handdator

Visa fullständig version : Energifördelning under deff


pkw
2007-04-07, 09:27
Hur bör energifördelningen se ut under deffen? Bör den skilja sig från den "vanliga" typen av energifördelning där protein-, fett- och kolhydratnivån ligger runt 30, 20 och 50% av E%?

Tack på förhand

Danny Devito
2007-04-07, 09:58
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Annars tycker jag 50 E% P, 30% K, 20% F funkar bra för mig.

Eddie Vedder
2007-04-07, 10:46
Hur bör energifördelningen se ut under deffen? Bör den skilja sig från den "vanliga" typen av energifördelning där protein-, fett- och kolhydratnivån ligger runt 30, 20 och 50% av E%?

Tack på förhand

Den "bör" inte se ut på nåt särskilt sätt överhuvudtaget, går inte att generalisera vad som funkar bäst fr var och en lr vad som är bättre än nåt annat.

Att ligga på ett tillräckligt högt proteinintag, "den gyllene siffran" är ju runt 2g protein/kg kroppsvikt varje dag men inte heller det är ju på något sätt ett måste. Utöver det skulle jag själv säga att du inte bör utesluta nånting men annars kan man nog exprimentera ganska fritt mellan hur mycket fett och kolhydrater man trivs med.

Vissa håller sej mätta på fet och proteinrik mat och andra håller sej helt enkelt mätta genom att hålla magsäcken full, gröt, tonfisk, torsk, grönsaker, mycket vatten etc. brukar vara populärt.

Lycka till med deffen!:thumbup: