handdator

Visa fullständig version : Nära döden situationer


Emil_Larsson
2007-04-07, 08:57
Har ni varit med om att nästan få döden i vitögat någon gång? Trillat från ett 3,5 m högt träd med huvudet neråt och och svimmat, medvetslös, vaknat på sjukhuset, helt jävla fucked up och önskar att man vore död?

Well

http://www.youtube.com/watch?v=iXqT3qwQGYg

Inga kommetarar angående mina smarta beslut jag tar i livet.. :D

En och en halv veckas lidande på sjukhus, samt en för jävlig månad därefter..

Livet är tufft :Virro

Vinter
2007-04-07, 09:00
Det gör ont att vara dum, eller hur var det nu? :smash:

Emil_Larsson
2007-04-07, 09:02
Det gör ont att vara dum, eller hur var det nu? :smash:

Man får lida för sina misstag, skulle jag vilja säga. ;)

champion
2007-04-07, 09:02
Var det du som hoppa??

Lellan
2007-04-07, 09:02
Eh...på filmen ser det ut som att du önskar att du vore död redan på taket, därav ditt korkade tilltag... *rolleyes*

Själv har jag varit nära döden tror jag, men det var f*n inte självförvållat. Blä för döden.

Emil_Larsson
2007-04-07, 09:04
Eh...på filmen ser det ut som att du önskar att du vore död redan på taket, därav ditt korkade tilltag... *rolleyes*

Själv har jag varit nära döden tror jag, men det var f*n inte självförvållat. Blä för döden.

Fallet gick inte som planerat, tanken gick inte som planerat, min hjärna fungerade inte den dagen som planerat.

Tanken var att jag skulle hänga i den, svinga mig ner, landa på fötterna.

Ser för mycket på television, dock. *popcorn*

Sen är jag ju även sån att får man en belöning samt en film att se tillbaka på sen så gör man lite för äran.
Fast jag ser ingen ära i att få visa upp sina korkare ideer hehe.

Emil_Larsson
2007-04-07, 09:05
Eh...på filmen ser det ut som att du önskar att du vore död redan på taket, därav ditt korkade tilltag... *rolleyes*

Själv har jag varit nära döden tror jag, men det var f*n inte självförvållat. Blä för döden.

Hade jag dött där hade det inte varit synd om mig för 5 öre. *gah!*

Lellan
2007-04-07, 09:06
Fallet gick inte som planerat, tanken gick inte som planerat, min hjärna fungerade inte den dagen som planerat.

Tanken var att jag skulle hänga i den, svinga mig ner, landa på fötterna.

Ser för mycket på television, dock. *popcorn*

Åja, inte gnälla nu.. du hade kunnat behöva ta dig fram med hjul resten av livet eller något värre öde. Snyt dig och skämmes ta me fan. *grr27*

marolss
2007-04-07, 09:06
vilka var på marken egentligen?


Japp jag har varit i det berömda gränslandet.... dumt och självförvållat= En fylla med mkt sprit på mkt kort tid resulterade i mkt farligt tillstånd och akut in på IVA med dropp och skit....

men men, var ett tag sen och alla är 17 någon gång...

Emil_Larsson
2007-04-07, 09:07
Åja, inte gnälla nu.. du hade kunnat ta dig fram med hjul eller något värre öde. Snyt dig och skämmes ta me fan. *grr27*

Jag är konstig, det är bara att acceptera. :em:

Lellan
2007-04-07, 09:08
Hade jag dött där hade det inte varit synd om mig för 5 öre. *gah!*

Överens. Det hade det däremot varit om dina kompisar som tittade på + filmade, din familj och många andra i din närhet. Förhoppningsvis bryr du dig om dem mer i framtiden. :(

Emil_Larsson
2007-04-07, 09:08
vilka var på marken egentligen?


Japp jag har varit i det berömda gränslandet.... dumt och självförvållat= En fylla med mkt sprit på mkt kort tid resulterade i mkt farligt tillstånd och akut in på IVA med dropp och skit....

men men, var ett tag sen och alla är 17 någon gång...

Det stod polare där nere och kollade på.

Sen var det lite utav en adrenalinkick att jag gjorde det. Egentligen ville jag inte när jag stod där men sen så sprängde jag lite gränser och kortslöt alla konsekvenser.

eleni
2007-04-07, 09:18
Hade jag dött där hade det inte varit synd om mig för 5 öre. *gah!*

Nej, men om du hade blivit totalförlamad så hade det varit jävligt synd om din familj och resten av din omgivning. Du hade en jäkla tur.

von huff
2007-04-07, 09:19
Det stod polare där nere och kollade på.

Sen var det lite utav en adrenalinkick att jag gjorde det. Egentligen ville jag inte när jag stod där men sen så sprängde jag lite gränser och kortslöt alla konsekvenser.

hur många ben bröt du?

Shakemynuts
2007-04-07, 09:20
Jag var nära döden en gång som jag minns.
Jobbade som rivare och skulle ta bort en plåtvägg på ett hus, det var 1m räfflade plåtskivor som var ca 2m höga, vägde väl en 50kg ungefär. Vi kastade ner dom på gräset för att det gick fort, jag stod högst upp, ungefär 45m upp i byggnadsställningen. Tar en plåtskiva, lägger över räcket och skickar ut den, fastnar med handsken i skivan som är ganska vass, har många kanter osv, följer med ut över räcket! *cry*
Tar tag i vänsterhanden i räcket och känner att fötterna lyfts från marken samtidigt som jag ser plåten falla mot marken och när jag ligger med magen på räcket och lite mer än halva kroppen utanför så rycks handsken loss.

Efter det gick jag ner och satte mig och tog en liten rast för att lugna nerverna. :D

Emil_Larsson
2007-04-07, 09:31
hur många ben bröt du?

Otroligt nog bröt jag inget ben, fick bara axeln ur led och en kraftig hjärnskakning.

Emil_Larsson
2007-04-07, 09:32
Nej, men om du hade blivit totalförlamad så hade det varit jävligt synd om din familj och resten av din omgivning. Du hade en jäkla tur.

Jo, det är sant.

Emil_Larsson
2007-04-07, 09:33
Jag var nära döden en gång som jag minns.
Jobbade som rivare och skulle ta bort en plåtvägg på ett hus, det var 1m räfflade plåtskivor som var ca 2m höga, vägde väl en 50kg ungefär. Vi kastade ner dom på gräset för att det gick fort, jag stod högst upp, ungefär 45m upp i byggnadsställningen. Tar en plåtskiva, lägger över räcket och skickar ut den, fastnar med handsken i skivan som är ganska vass, har många kanter osv, följer med ut över räcket! *cry*
Tar tag i vänsterhanden i räcket och känner att fötterna lyfts från marken samtidigt som jag ser plåten falla mot marken och när jag ligger med magen på räcket och lite mer än halva kroppen utanför så rycks handsken loss.

Efter det gick jag ner och satte mig och tog en liten rast för att lugna nerverna. :D

Jag hade seriöst bajsat ner mig. Jädra tur hade du.

Emil_Larsson
2007-04-07, 09:35
Jag fick även väldigt högt blodtryck på sjukhuset, men sånt är jag inte hemma i.

Cilia
2007-04-07, 09:36
Jag höll på att bli överkörd härromdagen

Nina L
2007-04-07, 09:53
Inga kommetarar angående mina smarta beslut jag tar i livet.. :D Unga killar borde inte kolla på Jackass.

Själv har jag fått några hundra kilo glasfönster över mig. (Dumma byggare som tar hjälp av en lågstadieunge för att de var en man kort.) Bjälken hamnade över mitt lårben, som bröts rakt av. Det blev en månad på sjukhuset, och sen var jag gipsad till midjan ett bra tag. Hade bjälken hamnat över bröst eller skalle så hade jag varit rätt stendöd idag.

_Robbie_
2007-04-07, 09:56
Jag höll på att bli överkörd härromdagen

berätta

willis
2007-04-07, 09:58
Den här killen hade ganska mycket tur i oturen:

Mv9-LpX7oIY

sunkan
2007-04-07, 09:58
Tävlade i cross från 12-17års ålder så man gjorde ju en hel del dykare som kunde ha slutat lite hur som helst.

Rahf
2007-04-07, 10:05
Åkte snowboard in i ett träd p.g.a vilsna omständigheter, jag åkte INTE off-pist. Smack in i trädet och vred sönder höften, slet av ryggmusklerna, bröt revben och komprimerade ryggraden. Mindre skoj var det. 19cm ärr på höger ben.. Ett minne.

formula4shape
2007-04-07, 10:07
Jag fick känslan när jag körde av vägen för 2 år sedan i över 100 blås (hur mkt över får vara osagt) och bilen gjorde 2.5 volt och landade till slut på taket. Bilen blev det inte mycket kvar av men tur i oturen så klarade jag mig bra. I efterhand känns det skönt att veta hur man reagerar i en sådan situation där livet ligger som insats.

Dreas
2007-04-07, 10:07
Har varit nära döden! mindre än 1 sekunder ifrån! Jag och ett par kompisar var påväg hem från skolan, vi åkte med en kompis som nyss fått körkort i hans Volvo Diesel! 1 mil innan vi är hemma kommer vi ikapp en lastbil. Han bestämmer sig för att köra om den. Han svänger ut och jag ser en bil längre bort komma körande mot oss. Tungan blir som fastfrusen och jag får inte fram ett ord, kan bara se på hur bilens tak kommer närmare och närmare sammtidigt som den slöa dieseln sakta men säkert börjar köra förbi lastbilen. När vi nästan är eller är förbi lastbilen är mötande bil cirka 3 meter från oss!Han skricker "ÖJ" och svänger in precis framför lastbilen! Tror lastbilen bromsade eller nåt för jag tyckte inte vi var förbi den, men vi klarade oss med livet i behåll men det var sista gången vi åkte med han!

Det var en väldigt guppig väg så det var inte det lättaste att se bilen men jag tackar gudarna än idag att jag lever! Finns inte en chans att vi överlevt en krock i 100 km/h med en mötande bil som kanske körde runt 80-90 km/h!

Andreas

Zakath
2007-04-07, 10:08
Själv har jag fått några hundra kilo glasfönster över mig. (Dumma byggare som tar hjälp av en lågstadieunge för att de var en man kort.) Bjälken hamnade över mitt lårben, som bröts rakt av. Det blev en månad på sjukhuset, och sen var jag gipsad till midjan ett bra tag. Hade bjälken hamnat över bröst eller skalle så hade jag varit rätt stendöd idag.

Usch!
Vad hände mer exakt?

davhei
2007-04-07, 10:15
Jag var nära döden en gång som jag minns.
Jobbade som rivare och skulle ta bort en plåtvägg på ett hus, det var 1m räfflade plåtskivor som var ca 2m höga, vägde väl en 50kg ungefär. Vi kastade ner dom på gräset för att det gick fort, jag stod högst upp, ungefär 45m upp i byggnadsställningen. Tar en plåtskiva, lägger över räcket och skickar ut den, fastnar med handsken i skivan som är ganska vass, har många kanter osv, följer med ut över räcket! *cry*
Tar tag i vänsterhanden i räcket och känner att fötterna lyfts från marken samtidigt som jag ser plåten falla mot marken och när jag ligger med magen på räcket och lite mer än halva kroppen utanför så rycks handsken loss.

Efter det gick jag ner och satte mig och tog en liten rast för att lugna nerverna. :D

Fy fan! Jag känner hur det suger till i magen när jag läser texten. 45 m upp alltså? Hade ju bara blivit mos kvar..

Bönne
2007-04-07, 10:35
Åkte i drygt 95km/h, utan bälte, när föraren somnar och börjar köra ner i diket, jag som halvsover vaknar då till och sliter tag i ratten och vi flyger upp på vägen.

Idioten till förare säger "förlåt, det har aldrig hänt förut". Han har där efter gjort flertal korkade saker, kommenderat "framåt" på en vagn när en kille hade handen inne i bandaggregatet (som tur var hann han dra ut den) och en annan stod där bak med ena foten inne i stridsutrymmet och andra på marken.

sunkan
2007-04-07, 10:52
Åkte i drygt 95km/h, utan bälte, när föraren somnar och börjar köra ner i diket, jag som halvsover vaknar då till och sliter tag i ratten och vi flyger upp på vägen.

Idioten till förare säger "förlåt, det har aldrig hänt förut". Han har där efter gjort flertal korkade saker, kommenderat "framåt" på en vagn när en kille hade handen inne i bandaggregatet (som tur var hann han dra ut den) och en annan stod där bak med ena foten inne i stridsutrymmet och andra på marken.
fyyy fan, sånt kan sluta jävligt illa. Farligt med stirdsfordon. Tråkigt att höra om eran krigskompanichef föresten. R.I.P

JustinCredible
2007-04-07, 10:55
Nån humpade en godis till mig som jag fångade i munnen men den åkte ner i halsen och fastnade. Fick en utomkroppslig upplevelse, fast ingen tror mig när jag säger det men jag fick faktiskt det. Var typ 8 år då.

shadowfire
2007-04-07, 11:10
Två drunkningsolyckor.
Vr nära att drunkna då jag som brandman dök i Indalsälven i en strömfåra samt en ung och dum fyllegrej då vi dök från en handikappbrygga i norrland och missade en under ytan spetsig järnpåle med 2-3cm.

Emil_Larsson
2007-04-07, 11:27
Två drunkningsolyckor.
Vr nära att drunkna då jag som brandman dök i Indalsälven i en strömfåra samt en ung och dum fyllegrej då vi dök från en handikappbrygga i norrland och missade en under ytan spetsig järnpåle med 2-3cm.

Måste vara skrämmande att känna att man håller på och drunkna. Kände du liksom typ, jag ger upp, jag dör eller?

dynamo
2007-04-07, 11:34
Trillat från ett 3,5 m högt träd med huvudet neråt och och svimmat

Hur högt trädet var är väl inte lika relevant som om du nämnt höjden du föll ifrån? :)

Jag själv föll från en 60-70 meters klippa där det är 50-60 meters rak bergvägg. Jag föll dock inte nerför stupet, utan jag trillade när jag stod ovanför och en liten bit från kanten. Var halt och jag gled mot kanten. Började precis få upp lite fart när jag fick tag i nån typ av växtlighet som uppenbarligen räckte för att jag skulle få stopp på mig själv just innan sluttningen ökade till sån grad att det inte vart nån chans att undvika prova om man kunde flyga. Det var riktigt skrämmande. Har till och med haft nån mardröm om det nån gång.

En annan gång föll en vikt på 20-30 kg mot huvudet från ca 2 meters höjd. Detta då jag låg på backen lite omtumlad efter att just ha halkat och slagit i backen. Jag hann åtminstonet lyfta huvudet från marken innan vikten slog i så jag klarade mig med en permanent bula i pannan och stygn där samt på örat.

När jag var 4-5 år satt jag i baksätet när morsan väjde för en bil och körde in i en lyktstolpe. En rejäl glasbit, stappade en halv centimeter från ögat (mellan ögat och tinningen). Klarade mig med stygn och ett ärr.

Emil_Larsson
2007-04-07, 11:36
Hur högt trädet var är väl inte lika relevant som om du nämnt höjden du föll ifrån? :)

Jag själv föll från en 60-70 meters klippa där det är 50-60 meters rak bergvägg. Jag föll dock inte nerför stupet, utan jag trillade när jag stod ovanför och en liten bit från kanten. Var halt och jag gled mot kanten. Började precis få upp lite fart när jag fick tag i nån typ av växtlighet som uppenbarligen räckte för att jag skulle få stopp på mig själv just innan sluttningen ökade till sån grad att det inte vart nån chans att undvika prova om man kunde flyga. Det var riktigt skrämmande. Har till och med haft nån mardröm om det nån gång.

En annan gång föll en vikt på 20-30 kg mot huvudet från ca 2 meters höjd. Detta då jag låg på backen lite omtumlad efter att just ha halkat och slagit i backen. Jag hann åtminstonet lyfta huvudet från marken innan vikten slog i så jag klarade mig med en permanent bula i pannan och stygn där samt på örat.

När jag var 4-5 år satt jag i baksätet när morsan väjde för en bil och körde in i en lyktstolpe. En rejäl glasbit, stappade en halv centimeter från ögat (mellan ögat och tinningen). Klarade mig med stygn och ett ärr.

Oj..Oj..Oj...OJ!!!! inte lite farligt det dära!

Vinter
2007-04-07, 11:39
Se det från den ljusa sidan Emil, nu har du något att skrämma dina blivande barn(barnbarn) med, tack vara den elektroniska utvecklingen. ;)

"Och här ska ni se upplevde jag en nära döden händelse, det ni!"

Emil_Larsson
2007-04-07, 11:40
Grejen är det att om ni lyssnar på mig i filmen när jag ligger ner och ramlat så hör man att jag gör konstiga ljud. Polarna trodde seriöst att jag pajjat hela hjärn-systemet och att jag skulle bli helt putsveck och få sitta i rullstol..

