handdator

Visa fullständig version : Frågor om 'erat' nybörjarschema.


Thompson
2007-04-08, 21:00
Jag undrar bara om några övningar som finns under nybörjartråden #2.
Först och främst skriver ni "Baksida axlar av något slag 3x10", men hur vet jag vad man tränar baksidan av axlarna med? Jag är ju nybörjare!

Sen undrar jag lite över "rotatorcuff" övningarna, man ser ju ut som en idiot när man utför dom! Den enda som ser normal ut är ju den stående utåtrotationen med en hantel, med dom andra så måste man ligga/sitta ner och dra i en kabel. Man ser ju urdum ut *whistle*

Sen latsdrag, ska man dra dom bakom eller framför huvudet? Jag har hört olika.

Och hur ska man utföra "omvända ryggresningar" om man inte har en bänk man kan ligga på på gymmet?

Greppträning, är det verkligen nödvändigt? Det finns inga grippers vad jag vet på gymmet och jag har just nu inte kapital att införskaffa mig ett par sådana.

Sen undrar jag om man kan göra knäböj i en smith, då det är lite svårt med balansen i början..

Mitt största problem i gymmet är dock hur trött jag blir i musklerna fort. Kör jag 3x10 bicepscurl med en stång så kan jag nästan inte köra någon curl med hantlarna efteråt, blir skitklen direkt.

Hoppas ni kan svara på mina frågor!

Tack på förhand.

Tuniz
2007-04-08, 21:13
Kolla "Övningsbanken"

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071

;)

Wolf
2007-04-08, 21:18
Nu är jag väl i princip nybörjare själv, men tänkte ändå göra ett försök att svara...

Jag undrar bara om några övningar som finns under nybörjartråden #2.
Först och främst skriver ni "Baksida axlar av något slag 3x10", men hur vet jag vad man tränar baksidan av axlarna med? Jag är ju nybörjare!

En enkel övning för baksida axlar är att du sätter dig på en bänk, lutar dig framåt så att överkroppen lutar framåt med ca 45 grader. Sen håller du en hantel i varje hand som du lyfter utåt sidorna.