handdator

Visa fullständig version : Skillnad mellan man och kvinna?


hobbitar
2007-04-07, 18:17
Om vi säger att inom en snar framtid kommer kirurgerna vara så duktiga så att dom kan göra om en man till en kvinna så exakt så att ingen kan se någon skillnad. (givetvis blir det svårt att operera in en livmoder å äggstockar och sådant, men det ytttre + könsorganet).


Tror ni att ni skulle kunna tända och vara tillsammans med en sådan "kvinna" utan att få äckelkänslor även fasst ni vet att personen en gång varit man?

hobbitar
2007-04-07, 18:18
Och tvärtom för kvinnorna på brädan (om det en gång varit en tjej som opererat sig till testo-pojk)

stellan
2007-04-07, 18:18
Vad tror du själv haha :)?

hobbitar
2007-04-07, 18:20
Vad tror du själv haha :)?

Jag vet inte vad ni tror?:)

Baha
2007-04-07, 18:21
självklart, det är ju inte ens äkcligt!

Dnepr
2007-04-07, 18:22
Jag tror jag sagt det innan, men jag säger det igen. Du är för rolig Hobbe.


Jag vill inte pippa en man, oavsett om han fixat till sig.

Metal_boy_
2007-04-07, 18:23
Och skulle jag ha sex med någon av dom och sen få reda på att det egentligen var en kille, så skulle jag köl-hala aset under en kanot och klubba ihjäl han med en paddel!*gah!*

1986
2007-04-07, 18:25
äh vafan, stjärt som stjärt

hobbitar
2007-04-07, 18:26
Och skulle jag ha sex med någon av dom och sen få reda på att det egentligen var en kille, så skulle jag köl-hala aset under en kanot och klubba ihjäl han med en paddel!*gah!*

Men är det egentligen en man om han är helt omgjord?

Snake
2007-04-07, 18:27
I have a penis.

Metal_boy_
2007-04-07, 18:28
Men är det egentligen en man om han är helt omgjord?

Det skulle aldrig gå att göra om helt och då är det enligt mig fortfarande en man. Visst, svälj huvudet och byt kropp. Men då är det ju en helt annan person sen. :D

Ryska_raketen
2007-04-07, 18:28
Nja, men vi kan dra upp skillnaden mellan att ha analsex med en man och en kvinna. Vad är det för skillnad? Det kommer magbajs ur båda.

JustinCredible
2007-04-07, 18:31
Jag tror inte det. Skulle kännas som att sexa med något experiment. På nåt sätt skulle jag nästan hellre ha sex med en kille. Då vet man iaf exakt vad man har att göra med.

Metal_boy_
2007-04-07, 18:33
Nja, men vi kan dra upp skillnaden mellan att ha analsex med en man och en kvinna. Vad är det för skillnad? Det kommer magbajs ur båda.

Det gör det ur en gris också. Enda skillnaden är väl att kvinnan är härligare att titta på under tiden :D

Fed up
2007-04-07, 18:33
Jag känner folk som är transsexuella och har bytt kön och jag ser dem verkligen bara som det de bytt till. Inga problem för min del.

Det här tydliggör problemet runt att vara så homofobisk som tex. metal_boy_ här ger uttryck för: vad är det som är att vara kvinna som du tänder på och vad är så hemskt med att personen nån gång kanske har varit man, att du vill lyncha henne? Du är ju uppenbarligen redan attraherad av personen, oavsett dennes bakgrund. Vad är det då som är problemet?

Shape up! *gör Kishit-snap*

hobbitar
2007-04-07, 18:33
Men om vi säger så här:

Ni har redan kärat ner er i en tjej som ni har blivit tillsammans med. Efter några månader berättar hon att hon tidigare varit en man. Vad skulle ni göra?

Kwon
2007-04-07, 18:34
Vilka kluriga frågor du ställer Hobo.

Det finns väl de som har varit gifta med sin fru i flera år innan den överraskande sanningen kommit fram.

Om kirurgerna inom snar framtid kan göra om könen så att det inte kan synas någon skillnad whatsoever blir det ju svårt.

Beror väl på personligheten då, tex om hon sitter och rapar och tittar på fotboll etc osv :laugh:

Ryska_raketen
2007-04-07, 18:34
Men om vi säger så här:

Ni har redan kärat ner er i en tjej som ni har blivit tillsammans med. Efter några månader berättar hon att hon tidigare varit en man. Vad skulle ni göra?

hit it again, givetvis!