Jag hade tur. Riktigt tur!

Grisen
2007-04-07, 11:40
Gick på stan i sthml för några dagar sen, när helt plötsligt en kaffekopp trillade ner från ett väldigt högt hus, den snuddade vid min fot och kunde träffat min stackars huvud.

Det värsta var att en alkis-göteborgare skrek från andra sidan gatan; "DEE VA NEÄRA ÖGAT"

Emil_Larsson
2007-04-07, 11:41
Se det från den ljusa sidan Emil, nu har du något att skrämma dina blivande barn(barnbarn) med, tack vara den elektroniska utvecklingen. ;)

"Och här ska ni se upplevde jag en nära döden händelse, det ni!"

Hmmmmmmmm...

Men då ska man tala allvar när man visar dom, så man inte skämtar om det eller nåt :Virro

Ungarna lär ju tycka:

FAN VAD KOOL DU VAR, TITTA HAN FLÖG RIKTIG.. KRASH BOOM, TEKKEN 3, BATMAN!
SKA VI PRÖVA LIKADANT?! ;)

Emil_Larsson
2007-04-07, 11:42
Gick på stan i sthml för några dagar sen, när helt plötsligt en kaffekopp trillade ner från ett väldigt högt hus, den snuddade vid min fot och kunde träffat min stackars huvud.

Det värsta var att en alkis-göteborgare skrek från andra sidan gatan; "DEE VA NEÄRA ÖGAT"

Hade den träffat ditt vackra huvud så hade inte ditt vackra huvud varit så vackert längre.

_Robbie_
2007-04-07, 11:45
För någon vecka sedan var jag med om något konstigt som jag aldrig vill uppleva igen...

Klockan var 03.00 på natten och jag var riktigt trött och kände att jag hade börjat få huvudvärk. Jag lade mig ner och tänkte att eftersom jag alltid brukar somna efter 10 sekunder så försvinner ändå huvudvärken också.

Men huvudvärken blev bara värre. Jag la ner i sängen med ögonen öppna tittandes på min sänglampa när huvudvärken under en 10 sekunders-period eskalerade i en jämn takt och resulterade i en "booooooom" och jag slungades ur kroppen. Det var riktigt hemskt. Jag stod upp i rummet och såg mig själv i sängen. Jag tänkte att "nu fick jag någon hjärnblödning eller liknande och dog".

Jag tänkte att jag inte kan dö redan nu så jag kämpade emot och skrek allt vad jag kan. Och då kom jag tillbaka igen. Huvudvärken borta och i chocktillstånd.

shadowfire
2007-04-07, 11:45
Måste vara skrämmande att känna att man håller på och drunkna. Kände du liksom typ, jag ger upp, jag dör eller?

Tvärtom, särskilt då jag sögs ner i strömfåran då vi dök. Precis alla överlevnadsinstinkter kopplas på. Dock var det rätt mycket panik inblandat, jag trodde jag skulle kunna ha huvudet mer kallt, men när jag fortfarande låg på botten och inte tog mig någonstans och reservluften slog till så kom paniken. Vetskapen om att man har ca 4 minuter kvar innan luften tar slut, 4 minuter kvar sedan någon minut till med syrebrist och därefter medvetslöshet och döden.

De fyra minutrarna glömmer jag inte i första taget, även om det var minutrar av panik.

Emil_Larsson
2007-04-07, 11:58
Nu är det så att jag även upplevt tidigare, inte bara den videon jag visade.

En gång när jag var runt 14 år så cyklade jag och några polare inne i skogen då det var kolsvart, eller aa, skog och skoj, snarare en stig.

Vi kommer upp i en jädra fart, cyklar som idioter, stigen är väldigt bred så det är space över till en gubbe till, och likförbannat kommer det en mopedist och kör MOT oss.

Vi har så hög fart och mopedisten bromsar inte in utan kör på. Jag ser ingen annan utväg än att köra ner i diket vid sidan om, flyger framför cykeln med huvudet före cyklar ner i diket, flyger mot ett gäng stora stenbumlingar, men lyckas ta tag med händerna och axeln före. Hade jag slagit i huvudet bland stenarna hade jag varit "sten-död" då.
Såna grejer man sällan glömmer.

Sen en gång till, för typ 2 år sedan, jag och några polare är högt uppe i ett träd för vi försökte plocka någonting, tror det var såna där oranga små kulor. Vi känner hur trädet börjar vaja och vi var ungefär 5-6 meter upp i luften. Trädet börjar spricka sakta och vi sänks sakta neråt till typ 2-3meter från marken, trädet går av men jag lyckades ta tag i ett annat träd och hänga tag i. Polarna flög rätt ner och stukade foten, men klarade sig annars.

Också sån grej som kan vara livsfarlig. Hade trädet knäckts direkt hade vi föllt 6 meter ner kanske upp och ner eller med ryggen före.

Tigerkotten
2007-04-07, 12:35
Emil skicka du in videon till www.break.com med? Kan ju få en $$ kanske för det.

Emil_Larsson
2007-04-07, 12:37
Emil skicka du in videon till www.break.com med? Kan ju få en $$ kanske för det.

Kan man få stålar!!.. Checkar direkt..

Tuniz
2007-04-07, 13:05
hahahaha!

tyvärr, men är man så korkad får man ju skylla sig själv :D

Baan
2007-04-07, 13:21
Hmm några omkörningssituationer där man precis lyckats komma undan sas. En som var rätt illa då farsan körde om för ett antal år sedan en lastbil och så fick han möte halvvägs, trodde det var kört då (var inte så sjuka hastigheter men ändå). Gick förvisso rätt bra, en sidospegel borta, den andra bilen åkte dock i buskarna och fick lite plåtskador.

