett snöfall dämpar pollenproblemet...

champion
2007-04-09, 08:41
Du kan ta en spruta men vet inte om det är försent att ta den nu så var den ganska dyr :(

Scratch89
2007-04-09, 09:32
Det som finns är väl bara preparat som blockerar histaminet, som påverkar luftrören och som får blodkärl att svälla, och andra typiska pollenallergisymptom.

Ta bort symptomen men ignorera orsaken ftw.

LadyInsane
2007-04-09, 09:44
Gräspollen, björkpollen, vad fan det nu är för pollen.

Finns det nån ny medicin som faktiskt fungerar till ett rimligt pris?

Som det ser ut nu krävs det ögondroppar, nässpray och cetirizin för att klara en halv dag, men det blir så grymt dyrt för en fattig student.

Du är inte ensam. Har halvtaskiga lungor och astma också....:(

Kryss
2007-04-09, 10:32
Kan vara värt att prova Aerius istället för Cetirizin, dock receptbelagt

Timmi
2007-04-09, 10:36
Aerius FTW!

Hela familjen knaprar de små jävlarna under sommrarna, och nässpray och ögondroppar, det är kul med pollen ;)

Fatalist
2007-04-09, 10:41
Gläds åt snön då - ett snöfall dämpar pollenproblemet...

Cyklade precis hem från gymmet i t-shirt, ingen snö i kalmar ;)

Kan vara värt att prova Aerius istället för Cetirizin, dock receptbelagt

Om jag inte misstar mig betyder detta att jag först måste tala med en läkare, och det låter dyrt. Säkert 200 spänn.

Kryss
2007-04-09, 11:03
Jupp det stämmer, dock kan det ju vara värt det, många som upplever bättre effekt av det än de receptfria (cetirizin/loratadin)...
Aerius är bara receptbelagt för att det inte har funnits på marknaden så länge, fast visst är det kasst att behöva betala för o träffa en läkare först.

Fatalist
2007-04-09, 12:10
Jupp det stämmer, dock kan det ju vara värt det, många som upplever bättre effekt av det än de receptfria (cetirizin/loratadin)...
Aerius är bara receptbelagt för att det inte har funnits på marknaden så länge, fast visst är det kasst att behöva betala för o träffa en läkare först.

Kanske kan synta det själv i skolan? *whistle* :D

z_bumbi
2007-04-09, 12:19
Om jag inte misstar mig betyder detta att jag först måste tala med en läkare, och det låter dyrt. Säkert 200 spänn.

Om du inte för den medicin du vill så får du i alla fall den andra på recept vilket sänker kostnaden om du har problem under en längre tid.


Det enda som funkar riktigt bra på mig är kortison i form av en spruta, Depomedrol 2 mg för att vara exakt men det är det få läkare som skriver ut..

LadyInsane
2007-04-09, 12:32
Aerius FTW!

Hela familjen knaprar de små jävlarna under sommrarna, och nässpray och ögondroppar, det är kul med pollen ;)

Den enda som funkar för mig med..

ramagoen
2007-04-09, 21:59
kortisonspruta är bra grejs.

200kr kostade det.

Fick det förra året. Tjatade lite på läkaren bara å han va inte negativ iaf. Påstod att dom flesta läkare va rädda för att barnen ska sluta växa.
Det händer dock inte såvitt jag vet, mamma fick sprutor flera gånger på 60-talet t.ex.