Metal_boy_
2007-04-07, 18:35
Jag känner folk som är transsexuella och har bytt kön och jag ser dem verkligen bara som det de bytt till. Inga problem för min del.

Det här tydliggör problemet runt att vara så homofobisk som tex. metal_boy_ här ger uttryck för: vad är det som är att vara kvinna som du tänder på och vad är så hemskt med att personen nån gång kanske har varit man, att du vill lyncha henne? Du är ju uppenbarligen redan attraherad av personen, oavsett dennes bakgrund. Vad är det då som är problemet?

Shape up! *gör Kishit-snap*

Haha, jag är knappast homofob. Bara så du vet. Bara för att jag inte har något emot homosexuella så gör det ju inte mig till bög för det. ;)

hobbitar
2007-04-07, 18:35
Beror väl på personligheten då, tex om hon sitter och rapar och tittar på fotboll etc osv :laugh:


Du Kwon där jag växte upp fanns det nästan bara sådana kvinnor:D

Kwon
2007-04-07, 18:35
Ser personen ut som en tjej och beter sig som en tjej, ja, då e det väl en tjej haha

Kwon
2007-04-07, 18:36
Du Kwon där jag växte upp fanns det nästan bara sådana kvinnor:D

"In the country?" "ute på lanned"
:laugh: :hbang: :D :devil:

Fed up
2007-04-07, 18:38
Haha, jag är knappast homofob. Bara så du vet. Bara för att jag inte har något emot homosexuella så gör det ju inte mig till bög för det. ;)

Jo, jag tycker att om man tycker att nån förtjänar lynchning för att denne har varit man tidigare och man har haft sex med denne så är man homofob. Vad är annars förklaringen till den ilskan?

Alltså, tycker man det är så äckligt att ha sex med nån som är attraherad till så är det ju knappast för att man inte tänder på denne, utan för att man har hämningar/fördommar/kocko ideer.

Kwon
2007-04-07, 18:39
Det är väl sveket som MentalBoy blir upprörd över

Metal_boy_
2007-04-07, 18:40
Det är väl sveket som MentalBoy blir upprörd över

Nån som förstår iaf :)

Fed up
2007-04-07, 18:40
Vilka kluriga frågor du ställer Hobo.

Det finns väl de som har varit gifta med sin fru i flera år innan den överraskande sanningen kommit fram.

Om kirurgerna inom snar framtid kan göra om könen så att det inte kan synas någon skillnad whatsoever blir det ju svårt.

Beror väl på personligheten då, tex om hon sitter och rapar och tittar på fotboll etc osv :laugh:

Det är redan så att man inte kan se om personen har bytt kön, könsorgansmässigt. Kirurgerna har mad skillz.

Sen finns det väl många som är födda till tjejer som kan rapa och se på fotboll. Jag har själv rapat många gånger i mitt liv och även sett ett par matcher fotboll, tex.

Sen skulle jag nog bli lite sur om min partner sen flera år berättade att denne bytt kön, men mest för att denne haft hemlisar för mig och inte litat på att jag skulle älska denne nomattahwhat.

Fed up
2007-04-07, 18:43
Det är väl sveket som MentalBoy blir upprörd över

Äh, vadå, man kan väl inte begära att one-nights-stands ska berätta allt om sin bakgrund osv, särskilt inte lite mer kontroversiella grejer. Skillnad när det gäller längre och seriösare grejor.

hobbitar
2007-04-07, 18:44
Äh, vadå, man kan väl inte begära att one-nights-stands ska berätta allt om sin bakgrund osv, särskilt inte lite mer kontroversiella grejer. Skillnad när det gäller längre och seriösare grejor.


Precis, att ha haft sex med en snygg "transformer" hade varit helt ok.

Metal_boy_
2007-04-07, 18:47
Äh, vadå, man kan väl inte begära att one-nights-stands ska berätta allt om sin bakgrund osv, särskilt inte lite mer kontroversiella grejer. Skillnad när det gäller längre och seriösare grejor.


Nä precis. Om en person som vet att den har hiv t.ex då. Man kan ju inte begära att den ska säga nått då. Jag fattar inte vem du är att dömma andras sexualitet och hur man skulle reagera? Jag skulle bli fullkomligt äcklad för jag är själv hetero. Jag anser att det skulle vara ett övergrepp på min sexualitet.

Kwon
2007-04-07, 18:48
Det jag menade med sitta i tv-soffan o titta på fotboll och rapa var ju inte bokstavligen.

Det jag menar är ju, om man kan märka/upptäcka saker med beteendet/personligheten som kan få en att tvivla på personens egentliga kön.