Fick även stabil kramp en gång då jag gav mig fan på att crawla allt jag kunde rakt ut i sjön, sen när krampen kom började jag simma tillbaks, var ganska slut en 10m från stranden, ropade på farsan då och sen var det lite "nej nu ger jag mig", sen märker jag att det bara är 1.5m djup där eller något. Förutom att jag var lite lätt chockad (fick brutal huvudvärk efteråt) så kändes det också förbannat dumt och pinsamt.

Lövbiffen
2007-04-07, 13:37
I somras gjorde jag den mest idiotiska omkörningen jag varit med om.
Jag va på väg till en ålandsfärja, för att köpa sprit. Däremot hade jag och min polare tight med tiden, så jag gasade på som tusan.

Sen bestämde jag mig för att köra om en bil på en väldigt dålig sträcka.
Jag körde upp i ungefär 130(70-väg), då kommer en bil från andra hållet, som uppenbarligen färdas alltför snabbt den också. Det va bara någon meters marginal på att bli en frontalkrock.

Till råga på allt, så kom vi för sent till färjan :P

Kändes jävligt dumt efteråt. Nästan dö, för att man försöker hinna med en färja i jakten på alkohol. :em:

Fatalist
2007-04-07, 13:39
Fallet gick inte som planerat, tanken gick inte som planerat, min hjärna fungerade inte den dagen som planerat.

Tanken var att jag skulle hänga i den, svinga mig ner, landa på fötterna.

Ser för mycket på television, dock. *popcorn*

Sen är jag ju även sån att får man en belöning samt en film att se tillbaka på sen så gör man lite för äran.
Fast jag ser ingen ära i att få visa upp sina korkare ideer hehe.

Du är bara korkad, du inser hur nära döden du var va?

Emil_Larsson
2007-04-07, 13:40
Du är bara korkad, du inser hur nära döden du var va?

Japp, men jag har tagit itu med pratet sen tidigare.. Man kan inte hänga upp sig på det hela tiden.. Jag lever.. Jag borde vara glad..;)

Nu när allt är bra och jag har bett om förlåtelse hemma, prayed away mina synder så man man väl få titta och skratta lite tillbaka på det ändå?

Baan
2007-04-07, 13:42
Nästa gång skriver du concussion på YT istället för brainshake som inte betyder något.

Emil_Larsson
2007-04-07, 13:44
Nästa gång skriver du concussion på YT istället för brainshake som inte betyder något.

Jajajajajajajaja GAH!

Brainshake betyder ju något om man översätter det rätt av, hjärnmix!

Snart raderar jag denna film för den är inte rolig, har den aldrig varit, bara fånig.. FÅNIG ÄR VAD DEN ÄR!

Jaws
2007-04-07, 14:01
När jag var 5 år så ramlade jag från ett båträcke som jag stod lutad på. Ett båträcke i form av ett tjockt rep alltså. Jag faller ner mot havet men landar sedan på en ganska bred planka som stack ut från lastutrymmet och kunde glatt krypa in och gå upp till däck.

Vi var långt ute och inga vuxna var i närheten och jag kunde knappast simma in mot land, jag kunde inte ens simma. Hade garanterat drunknat och inte detta mirakel inträffade, någon form av skyddsängel skulle jag gissa på.:)

Bempers
2007-04-07, 14:58
Förra sommaren när jag var ute och körde hoj så låg jag och blåste på.
Tittade ner på hastighetsmätaren och såg 230km/h sen då jag tittade upp igen så svängde vägen svagt och jag hade hamnat ute vid vägkanten och grejjen var ju det att det var djup krondiken på båda sidor om vägen,jävla tur att jag hann styra tillbaka.:smash:

Pingu
2007-04-07, 15:37
Pingu var 3 år gammal och ute med trehjulingen, rammlade omkull och landade på en sten. Det var en stor sten som var formad som en pil och låg naturligtvis uppåt. Den trängde in ca 5 mm från min högra tinning. Enligt morsan så pulserade det ut blod ca 40 cm från mig.
Förlorade duktigt med blod och det var nära men jag klarade det, bevisligen *flex*

Har fortfarande kvar ett 3 cm långt ärr av det

bubbe
2007-04-07, 15:43
2 saker som jag kommer ihåg, på en dyktur med lånad utrustning så var viktbältet alldeles för tungt lastat vilket gjorde att inte ens flytvästen kunde hålla mig över ytan, i samband med strömmarna så blev jag ordentligt trött av att ta mig till båten. Det var läskigt.

Andra grejen är likn Pingu, stod på knä på en skateboard eftersom ståendes inte var att tänka på i sådana höga farter. Tyvärr dök det upp en stor sten där brädan tog tvärstopp och tippade mig med huvudet först i asfalten. (detta var alltså i början på 80-talet innan hjälmen var påtänkt till brädåkare, eller barn). Fick rejäl hjärnskakning och helt skrapad i ansiktet, andra men? tja inget jag har märkt iaf *screwy*

Jax
2007-04-07, 15:46
Var ute och fiskade kräftor i en å som sjuåring. Sprang iväg själv och skulle titta till en bur. Tyvärr var kanten jag stod på inte speciellt stabil så den gav vika under mig. Lyckades greppa tag om en rot i fallet och hängde kvar där. Skrek i högan sky i ett par minuter innan min mor kom springande och drog upp mig.

Garnax
2007-04-07, 15:47
Riktigt dum i huvudet...

Det enda som är synd är att du faktiskt inte dog, för det är vad man förtjänar för något så jävla dumt. Men det är samtidigt skönt för mig att veta vad mina skattepengar går till, vårda dig på sjukhus för något sådant.

Blir riktigt jävla arg när jag ser något sådant, jävla ungar...

Emil_Larsson
2007-04-07, 15:58
Riktigt dum i huvudet...

