handdator

Visa fullständig version : FireFly - ett mästerverk


tano
2007-04-07, 22:00
Vill bara tipsa om en grymt bra serie, se den om ni inte redan gjort det.
Måste dock varna så ni inte blir besvikna, den lades ner redan första säsongen, så slutet kan bli abrupt.

Att Fox la ner serien är i sig helt obegripligt, skälet måste varit bristande tv siffror. Men detta är skumt då alla som sett den tyckt mycket bra om den.
Kanske sändes den på fel tid? jag har då inga höga tankar om Fox...

Hursomhelst, en bra serie. Science-fiction, men är mer åt drama hållet. Bra dialoger, bra skådespeleri, okej specialeffekter där de finns, hög klass helt enkelt.

Bland de högsta poängen jag någonsin sett på imdb:
http://www.imdb.com/title/tt0303461/

Kabuto
2007-04-07, 22:01
Bara att hålla med, riktigt bra serie! :)

Tigerkotten
2007-04-07, 22:04
Yes mycket bra serie! :) Serien fick ju en uppföljare genom filmen Serenity.

tano
2007-04-07, 22:13
En sak att tillägga. Vad som gör nedläggandet av serien än tråkigare är att man missar chansen att följa utvecklingen av karaktärerna.
Med den noggranheten de skapats måste Whedon haft en bra plan för framtiden.

Självklart när man hittar en serie som verkligen är bra så är den nedlagd. Är så less på Lost, 24, Prison Break och allt annat strunt. Förlåt mina hårda ord, men jag tycker verkligen inte manuset i de serierna håller måttet med vilken produktion som ligger bakom dem.

tano
2007-04-07, 22:15
Yes mycket bra serie! :) Serien fick ju en uppföljare genom filmen Serenity.

Mmm ska ladda hem den. Kanske kan släcka suget en stund ;) Hoppas den håller förhoppningarna man har.

Hades
2007-04-07, 22:16
Jag tycker det känns logiskt och riktigt att den lades ner. *duckar*

tano
2007-04-07, 22:24
Jag tycker det känns logiskt och riktigt att den lades ner. *duckar*

Du har rätt till en åsikt... *bs*


:D

Keit
2007-04-07, 22:54
Kolla den inte. Den gick alldeles för snabbt och efteråt vill man ha minst 50 avsnitt till. Serien känns verkligen inte "färdig". Men om ni vill se ett litet antal skitbra avsnitt och sedan ha abstinens efter fler så är det erat val ^^

hahavaffan
2007-04-07, 23:47
Jag gillade den som fan, men en sak HATAR jag som FAN. Och det är den jävla skitmusiken dom spelar varje gång man ser rymdskeppen ute i rymden. Okej, det finns inga ljud i rymden, men VAFFAN.

Zakath
2007-04-08, 00:06
Mycket bra serie! :thumbup:

Dock helt sjukt hög rating på imdb. :Virro Hur är det ens möjligt? Måste ju finnas lite haters som röstar 1or. ;)

Ganymedes
2007-04-08, 09:53
Jag gillade den skarpt. Inte från start, men efter något avsnitt när man kommit in i den lite mer. Härlig serie!

Kwon
2007-04-08, 09:55
Serien har jag inte sett, men filmen Serenity gjorde att jag inte ville se serien alls.

Det enda som var något stimulerande i den filmen var när dom där skurkarna warpade in med flottan. Den scenen var bäst imho.

Tjejen hade för fattiga och svaga moves, det skulle ha varit mer "OOOMPH" (läs: tryck) i hennes tekniker för att det skulle vara trovärdigt. Hennes kickar såg fjösiga (läs: svaga) ut.

tano
2007-04-08, 11:28
Jag gillade den som fan, men en sak HATAR jag som FAN. Och det är den jävla skitmusiken dom spelar varje gång man ser rymdskeppen ute i rymden. Okej, det finns inga ljud i rymden, men VAFFAN.

Gillade skarpt sången i serien, så mig störde det inte alls. Men om man inte gillar musiken så kan jag förstå din poäng.


Till Kwon: Inte sett filmen, men bara för det är en bra serie behöver det inte vara en bra film. Förövrigt vill jag inte ha någon jäkla film, vill ha mer serie *gah!*

Kwon
2007-04-08, 11:40
Ja , i mitt fall såg jag ju filmen först, vilket inte gav mig ngt speciellt sug att se serien efter detta.

Serien är kanske (förmodligen) bättre. :)