Även fast en person kan se ut som ett annat kön via kirurgi och ha ett ändrat röstläge, kan ju kroppspråk, beteende, agerande och andra ting röja dess egentliga identitet. :)

Ryska_raketen
2007-04-07, 18:49
Ser personen ut som en tjej och beter sig som en tjej, ja, då e det väl en tjej haha

Brazillian Shemales FTW!?

Kwon
2007-04-07, 18:53
Ja, jag o RR hade inte bangat

Fed up
2007-04-07, 18:55
Nä precis. Om en person som vet att den har hiv t.ex då. Man kan ju inte begära att den ska säga nått då. Jag fattar inte vem du är att dömma andras sexualitet och hur man skulle reagera? Jag skulle bli fullkomligt äcklad för jag är själv hetero. Jag anser att det skulle vara ett övergrepp på min sexualitet.

jamen om du blir äcklad av att ha sex med en tjej för att denne har varit kille så kommer det ju ur homofobi. Har du sex med en tjej är detta en hetero-akt, nomatter hur hennes kropp såg ut för några år sen. Om vi inte ska definiera en tjej utefter könsorgan vet jag inte vad vi ska definiera henne utefter?
Hiv är en annan sak då detta är en smittsam och dödlig sjukdom, till skillnad från transsexualitet som jag aldrig har hört skulle smitta.

Det jag menade med sitta i tv-soffan o titta på fotboll och rapa var ju inte bokstavligen.

Det jag menar är ju, om man kan märka/upptäcka saker med beteendet/personligheten som kan få en att tvivla på personens egentliga kön.

Även fast en person kan se ut som ett annat kön via kirurgi och ha ett ändrat röstläge, kan ju kroppspråk, beteende, agerande och andra ting röja dess egentliga identitet. :)

Nä, jag fattar det, men jag tog det också som exempel på att det inte finns nånting som en tjej inte kan göra som en kille kan, bortsett från könsorgansmässiga saker. Alltså, det finns inget speciellt beteende eller personlighet, kroppspråk osv. som bara killar har, även om det finns vissa saker som är mycket mer vanliga hos killar.

Som transexuell har man upplevt sig själv som av det andra könet än ens kropp ända sen barnsben och därför menas det att man snarare nu fått sin egentliga identitet. Detta är alltså inte bara som "dom" själva menar utan är vedertaget av läkarvården och staten och yadayada.

Ryska_raketen
2007-04-07, 19:02
Ja, jag o RR hade inte bangat

Absolut inte. Så länge dom håll käften och inte berättar.

Kwon
2007-04-07, 19:04
Absolut inte. Så länge dom håll käften och inte berättar.

:laugh:

Metal_boy_
2007-04-07, 22:41
jamen om du blir äcklad av att ha sex med en tjej för att denne har varit kille så kommer det ju ur homofobi. Har du sex med en tjej är detta en hetero-akt, nomatter hur hennes kropp såg ut för några år sen. Om vi inte ska definiera en tjej utefter könsorgan vet jag inte vad vi ska definiera henne utefter?
Hiv är en annan sak då detta är en smittsam och dödlig sjukdom, till skillnad från transsexualitet som jag aldrig har hört skulle smitta.



Vadå har varit? Det skulle aldrig gå att ändra på att det är en kille i grunden utan att behöva byta ut personen helt. Det kan aldrig bli heterosex. Ska du byta ut skelettet med? Är jag homofob för att jag inte vill ha bögsex? Så jävla klyftig du är. Självklart går det att lura ögat med de jävla metoder som finns och det är var och ens egna beslut om den vill ha kük eller fïtta (Det är tragiskt att en del har föds med fel kön, det är ju nått som gått snett. Men vad bra att det går att göra nånting då iaf som får dom att må bättre), precis som om man vill ha silikonpattar. Men att lura någon som är heterosexuell (om nån nu skulle göra det) tycker jag skulle vara sjukt jävla lågt alltså. Bara för att könen inte spelar nån roll för dig så är inte alla andra med på de rollerna. Ja hiv är en sjukdom, det vill man inte ha. Bögsex är utom min läggning, det vill JAG heller inte ha.

machine gun
2007-04-07, 23:00
Jag blir så förbannad över vissa kommentarer här att jag inte ens tänker försöka replikera. Hur fan kan man jämföra transexualism med HIV? Gawd..

Håller med Fed up i allt hon skrivit. Jag känner också en del transsexuella personer och jag har tidigare jobbat aktivt för HBT-personers rättigheter i flera år. Det är MÄNNISKOR för helvete! Man blir så jävla trött...