Det enda som är synd är att du faktiskt inte dog, för det är vad man förtjänar för något så jävla dumt. Men det är samtidigt skönt för mig att veta vad mina skattepengar går till, vårda dig på sjukhus för något sådant.

Blir riktigt jävla arg när jag ser något sådant, jävla ungar...

Okej det där lät ju inte lite allvarligt.

Hade du tänkt likadant om du hade sett en video där jag hoppar ut på det viset, men landar helskinande och promenerar glatt iväg? fundersam.

Garnax
2007-04-07, 16:16
Okej det där lät ju inte lite allvarligt.

Hade du tänkt likadant om du hade sett en video där jag hoppar ut på det viset, men landar helskinande och promenerar glatt iväg? fundersam.

Nästa gång tycker jag du ska testa att hoppa in i en bil, köra riktigt fort rakt emot en bergvägg och sedan precis innan försöka se till att du sladdar in mot väggen så du stannar med sidan emot väggen med bara ett par cm marginal...

Begrip att det finns för mycket som kan gå fel, och vad gör det om du lyckas med det? Det är dit liv du förlorar och det betyder inget för mig, snarare en lättnad för mig att det finns 1 dåre mindre i världen. Men du har säkert släktningar som inte är lika objektiva. Räcker inte det som motivering varför man inte ens försöker något så idiotiskt som att kasta sig ut från ett tak med enda hoppat att något jävla träd ska hålla dig kvar så kan du tänka på alla oss som jobbar varje dag för att vi ska kunna betala för dina misstag...

Men du är bara ett barn och har säkert inte förmågan att kunna skilja rätt från fel, en bra idè emot en dålig. Vad man bör och kan göra mot vad man absolut inte bör göra.

Emil_Larsson
2007-04-07, 16:32
Nästa gång tycker jag du ska testa att hoppa in i en bil, köra riktigt fort rakt emot en bergvägg och sedan precis innan försöka se till att du sladdar in mot väggen så du stannar med sidan emot väggen med bara ett par cm marginal...

Begrip att det finns för mycket som kan gå fel, och vad gör det om du lyckas med det? Det är dit liv du förlorar och det betyder inget för mig, snarare en lättnad för mig att det finns 1 dåre mindre i världen. Men du har säkert släktningar som inte är lika objektiva. Räcker inte det som motivering varför man inte ens försöker något så idiotiskt som att kasta sig ut från ett tak med enda hoppat att något jävla träd ska hålla dig kvar så kan du tänka på alla oss som jobbar varje dag för att vi ska kunna betala för dina misstag...

Men du är bara ett barn och har säkert inte förmågan att kunna skilja rätt från fel, en bra idè emot en dålig. Vad man bör och kan göra mot vad man absolut inte bör göra.

Nu försöker inte jag driva mig in på någons sida, men jag antar att du är rätt gammal och förståndig och att du har upptäckt man kan njuta av livet genom att inte behöva sätta ens eget liv i fara.

Om jag inte nämnt det tidigare, så var man i en sån ålder förr så man gjorde såna grejer utan att tänka sig förr. Det är bara att acceptera att människor ser livet ur olika perspektiv.

Du kan ju försöka stoppa alla:

Streetracers, motorcyklistförare som kör illegalt, ungdomar som trimmar mopeder, boxare skulle jag gärna vilja räkna in, extreme sportare, klättrare som bestiger berg utan skyddsutrustning/säkring...

Olyckor sker överallt, dock var detta självförhållat, men eftersom jag lärt mig en läxa och tänker lyda guds ord i fortsättningen så förstår jag inte hur du orkar haka upp dig på en enda person, som råkade vara i en taskig ålder, som råkade ha lite sjuka tankar i skallen, som råkar finnas på jorden.

Tror du att jag känner sympati för det jag gjorde eller? :S

Emil_Larsson
2007-04-07, 16:40
Tillägg, alkoholister. Alkoholister kan till och med få tag på sprit utan gränser.

Shakemynuts
2007-04-07, 16:44
Lustigt nog håller jag med Garnax litegrann.
Det är när sådant här händer som man vill bo i t ex Usa där man betalar sin egen sjukhusräkning.

Garnax
2007-04-07, 16:50
Finns en rad poster från mig där jag skriver mina åsikter om människor som frivilligt skadar sig själva eller andra...

Boxare, alkoholister mfl får göra det dom vill, man kan som sagt inte hindra dom.
Men när dom kommer in och det är dags för samhället att ta smällen och den enorma kostnaden så borde det vara stopp.

med andra ord borde du, alkoholisterna och boxarna få betala sin vård själva, och naturligtvis allt runt den, blir dom friska en dag borde dom stå med en enorm skuld till samhället där dom dels ska betala för det inkomstbortfall deras onödiga sjukhusvistelse kostade och dels för vården och ev stödet familjen fick när dom väl låg där...

Har dom inga tillgårngar och ingen förmåga att i framtiden kunna betala för det borde dom stoppas vid dörren med ett litet meddelande om att skattebetalarna inte ska behöva stå för kostnader för skador som folk frivilligt skaffar sig, speciellt inte när det fattas pengar för dom som faktiskt inte valt att behöva sjukvård.

Och du har ingen anledning över att störa dig på att jag anser att ditt liv är helt meningslöst och helt utan värde. För du tycker samma sak som jag, ditt liv betyder inget, inget för dig och inget för dina närmsta. Du, ung och jävligt dum måste faktiskt kunna göra en riskannalys och kunna komma fram till att om det här går illa, och jag landar fel, t.ex med huvudet före så kan jag bli förlamad eller kanske dö, eller mindre saker som brytna ben etc.

Du måste även komma fram till att risken är så pass stor att något kan gå fel
och vad då konsikvenserna blir att man väljer att ge fan i det...

Emil_Larsson
2007-04-07, 17:00
Finns en rad poster från mig där jag skriver mina åsikter om människor som frivilligt skadar sig själva eller andra...

Boxare, alkoholister mfl får göra det dom vill, man kan som sagt inte hindra dom.
Men när dom kommer in och det är dags för samhället att ta smällen och den enorma kostnaden så borde det vara stopp.

med andra ord borde du, alkoholisterna och boxarna få betala sin vård själva, och naturligtvis allt runt den, blir dom friska en dag borde dom stå med en enorm skuld till samhället där dom dels ska betala för det inkomstbortfall deras onödiga sjukhusvistelse kostade och dels för vården och ev stödet familjen fick när dom väl låg där...

Har dom inga tillgårngar och ingen förmåga att i framtiden kunna betala för det borde dom stoppas vid dörren med ett litet meddelande om att skattebetalarna inte ska behöva stå för kostnader för skador som folk frivilligt skaffar sig, speciellt inte när det fattas pengar för dom som faktiskt inte valt att behöva sjukvård.

Och du har ingen anledning över att störa dig på att jag anser att ditt liv är helt meningslöst och helt utan värde. För du tycker samma sak som jag, ditt liv betyder inget, inget för dig och inget för dina närmsta. Du, ung och jävligt dum måste faktiskt kunna göra en riskannalys och kunna komma fram till att om det här går illa, och jag landar fel, t.ex med huvudet före så kan jag bli förlamad eller kanske dö, eller mindre saker som brytna ben etc.

Du måste även komma fram till att risken är så pass stor att något kan gå fel
och vad då konsikvenserna blir att man väljer att ge fan i det...

Herregud för att stå och debattera så här, det leder ingen vart. Allting du nämner är självklara saker, försöker du uppmana folk att 99,9 % av hela jordens befolkning ska sköta sitt eget liv för att inte förstöra och orsaka möda för andra.

Hakar du upp dig på just mig, bara för jag är ung och dum, eller snarare var ung och dum?
Det finns en rad olika organisationer, bara för att nämna några, Don't drink and Drive, Rädda barnen m.fl, som du borde lägga mer tid på än att sitta här på kolozzeum och gräla med en 16årig grabb (14år i filmen) om hur samhällsegenskaperna fungerar.

Jag tänker inte säga mer, detta är bara fööör löjligt. Att ens lägga tid till sånt här är ovesäntligt, eftersom problemet är redan uppgjort för länge sedan. Man kan inte se på det förflutna.

Visst är det bra att du berättar detta, inget fel med det, men du hör ju på mina ord innan vad jag skrivit att jag har ett förstånd inom mig.

Jag är inte heller ensam om att veta vad som är rätt och fel när det är för sent..Jag har lärt mig en läxa.. Klart slut.

_Robbie_
2007-04-07, 18:55
Finns en rad poster från mig där jag skriver mina åsikter om människor som frivilligt skadar sig själva eller andra...

Boxare, alkoholister mfl får göra det dom vill, man kan som sagt inte hindra dom.
Men när dom kommer in och det är dags för samhället att ta smällen och den enorma kostnaden så borde det vara stopp.

med andra ord borde du, alkoholisterna och boxarna få betala sin vård själva, och naturligtvis allt runt den, blir dom friska en dag borde dom stå med en enorm skuld till samhället där dom dels ska betala för det inkomstbortfall deras onödiga sjukhusvistelse kostade och dels för vården och ev stödet familjen fick när dom väl låg där...

...



Sen går inte dina skattepengar främst till alkoholister och sånt folk som emil_larsson. Den största delen går till just vanliga olyckor som en oväntad leveroperation, ett brutet ben, ryggskador etc. Jag skulle till exempel inte kunna betala 90 000 kr för en behandling på sjukhus i dagsläget. Jag tycker man bör tänka sig för när man säger att alla ska betala deras sjukhusräkning själva. De som drabbas är inte alkholisterna eller Emil_larsson utan det vanliga folket som ibland råkar ut för olyckor de inte kunnat påverka.

qwerty1
2007-04-07, 19:24
Är inte det en olycka då? Eller de sätter Emil i en speciell grupp på sjukhuset?
"Orsakat det själv.."

_Robbie_
2007-04-07, 19:35
Är inte det en olycka då? Eller de sätter Emil i en speciell grupp på sjukhuset?
"Orsakat det själv.."

Jopp det är en olycka men enligt garnax en "orsakat det själv"

Shakemynuts
2007-04-07, 19:37
Det är väl ändå skillnad på olycka och olycka?

Emil bestämde sig glatt för att klättra upp på ett tak och hoppa till en gran och ramlar ner på huvudet.

Johan tar en cykeltur till affären för att köpa mjölk och blir påkörd av ett rattfyllo.

hbgandy
2007-04-07, 22:22
Min kusligaste upplevelese så här i efterhand var när under min fn-tjänst 94 en packad checkpoint vakt tryckte sin osäkrade kalichinikov hårt i bröstet på mig upprepade gånger så att hela bössan skakade.
Det var ju inget jag stirra upp mig för när det hände men efteråt så blev jag lite fundersam.......blam så är det slut.:(

formula4shape
2007-04-07, 23:12
Riktigt dum i huvudet...

Det enda som är synd är att du faktiskt inte dog, för det är vad man förtjänar för något så jävla dumt. Men det är samtidigt skönt för mig att veta vad mina skattepengar går till, vårda dig på sjukhus för något sådant.

Blir riktigt jävla arg när jag ser något sådant, jävla ungar...

Oj vilket klokt svar från herr vuxen. Har du aldrig varit 14 år? Du om någon är dum i huvudet som skriver på det där sättet. Och att du ens drar upp din skatt i ämnet gör dig ännu mer patetisk.