Metal_boy_
2007-04-07, 23:10
Jag blir så förbannad över vissa kommentarer här att jag inte ens tänker försöka replikera. Hur fan kan man jämföra transexualism med HIV? Gawd..

Håller med Fed up i allt hon skrivit. Jag känner också en del transsexuella personer och jag har tidigare jobbat aktivt för HBT-personers rättigheter i flera år. Det är MÄNNISKOR för helvete! Man blir så jävla trött...

Jag jämför det inte på så sätt att det är lika. Men jag vill inte ha bögsex lika lite som hiv. Jag skulle garanterat få psykiska men resten av livet av att ha blivit så förnedrad. Men det är klart, det är lätt att gapa homofob till någon rakt ut. Försök att förstå att det inte har något med personers rätt till sin transexualitet att göra.

machine gun
2007-04-07, 23:17
transexualitet

Transsexualism. Att vara transsexuell är inte en sexuell läggning, det handlar om könsidentitet och könstillhörighet. En person som genomgått en fullständig könskorrigering är för övrigt inte längre att betrakta som tanssexuell utan helt enkelt som en människa som vem som helst.

L-Sami
2007-04-07, 23:23
Jag skulle inte kunna vara tillsammans med en sån person.

sissa
2007-04-07, 23:39
kan inte tänka mig att det skulle vara ett hinder. om blev kär och attraherad av en man som sedan talar om för mig att han har varit kvinna så skulle jag förmodligen skita i det.

Metal_boy_
2007-04-08, 00:04
Transsexualism. Att vara transsexuell är inte en sexuell läggning, det handlar om könsidentitet och könstillhörighet. En person som genomgått en fullständig könskorrigering är för övrigt inte längre att betrakta som tanssexuell utan helt enkelt som en människa som vem som helst.


Du menar alltså att om en kille byter kön med kirurgiskt ingrepp så blir den personen förvandlad till en riktig tjej? Jag tror inte det är så enkelt. Jag tror att det är fler saker som skiljer oss åt än det kvinnliga sinnet och ett stycke könsorgan.



Varför inte betrakta han/hon som vilken människa som helst innan trots läggning då?

Cilia
2007-04-08, 08:32
Det gick en pjäs på Stockholms stadsteater som hette ångrarna.
Som handlade om 2 män som bytt kön och ångrat sig (kommer på TV framöver.
En av dom var gift med en man och hade inte berättat för honom om sitt könsbyte. Det hela kom till sin spets när hon inte kunde förklara vilken "åkomma" h*n hade så dom inte kunde skaffa barn. H*n var då tvungen att berätta och han blev oerhört arg (iaf reagerade med ilska men det kan ju som vi vet vara uttryck för andra känslor) och dom skiljde sig direkt. H*n var fortfarande kär i honom. Det var livskärleken. Oerhört sorgligt.

Livet är inte så enkelt.
Det är lätt att döma andra och säga hur man borde bete sig men det blir inte alltid så. Det är inte alltid så att man vet hur man ska göra. Livet består av att göra misstag.



Den här pjäsen byggde på verkliga händelser.

Palm
2007-04-08, 11:17
...
Den här pjäsen byggde på verkliga händelser.

Afanken. Sa kirurgerna ar sa duktiga numera att det gar att operera en man till kvinna att inte ens ett tranat oga ser skillnad?? Trodde det bara var nagot som hande pa Nip/tuck.

Cilia
2007-04-08, 11:23
Afanken. Sa kirurgerna ar sa duktiga numera att det gar att operera en man till kvinna att inte ens ett tranat oga ser skillnad?? Trodde det bara var nagot som hande pa Nip/tuck.
dom här opererade sig dessutom för kanske 20 år sen eller mer så dom var duktiga redan då.

Det är alltså inte ngt hypotetiskt resonemang i trådskaparens även om han trodde det själv

Magnus
2007-04-08, 11:34
Tror att många misstar transsexuella med transvestiter, som är "gubbar" som tar på sig en peruk för att låtsas vara kvinna.

Transsexuell är född i fel kön så att säga, och gör allt för att bli kvinnor, hormoner, bröstimplantat.

Har varit med flera och jag kan säga att dom oftast är mer kvinnliga/feminima till sättet en de flesta rikitiga kvinnor.

Cilia
2007-04-08, 11:39
Har varit med flera och jag kan säga att dom oftast är mer kvinnliga/feminima till sättet en de flesta rikitiga kvinnor.
Visste du om innan att dom var transexuella?