Fighterbabe
2007-04-08, 00:04
Nära döden? Jag vet inte riktigt... Men en kraftig överdos och 2 dygn på sjukhuset blev det... *gah!* Var inte särskilt intelligent gjort, men jag var skapligt förtvivlad just då och fann ingen annan utväg... :em:

Fighterbabe
2007-04-08, 00:06
När killar blir förkylda pratar de om nära döden upplevelser. Vad skulle det vara för skillnad om en tjej är förkyld mot en kille? Kan någon kille förklara det där kanske? *gah!* Tål ni ingen smärta?:confused: Då skulle ni inte palla med mensvärk...:naughty:

marolss
2007-04-08, 18:12
han fick nog sina ärr av det hela, kändes nog rätt rejält- man lär av sina misstag.

Önska någon döden däremot är väl mer patetiskt än en tanklös 14 åring?

Och skillnaden på olycka och olycka? vem avgör sådant? och vad är skillnaden? omöjligt att sätta en sådan gräns vilket borde vara självklart att förstå...

ex killen som cyklar till affären för att köpa mjölk, ponera att han är usel cyklist, cyklar mitt på vägen och har ingen hjälm (vilket förvärrar hans senare skador) och helt utan förvarnings slänger sig ut på vägen i en korsning och blir påkörd av en person som druckit bakom ratten.

Ska han betala helt själv eller inte? någons fel eller båda? vem dömmer?


Och angående utsätta sig för risker... stuntmän- vilken kategori går dem in under? *screwy*

marolss
2007-04-08, 18:19
man hör dessutom kompisarna nedanför samt en som filmar det... kan man ana grupptryck?

men som 14-is så ska man kunna agera utan sådana tryck månne? undrar hur många som lyckas med det rent psykiskt.....
Självklart menar jag inte att alla gör saker som är risker för sitt liv pga av kompistryck, men en del... andra kanske snattar.... andra kanske börjar röka... andra kanske börjar dricka... etc etc.....

Trance
2007-04-08, 18:37
När killar blir förkylda pratar de om nära döden upplevelser. Vad skulle det vara för skillnad om en tjej är förkyld mot en kille? Kan någon kille förklara det där kanske? *gah!* Tål ni ingen smärta?:confused: Då skulle ni inte palla med mensvärk...:naughty:

Ni förstår bara inte. Vi killar har det hårdare, alltid. Det är därför vi har skäggstubb. För att kunna se bra ut även om livet är hårt mot oss.

Otto P
2007-04-08, 18:43
I somras gjorde jag den mest idiotiska omkörningen jag varit med om.
Jag va på väg till en ålandsfärja, för att köpa sprit. Däremot hade jag och min polare tight med tiden, så jag gasade på som tusan.

Sen bestämde jag mig för att köra om en bil på en väldigt dålig sträcka.
Jag körde upp i ungefär 130(70-väg), då kommer en bil från andra hållet, som uppenbarligen färdas alltför snabbt den också. Det va bara någon meters marginal på att bli en frontalkrock.

Till råga på allt, så kom vi för sent till färjan :P

Kändes jävligt dumt efteråt. Nästan dö, för att man försöker hinna med en färja i jakten på alkohol. :em:


Vilken tur... Jag har varit med om liknande situation men han inte väja, vilket resuterade i en ordentlig frontalkrock. Jag hade bälte och airbag som räddade mitt liv. De som jag krocakde med klarade sig också utan allvarliga skador, jag fick ett brännmärke ner överhalsen och bröstet av bältet (körde i linne).
Åkte dit för vårdslöshet i trafik... spelar väl mindre roll jag är bara glad att det gick som det gjorde...

Stoltz
2007-04-08, 18:59
Nära döden...Kanske.

Påkörd av en buss -> Ställde mig rätt up och gick där ifrån, och sen till sjukhuset, hade fått en lätt hjärnskakning (Bondtur)

Misstankar/oroande för att jag skulle ha en sjukdom som gjorde att mitt liv förkortades - Inte nära döden egentligen, och inte så direkt utan det var väldigt utdraget. Som tur var så hade jag bara vissa av symptomen, men ingenting alls av just den sjukdomen.

Föll från ett strandfort (Sådana där som finns lite överallt i skogar och vid stränder) och landade på en sabla massa stenar. Ca 2 decimeter från där huvudet landade låg den förmodligen vassaste stenen jag sett fram tills dess. Hade tur som bara låg avsvimmad i någon minut och sen var mer eller mindre helt okej, förutom en massa blåmärken på ryggen.

Kwon
2007-04-08, 19:15
Har varit nära döden ett par gånger.

Vill dock inte tänka på det, så trist!

Nästan påkörd av både tåg och bil, hotad till livet av gynnare med både k-pist och automatpistol, jagad så jag sprungit för glatta livet (sprungit som aldrig förr, gissar att tiden var ganska bra, för när jag slutade springa efter en låång bit så kollapsade kroppen och jag ramlade ihop på marken) :D

Jag är glad att jag lever och har hälsan och har er goa mänsker här på Kolo.

Grisen
2007-04-08, 20:27
Har varit nära döden ett par gånger.

Vill dock inte tänka på det, så trist!

Nästan påkörd av både tåg och bil, hotad till livet av gynnare med både k-pist och automatpistol, jagad så jag sprungit för glatta livet (sprungit som aldrig förr, gissar att tiden var ganska bra, för när jag slutade springa efter en låång bit så kollapsade kroppen och jag ramlade ihop på marken) :D

Jag är glad att jag lever och har hälsan och har er goa mänsker här på Kolo.

Låt höra mer om k-pist hoten, tror det finns fler än jag som är nyfikna.

marolss
2007-04-08, 21:18
kwon, jag gissar på att k-pist hoten och det med att du sprang till du kollapsade kan vara samma tillfälle, right? :D

hur lyckas du få en k-pist mot dig btw ffs??