Magnus
2007-04-08, 11:44
första visste jag inte. de andra ja.

Kwon
2007-04-08, 11:47
Den första gav mersmak kan man säga? :)

Ryska_raketen
2007-04-08, 11:47
Den första gav mersmak kan man säga? :)

Brazil ftw?

Dnepr
2007-04-08, 11:49
Har varit med flera och jag kan säga att dom oftast är mer kvinnliga/feminima till sättet en de flesta rikitiga kvinnor.

Det där feminina blir oftast bara överdrivet. Ungefär som manliga fjollor som tar ut alla rörelser så att det bara blir fjantigt, böjer ena handen och kastar med handväskan. Det blir varken äkta eller naturligt. Men jag kan tänka mig att det finns undantag i det du nämner Magnus.

Magnus
2007-04-08, 11:51
Det där feminina blir oftast bara överdrivet. Ungefär som manliga fjollor som tar ut alla rörelser så att det bara blir fjantigt, böjer ena handen och kastar med handväskan. Det blir varken äkta eller naturligt. Men jag kan tänka mig att det finns undantag i det du nämner Magnus.

Jo det är klart, svårt att komma överens om standarden för vad som är feminimt och vad som är överdrivet.

Kwon
2007-04-08, 11:53
Kan vi då komma överens om (med hjälp av dagens kirurgi och andra faktorer såsom beteende) att är det svårt/närmast omöjligt att kunna se skillnad?

hobbitar
2007-04-08, 11:58
Kan vi då komma överens om (med hjälp av dagens kirurgi och andra faktorer såsom beteende) att är det svårt/närmast omöjligt att kunna se skillnad?

Ja det kan vara svårt för mig även om inga operationer har utförts.

Dagens ungdom kan ju förvilla en som bare den.

Cilia
2007-04-08, 11:59
Jag bli väldigt fashinerad av Magnus erfarenheter och vill ställa massor av frågor men jag vågar inte för det känns lite för privat.

Jag blev väldigt tagen av pjäsen iaf.
Kan ni se den när den går på TV (vet inte när) försök göra det.
Den kommer säkert att heta Ångrarna även då.

Kwon
2007-04-08, 12:01
Fråga på Cilia, det är det Kolo är till för!

Dnepr
2007-04-08, 12:01
Ta det via PM Cilia - för det var ju det du syftade på.

Magnus
2007-04-08, 12:02
Kan vi då komma överens om (med hjälp av dagens kirurgi och andra faktorer såsom beteende) att är det svårt/närmast omöjligt att kunna se skillnad?

Män eller kvinnor?

http://hemsidor.torget.se/users/g/gamer/aem.jpg

http://hemsidor.torget.se/users/g/gamer/kikky.jpg

http://hemsidor.torget.se/users/g/gamer/ice.jpg

hobbitar
2007-04-08, 12:03
bild nr 2 är nog en man va?

Dnepr
2007-04-08, 12:04
bild nr 2 är nog en man va?

Alla är ju omopererade fattar du väl. Men 2:an hade kantigast fejs.

Cilia
2007-04-08, 12:04
Ta det via PM Cilia - för det var ju det du syftade på.
men jag PMar inte folk om personliga saker bara sådär.

hobbitar
2007-04-08, 12:05
Alla är ju omopererade fattar du väl.

Hur vet du det? Dom kanske bara har tagit hormorer och dylikt, kan mycket väl hända att dom har snorre i byxan.

Ryska_raketen
2007-04-08, 12:06
Män eller kvinnor?

http://hemsidor.torget.se/users/g/gamer/aem.jpg

http://hemsidor.torget.se/users/g/gamer/kikky.jpg

http://hemsidor.torget.se/users/g/gamer/ice.jpg

Spela roll, alla är hitable. ID HIT IT!http://www.myspaceantics.com/images/funny/id-hit-it-sump.jpg

Dnepr
2007-04-08, 12:06
Hur vet du det? Dom kanske bara har tagit hormorer och dylikt, kan mycket väl hända att dom har snorre i byxan.

Ja du hoppas väl att dom har den kvar. Med operation syftade jag på att dom ser ut att ha bröst.

hobbitar
2007-04-08, 12:12
Ja du hoppas väl att dom har den kvar. Med operation syftade jag på att dom ser ut att ha bröst.


Nej jag föredrar faktiskt kvinnor Dnepr.

Metal_boy_
2007-04-08, 13:27
Det är ett intressant ämne.

Fed up
2007-04-08, 14:32
jag kan rekomendera er att se filmen "Transamerica". Där spelar "Lynette" från Desperate Housewives en maletofemale-transexuell, based on a true story. Bra film, visar tydligt på vardagsproblematiken.

En annan superfilm på ämnet är "Boys dont cry" med Hillary Swank i huvudrollen. Sjukt otäck men bra film.

Kwon
2007-04-08, 14:58
Ni minns väl Bond-tjejen Tula i "For Your Eyes Only"?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/48/Tula.jpg

Yep, a bloke.

Shakemynuts
2007-04-08, 15:18
Jag skulle inte bry mig.
Har redan varit intresserad av en tjej som fortfarande hade en snorre mellan benen. Men hon var lika attraktiv på alla sätt för det.

Dnepr
2007-04-08, 15:20
Jag skulle inte bry mig.
Har redan varit intresserad av en tjej som fortfarande hade en snorre mellan benen. Men hon var lika attraktiv på alla sätt för det.

Jag har alltid resonerat så här, föddes man med snorre och har den kvar - så är man definitivt en kille. Men du kallade honom för tjej. För att han hade långt hår och smink?

machine gun
2007-04-08, 15:26
Ja du hoppas väl att dom har den kvar. Med operation syftade jag på att dom ser ut att ha bröst.

De får bröst av könshormonerna, som är en del av behandlingen. Precis som att FTM (Female to Male) får skägg och mörkare röst. Samtliga får även en omfördelning av kroppsfett och muskelmassa.


Det många i den här tråden inte verkar förstå är att en transsexuell MTF (Male To Female) inte är att betrakta som en man, det är en kvinna. Varför? För att hon själv upplevt det så hela sitt liv och för att hon är det - fysiskt, juridiskt, hela skiten. Till och med personnumret ändras för att passa. Detsamma gäller givetvis FTM. Det är otroligt kränkande för en transsexuell person att bli betraktad och behandlad som en person av det kön som registrerades vid födseln.

Det handlar inte om att "byta kön", det handlar om att korrigera kroppen för att den inte stämmer överens med ens könsidentitet.

Och ja, kirurgerna är så skickliga idag att en fd transsexuell kvinna kan lura en gynekolog. Det ser enligt uppgift tydligen ut ungefär som en kvinna som tidigare fött barn (baserat på "livmodertappens" utseende). Dvs, de flesta av er skulle aldrig någonsin kunna se skillnad.

Shakemynuts
2007-04-08, 15:29
Jag har alltid resonerat så här, föddes man med snorre och har den kvar - så är man definitivt en kille. Men du kallade honom för tjej. För att han hade långt hår och smink?

Se machine gun´s svar.

machine gun: *kissass*

Dnepr
2007-04-08, 15:29
text

Många av dom opererar ju brösten för att förstärka eller framhäva sina kvinnliga attribut ytterligare. Kan man inte se det och man inte får reda på det, så är det ju givetvis ingen som blir störd av det. Men jag skulle ta mig en funderare.

machine gun
2007-04-08, 15:30
Kan för övrigt tillägga att alla transsexuella MTF är inte stereotypt jättefeminina. Jag kände två transsexuella tjejer förut och båda gick mest klädda i jeans och t-shirt, sminkade sig sällan eller aldrig. Ingen av er skulle trots det ha trott att de någonsin kunnat betraktas som män.

Folk är sjukt fördomsfulla.

Kwon
2007-04-08, 15:33
Några kändisar som inte heller kunde se ngn skillnad.

Roberta Close

The results of her surgery were well displayed in the men's magazine Sexy during the mid-1990's, and in one poll she was voted the most beautiful woman in Brazil!

http://www.secondtype.com/profiles/close-roland.jpg
In 1993 she married a Swiss manager, Roland Granacher (left), and for many years lived with him in Zurich. However the marriage could not have been helped by Roberta's extraordinary sequence of famous lovers and admirers, a list which includes Robert DeNiro, George Clooney, Eddie Murphy and Francis Coppola, and which is chronicled in her kiss-and-tell autobiography "Muito Prazer, Roberta Close" (Much Pleasure, Roberta Close, edited by Lucia Rito) which was published in 1998. Although Roberta and Roland supposedly separated in the Spring of 2000, they continue to occasionally be seen together in public and have not apparently divorced.
http://www.secondtype.com/profiles/close01s.jpg

Jag hade aldrig kunnat gissa att det var en snubbe.

Ryska_raketen
2007-04-08, 15:38
Men va fan, är man inte nötallergiker så spelar det ju ingen kvitta! HIT IT!

Magnus
2007-04-08, 16:12
De får bröst av könshormonerna, som är en del av behandlingen. Precis som att FTM (Female to Male) får skägg och mörkare röst. Samtliga får även en omfördelning av kroppsfett och muskelmassa.


Det många i den här tråden inte verkar förstå är att en transsexuell MTF (Male To Female) inte är att betrakta som en man, det är en kvinna. Varför? För att hon själv upplevt det så hela sitt liv och för att hon är det - fysiskt, juridiskt, hela skiten. Till och med personnumret ändras för att passa. Detsamma gäller givetvis FTM. Det är otroligt kränkande för en transsexuell person att bli betraktad och behandlad som en person av det kön som registrerades vid födseln.

Det handlar inte om att "byta kön", det handlar om att korrigera kroppen för att den inte stämmer överens med ens könsidentitet.

Och ja, kirurgerna är så skickliga idag att en fd transsexuell kvinna kan lura en gynekolog. Det ser enligt uppgift tydligen ut ungefär som en kvinna som tidigare fött barn (baserat på "livmodertappens" utseende). Dvs, de flesta av er skulle aldrig någonsin kunna se skillnad.

+1 där

hultman
2007-04-08, 16:41
Det är otroligt kränkande för en transsexuell person att bli betraktad och behandlad som en person av det kön som registrerades vid födseln.

Varför då?

watertouch
2007-04-08, 16:52
Hur gör man en "man" till kvinna då? Kvinna till man är ju bara o sy fast den säkert o löda lite känseltrådar o blodådror.. Men tvärtom då? borrar man ett hål eller?

Shakemynuts
2007-04-08, 17:00
Varför då?

Om du inte förstår det är det nog inte ens någon idé att försöka förklara.
Eftersom du uppenbarligen inte kan se saker ur en annans perspektiv.

hobbitar
2007-04-08, 17:27
Hur gör man en "man" till kvinna då? Kvinna till man är ju bara o sy fast den säkert o löda lite känseltrådar o blodådror.. Men tvärtom då? borrar man ett hål eller?

men en kvinna som blir man kan väl inte få en fungerande stock va?

Kwon
2007-04-08, 17:33
men en kvinna som blir man kan väl inte få en fungerande stock va?

En kvinna som blir man kan bli som Buck Angel

Du får klicka vidare på länkarna
http://en.wikipedia.org/wiki/Buck_Angel

hobbitar
2007-04-08, 17:37
En kvinna som blir man kan bli som Buck Angel

Du får klicka vidare på länkarna
http://en.wikipedia.org/wiki/Buck_Angel

Alltså när jag klickade på hans hemsida så stod det "The man with a pussy". Så jag antar att han inte har någon stock därenere?:D

Jag vågade inte kolla på bilderna

Kwon
2007-04-08, 17:39
Alltså när jag klickade på hans hemsida så stod det "The man with a pussy". Så jag antar att han inte har någon stock därenere?:D

Jag vågade inte kolla på bilderna

Hon lät sitt kön vara men resten ändrade hon, rakade håret, skaffade mustasch,skägg,muskler och täckte kroppen med tatueringar.

Helt klart en speciell individ! ;)

Dnepr
2007-04-08, 17:40
Jag vågade inte kolla på bilderna

Kom igen nu Hobbe - var inte rädd. Inget farligt kan hända. Pirrar det - ja då pirrar det. Om du sen berättar det här, så kommer det garanterat att stanna mellan dig och oss 1000 andra.

hobbitar
2007-04-08, 17:42
Kom igen nu Hobbe - var inte rädd. Inget farligt kan hända. Pirrar det - ja då pirrar det. Om du sen berättar det här, så kommer det garanterat att stanna mellan dig och oss 1000 andra.

Nej det pirrar verkligen inte. Söndertatuerade muskelberg med mus är inte min grejj....

Trance
2007-04-08, 18:29
De får bröst av könshormonerna, som är en del av behandlingen. Precis som att FTM (Female to Male) får skägg och mörkare röst. Samtliga får även en omfördelning av kroppsfett och muskelmassa.


Det många i den här tråden inte verkar förstå är att en transsexuell MTF (Male To Female) inte är att betrakta som en man, det är en kvinna. Varför? För att hon själv upplevt det så hela sitt liv och för att hon är det - fysiskt, juridiskt, hela skiten. Till och med personnumret ändras för att passa. Detsamma gäller givetvis FTM. Det är otroligt kränkande för en transsexuell person att bli betraktad och behandlad som en person av det kön som registrerades vid födseln.

Det handlar inte om att "byta kön", det handlar om att korrigera kroppen för att den inte stämmer överens med ens könsidentitet.

Och ja, kirurgerna är så skickliga idag att en fd transsexuell kvinna kan lura en gynekolog. Det ser enligt uppgift tydligen ut ungefär som en kvinna som tidigare fött barn (baserat på "livmodertappens" utseende). Dvs, de flesta av er skulle aldrig någonsin kunna se skillnad.

Beror ju på hur man ser det, biologiskt så är ju inte könet ändrat. http://en.wikipedia.org/wiki/XY_sex-determination_system är väl det som gäller fortfarande. Få kollar ju dock upp kromosomerna på människor man möter. Men vanligtvis bör ju det vara rimligt att behanda dem så som de vill bli behandlade, men skulle nog bli lite äcklad själv om det kom till sex. Men man får se det positivt, de vill förmodligen inte ha sex med mig heller.

Dnepr
2007-04-08, 18:35
Om man ligger bakom Jenny, som föddes till Janne, och pussar på dennes rumpa, så är det samma hud den personen haft hela tiden. Hur o-opererad som helst. Okej att Jenny har nya bröst, läppstift och en ny mus. Men en del delar på kroppen kommer alltid att vara oförändrade. Utan vetskap så är det givet att man inte hade sagt nåt. Men med vetskap så väljer jag hellre en som föddes med mus.

Daniiiel
2007-04-08, 19:42
Har inte läst hela tråden men jag håller med Metal_boy.

Jag menar jag är född i estland mina föräldrar är födda i estland. Bara för att jag flyttar till sverige och bor här i hela mitt liv gör mig inte till svensk. Hur mycke man än vill så har man ändå estland i blodet.

Känns lite som det är det metal_boy menar, hur man än vänder och vrider så är personen som gjorde sig till tjej ändå man i grund och botten.

Diggler
2007-04-08, 19:57
Jag är fördomsfull och säger usch. Dessutom brukar dylika personer vara såpass skruvade i övrigt (andra allvarliga störningar än just den som lett till operationen) att jag inte hade pallat med.

Fed up
2007-04-08, 20:45
Hur gör man en "man" till kvinna då? Kvinna till man är ju bara o sy fast den säkert o löda lite känseltrådar o blodådror.. Men tvärtom då? borrar man ett hål eller?

Man tar mannens favvokroppsdel (generellt) och vänder utochin på den och gör ollonet till klitoris. Finns säkert massor info med mer detaljer på google.

men en kvinna som blir man kan väl inte få en fungerande stock va?

Jodå., men jag tror han måste hjälpa den på nåt vis, som sagt: googla.


---

Ni som säger att det är äckligt för er att ****** med nån som en gång varit man för att ni är hetero har missat att definitionen på att vara hetero är att man inte tänder på män. Om ni nu ser den personen som man så har ni uppenbarligen varit tända på den och isåfall är ni inte så hetero som ni tror, kanske. Jag menar att ni är hetero eftersom personen är en kvinna, men ser ni denne som man á la "en gång man, alltid man" så kan ni ju knappast klandra den för att ni tänt på den trots detta faktum.
Och är det så himla hemskt och det skulle visa sig att ni hade 0,1% icke-hetero i er, isåfall?

ps: har ni sett filmerna än? gör det och återkom sen.

Dnepr
2007-04-08, 20:47
Ni som säger att det är äckligt för er att ****** med nån som en gång varit man för att ni är hetero har missat att definitionen på att vara hetero är att man inte tänder på män. Om ni nu ser den personen som man så har ni uppenbarligen varit tända på den och isåfall är ni inte så hetero som ni tror, kanske. Jag menar att ni är hetero eftersom personen är en kvinna, men ser ni denne som man á la "en gång man, alltid man" så kan ni ju knappast klandra den för att ni tänt på den trots detta faktum.
Och är det så himla hemskt och det skulle visa sig att ni hade 0,1% icke-hetero i er, isåfall?


Om man ligger bakom Jenny, som föddes till Janne, och pussar på dennes rumpa, så är det samma hud den personen haft hela tiden. Hur o-opererad som helst. Okej att Jenny har nya bröst, läppstift och en ny mus. Men en del delar på kroppen kommer alltid att vara oförändrade. Utan vetskap så är det givet att man inte hade sagt nåt. Men med vetskap så väljer jag hellre en som föddes med mus.

..